Skocz do zawartości

Chom

Zarejestrowani
  • Postów

    93
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ___________
    e36 318i+
    e39 540iA

Osiągnięcia Chom

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. viewtopic.php?f=68&t=120678 Cześć, przytrafiła mi się ostatnio nie miła przygoda.. Otóż, zaczęło gdzieś mnie ciągać na boki.. po wjechaniu na kanał okazało się, że nie tylko tuleje wózka tylnego są do wymiany ale i również pourywane mocowania trzeba by było jakoś naprawić.. Teraz pytanie do Was? Jest jakiś sposób na uratowanie tego? Mechanik powiedział, ze koszt nieopłacalny, mam ogromny sentyment do auta, nie chciałbym go kasować :/ Czy byłbym w stanie zrobić to sam mając podstawowa wiedze mechaniczną, komplet kluczy i spawarkę? Foto uszkodzeń: Drugie mocowanie też się poddaje.. Odrazu zapytam też czy mieliście może tak, że auto różniło się w odległości w amorkach przednich od kołnierza do opony? Ewidentnie mam różnice ok 1,5-2cm co widać na przechyle auta i nie wiem czym to spowodowane jest.. auto mam już 7 lat i ostatnio tak jakos sie stalo.. amorki niby te same kupione ;/ Pozdrawiam
  2. Wiesz rozrząd czy też głowice nie musiałem ruszać, ale dla świętego spokoju to zrobiłem, nie lubie jezdzić niepewnie, sporo wydatków sam namnożyłem, bo kto nie zrozumie jak maniacy bmw, jak coś zaczniesz to idziesz okręgiem po wszystkim.. ale tak już mam ;) Szkoda że to takie drogie hobby ale banan na twarzy po wieczornej przejażdżce, bezcenny, na FanPage Facebookowy raz na jakiś czas wrzucam filmiki, ale może i tu uda mi się ;) Pozdrawiam :) Lece na przejażdżkę :mrgreen: :mrgreen:
  3. Galeria poprawiona dzięki ;) Wbrew pozorom silniki V8 BMW nie są kłoptliwe :) Mam kilka modów w planach ale to powoli, bo czasu brakuje, na chwilę obecną zostało Doprowadzone technicznie do stanu jaki by mnie zadowalał: -Wymieniony rozrząd -dokręcenie luzującej się pompy oleju -uszczelnienie całego silnika,(jakaś partyzantka była przy pokrywach zaworowych..ale już ogarnięte) czyszczenie kanałów zaworowych i polerowanie zaworów, uszczelki pod głowicą -regeneracja alternatora chłodzonego cieczą -Nowy akumulator 110A -wachacze przód -piasta przód Galeria z prac: Całość zalana 10w40 (poprzednio taki był) lecz po zrobieniu 100km i zasięgnięcia opinii zmieniłem olej na 5w30, auto ma o wiele lżej :D Zostało również wyczyszczone wnętrze, szkoda że mam foto tylko przed sprzątaniem, wystarczył środek do tapicerki i szczotka a efekt wnętrza, w końcu jasny welur a nie "dymiony" :mrgreen: wpadły dwa świeższe fotele na przód bo stare były zbyt zniszczone (lewy świeży, a prawy stary), ale mam problem z pamięcią i grzaniem, lecz to w wolnej chwili zerknę :mad2: Kosmetycznie dodałem również oświetlenie ambientowe, wygląda to powalająco nocą niczym z nowszej serii :wink: Dodatkowo zrobiłem porządek pod maską, pokrywy po piaskowaniu, miał być grafit padło na czerwień (zdjęcie we wcześniejszej galeri) Zmieniłem też tylne lampy przedliftowe na nowsze, auto odmłodniało :) a przód waham się czy by nie zrobić jak w 540ia, z Mpakietem i ringami dosyć ciekawie wyglądają te lampy przedliftowe :) ale o tym pomyślę bliżej wiosny tak samo jak Mpakiet :) Wpadła też przepustnica wydechu, pięknie to na żywo mruczy na otwartej taki elektryczny przelot :D Teraz po 2 miesiącach stania w warsztacie (na pewne uszczelki czekałem ponad miesiąc) i wydaniu worka zielonych czas pocieszyć się 5er, ale za jakiś czas prawdopodobnie trafi pod koc na zimę bo szkoda mi jej a odkurzę 3er, też niech ma coś od życia :P Wiele modów w planach, ogólnie wizja jest stworzenia 540 niepowtarzalnej, w pełnym Mpakiecie, wnętrze banan, z lekkimi modami tak w okolicach 310-320KM (dolot, wydech, kolektor, przepustnica, mapa) w Wawie jest pewien Nikoś który osiągnął moc w granicach 340KM, ciężko zdobyć do niego namiar, a ciekawi mnie bardzo jakimi zabiegami to osiągnął, jak już wizualnie będzie mnie zadowalała 540 udam się na hamownie a potem mody :) W skrócie w najbliższej przyszłości planuję jeszcze: *M pak zewnętrzny przód i tył *wydech 4 rury (nie, naklejki m5 nie będzie :mrgreen: ) *opanowanie małych ognisk rudej (klapa) *zakonserwowanie podwozia *Ringi (jakieś mocne ale smd nie chce a CCFL słabo ciut w dzień swiecą.. szukam kompromisu Chętnych szczegółów zapraszam na FP: https://www.facebook.com/M540iBadAss/
  4. Cześć, Od kilku miesięcy (maj 2017) jestem szczęśliwym posiadaczem w końcu upragnionej 540 z manualem :tak: W maju tego roku, po 3 latach ujeżdżania 540ia ciągle męczyła mnie wizja manuala, były próby po roku posiadania 540ia, po 2.. ale zawsze kończyły się fiaskiem, z racji padak na naszym rynku.. Dodatkowo miałem kryteria jak sprawna skrzynia i jasne wnętrze, więc nie było łatwo. Siedząc wieczorem patrze jest, manual, na Vanosie (sprawnym) w bananie.. krótko mówiąc trafiła się okazja kupna 540i o której marzyłem.. Telefon o 23 i kolejnego dnia bez namysłu pojechałem. Po dokładnych oględzinach wiedziałem, że znam to auto(Oglądałem ją 3 lata wcześniej, lecz usterki które zdyskwalifikowały tamten zakup zostały usunięte/naprawione), Reasumujac: Vanos cichy, progi całe, felgi jakieś inne :dobani: i duża Navi, po okazaniu karty pojazdu miałem 100% pewność ze to ta sama 540i którą oglądałem ponad 3 lata wcześniej :) Po krótkiej jeździe i poganianiu się z moją 540ia widziałem, że lekko 540i zostaje w tyle ale miała prawo, przyzwyczaiłem się do automatu i musiałem na nowo nauczyć się zmieniać biegi tak jak trzeba ;) Co tu długo pisać, krotka negocjacja i kupiłem auto, pojechałem do domu (400km ) i czekała mnie mała niespodzianka ale to w późniejszym poście bo tu i tak za dużo się rozpisałem ; ) DANE: VIN: WBADN510X0BR65058 Przebieg: 315 000 km Prod. Date 1998-09-29 Type 540I (EUR) Series E39 (5 Series) Body Type LIM Steering LHD Engine M62TU Displacement 4.40 Power 210kw / 286hp Transmission Manual Colour BIARRITZBLAU METALLIC (363) Upholstery SOFTLEDERBEIGE E36 SANDBEIGE E38 (R1SN) Wyposażenie S216A HYDRO STEERINGSERVOTRONIC S267A BMW Light Alloy Wheel Star Spoke 49 S302A Alarm System S320A Deleted Model Lettering S358A Climate Comfort Windscreen S423A Floor Mats Velours S428A Warning Triangle And First Aid Kit S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip S456A Comfort Seat With Memory S464A Ski Bag S494A Seat Heating Driverpassenger S500A Headlight WipewashIntensive Cleaning S508A Park Distance Control PDC S522A Xenon Light S602A Onboard Monitor With TV S629A Car Telephone GSM W Card Reader Front S670A Radio BMW Professional RDS S672A CD Changer For 6 CDs S677A HiFi System Professional DSP S704A M Sports Suspension S710A M Leather Steering Wheel S761A Individual Sunshade Glazing S863A Retailer Directory Europe S879A Onboard Vehicle Literature German S915A DummySALAPA S210A Dynamic Stability Control S438A Fine Wood Trim S520A Fog Lights S534A Automatic Air Conditioning S540A Cruise Control S548A Kilometercalibrated Speedometer S555A Onboard Computer V With Remote Control - Code Description Interface Description EPC S431A INNENSPIEGELAUTOMATISCH ABBLENDEND Interior Mirror With Automaticdip S459A SITZVERSTELLUNG ELEKTRMIT MEMORY Seat Adjuster Electric With S473A Armrest front S488A Lumbar support, driver and passenger S694A Provisions for BMW 6 CD changer Źródło: https://www.mdecoder.com/ Już po zmontowaniu lamp Spolerować też trzeba :tak: Wnętrze, trochę zmęczone ale do doratowania :tak: Teraz wygląda tak: Pokrywy silnika.. niesttey czerwone, sądziłem że będzie to lepiej wyglądać lol lol P.S> miejcie marzenia, jak widać się spełniają ;) ________________________________________________BMW 540i -> BadAss Więcej zdjęć z "dopieszczania" auta tu: https://www.facebook.com/M540iBadAss/
  5. Gdzie we Wro dokladnie? Mieszkałem tam 3 lata i chętnie dowiedział bym sie który serwis jest tak dobry? :) Kto wie, może tam wrócę bo Wawa mnie denerwować zaczyna ;)
  6. Niestety ale nie zajmują sie m62tub44 :/ Naprawdę nie macie nikogo z lubelskiego czy Wa-wy godnego polecenia? Nie chce przechodzić przez to co miałem z n46b20, już w pewnym nie sprawdzonym serwisie dwukrotnie naprawiałem vanosa w byłej e46. Zresztą mam dość partaczy którzy mówią, że wiedzą jak coś zrobić a gdy przychodzi co do czego to uczą się na moim aucie. Chyba nikt tego nie lubi :wink: Tymczasem szukam dalej, pozdrawiam
  7. Cześć, mam pewien problem. W miejscowosci z jakiej pochodze mechanicy boją sie ustawienia Vanosa, wgl. Jak uslusza ze to V8 to specjalnie nie chce im sie zagladac. Kilka dni temu odebrałem auto z warsztatu po remoncie silnika, byla robiona cala góra, jedynie z ustawieniem Vanosa jest problem bo warsztat w ktorym to robilem nie ma sprzetu do tego. Umowiłem sie w innym warsztacie ale dopiero w pazdzierniku maja termin a zalezy mi aby zrobic to jednak szybciej bo az przykro sluchac jak auto chodzi.. :mad2: Domyslam sie ze to Vanos bo silnik byl cichutki przed naprawa a teraz chodzi jak cichy diesel. Czy macie do polecenia z lubelakiego jakis warsztat ktory podoła ustawieniu Vanosa, okolice Białej Podlaskiej, moze być tez warsztat z warszawy. Chciałbym odrazu zapytac Was czy orientacyjnie jestescie w stanie podac koszt takiego "uatawienia". Sorki za błędy jesli jakies byly ale pisze z telefonu ;) Dzieki i trzymajcie sie :)
  8. Powaznie nic? Nikt nic podobnego nie mial ? Prosze darowac Sobie odpowiedzi typu lepiej swap niz naprawa... Gdyby mial byc swap to 20 tys zl temu.. Teraz jedyne co to pozostawienie auta do momentu rozpadu a potem na czesci, bylo by super gdyby do tego czasu odzyskala wiagre :)
  9. Czesc. Od pewnego czasu mam pewien problem Auto zwija sie przyzwoicie 0-100 nie jednej 320 baty dalo :D Problem zaczyna sie od 140 i wyzej, auto czuc ze bardzo traci na mocy przy tych predkosciach i do konca, wydaje sie jakby ktos dolozyl jej ze 150 kg masy.. powiedzial bym ze 4 i 5 wydaja sie byc nadbiegami a wiem ze cos jest nie tak bo wczesniej szla jak opetana do 160.. W dodatku zaleznasc jaka zauwazylem przy spalaniu, 140-14l 160-16l a 180 i dalej w granicach 20l.. Wczesniej tak nie bylo :( Na wstepie dodam ze bocian wyeliminowany jakies 50 tys km temu, ponownie niedawno popychacze zmienilem, na walku widac male wytarcia ale auto nie dlawi sie, moc ma na nizszych predkosciach i biegach 1-3.. Auto zawirusowane ale po malej przygodzie gdy wysjoczyl blad "blad jednostki ECU" zmienilem chip na org, a blad pozostal.. Przeplywka, sondy, kable wszystko nowe, zreszta 3/4 auta jest nowa :mrgreen: Czyzby ECU bylo winne? czy moze most ktorybwydaje sie konczyc jest winny tej ociazalosci? Macie jakis pomysl co moze byc przyczyna tego problemu?
  10. Cześć :) Dwa pytania: Czy jest ktoś na forum z posiadaczy m5 e39 z okolic Wrocławia lub Wawy? Czy jest ktoś moze z jedną z M5 od chłopaków z AutoBawarii? Dość poważnie przymierzam się do zmiany auta na M zwłaszcza ze 540 zostanie w rodzinie u pasjonata marki. :mrgreen: Chciałbym się spotkać i wymienić parę zdań bo póki co dysponuje jedynie wiedza książkową a przed zakupem wolał bym zasięgnąć kilku rad od posiadaczy modelu. Odnośnie pytania drugiego o AB, rodzi się stąd, że jeśli m5 to raczej z zachodu i raczej od nich :) śledzę ich intensywnie i widzę, że same dobre auta ciągają, chyba się nie mylę?:) Dzięki za uwagę, pozdrawiam Chom
  11. Pora na nowe zdjęcia :D Polerka przed zimą: http://i.imgur.com/YWLOTvx.jpg Klocki też prosiły się o renowacje: http://i.imgur.com/2V4iAXH.jpg A w komorze lekkie odświeżenie: :norty: http://i.imgur.com/j1ujoLn.jpg
  12. Kurde dłuuuuugo mnie nie było, parę pytań: Galeria, ku^wa mać, w du*e zaje%ana wygasła mi... :mad2: :mad2: :mad2: Ma ktoś jakiś stabilny serwer?? W miarę możliwość uaktualnie galerię, troche zmian zaszło i trzeba się pochwalić ;) Mam kilka pytań ale to w innym temacie :)
  13. Chom

    Światła drogowe i stop, e39 540

    Jak wspomniane LCM ale jest jedno ale... po wymianie pojawiają się wszystkie swiatła przednie lecz "STOP' tylny jest nadal tylko w 1 lampie.. nie wiem co to ma być. Jednocześnie zapytam, jak dorwałem LCM to też miałem do dyspozycji licznik i radio. Licznik działał w połowie(czy dobrze obstawiam fakt że trzeba go programować? ) Radio nie działało wogóle, jedynie komputer(ten pod radiem).. też do programowania radio jest czy w czymś innym problem ? Nie ukrywam, ze wolał bym mieć org. radio niż jakieś SONY (poprzedni własciciel taki mod zastosował :mad2: :mad2: )
  14. W ostatnim czasie wpadło parę nowości: W skrócie: *Nowe kolejne Visco! (poprzednie poszło na reklamację) *Akumulator (przed zimą trzeba było zmienić :P ) *Szczęki i tarcze *Termostat *Pompa wody *Pompa paliwa (zbyt małe ciśnienie pompowała poprzednia :P ) Dla świętego spokoju za jednym zamachem serwis olejowy z filtrami :) Póki co na dłuższy czas nie zapowiada się żeby cokolwiek trzeba było robić, teraz zajmę się kosmetyką :mrgreen: Wynikło że przebieg mam oryginalny lecz fotele ktoś niemiłosiernie zaniedbał z racji tego zmuszony będę szukać wnętrza ale to może na wiosnę, jak się uda chciałbym podziałać coś z wydechem (.4 rury) :norty: :norty: W miarę czasu aktualizacja galerii też będzie :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.