Skocz do zawartości

E92 335i by be..mw | SPRZEDANE


be..mw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w nowym dziale bo przychodzę tutaj z działu E46 ;)

 

Podobnie jak w poprzedniej galerii (http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=191741&start=255) i tu pewnie nie zabraknie szczegółowych opisów z modyfikacji i prac nad autkiem.

 

Przedstawiam Wam mój nowy nabytek - E92 335i, skrzynia manualna, data produkcji 10.2007 r. Autko po raz pierwszy zarejestrowane w 2009 r. w Danii. W VINie ma zakodowaną opcję S902A SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN więc był to model pokazowy, przeznaczony dla dziennikarzy i stąd ta rozbieżność pomiędzy datą produkcji a rejestracji.

 

Myślę, że udało się kupić całkiem fajne autko. Lakier na całym samochodzie oryginalny, aktualnie 165tys przebiegu, historia w BMW kończy się na przebiegu 109tys pod koniec 2012r, następnie wg. duńskiego serwisu auto miało 114tys w kwietniu 2013, ostatni odczyt z kluczyka w serwisie BMW przy przebiegu 158tys przy okazji wizyty poprzedniego właściciela od którego odkupiłem autko bezpośrednio.

 

Przedstawiam wyposażenie:

 

Numer podwozia WBAWB71090PV75312
Kod typu WB71
Typ 335I (EUR)
Typoszereg E E92 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik N54
Pojemność skokowa 3.00
Moc 225
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTEGOBLAU METALLIC (A51)
Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod. 2007-10-12
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix
S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Listwy wewn., wysoki połysk, czarne
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Asystent świateł drogowych
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Wersja dla zimnych krajów
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S888A DAENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, duński
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S902A SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN Kontrola specjalna pojazdów prasowych
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2KEA LM RAEDER V-SPEICHE 188 MISCH. BMW light alloy wheel, V-spoke 188
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

W skrócie: sportowe fotele skórzane z pamięcią, kierownica sportowa, bixenony skrętne, adaptacyjne doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych, lusterka ściemniane, składane, radio professional, zawieszenie M-Pakiet, klimatyzacja dwustrefowa, zespół schowków.

 

Można by narzekać na brak M-Pakietu i navi, ale wg. mnie autko i bez tego wygląda zacnie.

 

Silnik i dźwięk - :cool2: miazga, autko szatan. Wyjąłem mu wtyczkę od Golf Tee Mod i mruczy jeszcze piękniej z rana. Cudowna rzecz, mieć auto w którym przycisza się radio żeby posłuchać silnika.

 

Przedstawiam dwa zdjęcia samochodu zaraz po kupnie:

 

http://i60.tinypic.com/25tx4kg.jpg

 

http://i62.tinypic.com/245df89.jpg

 

i po dzisiejszym myciu i woskowaniu.

 

http://i60.tinypic.com/2hs0ny9.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2m4dqgh.jpg

 

http://i59.tinypic.com/xmprbc.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2z66vi9.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2z882n5.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2myogo2.jpg

 

http://i60.tinypic.com/16bc4dz.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2crnkpd.jpg

 

http://i57.tinypic.com/szbbyq.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2ep6cg8.jpg

 

http://i62.tinypic.com/30sw0va.jpg

 

http://i58.tinypic.com/29ff12x.jpg

 

http://i57.tinypic.com/15qdziw.jpg

 

W kwestiach mechanicznych do zrobienia w najbliższym czasie: tuleje przednich wahaczy, zaworki turbo, zawór vanosa. Po wymianie tulei podejmę decyzję co zrobię z tarczami. Tarcze były niedawno wymieniane, jednak przy hamowaniu z dużej prędkości kierownica wchodzi w wibrację. Więc na pierwszy ogień pójdą tuleje, bo są na bank już luzy, dalej zobaczymy.

 

Autko obserwuje też pod kątem poszarpywania bo na początku miałem problemy ze zmianą biegów, trochę szarpało, ale po wymianie oleju i filtrów jest zdecydowanie lepiej (albo ja się uczę, mam autko dopiero kilka dni). Sprzęgło siedzi nowe Sachs, koło dwumasowe wg. poprzedniego właściciela nie wymagało jeszcze wymiany.

 

Jeżeli chodzi o wnętrze to parę rzeczy jest do dopieszczenia: brak zaślepki ISOFIXa, obdrapany schowek tylni, przygasające pixele w radiu, zepsuta końcówka lewego podawacza pasa, odwrotny kierunek działania przełącznika przesuwania fotela, lekko przetarty przycisk start/stop.

 

W autku po kupnie wymieniłem:

- nowy olej silnikowy Motul X-Clean 8100 5W40,

- nowy filtr oleju Mann,

- nowy filtr powietrza Mann,

- nowy filtr kabinowy Knecht.

 

Wskoczyły też nowe ramki na tablice BMW Motorsport, co by nie reklamować jakiegoś warsztatu.

 

Ogólny cel: trzymać się serii, unikać wieś tuningu, jak coś dokładać do fabrycznego wyposażenia to jedynie słuszną metodą - jak fabryka przewidziała i na częściach oryginalnych.

 

Plany na najbliższy czas:

- uporanie się z tarczami/tulejami, wymiana zaworków turbo, zaworu vanosa,

- zakodowanie kilku opcji w tym min. BFD i składanie lusterek z kluczyka itp.,

- dopieszczenie wnętrza na tip top,

- być może gałka M-Pakiet żeby lepiej się wrzucało biegi, bo krótsza,

- być może kierownica M-Pakiet bo już się przyzwyczaiłem do swojej i ta wydaje mi się za śliska,

- koła zimowe.

 

Co dalej czas pokaże :) Zapraszam do śledzenia galerii.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez be..mw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Autko bardzo ładne , ale dzwięk silnika usłyszysz dopiero po montażu konkretnego wydechu :D a tak poważnie z tym poszarpywaniem sprzęgła wywal zawór CDV i powinno być OK :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest piękna ,ale to już wiesz :D , dołóż m-paka i bedzie bajka ,ale teraz już też jest miazga no i ten kolorek :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, cieszę się, że autko się podoba :)

 

marko0424, zewnętrznego M-Pakietu dokładać na pewno nie będę, z wewnętrznego ewentualnie tylko to co może mi poprawić komfort jazdy, czyli kierownica i gałka, ale to też na razie nie jest priorytet. Na chwilę obecną najbardziej mi brakuje tego z czym walczyliśmy u Ciebie, czyli bluetooth'a... :?

 

Mały update, bo ostatni czas jest obfity w drobne zmiany i pewnie tak będzie jeszcze przez jakiś czas, zanim nie dopicuję autka na tip top.

 

Wycieraczki

 

Pierwszy deszcz po zakupie i problem skrzypiących wycieraczek. Wymienione na nowe.

 

Przełącznik przesuwania fotela lewy

 

Zaobserwowałem, że ten przełącznik działa odwrotnie niż powinien, tzn. przesuwając fotel do tyłu, fotel przesuwa się do przodu. Zdemontowałem zaślepkę zwolnienia blokady fotela i dobrałem się do przycisku, który po prostu był zamontowany odwrotnie. Robota na 3 minuty, a jeden defekt mniej.

 

http://i60.tinypic.com/29y1oh4.jpg

 

Podajnik pasa lewy

 

Jak wspominałem, lewy podajnik pasa nie działał. Końcówka była cały czas w pozycji złożonej i nie wstawała przy podawaniu pasa. Kupiłem nową końcówkę i pas teraz jest podawany idealnie. Przy okazji, oglądałem wiele filmików na YT z prasowaniem pasów itd. Sprawdźcie wasze końcówki podajnika, jeżeli jest minimalny luz na końcówce to jest to prawdopodobnie powód nie podawania pasa i prasowanie pomoże na chwilę. Nowa końcówka jest sztywna i nie ugina się pod pasem przy podawaniu. Wymiana jest prosta. Otwieramy i zamykamy drzwi aż podajnik wyjdzie, szybko wyjmujemy bezpiecznik 30 od pasów przez co podajnik się nie cofa. Do zestawu dołączony jest płaski mały śrubokręt, naciskamy na zaczep trzymający końcówkę w podajniku i ciągniemy mocno aż wyjdzie. Wkładamy nową, dociskamy aż zaczep kliknie, wsadzamy bezpiecznik i po robocie.

 

http://i60.tinypic.com/2aagbhd.jpg

 

http://i58.tinypic.com/sy2z5l.jpg

 

Przycisk start/stop

 

Był przetarty, postanowiłem wymienić. Nowy przycisk jest trochę inny niż poprzedni i prezentuje się znacznie lepiej. Podważyłem listwę, palcami od spodu nacisnąłem na dwa zaczepy trzymające przycisk w listwie, odpiąłem wtyczkę i podmieniłem przycisk. Robota na 5 minut.

 

http://i57.tinypic.com/i6mrmc.jpg

 

http://i61.tinypic.com/28suc5f.jpg

 

http://i59.tinypic.com/6tpax1.jpg

 

http://i61.tinypic.com/213iyj8.jpg

 

http://i61.tinypic.com/15clj43.jpg

 

Zaślepka ISOFIX

 

Była ułamana, kupiłem nową. Wymiana mniej niż minutę. Stara wyciągamy dociskając lekko po bokach zaczepy, nowa wchodzi na wcisk.

 

http://i59.tinypic.com/7148lf.jpg

 

http://i60.tinypic.com/5l3zpc.jpg

 

Zaślepka gniazda zapalniczki

 

Na koniec mały drobiazg, ale nie lubię jak coś powinno być w aucie fabrycznie a brakuje. Dokupiłem brakującą zaślepkę zapalniczki.

 

Niedługo relacja po wymianie tulei wahaczy, zaworków turbo, zaworu vanosa i być może kilku innych rzeczy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię Twoje przywiązanie do detali - mam podobnie - a coupe'ta po prostu piękna.. marzy mi się taka :)

Dzięki, jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach :norty: Lubię mieć wszystko sprawne na 100%.

 

Tymczasem w końcu udało mi się zdobyć interfejs, który by chciał gadać z moim autkiem, czyli taki co komunikuje się po D-CAN. Jeden odesłałem bo nie działał, wcześniejszy mój kabel nie obsługiwał D-CAN.

 

W końcu udało się zakodować:

- wyświetlanie aktualnej prędkości na wyświetlaczu BC,

- automatycznie składane lusterka z pilota,

- podwójne światła awaryjne,

- wycieraczki kończą cykl po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka a nie pozostają na środku szyby.

 

Jak komuś się podoba i chce więcej szczegółów jak to zakodować to zapraszam na PW.

 

http://i57.tinypic.com/2zsql8x.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego służą podwójne awaryjne?

Moim zdaniem takie pulsujące światła poprawiają widoczność autka, a poza tym myślę, że wygląda to lepiej niż standardowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega widze ze z Warszawy, dałoby rade się umówić na zakodowanie 2 rzeczy: cyfrowe pokazywanie prędkości + automat. składanie lusterek ?

PS. Zacne 335i, smerfny kolor :D

na Twoim miejscu zmieniłbym średnice końcówek wydechu na większe fi 100 lub 90 agresywniej wtedy wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladna, juz od dawien dawna jaram sie takim kolorem :D W jaki sposob dziala S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION ? Czuc, ze alternator jest na jakis czas odlaczany, czy to bardziej sciema marketingu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladna, juz od dawien dawna jaram sie takim kolorem :D W jaki sposob dziala S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION ? Czuc, ze alternator jest na jakis czas odlaczany, czy to bardziej sciema marketingu?

Dzięki, co do tej opcji to ja nie odczuwam żeby coś specjalnego się działo. Pewnie jakoś to tam sobie w tle działa, dla mnie niezauważalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Atam objeżdżają... Jak już, to co najwyżej, te dziadki w starych, rodzinnych sedanach z V8 pod maską zyskują przewagę jedynie na kilku pierwszych metrach ;)

 

Kolejny update co z autem.

 

Tuleje przednich wahaczy

 

Wymienione na nowe. Wibracje odczuwalne na kierownicy przy hamowaniu z dużej prędkości wydaje mi się, że zniknęły prawie całkowicie, więc chyba to nie tarcze były winne a dość duże luzy na tulejach.

 

Zawór wylotowy VANOSa

 

Wyrzucało błąd Auslass VANOS, Mechanik, aktualnie problem po wymianie zaworu na nowy zniknął.

 

Zaworki podciśnieniowe sterujące turbo

 

W historii były błędy Lededruckregelung, Ladedruck zu niedrig, Abschaltung, czasami przy autostradowej jeździe potrafiło wyrzucić kontrolkę. Jak na razie dwa zaworki turbo wymienione na nowe i po błędach ani śladu. Oby tak dalej. Filtr nie był aż tak brudny, a jednak zdaje się, że zaworki się przycinały.

 

http://i58.tinypic.com/bi6lxw.jpg

 

Nowe świece - wibracje na biegu jałowym

 

Walczę z chwilowymi szarpnięciami na biegu jałowym. W miarę rozgrzewania się silnika czuć lekkie wibracje, szarpnięcia. Po osiągnięciu temperatury około 100C czuć szarpnięcie i obroty wzrastają z około 650 na 750-800 i są utrzymywane już przez cały czas do zgaszenia silnika.

 

Robiona była adaptacja, sprawdzane wtryski i jak na razie nic nie pomogło. Sprawdziłem czy zakodowane są poprawne wartości wtryskiwaczy - są. Wyciągnięte zostały świece, brak przepaleń, nierównomiernego zużycia elektrody, okopceń świadczących o nieprawidłowej pracy wtryskiwaczy. Świece zostały wymienione na nowe Bosch, po wymianie problem raczej się nasilił. Dlatego myślę, że problem może być z softem.

 

Po przeczytaniu całego wątku: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=509274 jestem trochę załamany, że nie ma jasnego powodu takiego zachowania i ludziom nawet w ASO w ramach gwarancji nie byli w stanie pomóc... U większości problem pojawił się po wymianie świec.

 

Pewnie będę drążył temat dalej... Za miesiąc jadę na czyszczenie kanałów dolotowych, zobaczymy jak autko będzie chodzić po tym zabiegu. Moim zdaniem problem leży gdzieś w układzie cewka, świeca, wtrysk, ECU/soft lub ewentualnie jakiś czujnik. Będę się dalej bawił komputerem może coś znajdę.

 

Czyszczenie skóry

 

Zakupiłem w ASO środek do czyszczenia skóry i drugi do kokpitu. Skóra została trochę odświeżona. Przy okazji kilka zdjęć wnętrza po czyszczeniu.

 

http://i62.tinypic.com/ztcbxl.jpg

 

http://i61.tinypic.com/n55444.jpg

 

http://i62.tinypic.com/9gdbw4.jpg

 

http://i60.tinypic.com/vpj86w.jpg

 

Dywaniki na zimę

 

Udało mi się w ASO dostać w baaaardzo dobrej cenie dywaniki gumowe na zimę, przednie. Welurowe wrócą na lato. Szukam też na tył, ale już podobno zostały wycofane z produkcji.

 

http://i60.tinypic.com/16k4zgj.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za komentarze :) Nieskromnie powiem, że kolor jest faktycznie bardzo ładny. Jestem z niego mega zadowolony. Kilka zdjęć z jesiennej sesji:

 

http://i66.tinypic.com/x6mzw7.jpg

 

http://i68.tinypic.com/20h4sbk.jpg

 

http://i68.tinypic.com/1116laf.jpg

 

http://i65.tinypic.com/ighh5i.jpg

 

http://i65.tinypic.com/28lg8l2.jpg

 

Kodowania ciąg dalszy

 

Z nowych rzeczy zakodowałem sobie:

- zmniejszona częstotliwość użycia spryskiwaczy reflektorów,

- włączenie nawiewu w tryb AUTO nie powoduje włączenia klimatyzacji, wcześniej mnie denerwowało, jak wciskałem AUTO i nagle mi się klima sama włączała...

 

Schowek konsoli tylnej

 

Wymieniłem schowek w tylnej konsoli bo wyglądał tak:

 

http://i64.tinypic.com/6j0qir.jpg

 

Ktoś go musiał obdrapać albo fotelikiem albo przy zapinaniu pasów.

 

Nowy schowek to koszt... uwaga... 645zł. Tak, 645zł za kawałek plastiku, roletkę i trochę gumy w środku. Temat sobie odpuściłem, bo 645zł można lepiej wydać... Kupiłem na allegro całą konsolę tylną wraz z tym schowkiem za 70zł. Więc trochę taniej.

 

Konsola dotarła do mnie w bardzo dobrym stanie, trochę zakurzona, ale najważniejsze, że schowek jest w stanie prawie idealnym.

 

http://i65.tinypic.com/ka4cuv.jpg

 

Ściereczka w dłoń, szczoteczka w ruch i czyścimy kurz w roletce...

 

http://i68.tinypic.com/2nkqgiv.jpg

 

Efekt końcowy.

 

http://i65.tinypic.com/jtnkm1.jpg

 

http://i67.tinypic.com/14lj4lh.jpg

 

Żeby zdemontować schowek wcale nie trzeba demontować konsoli środkowej. Ten schowek trzyma się na metalowe klipsy po obwodzie. Wygląda to tak:

 

http://i65.tinypic.com/hs8gt5.jpg

 

Śruby są mylące, ale to element samego schowka. Testowałem kilka razy wyciąganie tego schowka mając do dyspozycji zdemontowaną konsolę i najlepiej jest go wyciągać od przodu. Jak wyjdą przednie dwa zaczepy cała reszta pójdzie bez problemu.

 

http://i67.tinypic.com/nn7bf5.jpg

 

Uszczelki

 

Okazało się, że pod maską brakuje mi jednej uszczelki. Po lewej stronie wyglądało to tak:

 

http://i65.tinypic.com/k49tom.jpg

 

A po prawej tak:

 

http://i68.tinypic.com/2i6l6jm.jpg

 

Dodatkowo ktoś gdzieś musiał podziać uszczelkę pod podstawą filtra kabinowego. Widać na tym zdjęciu, że jej nie ma:

 

http://i68.tinypic.com/2h55vub.jpg

 

Nowe uszczelki kupiłem w ASO. Teraz wszystko jest kompletne.

 

http://i67.tinypic.com/15oezw3.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2vj3ddc.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2qwihrk.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zobaczylem ze byc moze brakuje u Ciebie ochronek srub do wycieraczek.

Dzięki wielkie, dobra spostrzegawczość! Patrze teraz na realoem i faktycznie dwa kapturki są na te nakrętki :) Trzeba będzie dokupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.