Skocz do zawartości

BayerischeMotorenWerke

Zarejestrowani
  • Postów

    372
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 5 E60 LCI
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia BayerischeMotorenWerke

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Do przeprowadzenia tej procedury potrzebny jest tester baterii EoS, on Ci wyświetli kod do wpisania do ISTA. Jego cena to mniej więcej 30-35 tysiecy ;)
  2. Z ASAPu można pobrać kody dla dowolnego auta, jest jeden warunek - musiało wyjechać z odpowiednim wyposażeniem z fabryki bądź być doposażone w oficjalny sposób. Szukaj odpowiedniego VINu, żeby miał to co chcesz.
  3. Jestem wywołany do tablicy to odpowiem - ktoś kto zmieniał moduł na FRM3 AHL nie zmienił time criterion z 06/10 na późniejszy czego skutkiem jest automatyczny dobór pliku FRM2.c08 przez NCSexpert/ewentualnie nie zakodował odpowiednio doposażenia (to, że jest FRM3 AHL stwierdziłem poprzez odczyt nr w inpie. Też jestem zdziwiony bo wydawało mi się, że FRM2 był od 2007 do 2009 a później FRM3 Basis/XE/AHL/MaxBrose (w zależności od wyposażenia). Moduł był wymieniony bo wedle ETK wersja Basis nie obsługuje tylnych LEDów. Dodatkowo dowiedziałem się, że przy podmianie na FRM2 wszystko działa oprócz tylnych ledów (mrygają). Co do lamp to są one doposażone (występuje nawet oryginalne doposażenie), do klucza wyposażenia jest dopisane HLED (tutaj nie jestem pewien czy nie powinno być MUEB tak jak w E92). Co do przepinania pinów to wydaje mi się, że na FRM2 wystarczyłoby wyłączyć sprawdzanie WARM i KALTuberwachung (zakładając, że przy zmianie na FRM3 nikt się nie pokusił o zmianę kabli).
  4. Nie, śmiało możesz tak zrobić. Na przyszłość NIGDY POD ŻADNYM POZOREM nie dotykaj tego przycisku (Code default values).
  5. Będę w Warszawie w weekend (19.08-21.08 / może do 22.08), mam oryginalną głowicę, oryginalne oprogramowanie i odpowiednie zabezpieczenie prądowe. Jeśli jest ktoś zainteresowany uruchomieniem ukrytych funkcji w aucie/ aktualizacją oprogramowania lub map nawigacyjnych to zapraszam do kontaktu przez PW lub 731933333)
  6. Napisz skąd jesteś to będzie łatwiej kogoś polecić co Ci pomoże :) Ewentualnie prze teamviewer
  7. Czarne nerki - tak, czarne felgi - nie. Już lepiej kup jakieś grafitowe, czarne będą wyglądać jak o cal mniejsze, zleją się z autem i będziesz miał karawan. Co do ledów przednich to oczywiście da się to doposażyć, jak masz jakieś pytania to pisz na priv.
  8. W F15 lampa jest zespolona, nie da się zamówić modułu/'żarówki'. Trzeba kupić na alledrogo/w sklepie i odpowiednio zakodować Esys'em
  9. Ja niestety parę historii o BM Serwis mógłbym opowiedzieć ale sobie podaruję. Może inaczej, jak umiesz sobie sam zdiagnozować i kupić części to możesz do nich jechać ale jeśli coś więcej to pojedź gdzieś indziej np do Kwiatkowskiego.
  10. Co do mojej sugestii to zasugerowałem wymianę w ASO ze względu na to, że później nie ma problemów jeśli coś zacznie piszczeć, jak wystąpi jakakolwiek usterka to bez gadania wymiana na nowy komplet. Wszystko kwestia rabatów jakie masz w ASO. Co do tego rantu o którym wspomniałeś to duży rant potrafi nawet być odczuwalny na pedale hamulca powodując 'bicie'. Co do wyboru zamiennika ja się dałem namówić raz na ATE, hamowały gorzej i po kilku tysiącach zaczęły bić tarcze. Od tego momentu tylko i wyłącznie oryginalne hamulce, no ewentualnie jeśli bardzo Ci dokucza pylenie to kup klocki ceramiczne ale ostrzegam, że może mieć trochę słabsze hamowanie. Są oczywiście lepsze hamulce od oryginalnych ale ich cena to zazwyczaj x2 albo x3 do oryginału.
  11. Hmm skoro było 12mm klocka to pewnie przez te 1500km nie ubyło nawet milimetra. Ktoś po prostu wymieniając klocki nie wziął pod uwagę tego, że tarcza szybciej zejdzie ponieżej minimum niż skończy się klocek (nowe mają ~19mm grubości). Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że jak tarcza zejdzie poniżej minimum to hamulce robią się głosniejsze, problem rozwiąże dopiero wymiana na nowy komplet. Śmiało wracaj do Warszawy i tam sobie na spokojnie podjedź na zmianę hebli (oczywiście na ori, najlepiej z wymianą w ASO).
  12. Na pewno nie było akcji bo Twoje auto jest zbyt młode. Co do przypadłości to wymieniaj olej co 10kkm i nie będziesz musiał się martwić (oczywiście co jakiś czas nasłuchuj czy nie pojawia się metaliczny dźwięk). Masz rozrząd tzw. poprawiony (któraś z kolei rewizja części).
  13. Widzę, że na forum dalej panuje kult Motul'a... Ten olej był niezły ale dobre parę lat temu, kiedy poza Mobilem i Castrolem nic innego nie było na rynku. 5w30 XClean to wykastrowany z dodatków olej, który lekko mówiąc jest słaby. Po pierwsze nie jest syntetyczny tylko ma bazę HC a nie PAO czy estrową. Po drugie po co Ci do silnika benzynowego olej spełniający LL-04? Taki olej jest praktycznie ze wszystkiego wykastrowany tak aby nie zapchać filtra DPF, którego tu przecież nie ma. Po trzecie każdy producent co jakiś czas zmienia skład oleju a nazwa pozostaje ta sama - oleje z roku na rok są coraz gorsze, jest w nich coraz mniej dodatków i gorsze bazy. Skoro masz jakiś tuning od GPowera (jedyne co można w N62N zrobić to chyba kompresor) to powinieneś lać pełnosyntetyczny olej o bardzo dobrym składzie np: RedLine Euro Series 5w40/0w40 (80zł/litr) Fuchs Titan Race Pro S 5w40 (50zł/litr) A pierdół o wypłukiwaniu niewiadomo jakich osadów, i silniku lejącym z każdej strony to nie mam siły czytać. Niektórzy dalej tkwią w mitach rodem z PRL. Co do cieknącej pompy podciśnieniowej to norma w tym silniku. Albo kupisz zestaw oringów z USA (około 130zł z wysyłką) i naprawisz sobie pompę albo nowa z ASO za ponad 1k PLN.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.