Skocz do zawartości

Thomson1

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wejherowo

Osiągnięcia Thomson1

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. 1. Licznik wyciągnąć to nie jest wielki problem. Odkręcasz dwa wkręty mocujące na górze licznika. Można je wyciągnąć nie ściągając kierownicy, ale wtedy są problemy z przewodami z tyłu. Ja osobiście polecam odłączyć akumulator, wykręcić kierownice z poduszą i wyjąć bez problemu licznik. 2. Jak zdjąć stare tarcze to sam niewiem. Z tyłu licznika są śrubki mocujące na torx, ale można je wykręcić zwykłym śrubokrętem. Nie rozkręcałem tego bo nie miałem potrzeby ale ponoć nie jest to problem. 3. Widziałem w sklepie z częściami takie zegary białe, ale na allegro też masz wybór :)
  2. No właśnie też tak sądze. Tylko dziwi mnie dlaczego tak mocno wpadło wskazanie ekonomizera skoro nie odczuwam różnicy w dynamice samochodu. Ale dzięki kolego. Bynajmniej wiem który czujnik jest działający poprawnie a który źle pokazuje :)
  3. Ok. Byłbym wdzięczny kolego jakbyś sprawdził i mi napisał. I jeszcze takie pytanie. Jeżeli ekonomizer pokazuje połowe mniej to znaczy że samochód mniej pali? czy to tylko błąd ekonomizera który wynikł właśnie przez ten czujnik?
  4. Kolego niewiem czy tak najmniej prawdopodobne. Ja miałem na wykończeniu ten rezystor w panelu klimy i tak samo mi robiło. Tylko że po jakimś czasie zaczął mi się wyłączać panel i wymieniłem ten rezystor. Teraz wszystko gra i jest w najlepszym porządku.
  5. Miałem podobne problemy. Ale u mnie to były szczotki. Naprawa niedroga bo wstawiłem szczotki za 5zł lecz u mnie w 318Tds wyciągnięcie alternatora to ponad 2godziny zabawy.
  6. Ja mam 318TDS i działa na zegarach a na klimatroniku nie. Wersje mam z włoch z zegarkiem analogowym 1997r
  7. Witam wszystkich. Ostatnio dostałem do rąk czujnik ciśnienia turbiny- ten na prawym kielichu koło filtra paliwa. Myślałem sobie że może podmienię i zobaczę czy coś lepiej będzie. Przy okazji wymieniłem wszystkie wężyki ciśnieniowe. W sumie nie widzę różnicy podczas jazdy, bynajmniej po mieście bo w trasy nie jeżdżę zbyt często, jednak na nowym czujniku ekonomizer pokazuje mi o wiele niższe wartości spalania. Przykładowo na 5biegu przy prędkości 80km/h gdy wcisnę gaz do końca pokazuje mi na starym czujniku 15l a na podmienionym 9l. Możecie powiedzieć mi orientacyjnie jak jest u was bym wiedział który czujnik jest dobry.
  8. No muli sie i kopci strasznie.
  9. Też już o tym myślałem, ale na pobliskich szrotach nie ma takiego modelu. Bo od benzyniaka chyba nie pasuje?
  10. Thomson1

    Potencjometr pedału gazu.

    Witam wszystkich. Ostatnio na carsofcie wyszedł mi błąd 37 Pedal value Transmitter. Domyślam się że jest to błąd spowodowany potencjometrem pedału gazu. I tu moje pytanie. Jak mogę sprawdzić czy ten potencjometr jest faktycznie do wymiany. Może da rade wykazać usterkę mierząc oporność przy różnych nastawieniach potencjometra? Nie chciałbym kupować nowego nie mając pewności czy mój jest uszkodzony gdyż to nie taki tani interes. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o różne porady i sugestie.
  11. Ogólnie to odpala bardzo dobrze na zimnym i na gorącym, jednak po dłuższym postoju już nie jest tak łatwo- trzeba wtedy trochę pokręcić no i jest przy tym chmura dymu. Tak duża że w garażu się ciemno robi. Wyjmowałem różne wtyczki i spradzałem pokolei wszystkie czujniki. Wyjąłem i sprawdzałem na kompie czy powstał nowy błąd i za każdym razem pojawiał sie nowy, po czym go kasowałem. W ten sposób wyeliminowałem wszystkie znane mi czujniki w silniku wraz z tym który jest wsadzony w kolektorze dolotowym na dole. Więc te czujniki są dobre. A czy jest jakiś czujnik czy sensor w potencjometrze pedału gazu? Jak tak to może tam tkwi przyczyna.
  12. Witam. Mam bmw E36 318 tds i mam problem taki że strasznie dymi, jest słaby i dużo pali. Bylem i paru elektromechaników, podłączyli kompa i w sumie nic mi nie powiedzieli. Różne wymówki że tych samochodów jeszcze nie znają itp. a niechcę jechać do serwisu bo mnie skasują że się zgarbię. Postanowiłem sam naprawić błąd. Zainwestowałem w interfejs i w carsofcie pokazało mi następujące błędy: 37 Pedal value transmitter Please check the feeder and the connections on the pedal value transniitter. In erase of need replace the sensor, Advice: It is most possible that the car can be driven only with a 1500 rpm. Clamps the acce1erator? 21 Positioner potentiometer Please check the positioner potentiometer in the injection pump. It might be possible that an interruption in the feeder to the potentiometer exists. In case of need replace the positioner potentiometer. Advice: As reason also fault no. 1 mass positioner could be accumulated — the warning signal in the instrument panel flashes up-. This fault can be ignored ! 1 Mass-positioner. Advice: The warning signal flashs up in the instrument panel, The engine does not operate at all or operates faulity! Please cheek, whether after switch on of the ignition the mass-positioner is steered on for a 2O seconds. In case of need check the feeder and the plug and socket connection to the mass-positioner resp. to the injection pump. Process anyway first of all other discplayed faults. It might be possible that electric of mechanical faults in the injection pump exists. It might be possible that also the engine electronic (DDE control-unit) could be defective ! Jeżeli ktoś wie może coś na temat tych błędów, czym mogą być spowodowane i jak można je usunąć to prosze o porade :)
  13. Thomson1

    Dziwny błąd.

    Nie mam tempomatu niestety.
  14. Thomson1

    Dziwny błąd.

    Witam wszystkich. Dzisiaj byłem na diagnostyce i wyskoczyły mi międzyinnymi 2 błędy które nie szło usunąć. Jest to błąd: 10- nieznany błąd 30- sterowanie/reg. obrotów (FGR) Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o odpowiedź.
  15. Thomson1

    Dziwny problem z klimą.

    Witam wszystkich. Zacznę od tego że mam klimatronik 2-strefowy. Gdy włączę klime obroty nagle zawachają sie i unormują. Spalanie na ekonomizerze też sie zmienia. Po tym mogę sugerować że gaz i pompa jest sprawna. Jednak przy włączeniu klimy (gwiazdki) przełącza sie coś i powietrze leci z wewnątrz a zimno nie leci (tzn nie zapala mi sie równocześnie lampka od wewnętrznego obiegu lecz powietrze ciągnie z wewnątrz). Nie mogę ustawić by powietrze brało z zewnątrz. Czy to normalne że przy włączonej klimie bierze powietrze tylko z wewnątrz??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.