Skocz do zawartości

e90 335d


Vaporr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, około miesiąc temu przy pomocy jednego z kolegów z forum (mała zagadka o kogo chodzi) zakupiłem 335d.

Miałem niedosyt jeżdżąc 330d i po długich poszukiwaniach udało się wreszcie kupić 335d, z którego odpukać jak dotąd jestem zadowolony :)

Dzień wcześniej również z tym samym kolegą z forum i jego piękną wesołą małżonką (serdecznie pozdrawiam oboje) oglądałem inne 335d i niemalże bym je kupił lecz na szczęście tego nie zrobiłem uff ale do rzeczy:

Auto produkcja 2007r. , kupione od 1 właściciela w PL który to sprowadził ją pod koniec 2013r. do kraju. Silnik suchy jak pieprz. W chwili zakupu miała przejechane 165tys km (sprawdzane w serwisach BMW ostatni wpis w bazie z końca 2013r. to 135tys km). W środku również nie jest wymęczona także śmiem przypuszczać że przebieg jest oryginalny :D

Auto jest nienajgorzej wyposażone. Ma MPakiet, Black Line, Navi, kierownicę z manetkami no i cup-holdery :twisted: .

W ciągu miesiąca czasu od zakupu trochę podziałałem z autem:

 

1. Zakup 4 opon letnich ROF Continental Conti Sport 5 gdyż te na aucie to były chinole i wolałem je zutylizować. Rozmiar opon 245/35/18 i 225/40/18.

2. Zakup 4 felg BMW Style wheels 158 z 4 nowymi zimówkami Goodyear Eagle w rozmiarze 225/45/17

3. Serwis olejowy - Castrol 5w40 8l + komplet filtrów. Olej w skrzyni i filtr z miską olejową były 10 tys. km temu wymieniane przez poprzedniego właściciela- miło z jego strony :)

4. Wymiana termostatu głównego, przed wymianą silnik miał podczas normalnej jazdy temp. 75C, teraz ma już prawidłową 94-98C

5. Rura intercoolera była dość mocno zapocona dlatego wymieniłem ją na nową, koszt 920zł jak za taki mały kawałek rury to wg mnie spora przesada :mad2: no ale czego nie robi się dla BMW, poza tym chce tym autem pojeździć dłuższy czas

6.Wymiana czujnika temperatury doładowania ciśnienia

7. Wymiana prawego żarnika ksenonowego i lewej żarówki przeciwmgielnej

8. PROGRAM w Kreatorze Mocy na 362KM i 725 Nm :cool2: :cool2: :cool2: +zdjęty limiter prędkości. Można było na jeszcze trochę więcej wystroić ale podobno bezpiecznie jest tak do 370KM więc nie chciałem wysilać auta a z efektu jestem b.zadowolony ,rakieta jest konkretna. Znacznie szybciej przyspiesza od 100do200 w porównaniu do byłej 330d po programie na 280KM. W ramach zaspokojenia ciekawości podczas jednej próby gładko zamknął licznik 280km/h i miał wtedy obroty 4400rpm. Przytrzymałem dalej pedał gazu i strzałka obrotomierza zatrzymała się na 4750rpm więc nie wiem ile wtedy mogło być , wg analogicznego filmu z YT 300km/h a jeżeli nie dokładnie tyle to było to coś w tym stylu, od tamtej pory jeżdżę zdecydowanie wolniej :D

 

Od ponad miesiąca użytkuję to auto i jestem z niego megazadowolony oby tak dalej

 

Plany na przyszłość:

-zakup wydajniejszego IC ze względu na podniesioną moc, pewnie Wagner

- zakup nowych felg na lato (obecne 18tki nie są w moim stylu i będę je sprzedawał). Mam dylemat czy kupować 19tki czy 18tki (myślałem o style 193 lub 313)

jak myślicie które by dobrze pasowały do auta ???

-końcówki wydechu zmiana na większe 100mm koloru czarnego

-dopieszczenie wnętrza ,być może zmiana listew na Piano Black i foteli ze zwykłych na sportowe

-..... się okaże co jeszcze

 

A oto kilka foto z dnia zakupu, na zdjęciu nr 3 odpowiedź na zagadkę z kim oglądałem auto przed zakupem :

http://i58.tinypic.com/34t93mc.jpg

http://i58.tinypic.com/f2rkwm.jpg

http://i59.tinypic.com/o793qr.jpg

 

kilka wspólnych fotek na pożegnanie:

http://i58.tinypic.com/25qswhu.jpg

http://i59.tinypic.com/s2xt09.jpg

http://i57.tinypic.com/20h2edg.jpg

 

a tu mała przerwa w lasku w drodze do domu (za potrzebą )

http://i59.tinypic.com/2wdu6bo.jpg

http://i59.tinypic.com/20f7ndf.jpg

 

kilka fotek wnętrza robione podczas jazdy, postaram się potem wrzucić normalne

http://i59.tinypic.com/241753d.jpg

http://i62.tinypic.com/vcugw4.jpg

 

program + usunięcie DPF robione kilka dni po zakupie (katalizator i egr pozostały na swoim miejscu bez zmian)

http://i59.tinypic.com/2vhygrr.jpg

 

obecnie na kołach zimowych BMW wheel style 158

http://i59.tinypic.com/2uihits.jpg

http://i60.tinypic.com/34zwxeh.jpg

http://i62.tinypic.com/2myynwh.jpg

http://i62.tinypic.com/v81ykj.jpg

Edytowane przez Vaporr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak miałem letnie 245/40/18 to było nieźle z trakcją, a na 225/45/17 trzeba z głową używać gazu bo przy wciśnięciu do końca na suchym na 2 i 3 biegu trakcję gubi, nie mówiąc już o takiej pogodzie mokrej jak dziś. Ale przyzwyczaiłem , wczułem się w auto :D

Na lato będę szukał ładnych 18tek style 193 lub 313, co do 19tek nie wiem czy nie będą zbyt twarde na polskie drogi, tym bardziej że robię zwykle 30-40tys rocznie, a nie chciałbym oprócz utraty komfortu mieć co chwilę coś w zawieszeniu do roboty. Na obecnych zimowych 17tkach jest b. komfortowo

 

Przy okazji, jak myślicie za ile mogę wystawić te 18tki co mam razem z oponami Continental Conti Sport 5 z 2013r. bieżnik około 5mm, ? Felgi proste, nie naprawiane z normalnymi śladami użytkowania (mają drobne otarcia).

 

Do planów dopisuję jeszcze zrobienie porządnych hamulców+ kolorowe zaciski ale to raczej w przyszłym roku, powolutku mam nadzieję że auto zmieniać się będzie na plus :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechalem kawaleczek jako pasazer, kompletny woz :cool2: . Jasna tapicerka nie w moim guscie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Świetny silnik, a jeśli Mariusz pomagał to i stan z pewnością nienaganny.

 

Niestety o wyglądzie nie powiem tego samego, piszesz że jest m-pakiet ale m-pakiet to nie są dwa zderzaki.

Myślę że powinieneś sprawę dokończyć, przede wszystkim listwy shadowline, plastiki na słupkach oraz przy lusterkach również w połysk, założyć progi mpakietowe.

 

Wewnątrz polecam zmienić chociażby kierownicę na mpak.

 

Na lato będę szukał ładnych 18tek style 193 lub 313

 

Styling 193 nie występuje w 18" - są tylko chińskie podróbki.

Styling 313 występuje w 18" ale to wersja dedykowana do serii 1 a więc ET nie pasuje do E90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styling 313 występuje do e9x w rozmiarze 18 cali (też kiedyś myślałem, że jest inaczej). Moim zdaniem do e9x trochę za małe, 19-tki wyglądają lepiej, do e8x w sam raz. Obecnie na stronie Leebmann'a jest nawet promocja:

 

http://i.imgur.com/b0xGFQa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to bylo e91 to napisałbym że Ci zazdroszcze :) Różnica pewnie kolosalna z 330 na 335 co ?:) Listwy maluj w shadow bo strasznie rzucaja sie w oczy i tylna dokladka od LCI w tym kolorze srednio pasuje, pomaluj ja na czarno badz jak chcesz moge ci sprzedac prelci z 335. Po usunieciu dpf i zostawieniu kata dzwiek auta sie zmienil?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolałem e90 od e91 bo jest troche lżejsze/szybsze i bardziej mi podchodzi z wyglądu, kwesta gustu ;)

Zresztą poprzednie 330 wyglądało z zewnątrz dość podobnie... różnica po przesiadce wiadomo że jest b.duża - do 200 o 4sec mniej , Vmax między 290 a 300, biturbo brak turbodziury, Navi, łopatki przy kierownicy i pare innych bajerów a spalanie identyczne jak w 330 :)

Obecnie szukam kół na lato 18 lub 19 (na razie mojte typy to wzór 193 albo 313 )a tamte z początku galerii będę sprzedawał. Do tego rozglądam się gdzie w Wawie można końcówki wydechu zrobić na większe z obecnych 80mm na 100mm ,do MG Motorsport na Śląsku dość daleko mam i narazie nie wybieram się w tamte strony. Także jak ktoś ma cynk gdzie w Wawie takie końcówki można kupić to będę wdzięczny

co do listw Shadowline nie jestem póki co przekonany, zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego rozglądam się gdzie w Wawie można końcówki wydechu zrobić na większe z obecnych 80mm na 100mm ,do MG Motorsport na Śląsku dość daleko mam i narazie nie wybieram się w tamte strony. Także jak ktoś ma cynk gdzie w Wawie takie końcówki można kupić to będę wdzięczny

Jeżeli szukasz firmy z Wawy lub okolic to podobno EL-TEC z Piastowa dobrze ogarnia układy wydechowe.

http://www.el-tec.pl/pl/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Do tego rozglądam się gdzie w Wawie można końcówki wydechu zrobić na większe z obecnych 80mm na 100mm ,do MG Motorsport na Śląsku dość daleko mam i narazie nie wybieram się w tamte strony. Także jak ktoś ma cynk gdzie w Wawie takie końcówki można kupić to będę wdzięczny

Jeżeli szukasz firmy z Wawy lub okolic to podobno EL-TEC z Piastowa dobrze ogarnia układy wydechowe.

http://www.el-tec.pl/pl/index.html

 

podbijam :cool2: , robiłem u nich katy, Rivasi robił tłumik końcowy, generalnie ogarniają, duży wybór końcówek, mogą też zrobić twój wzór... jedynie słabo u nich z terminami

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie gosc wie co to uklad wydechowy w el-tecu !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

El-tec umówiony , faktycznie terminy mają niezbyt szybkie ale lepiej poczekać i żeby było dobrze zrobione. Chciałem czarne końcówki 100 lub 115mm ale z tym będzie ciężko bo trzeba by wypalać je w piecu bo jak się tylko polakieruje to po rozgrzaniu wydechu i umyciu karcherem może lakier schodzić :x

 

Mam inne pytanie szczególnie do właścicieli 335ze zwiększoną mocą. Szukam wydajniejszego IC bo przy zwiększonej mocy podobno ciężko na seryjnym IC jeździć latem, zimą jeszcze daje rade- prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w El-Tec i mam dylemat co do średnicy końcówek wydechu. Przymierzałem 100mm i 115mm

115mm niby też wchodzi i zostaje wtedy około 1cm miejsca wokół końcówek z każdej strony. Obecnie oryginalne końcówki mają 80mm. Zwykle ludzie w 335 montują 100mm, ale zastanawiam się czy nie pakować 115mm skoro i tak się zmieści a będzie wyglądać konkretnie :D

czy może jednak ZBYT konkretnie, co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że wydech końcowy zawsze trochę pracuje na wieszaku i żeby nie było takiej sytuacji, w której końcówka przy 115mm uderza w dyfuzor podczas jazdy bo go szczelnie wypełnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało się zamontować końcówki wydechu 100mm, w polecanym zakładzie El-Tec. Efekt wg mnie na duży plus :cool2: , sorry za słabą jakość zdjęć ale tak to mniej więcej wyszło:

http://i64.tinypic.com/2dw46x.jpg

http://i66.tinypic.com/25oufs3.jpg

 

a dla porównania tak było przed z seryjnymi końcówkami 80mm:

http://i68.tinypic.com/30kruqf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.