Skocz do zawartości

SoCraZy

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Cabrio 328i Monteral
  • Lokalizacja
    Jasło
  • Zawód
    Majster budowlaniec :D

Osiągnięcia SoCraZy

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Od kilku lat mam problem ze swoim m52b28 1xVanos co jakiś czas ciągle wywala mi jakąś uszczelke, kilka razy pokrywy zaworów, kilka razy podstawy filtra, czasem lubiało pocić się spod korka filtra oleju, miska olejowa też była robiona, mam OCT i oleju zbiera sie według mnie za duża ilość tej mieszanki wody z olejem. Z pod pokrywy zaworów zawsze leci lekko biały dymek, niby para ale według mnie to nie para, dziwnie śmierdzi. Olej niby zawsze leciał brązowy i czysty przy wymianach (5W40 millers), moc na hamowni to 187km i 250nm z tym że miałem ch*jowe świece i nie mam katów. Według mnie są przedmuchy i przymierzam się do wyciągnięcia pieca i remontu. Prosiłbym o waszą opinie na ten temat :duh: A jako że piec będzie rozebrany na części pierwsze to może warto dołożyć troche w jakieś części, żeby go wzmocnić ?? Chciałbym podlewać go podtlenkiem , marzy mi się +100hp wiem, że robili to na seryjnych piecach, ale chciałbym żeby mój troche wytrzymał :norty: . Temat dlaczego nitro a nie turbo pomińmy, chciałbym uzyskać tylko informacje na temat silnika :) Korby od M50, jakąś grubszą uszczelke żeby lekko zmniejszyć stopień sprężania ? Jestem amatorem w tuningach :roll: :roll: dolot od M50 już mam :)
  2. prawdopodobnie znalazłem przyczyne, nieszczelnośc pod zbiorniczkiem wyrównawczym te dwa origni jeden zaślepka drugi od powrotu z nagrzewnicy. Bardzo trudne było do znalezenia bo wystarczy ze troche wywali uklad zaraz sie zapowietrza wywala korkiem u góry i już caly zbiorniczek jest mokry .. uszczelnione teraz i suchutko, przynajmniej narazie :mad2: Najlepsze wlasnie bylo to ze zbiorniczek byl juz momentami prawie ze suchy, a temperatura 100-110 w ukrytym menu , LPG i ogrzewanie zawsze działało
  3. tzn na zbiorniczku, pod zbiorniczkiem i jak odkrece korek to w całym korku jest płyn, ale są to bardzo małe ilości, narazie nie dolewam chce zobaczyć co się stanie, czy się w końcu zapowietrzy , bo jak narazie lpg, ogrzewanie, wszystko działa, po nocy bagnet w zbiorniczku jest schowany w środku, ale płyn jest bo nie opadł całkiem na dno, tylko pływa wczesniej przez jakiś czas (jakieś 1,5 tygodnia codziennie po 10-30km) był na maximum ( dolna kulka równo z krawędzią)
  4. witam. e46 m43tub19 + Sekwencja stag , ciągle wywala płyn korkiem. Wyciek był z plastikowego krućca za silnikiem- wymienione termostat- wymieniony na mahle korek wlewu - wymieniony na oryginał bmw auto pojeździ i wywala płyn korkem ( tym od wlewania płynu ) wycieków już nie znalazłem wygląda wszystko okej, test na uszczelke był robiony ale nic nie wyszło, skończyły mi się pomysły. Wywala "powoli" czyli teraz od ostatniego odpowietrzania zrobiłem z 300-400km i dopiero dzisiaj jest na tyle mało płynu że ogrzewanie przestaje grzać i dzisiaj zaczela wskazówka minimalnie za pion wystawać.
  5. Witam. Mam e39 z klimatronikiem , wszystko działa poza tylną kratą nie działa w niej regulacja temperatury jak również nie świeci podswietlenie ( niebieskiej i czerwonej ikonki) sprawdzałem miernikiem przewody są ok, ale z panelu klimatronika nie wychodzi żadne napięcie( nawet gdy wlacze swiatla), jedynie masa brązowo czarnym przewodem. Stwierdziłem że może trzeba to dokodować. ale moje próby nie powiodły się, mam NCS'a jak i PA Soft i wszystkie moduły można bez najmniejszego problemu kodować, a modułu klimatronika nie :mad2: :mad2: wogóle go nie zczyta,w pa soft nie da się kliknąć przycisku do zmian. Nie tyle zależy mi na programowaniu co na tym, żeby tylna kratka grzała. Pomocy :(
  6. a idzie je jakoś sprawdzić ? opór ? Bo w bagażniku znalazłem drugi ale nie wiem czy sprawny
  7. a który konkretnie odpowiada za predkosc ? może jest jak z czujnikami wału że "trohe" działa i błedu nie wywala. a znalazłem w bagazniku jakiś czujnik wlasnie z niebieska wtyczka wyglada jak od absu można podmienić spróbować. Wszystkie 4 są takie same ? Spróbuje jeszcze jutro podpiać bo troche pojeździłem wczesniej na postoju sprawdzałem tylko błedy No a pytanie co z reszta, kontrola trakcji nie działa, a działanie absu nie mam jak sprawdzić bo sniegu nima :cry2: :cry2:
  8. Witam. Kupiłem e39 m52tu 2.8 , zrobiłem silnik bo nie odpalała. teraz trzeba ogarnąć całą reszte. a mianowicie: świeci kontrola od trakcji i od hamulców prędkościomierz działa do 80km/h powyżej tej prędkości wskazówka spada do zera i jak zwolnie to wraca do góry :duh: błedy jakie wywaliło w module abs to: 51- Pressure Sensor, open circuit 52- Yaw rate Sensor, open circuit 58- Precharge pump Prosze o pomoc :cry2:
  9. Witam. Chciałbym podajniki pasów zainstalować do całkiem innego samochodu i tutaj pytanie, co oprócz podajnika z siłownikiem i tym dziwnym pudełeczkiem potrzebuje ? :D (zdj niżej) Macie do tego jakiś schemat podłączenia ?
  10. Witam. Kupiłem cambery do e36 silver project 3D , jeszcze nie montowałem to może zapytam, jak opinie na ich temat ? W miare są ? Kupione pod airride, normalna jazda, żaden tor Kolejne pytanie to jaki sposób je zamontować ? aktualnie mam od M3, ale chce zrobić spas i pasuje mi jakaś regulacja, mam po prostu tak zamontować, jak najbardziej mi bedzie pasowało czy one mają być w jakiś konkretny sposób ?
  11. Witam. Jestem w strakcie zmiany klucza w liczniku mojej bmw e36, w samochodzie mam troche tego, a ncs nic nie widzi, mam program to zmiany klucza, ale nie do końca wiem co oznaczają wszystkie opcje, prosiłbym o przetłumaczenie i opisanie mniej wiecej za co ta funkcja/moduł odpowiada , tego co zaznaczyłem "ptaszkiem" a gdyby ktoś był na tyle miły i rozpisał wszystko to byłbym w 8 niebie :roll: :roll: Posiadam moduł zke z centralnym zamkiem (kluczyk 3 przyciski, radiowy), z zakodowanym alarmem( czujniki maski, drzwi, schowka-cabriolet, radia, przechyłu) dach półautomatyczny, klimatronik ihka 2 strefowy, pełne obc z check modułem, które mam zaznaczyć ? mam tez kilka innych opcji ale musze wiedzieć co oznaczają te niemieckie kilometrowe słowa :mad2:
  12. Witam. Ten post będzie krótki bez zdj, ale przeszukałem dzisiaj dosłownie cały internet jak zaprogramować kluczyk do e36 ( 3 przyciski radiowy) i po kilkudziesięciu próbach dalej nici.. było, że przy otwieraniu z kluczyka należy poczekać 15 min bo jest blokada, czekałem 15/30/45 i nic.. Ale znalazłem na to obejście, przynajmniej u mnie zadziałało, jedyny warunek to posiadanie możliwośći podpięcia autka pod inpe ( dosłownie na 2min) 1. Sprawdzamy i jeśli są to usuwamy błędy EWS, moduł komfortu i wszystko co związane z zamkami w drzwiach 2. Uruchamiamy opcje Activate w INPIe ( do testów silników modułów itd. F5 albo F6 już nie pamietam :/ ) 4. Znajdujemy opcje zamknięcia samochodu ( coś w stylu "central locking lock" ) klikamy, autko powinno się zamknąć 5.Analogicznie do poprzedniego punktu tylko otwieramy auto ('unlock'), auto powinno się otworzyć 6. odpinamy interface, jeśli mamy czujnik otwarcia maski to zamykamy maskę ( nie wiem czy jest to konieczne ale lepiej zamknąć) 7. wchodzimy do auta, wyciągamy kluczyk, zamykamy wszystkie drzwi i próbujemy zakodować.. A później już wiadomo, kluczyk na pozycje 1 ( na 3 sek), wyciagamy kluczyk trzymamy przycisk otwierania auta i 3x klikamy logo bmw ( przycisk zamykania auta ) u mnie od razu załapało, a wcześniej walczyłem z kluczykiem 4 godziny :duh: :duh:
  13. Witam. Pogrzebałem w internecie i znalazlem schemat do wykonania interface'u ADS, dużo osób pisało, że działa w100% więc stworzyłem sobie taki :norty: na wstepie chciałbym zaznaczyć, że pierwszy raz robie coś takiego , wyszło coś takiego jak na zdj nizej ( czytalem duzo o wytrawianiu plytek, ale nie mam nawet czym tego zrobić, dlatego zdecydowalem sie na pcb uniwersalna) dlatego nie wyszło to pięknie, ale to nie ma wyglądać tylko działać :) Jutro jeszcze przepatrze całość czy nie pomyliłem się gdzieś i chciałbym podłączyć to pod autko :) Tylko mam pytania dotyczące podłączenia, stronę która idzie do komputera nie ma problemu bo są ponumerowane piny do złącza rs232, a od strony samochodu są nr pin do dużej wtyczki obd, z tym ze czytalem ze rózne autka mogą mieć różnie je rozmieszczone, więc jak podłączyć aby działały na e36 1996 ( styczeń, przed liftem) buda cabrio :) Ostatnie pytanie to trzeba do tego jakieś sterowniki wgrywać ? jak wyglada syt z oprogramowaniem ? wpinam pod pc'ta i instaluje inpe itd jak na tutorialach ? nic wiecej nie musze robić ? Pytam tutaj bo wątek na innym forum gdzie to znalazłem już dawno "wymarł"
  14. Witam. Jeśli ktoś miałby podobny problem to nie jest wina złego podłączenia ani braków w wiązce.. Po prostu niektóre climatroniki mają te opcje wyłączoną i trzeba je przeprogramować pod komputerem :) ewentualnie ominąć climatronic ale to już więcej zabawy :D
  15. Witam. Pytanie do posiadaczy climatronika (+obowiązkowe OBC 18) którzy dokładali przewietrzanie postojowe, dołożyłem u siebie, korzystając ze schematów bmw- dokładamy jeden przekaźnik ze stałym plusem na cewce i pinie 30, pin 87 do nieb. kostki climatronika pin 20 i do pinu 86 przekaźnika od dmuchawy (skrzynka bezpieczników(i tutaj dodatkowo wlutowanie dwóch diod zenera aby włączenie przewietrzania nie włączało zapłonu i odwrotnie)) drugi pin cewki do pinu 14 białej kostki obc x1071 i do nieb. kostki climatronika pin8. Schemat podrzuce niżej. Po resecie obc pojawia sie funkcja timer, ale po recznym jej uruchomieniu nic sie nie dzieje, jedynie miga dioda na przycisku, próbowałem z suszarką dmuchać w termometr od obc bo podobno dziala od 16st. ale na obc było 23 stopnie i nadal nici, tzn obc puszcza sygnał na przekaźnik, oba przekaźniki się włączają ale wiatrak nie reaguje, przeglądając ten schemat można zauważyć, że pin 19 kostki x1257 (niebieska od climatronica) idzie do sterowania silnikiem, sprawdziłem i właśnie z niej nic nie wychodzi ( a po normalnym włączeniu zapłonu i wentylacji właśnie tym przewodem idzie napiecie do sterowania wiatrakiem ) A dzisiaj przy włączaniu funkcji timer słychać przez chwilę ,a czasem wogóle silniczki od klap w nagrzewnicy, wrzucilem filmik ale trzeba dać głośniki na full zeby to usłyszeć.. Ktoś wie o co może chodzić ? Co jest nie tak ? Zasilanie i masa dochodzi do kostki pod nogami idącej w tam za nagrzewnice (gruby brązowy i zielono/brązowy). Do osob posiadajacych te funkcje, gdy jest za zimno(ponizej tych 16st) to obc miga diodą na przycisku i przełącza przekaźnik ale wiatrak nie chodzi? Czy może wogóle obc nie reaguje i nie miga diodą? film: https://drive.google.com/drive/folders/1Ms69fD6Mjonjx_eCkHSqaKGdQHNlC6M8?usp=sharing
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.