Skocz do zawartości

wlodi840

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    530D E39 2 TOUR AUT 2002

Osiągnięcia wlodi840

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Kosztowo to wyszło 2300 zł. 1500 używana skrzynia + 500 robota mechanik ( w tym 100 zł weryfikacja mojej starej skrzyni u skrzyniaża) + 300 olej i filtr.
  2. Temat zamknięty skrzynia wymieniona na używaną + filtr i olej + robota. Remont mojej nieopłacalny jak dla mnie ekonomicznie. Znowu śmiga jak należy i banan na twarzy i radość z jazdy. :D
  3. Mam już umówiona skrzynie z takiego samego modelu jak moja 530d 193KM do odbioru w przyszłym tygodniu. Teraz moje pytanie do Was czy ta skrzynia to musi mieć taki sam symbol na tabliczce jak moja czy to bez różnicy? Moja jest 10.2002 a dawca jest 2001 i czy przekładam tylko skrzynie czy muszę tez przekładać sterownik? Dzięki za odpowiedzi.
  4. Skrzynia wyciągnięta z samochodu diagnoza- TRUP. Mechanik od skrzyń robiący po znajomosci powiedział ze po minimum 4000 zł remont+ olej+ wyjecie i włożenie. Konwerter jakieś tarczki mówił, ze miska pełna opiłków i filtr zabity. :evil: Szukam skrzyni na podmiankę i będę reanimował swój samochód. Macie jakieś namiary na skrzynie info kto może mieć sprawdzona skrzynie, na co zwrócić uwagę kupując używaną? Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
  5. Też się mocno nad tym zastanawiam aby zrobić to we własnym zakresie, gdyż skrzynia płynnie bez zacięć-szarpnięć zmieniała biegi do samego końca. Wydaje mi się, że na 99% padło sprzęgło. Orientujecie się jaki jest koszt takiego konwertera i gdzie najlepiej kupić u jakiegoś zaufanego sprawdzonego przez kolegów z forum sprzedawcy ? Bo patrzyłem orientacyjnie na all...edrogo to regenerowany konwerter około 700 zł + kompletny zestaw (filtr+uszczelka+śruby+10l Texamatic 7045E)= 360 zł.
  6. Dzisiaj byłem z holować auto z parkingu gdzie go wczoraj zostawiłem. Po odpaleniu w okolicy skrzyni było słychać chrobotanie-rzężenie jakby metaliczne ale bieg wrzucił i ruszył, po chwili znowu nie reagował nie przełączał biegów ani nie ciągnął do przodu. Po każdym razie odpalenia jak jest to chrobotanie to wrzuci na chwilę bieg. Napiszę coś więcej jak się z tym uporam. Jak macie jakieś sugestie to dajcie znać. Zastanawiam się czy jak jest to skrzynia padnięta to czy wymieniać na używaną czy sprzedać auto w takim stanie jak jest czy naprawiać- regenerować tą skrzynię.
  7. Dzisiaj jadąc na adaptacje skrzyni biegów auto odmówiło całkowicie posłuszeństwa. W trakcie jazdy stanąłem na skrzyżowaniu w korku i już ledwo z niego zjechałem. Gaz w podłodze obroty wysoko a auto nie jedzie. Skrzynia nie reaguje na zmiany z D na R ani na ręczne zmiany biegów. Zgaszenie, wyjecie kluczyka ponowne odpalenie jazda do pierwszego wciśnięcia hamulca i znowu brak reakcji na zmiany biegów i jazdy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  8. W zeszłym roku wymieniony olej w skrzyni razem z filtrem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  9. Zastanawiam sie jeszcze nad ładowaniem przez alternator czy nie jest on winien tym nagle zaistniałym objawom ze skrzynią. W zeszłym roku wymieniłem akumulator na nowy o parametrach jak oryginał. Dzisiaj sprawdziłem na teście 9 ładowanie i na postoju pokazał 11.8 przy odpalaniu spadło 9.8 a w czasie jazdy oscylowało w przedziale 13,4-13,6 cały czas w tych granicach sztywno. Jutro postaram sie ogarnąć jakiś miernik i zmierzę na klemach. Czy ten słaby prąd może mieć wpływ na prace skrzyni?
  10. Cześć Mam dziwne objawy w moim BMW (jak dla mnie), wszystko zaczęło sie po wyjezdzie w góry na powrocie. Samochód zaczął nierówno z szarpaniem redukować biegi w dół. Przy redukcjach jest szarpnięcie niejest to tak płynna zmiana biegów jak wcześniej. W gore biegi wchodzą płynnie bez szarpnięć, skrzynia nie przeciąga- zmienia w trybie D przy 2 tys obrotów płynnie wszystkie biegi, przy ręcznej zmianie biegów w gore i dół wchodzą płynnie. W zakresie od 90 - 110 km/h (obroty w granicach 1500 - 2000) występuje jakby lekkie poszarpywanie na trasie. Na zimnej skrzyni- mniejsze są te objawy. Samochod po odpaleniu ciągnie sie do przodu bez gazu zmienia biegi z D na R bez szarpnięć. Więcej niewiem co moge opisać jak będzie potrzeba więcej informacji to bede pisał. Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
  11. Auto po czyszczeniu tych dwóch zdiagnozowanych na komputerze wtrysków nabrało drugiej młodości żadnego kołysania, bujania silnikiem. Trochę więcej zaczął palić i trochę kopcić, ale wszystko super po tym zabiegu. Moje pytanie czy podczas zdejmowania kolektora aby dobrać się do wtrysków podczas skręcania mogła powstać jakaś nieszczelność na kolektorze i przez to zaczął lekko kopcić?
  12. wlodi840

    e39, 530d ciśnienie oleju

    U mnie się rozwiązał- był walnięty wentylator od klimatyzacji plus do tego nieszczelny intercooler który zalepił chłodnicę. Założony nowy wentylator, chłodnica umyta "karczerem" i żadnych problemów z temperaturą i kontrolką od oleju.
  13. Oddałem te dwa które podczas diagnozy na kompie kolega z forum mi powiedzial, ze są do zdiagnozowania na stole. Dzwonil teraz z serwisu, że obydwa wtryski po rozebraniu i wyczyszczeniu są do ustawienia do parametrów producenta. Niewiem czy od tego poluzowania mogły wyjść złe wyniki na komputerze, ale po wtrysku było widac, że na boku wtrysku był przedmuch bo był ubrudzony nagarem a ten drugi był czyściutki.
  14. Auto po diagnostyce komputerowej na korektach wyszło, że drugi i trzeci wtrysk kuleje i przez to ta nierówna praca i kołysanie silnikiem. Przy demontażu wtrysków wyszło, że była także lekko poluzowana stopa która trzyma 2-gi wtrysk. Wtryski oddane do sprawdzenia w serwisie Bosch. Temat zamknięty.
  15. Poduszki wymienione na nowe wiec mysle, że to odpada.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.