Skocz do zawartości

romomieczu

Zarejestrowani
  • Postów

    84
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    [było]e34 525tds ,[było]e39 530d,[jest] F10 550ixdrive

Osiągnięcia romomieczu

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. czy muszą być opony run flat ? nie muszą... kupiłem auto z run flat all seson - moje odczucia auto sztywne, twarde dokupiłem zwykłe zimówki, aby się bezpiecznie jeździło zimą no i mam porównanie ---> dużo lepiej teraz wyrzuciłem all seson a założyłem letnie zwykłe- radość z jazdy wróciła :D niech każdy robi jak uważa, ja już nie wrócę do run flat w żadnym swoim samochodzie ze względu na komfort jazdy
  2. romomieczu

    Silniki 550i

    Mam 550i już drugi rok. Wymieniłem świece i jeżdżę bez najmniejszych problemów. Co do spalania oleju to spala więcej jak jeżdżę po mieście i zdarza mi się dolewać 1-2l pomiędzy wymianami. Jak robię trasy to nie mam dolewek. spalanie benzyny po mieście ok 16l w trasie ok.10l lub więcej :wink:
  3. na lato mam: fabryczny rozmiar 245/45/19 (run flat) ---> twardo, ale przy większych prędkościach dobrze się prowadzi ---> już wiem, że kolejne na lato będą zwykłe a nie run flat... :wink: na zimę 245/50/18 (zwykłe) ---> (miękkie) , komfort powrócił, czuję, że zawieszenie pracuje elastyczniej ---> jestem zadowolony, nic nie będę zmieniał :cool2:
  4. Jeździłem 2.5TDS teraz jeżdżę 3.0d i z jednym i z drugim silnikiem nie miałem żadnego problemu. Polecam jednak 3.0 d bo różnica w dynamice jest wyraźnie odczuwalna. Aktualnie jestem na etapie decyzji o sprzedaży auta więc jak jesteś zainteresowany to możesz być pierwszy. :-D
  5. Witam Przeczytałem cały wątek i mam jeden wniosek z całej tej interlokucji :roll: Otóż wymieniliśmy wszystkie elementy jakie mogą wpływać pośrednio i bezpośrednio na stukanie, ale bez podniesienia auta i sprawdzenia gdzie jest luz, to w sumie każdy może mieć rację. Zastanawiam się co dała ta dyskusja. Wg mnie nic. hajpa - daj upust mojej ciekawości i napisz co to było? Zajrzałeś pod spód auta? Czy się tylko zastanawiasz co to może być? Żeby nie było, że maruda się odezwał - miałem podobny objaw (stuknięcie przy zmianie biegu). Po podniesieniu auta wsunąłem się pod spód i niczego nie znalazłem. Dopiero w warsztacie po całkowitym podniesieniu auta pięknie było widać rozbitą gumę łącznika elastycznego. Poruszenie kołami na podnośniku naprawdę sporo przyczyn może wykluczyć.... zachęcam. W moim przypadku wymiana trwała 0,5h a koszt coś około 250zł
  6. Wróciłem do tematu przy ostatniej wizycie w serwisie. Początkowa diagnoza sugerowała problem z maglownicą, ale na szczęście dla mnie, dokładna diagnoza nie potwierdziła problemów. Po przepłukaniu i wymianie płynu problem ustąpił tzn. przy dynamicznym skręcie w prawo nie słychać "obcierania". :D Wygląda na to, że wymiana płynu załatwia sprawę.
  7. romomieczu

    domykanie tylnej klapy

    Zamek klapy dociąga się elektrycznie więc zacząć propnuję od sprawdzenia przewodów. Na początek w zawiasie klapy (tutaj najczęściej forumowicze znajdują przyczynę) lub dalej gdzieś bliżej samego zamka. Śrubokręt i torx w dłoń i do dzieła. :cool2:
  8. romomieczu

    Osłona e39

    Sprawdź sobie numer części na real oem. albo kupuj w ASO wyjdzie najtaniej. Ostatnio kupowałem i cena prawego nadkola wyszła 38zł. Te z aso są bardzo elastyczne w dodatnich temperaturach, ale na mrozie są dosyć kruche, już gdzieś u siebie zaczepiłem (obniżone lekko zawieszenie) i mam pęknięte :oops:
  9. jestem przed decyzją o wymianie, ale nie radzę zakładania używek, bo jak to używki wymontowywane są z reguły z aut już sfatygowanych, brałbym to co znalazłeś (z linku)
  10. te komunikaty są niezależne od siebie wracajac jednak do tematu moje auto przy -15 zapaliło bez problemu (po wygaszeniu komunikatu o podgrzewaniu świec) :cool2: [przebieg 300 tys. km pęknie tym tygodniu, oryginalny akumulator, paliwo zimowe]
  11. Plastikową osłonę klapy trzymają te wkręty o których wspominasz i kilka spinek (nie pamiętam ile ma być, u mnie są dwie). Poza tym masz do odłączenia kabelek od światła na klapie (ja odłączałem od strony żarówki). Z tego co pamiętam to zamek trzymają torxy. Zamek ma dosyć dużą możliwość regulacji więc powinieneś znaleźć właściwe ustawienie. powodzenia :cool2:
  12. Mam chyba ten sam objaw, tzn tylko świeżo po odpaleniu i tylko jak "dynamicznie" skręcam w prawo słyszę z lewego nadkola jakby coś obcierało, jak samochód "rozgrzany" nic się nie dzieje. :roll: Z tym objawem jeżdżę już od około 2 lat, żadnych niepokojących objawów nie słyszę. Serwisuję samochód regularnie, reaguję na wszystkie stuki w zawieszeniu i wymieniam jak potrzeba. U mnie mechanik postawił diagnozę, że to może być amortyzator, bo jest lekko spocony na zewnątrz (w maju podbijałem dowód rejestracyjny i amorki wykazywały coś około 75% sprawności, ale słyszałem, że w be-emkach te wyniki nie są wiarygodne) powodzenia w diagnozie :cool2:
  13. Jeżeli kręci się ten bolec, ale ani nie dociąga do końca, ani nie odpuszcza (otwiera)klapy, to możesz mieć usterkę elektryczną jaką opisałem tutaj w jednym z wątków o klapie. Jak otwierasz klapę ? Jeżeli awaryjnie otwierasz bez problemu, to musisz dobrać się do mechanizmu (pozdejmować plastiki) i posprawdzać czy masz prąd w kablach, ewentualnie wizyta u elektryka który zrobi to za Ciebie i zdiagnozuje problem. Powodzenia :cool2:
  14. Warto sprawdzić to co wskazuje kolega tomii9 Miałem takie same objawy i przyczyna leżała właśnie w przegubie elastycznym (przebieg prawie 300tys). Diagnoza w warsztacie polegała na podniesieniu auta i sprawdzeniu luzów ruszając tylnymi kołami. Polecam sprawdzenie cen części przed naprawą :reading: To niby oczywiste, w moim przypadku wpadłem na diagnozę do mechanika a on mnie zaskoczył, że może wymienić przegub od ręki. Chyba trochę przepłaciłem, no ale miałem auto spowrotem po 40min, więc trochę mniej bolało :sad2:
  15. Dzięki za podpowiedzi, jak zawsze okazały się trafne :) Przy okazji okazało się, że wszyscy mamy rację (GRUBER, perszing 740I i ja) ponieważ faktycznie był to jakiś "luźny" czujnik zużycia klocków - taki zapas :oops: , nigdzie nie podłączony :mad2: Jakiś inny czujnik był jednak wpięty tylko też nigdzie nie podłączony ... :duh: Już jest :cool2: Dodam, że serwisuję auto od około 3 lat w jednym z bardziej polecanych warsztatów w Raszynie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.