Skocz do zawartości

[E87] Ciężka praca układu kierownicznego/słabe wspomaganie


przemsoon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od kilku dni posiadam swoja wlasna, wymarzona jedynke :) ale jedna rzecz mnie zastanawia - czy we wszystkich jedynkach kierownica tak ciezko sie kreci? w poprzednim samochodzie na parkingu moglem manewrowac uzywajac jednej reki a teraz musze sie nameczyc dwoma.

Tylko moje wspomaganie tak slabo dziala czy we wszystkich jedynkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje zakupu i witam w gronie pederastow - ostatnio gdzies przeczytalem, ze jedynka to wlasnie auto dla pederastow - he he he, ciekawe co na to kobiety ;)

 

u mnie tez ciezko chodzi kierownica, prawie nie majac zadnego luzu

ale imho tak ma byc - sprawdze dzis jeszcze jak u mnie

ale wspomaganie w ogole dziala ?

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica - w ogóle w BMW wspomaganie chodzi ciężej niż w innych autach, ale przez jest lepsze czucie drogi.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody francuskie, Citroeny i to te starsze typu XM - tam kierownice palcem mozna bylo obracac, na parkingu i niestety na autostradzie rowniez. Wlasnie takim XM zaliczylem kiedys kraweznik, bo tak bosko sie jechalo, ze az drogi nie czulem, od tamtej pory wole miec chociaz wrazenie ze panuje nad samochodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ciężej chodzi (dużo ciężej niż w E32 a nawet E23)

 

A czy ktoś miał porównanie pomiędzy standartową kierownicą a sportową?

 

Czy jest odczuwalna różnica w kierownicach o różnych średnicach w E 87?

 

(w innych samochodach była różnicach ciekawe jak w jedynce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę mnie uspokoiliście :)

wcześniej jeździłem citroenem ze wspomaganiem którego siła zależała od prędkości jazdy i dlatego nie mogłem się przyzwyczaić do nowego samochodu. no ale skoro ten typ tak ma no to trudno, ważnie że moja jedynka nie jest gorsza od innych pod tym względem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach po liftingu zostało wzmocnione wspomaganie, kręci się aż za lekko. No chyba, że to moje przyzwyczajenie do wcześniejszyj jedynek.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

os-a zmieniłeś jedynkę starsza na nową (po liftingu)?zdecydowanie odczuwalny jest przyrost kucy i Nm?

 

Nie zmieniałem, ta jest pierwsza. Z racji pracy jeździłem i jeżdżę dużo przeróżnymi jedynkami.

Jezeli chodzi o przyrost mocy nie jest on, ąz tak mocno odczuwalny, zmienili zupełnie całą charakterystykę silnika. W wcześniejszych wersjach po naciśnięciu pedału gazu samochód reagował powoli i nagle mocno przyspieszał. Teraz samochód po naciśnięciu gazu przyspiesza cały czas sprawnie od najniżeszych obrotów, nie ma już gwałtownego przyspieszenia, dotyczy to każdego diezla od 118d do 123d. Czy jest to rozwiązenia lepsze nie wiem, nie czuć tego kopa, samochód "poprostu" przyspiesza.

Jak dla mnie mógł by być bardziej agresywny.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy 120 i 123 diesle nie są agresywne?myslałem,że 177 i ponad 200 KM to juz cos naprawdę extra...

 

Dla mnie agresywne nie są, są to napewno samochody które szybko, a nawet bardzo szybko jeżdżą ale odbywa się to w bardzo kulturalny sposób, wg mnie, aż za bardo.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy 120 i 123 diesle nie są agresywne?myslałem,że 177 i ponad 200 KM to juz cos naprawdę extra...

 

Dla mnie agresywne nie są, są to napewno samochody które szybko, a nawet bardzo szybko jeżdżą ale odbywa się to w bardzo kulturalny sposób, wg mnie, aż za bardo.

Kulturalny sposób :o Co to znaczy :o Proszę o wytłumaczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Os tłumaczył już to-chodzi o mała turbinę która na niskich obrotach eliminuje turbo dziure,nie ma pustki,po której jest nagły kop (od 2000 obr/min) tylko jest "spokojne",nierwane przyśpieszanie :mrgreen:

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie też kierownica chodzi dość ciężko, ale dzięki temu masz poczucie pełnej kontroli nad autem.

Co do pedarastów w kwestii posiadaczy jedynek to mogą tak mówić tylko zazdrośni posiadacze fiatów, którzy na co tygodniowych

spotkaniach w serwisach sie nudzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć mam takie pytanko w sumie jest to od początku od kiedy mam e87 serwis mówi że w tym modelu tak jest , ponieważ dopiero w wersji po liftowej jest wspomaganie elektryczne .

Kierownica na postoju ( oczywiście auto odpalone ) chodzi ciężko , podobnie jak by wogóle wspomagania nie było . Czy u kolegów w wersji przed liftem to samo jest ?

Mam również inne auto starsze na 16 calowych kołach tak jak moje ( francuz) a kierownica chodzi miodzio .

Pytam bo może jest to jakaś usterka a serwis leci w "gumki" a nie obraził bym się gdyby kierownica chodziła lżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam takie pytanko w sumie jest to od początku od kiedy mam e87 serwis mówi że w tym modelu tak jest , ponieważ dopiero w wersji po liftowej jest wspomaganie elektryczne .

Kierownica na postoju ( oczywiście auto odpalone ) chodzi ciężko , podobnie jak by wogóle wspomagania nie było . Czy u kolegów w wersji przed liftem to samo jest ?

Mam również inne auto starsze na 16 calowych kołach tak jak moje ( francuz) a kierownica chodzi miodzio .

Pytam bo może jest to jakaś usterka a serwis leci w "gumki" a nie obraził bym się gdyby kierownica chodziła lżej

Hej Kamil,

powiem tak, u mnie chodzi kierownica dosyć lekko. Mam wersję VFL, wiadomo że jednak czuć różnice jak przesiadam się z innego auta z powrotem do BMW 1'ki.

Jeżdżę czasem Audi A5 i kierownica chodzi jak dla mnie w tym aucie za lekko, wspomaganie w BMW 1 jest dla mnie idealne, nie za mocne i nie za słabe.

Pytanie po co na postoju kręcisz kierownicą stojąc w miejscu ? :) Zwykle nie kręci się w miejscu, tylko lekko tocząc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam takie spostrzeżenie - porównuje z volvo s40 2005 tam chodzi bardzo lekko i Vectra C za lekko na dołkach kierownica sie przestawia!

w beemce jest troche oporne, ale moim zdaniem normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.