Skocz do zawartości

kataklysm

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia kataklysm

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Kupiłem samochód z już nie sprawną klimatyzacją, nie było nawet paska na sprężarce klimy. Sprawdziłem czy coś jest w układzie i okazało się, że jest nabita. Dokupiłem pasek i założyłem. Ku mojemu zdziwieniu napinacz i rolka jest ok, pracuje równo i cicho to samo sama sprężarka. Niestety to nie spowodowało, że klima zaczęła chłodzić. INPA pokazuje dwa błędy ale chyba żaden z nich nie jest błędem który powoduje nie działanie klimy. Błędy: 9C54 - błąd czujnika AUC 9C55 - błąd czujnika zaparowania przedniej szyby Proszę o pomoc w naprowadzeniu mnie co sprawdzić w następnej kolejności
  2. Odepnij MULF'a i zobacz czy zacznie działać
  3. Sprawdziłem to co wybite jest na bloku i mam M54B25, teraz pytanie czy kodować sterownik ? jest opcja, że jeździ na mapach z B22 ?
  4. Cześć, mam problem jak w temacie. Insta pokazuje, że sterownik jest do silnika M54B22 a moje auto wg vin'u powinno mieć M54B25 Mam pytanie co to może oznaczać ? swap z B25 na B22 ? czy może ktoś przełożył sam sterownik ? Gdzie znajdują się oznaczenia silnika w M54 ? Myślałem też o zmierzeniu skoku tłoka ale w tych dwóch silnikach różnica wynosi 3mm ... więc będzie ciężko ją zaobserwować. Są jakieś sposoby żeby odróżnić te dwa silniki ?
  5. Mam pytanie odnośnie pracy automatycznej skrzyni biegów, wrzucając DS jest spora różnica w jeździe ale kiedy wrzucam manual czyli dam lewarek do przodu lub tyłu i pokaże się bieg w postaci np M2 na wyświetlaczu to po ruszeniu samochód nadal zmienia biegi sam i to dość podobnie jak na DS, nie dochodzi do czerwonego pola... Mam w domu jeszcze jedno E61 ale już z silnikiem N52B25 i tam silnik w tym trybie ciągnie do końca... W czym może tkwić problem ?
  6. Dziękuję za info, potwierdziłem też te temperatury szukając po zagranicznych forach, wygląda, że są w normie. Trochę szkoda, że ten model nie ma już analogowej wskazówki ale no cóż... :)
  7. Cześć, miesiąc temu kupiłem E61 z silnikiem M54B25 i zastanawia mnie częsta praca wentylatora chłodnicy. Dzisiaj odpaliłem "ukryte" menu i dogrzałem silnik godzinną dość ostrą jazdą po mieście, wyniki są następujące po maksymalnym nagrzaniu do którego udało mi się dojść: 93C Minimalna dolna temperatura do której doleciałem ruszając spod świateł i tym samym chłodząc silnik 99C Maksymalna temperatura jaką zobaczyłem stojąc w korku po uprzedniej ostrej jeździe, mam tu na myśli ruszanie spod świateł na pełnej... itp. Czy te zakresy są ok ? po zgaszeniu silnika po ostrej jeździe zobaczyłem nawet 102C ale wtedy już pompa nie pracuje więc zakładam, że jeśli powyższe są ok to ta też. Autem zrobiłem już prawie 1,5K i płynu nie ubyło ani trochę jest czysty bez tłustych plam, pod korkiem wlewu oleju także czysto. Będę wdzięczny za każde info bo 99C wydaje mi się być wysokim wynikiem. Pozdrawiam
  8. Właściciel i tak odpalił go przedemną więc nie miałem na to wpływu :) zresztą trzeba było sprawdzić czy silnik w ogóle pracuje. Kupiłem ją za grosze, jest ładna silnik odpala, na pewno poduszki silnika są do wymiany i przednie amorki bo przód pływa jak na łódce. Ogólnie silnik zimny odpala od strzała ciepły jeszcze lepiej, problem z pompą w baku rozwiązałem i już działa. Oglądałem zbiornik i jego zawartość o dziwo nie ma żadnego syfu wody itp, dla pewności zalałem świeżej ropy drugie tyle co w nim było, czyścić nie widzę sensu bo nie widać brudów. Ale zauważyłem jeden problem, mimo, że odpala jak trzeba to trochę kopci najpierw kopciła odrazu po odpaleniu teraz już na luzie nie widać żadnego dymu ale jak się wciśnie gaz mocniej to już trochę czarnych obłoków się pojawia. I teraz pytanie co z tym zrobić ? Wiem, że mogą to być lejące wtryski ale ponoć w tym modelu raczej się nie psują (jeśli źle mówię proszę mnie poprawić) biorę poprawkę na to, że auto jest zastane, zrobiłem nim dzisiaj kilka kółek po parkingu i wszystko się powoli prostuje, zawieszenia nie słychać jedynie buja ale to przednie amorki wylane, kopcić też zaczyna mniej, czy warto lać jakiś siwax ze stacji do czyszczenia wtrysków ? Czytam różne posty i straszą tam wymianą pierścieni oraz uszczelki pod głowicą, ale te rzeczy chyba nie psują się od tak a ponoć auto było w momencie odstawienia w bardzo dobrym stanie. Może warto by sprawdzić dolot ? pewnie na filtrze są pajęczyny jak na całym aucie były kiedy je kupiłem :P Będę majstrował przy nim dalej ale jak ktoś ma jakieś mądre rady to będę wdzięczny. Oleju jeszcze nie zmieniłem jak i filtrów, olej zaczął wyglądać normalnie i wygląda na dość świeży ale oczywiście zmienię go. Sprzęgło sprawdzone i jest super, turbina przy wyższych obrotach słyszalna ale w normie (miałem już TD) Jedyne co mnie martwi to właśnie czarny dym po mocniejszym wciśnięciu gazu. Dodatkowo auto od 0 zbiera się dość mozolnie jak mu dam buta to zaczyna iść nie ma szarpania ale żeby dynamicznie ruszyć trzeba trochę tego gazu użyć to norma w tym modelu ? Ten silnik jest raczej słaby i nie wymagam cudów ale zanim włączy się turbo to muł jest straszny :)
  9. Witam Was, jak w temacie kupiłem E36 które stało prawie nie używane przez około 2 lata. I mam kilka pytań, ogólnie miałem E36 wcześniej ale 1.8 benzynę. Może łatwiej będzie jak zrobię listę: Auto odpaliło ale niestety po podłączeniu butelki z ropą omijając filtr (pompa paliwa padła ? jest od niej jakiś bezpiecznik/przekaźnik żeby sprawdzić ?) Autem po odpaleniu dość mocno trzęsie w środku (tragedii nie ma ale to będą poduszki silnika ? dobrze myślę ?) Olej jest ale jak go widziałem na bagnecie to trochę jak tawot wygląda :) Wymienić to czy jak pojeździ będzie lepiej ? Przy pracującym silniku odkręciłem wlew oleju, zaczął spadać z obrotów trochę i trochę olejem pryskał przez otwór, to norma czy spodziewać się jakiś większych napraw ? Oprócz tego jak się kręci kierownicą to coś skrzypi dość mocno ale domyślam się, że to pompa wspomagania albo inne elementy które się zastały... Właściwie z zewnątrz aut wygląda dobrze, końce progów trochę zaczęła rdza jeść ale bez tragedii dalej progi są raczej dobre, blacha o dziwo bez rdzy (1997 rok był już chyba ocynkowany jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi)
  10. Witam, dzisiaj wystąpił u mnie taki problem, że obracam włącznik świateł na 0 a dalej świeci się podświetlenie tablicy i brzęczy pewnie światła pozycyjne też się paliły. Problem pokazał się dzisiaj 2 razy po sprzątaniu auta jak już wróciłem do domu zgasiłem normalnie ale czuję że to nie koniec, gdzie szukać takiej usterki i czy spotkaliście się z czymś takim ??
  11. Mam do sprzedania E36 Touring 318i w bardzo ładnym stanie jak na swoje lata, nie ukrywam, że miał jakieś przygody (nie za mojej kadencji) ale nie psuje się póki co, rok97 po lifcie cena 3900 bez negocjacji (normalnie chodzą chcą za to 6,5k) wykańcza mnie cena paliwa no i auto ma 360 K przebiegu co chyba odstrasza ludzi ale auto w rodzinie jest już kilka lat i stan licznika pewny a cofał nie będę bo trzeba być debilem żeby wierzyć, że niebawem pełnoletni samochód ma 150 K przebiegu... jak byś chciał to pisz na priv
  12. kataklysm

    Mocowanie znaczka BMW

    Cześć, w moim bumerze była wymieniana maska po kolizji raczej na jakiś zamiennik i znaczek a właściwie jego środek po 2 latach odpadł. Wyciągnąłem pozostałość i nakleiłem nowy na butapren pattexa,wszystko wyszło super ale pech chciał, że dwa dni temu jakaś kur.. urwała mi ten znaczek na parkingu i zainteresowałem się jak to powinno być zamocowane, okazało się że nie mam tych gumowych tulejek które powinny trzymać znaczek. Szukałem po alledrogo i forach ale nie mogę znaleźć ich do kupienia, czy ktoś z Was orientuje się gdzie można te tulejki nabyć ?
  13. Witam, samochód to E36 Touring 1.8i Od dawna co jakiś czas z tyłu słychać było dźwięk przypominający miauczenie kota, raz było raz nie i tak przez długi czas teraz piszczy non stop dźwięk wydobywa się jakby z prawego tylnego koła ale nie ma różnicy czy auto stoi czy jedzie czy jest na luzie czy nie, wystarczy że silnik pracuje i taki dźwięk się pojawia co to może być ? mogę dźwięk nagrać jak ktoś ma jakieś sugestie. Myślałem że most leci ale chyba na luzie jak auto stoi to nic się tam nie rusza...
  14. Witam, pewnie to głupie pytanie ale posiadam E36 touring i pod tylną kanapa między nogami są dziwne "uchwyty" lub cokolwiek to jest. Można to obrócić wokół osi i nic więcej. Wie ktoś do czego to służy ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.