Skocz do zawartości

bbu

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530i N53
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia bbu

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ja mam Noxem 129 od pół roku i polecam serdecznie. Praktycznie w cenie oryginalnego NOXa, a problem znika raz na zawsze. Dają gwarancję na 300 kkm.
  2. Aha, i jak pisałem wcześniej że "spalanie w normie 9-13", tak to nie było spalanie w normie dla tego silnika. Teraz jest 7,5 -11,5 l/100 :D To oczywiście zasługa naprawy NOX sensora, dzięki czemu silnik pracuje w 3 trybach, nie w 1.
  3. Nie robiłem, ale jak wtedy było 240 KM, to teraz na bank jest blisko seryjnych 272
  4. Ok, wszystko jasne: 1) kluczowy okazał się błąd pompy niskiego ciśnienia (błąd 2AAF) W jednym z odczytów widać, że wartość ciśnienia LPFP (pompy paliwa niskiego ciśnienia) jest ok. 4 bar, gdzie powinno być 5 bar +- 0,5% (bardzo mała tolerancja). Powodem spadku ciśnienia okazał się przytkany filtr paliwa w baku. Po jego wymianie, ciśnienie wróciło do normy. 2) niesprawny NOX sensor Powyższe 2 błędy powodowały, że auto pracowało w trybie awaryjnym (homogenous mode) z ograniczoną mocą.
  5. Skrzydłów: Q-Service Adam Osiński, koszt 700 zl Wracając do głównego wątku: wymiana NOXa rozwiązała problem :8)
  6. Piaskowanie robiłem w okolicach Częstochowy. Kolega lts77 zna temat.
  7. Jeśli chodzi o czujnik NOX, to jego jedyną rolą jest zubożanie mieszanki jeśli poziom NOX za katalizatorem jest zbyt duży. Fajny artykuł na ten temat: http://eleganz-durch-technik.blogspot.co.uk/2014/10/nox-sensor-replacement.html Uszkodzony czujnik, powoduje tylko, że mieszanka nie jest nigdy zubożana, przez co jedynem skutkiem może być trochę większe spalanie. Nie ma to z kolei wiekszego wpływu na osiągi. Podsumowując: zacznę od wymiany Vanosów. Czy ktoś miał do czynienia z Vanosami firmy NTY?
  8. To, akurat się zgadza, że są tacy co 3 razy wymieniali hpfp w tych silnikach, ale pierwszym objawem padania pompy jest wolny start na zimnym silniku. U mnie nie ma, póki co, takich objawów.
  9. Słyszałem z różnych źródeł, że sam błąd hpfp (wartości poza zakresem), bez innych błędów układu paliwowego, nic nie znaczy. Założywszy, że hpfp jest OK, bo wymieniał ją poprzedni właściciel, to od czego zacząć: od wymiany vanosów czy czujnika NOX?
  10. Czy powodem może być sensor NOX?
  11. Dzień dobry, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w E61 LCI (2007 r.) z silnikiem N53 (3 litry benzyna z bezpośrednim wtryskiem): Objawy: Ogólnie auto jest lekko przymulone, w szczególności poniżej 3000 rpm. Spalanie w normie: 9 - 13. Co do tej pory robiłem: - nowy przepływomierz Continental - wymieniony czujnik niskiego ciśnienia oryginal - piaskowanie zaworów ssących łupinami orzecha wraz z czyszczeniem przepustnicy i kolektora dolotowego - nowe świece NGK - czyszczenie vanosów (metodą garażową - kąpiel w ropie) - nowe filtry i olej. Dodatkowo poprzedni właściciel: - wymienił wszystkie wtryski - wymienił pompę paliwa Aktualne parametery z hamownii: 238KM / 298Nm (przy fabrycznych 272/320) http://imageshack.com/a/img922/6039/qBYu7Y.jpg Aktualne odczyty z INPY (wszystko na biegu jałowym): - User information: http://imageshack.com/a/img924/6585/uVSo0p.png - Aktualne błędy http://imageshack.com/a/img922/8373/zHxBEJ.png - Analog info: http://imageshack.com/a/img923/4853/n2LZDf.png http://imageshack.com/a/img924/9931/EfGyVQ.png http://imageshack.com/a/img924/9336/c0tRaw.png - VANOSy: http://imageshack.com/a/img924/5662/gSS84R.png Po dodaniu gazu dolne słupki zmieniają wartości w zakresie od 80 do 120 CRK - kodowanie wtrysków zgodnie z tym, co na wtryskach Mogę podesłać dalsze odczyty w razie potrzeby. Z góry dzięki za komentarze.
  12. A co uważacie o chemicznym czyszczeczeniu zaworów ssących za pomocą np CRC Intake Valve Cleanera: Czy to ma szansę zadziałać na solidny nagar czy raczej prewencyjnie?
  13. A czy ktoś z Was próbował czyszczenia zaworów ssących metodą bezinwazyjna za pomocą środków do tego przeznaczonych. Np jak CRC:
  14. W temacie, polecam instrukcję wymiany: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing/FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing.htm
  15. Zgadzam się, że jest kilka ulic, które trzeba omijać szerokim łukiem, np Pułaskiego czy Pomorska. Poza tym jest coraz lepiej. Przede wszystkim ciągle otwierane są kolejne odcinki obwodnicy śródmiejskiej oraz obwodnicy autostradowej. Ostatnio został otwarty odcinek od lotniska do wyjazdówki na Kąty Wr. i jest to coś wspaniałego. 220 można zapiąc :D Wracając do pytania autora: po wrocławiu najlepiej poruszać się rowerem. Dostanie się do rynku z jakiegokolwiek miejsca w obrebie granic miasta to <20 min.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.