Skocz do zawartości

BMW e87 rozbity tłok i dziura w bloku


inst2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

bmw 118d 143km 2007 205000 km

 

Proszę o udzielenie rady w związku z naprawą silnika. A mianowicie chodzi o silnik n47d20a . Oddalem auto do sprawdzonego mechanika żeby zrobił rozrząd,dwumas,sprzegło, oraz wymienil filtry. Wszystko poszło sprawnie za naprawe zapłaciłem 4400 zł. Przez 2 dni testowalem samochód i było wszystko w porządku, brak spadku mocy rozrząd chodził cicho . Jednak po przejechaniu 300 km auto straciło moc wywaliło kontrolke od płynu chłodniczego poczym zgasło. Po krótkich oględzinach, oraz dolaniu płynu stwierdziłem przeciek płynu do oleju. Auto zostalo scholowane do mechanika ,który rozebrał silnik i stwierdził pękniecie tłoka.

Na zdjęciach widać uszkodzone zawory oraz dziure w bloku przy 4cylindrze . Co mogło spowodować uszkodzenie tych zaworów oraz dziure w bloku.Zdaniem mechanika moglo pojawic się jakies mikropęknięcie na tłoku,

który następnie rozsypał się z jednej strony na kilka częsci. Druga zaś strona pozostala cala i uderzala przez chwile w blok co skutkowalo

powstaniem dziury w bloku.Ale wątpie żeby w aucie z potwierdzonym 205000 przebiegiem pękł tłok. Czy ten pęknięty tłok nie miał nic wspólnego ze źle ustawionym rozrządem co by wyjaśniało krzywe zawory?

Mechanik mówi że wszystko było w porządku ustawione !!!

Proszę o szybką odpowiedz oraz o info jesli ktoś ma na wymiane silnik n47d20a lub orientuje się czy pasowal by tu silnik n47d20c ,który jest bardziej dostępny i nie ma juz takich problemów z rozrządem.

 

 

http://zapodaj.net/fafb78de016f1.jpg.html

http://zapodaj.net/6b3c4dd57f47d.jpg.html

http://zapodaj.net/397b403da649a.jpg.html

http://zapodaj.net/87ff2a2170968.jpg.html

http://zapodaj.net/3530c8708a078.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to, ze Twój mechanik zepsuł silnik.

Będąc na twoim miejscu wziąłbym rzeczoznawcę i gdyby z opini potwierdziło sie ze usterka była związana z pracami mechanika wymógł bym od niego naprawienia szkód.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość urwania się rozrządu i wtedy faktycznie zawór obije tłok w dieslu, ale mogło dość do przegrzania materiału w skutek czego pękł. Chodź tak ze zdjęć to ciężko coś powiedzieć z sensem. Takie rzeczy to tylko w Erze :wink:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie pewnym jest, że pękł blok, ponieważ jest to wada tych silników o czym pisałem nie raz.

 

Wymienić na 'C', sprawdzić dokładnie blok, wymienić pro forma rozrząd ~1800 pln (części) i tyle. Ważne aby silnik był ze sprawdzonego potwierdzonego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nikomu na forum w e90 blok nie pekl. Dziwna wada ktora prawie nikomu sie nie przytrafia. Poza oczywiście twoimi opowieściami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nikomu na forum w e90 blok nie pekl. Dziwna wada ktora prawie nikomu sie nie przytrafia. Poza oczywiście twoimi opowieściami.

 

 

Nikomu w e90, ale to ten sam silnik i tu i tu. Chyba że nagle nie? inny bo wsadzany do e60 :norty: ?

 

Taka mała niespodzianka dla wszystkich posiadaczy 20d N47

Pacjent: E61 LCI 520d 177KM N47 przebieg ok 200tyś

Objaw: ucieka płyn chłodniczy, duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Powód: uszczelka głowicy na śmietnik, a do tego mały bonus w postaci dziurki w głowicy i pękniętego bloku :?

 

Niestety nie mam tym razem fotek, musicie mi uwierzyć na słowo.

 

Co szanowne grono forumowiczów na to? Coś chyba te nowe silniki nie wychodzą naszej marce najlepiej.

A tu mały dodatek z mojej strony jeśli chodzi o N47

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507

 

 

http://autokult.pl/2012/03/17/bmw-x3-e83-awarie-i-problemy

 

tutaj też piszą o pękających blokach. Biedni dziennikarze, siedzą i wymyślają problemy.

 

Ale gdzie tam, opowieści tylko.

 

Kompromituj się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pekajace bloki były opisywane w twoim "podpisie" i było sporo przykładów z konkretnymi argumentami, dlatego nie wiem skąd wziąłeś tylko jeden. Lecz często on pęka w okolicach drugiego cylindra. Pekajacy blok to jest druga rzecz bo rozrzadzie. Tak N47 jest super.... wiemy i się zgadzamy.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu akurat piszą ewidentnie o silniku M47:

"Jeśli wydaje się Wam, że kupując podstawową wersję 2-litrową dużo zaoszczędzicie to jesteście w błędzie. Ze względu na duże gabaryty 150-konny motor R4 nie dość, że jest za słaby do X3 (sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,5 sekundy) to na dodatek pali średnio o 2 litry paliwa mniej w mieście i o litr mniej w trasie, a to w sumie niewielka różnica.

Dla osób szukających diesli mamy niestety złe wiadomości. W silnikach wysokoprężnych dochodzi do wielu kosztownych w naprawie awarii. Defekty wtryskiwaczy, uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego, czy niedopalanie się sadzy w filtrze cząstek stałych to w egzemplarzach z dużymi przebiegami norma. Niestety większość dostępnych na rynku aut przejechało już sporo kilometrów i będzie wymagało poważnego doinwestowania."

Zreszta i tak w dużym stopniu sa to bzdury. To ze w jednym e60 wydarzyło sie coś takiego, nie znaczy ze jest to wada tego silnika. W silniku ktory jest produkowany w milionach egzemplarzy moze sie przytrafić każda możliwa usterka. Gdyby faktycznie była to wada tego silnika, to na forum byłoby dziesiątki przypadków lub nawet setki jak to jest z turbinami w M47.

 

Ten silnik jest ponad 7 lat na rynku i w tym momencie juz schodzi z produkcji, bo cykl jego monitowania w BMW dobiega końca. Było dość czasu by wyszły jego poważne wady i typowe usterki. Jak dotąd jedyna taka wada jest trwalosc lancucha rozrzadu, co jest proste do opanowania poprzez wymianę na zmodernizowane części.

Przestań wprowadzać ludzi w błąd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nikomu na forum w e90 blok nie pekl. Dziwna wada ktora prawie nikomu sie nie przytrafia. Poza oczywiście twoimi opowieściami.

 

 

jak nie .... :) krótką wybiórcza pamięć kolega ma :)

 

 

pzdr. Łukasz

To mi ja odśwież.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pekajace bloki były opisywane w twoim "podpisie" i było sporo przykładów z konkretnymi argumentami, dlatego nie wiem skąd wziąłeś tylko jeden. Lecz często on pęka w okolicach drugiego cylindra. Pekajacy blok to jest druga rzecz bo rozrzadzie. Tak N47 jest super.... wiemy i się zgadzamy.

 

1. Pękające łańcuchy

2. Pękające bloki

3. Obracające się panewki

4. Wtryskiwacze - ale tu akurat średnia na poziomie klasowym

5. Turbiny - tu podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie sa te przypadki tych usterek? Wskaż mi choć po 3 przypadki takich usterek wsród posiadaczy e90 na tym forum.

Wypisujesz bzdury, kompletnie bez pokrycia w faktach. :duh: Równie dobrze możesz wymienic dowolna cześć tego silnika jako awaryjną, bo zapewniam Cie ze komuś sie ona na sto procent zepsuła, tak jak każda cześć dowolnego popularnego silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepił się do e90 choć ten sam silnik występuje w innych modelach.

 

1. O rozrządzie - wiadomo przypadków jest dużo więcej niż 3

2. Bloki - tutaj jeden, jeden który specjalnie cytowałem dla Ciebie i jeden kolega który pisał, że też mu pękł w temacie o łańcuchach (dział e9x)- nie chce mi się szukać, na pewno znajdziesz. Plus widziałem w sumie 5-6 przypadków w serwisach.

3. Obracające się panewki, jeden kolega z w dziale e90, jeden ja wrzucałem (choć były ich 3) łącznie z fotką przekręconej panewki. Jak tylko będę miał możliwość zrobię foto story od serwisów, które kilkakrotnie robiły problem przekręconych panewek.

 

 

O reszcie nie piszę, bo to standardowe usterki (turbiny, wtryski)

 

I nie wymieniam 'pierdół' typu dwumasa, tylko bardzo poważne awarie. Dla mnie i dla wielu są to ewidentne wady konstrukcyjne.

 

Nie będę się wdawał z Tobą w dyskusję, bo i tak każdy zostanie przy swoim, aczkolwiek Ty oprócz ględzenia o tym jak to BMW wyszło na prostą z tym silnikami -choć każdy jak logicznie dojdzie do tego czemu akurat z tymi silnikami BMW sprzedało tyle egzemplarzy dojdzie do wniosku, że nie bezawaryjnością, a więc podnoszenie tego argumentu w dyskusji o wadach tego silnika jest lekko mówiąc głupotą. Każdy oceni sam czy te awarie są dla niego do zaakceptowania czy nie.

 

Za każdym razem dziwię się sobie, czemu ja podejmuję z Tobą nie do rozwiązania dyskusję? Chyba jestem zazdrosny, że aż tyle można zarobić na trolowaniu...

Edytowane przez qwertykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nikomu na forum w e90 blok nie pekl. Dziwna wada ktora prawie nikomu sie nie przytrafia. Poza oczywiście twoimi opowieściami.

 

 

jak nie .... :) krótką wybiórcza pamięć kolega ma :)

 

 

pzdr. Łukasz

Poszukalem, faktycznie jest jeden taki przypadek na forum w e90. Co nie zmienia faktu, ze nie ma to żadnego związku z tym silnikiem, bo objawy sa całkiem inne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepił się do e90 choć ten sam silnik występuje w innych modelach.

 

1. O rozrządzie - wiadomo przypadków jest dużo więcej niż 3

2. Bloki - tutaj jeden, jeden który specjalnie cytowałem dla Ciebie i jeden kolega który pisał, że też mu pękł w temacie o łańcuchach (dział e9x)- nie chce mi się szukać, na pewno znajdziesz. Plus widziałem w sumie 5-6 przypadków w serwisach.

3. Obracające się panewki, jeden kolega z w dziale e90, jeden ja wrzucałem (choć były ich 3) łącznie z fotką przekręconej panewki. Jak tylko będę miał możliwość zrobię foto story od serwisów, które kilkakrotnie robiły problem przekręconych panewek.

 

 

O reszcie nie piszę, bo to standardowe usterki (turbiny, wtryski)

 

I nie wymieniam pierdół typu dwumasa, tylko bardzo poważne awarie. Dla mnie i dla wielu są to ewidentne wady konstrukcyjne.

 

Nie będę się wdawał z Tobą w dyskusję, bo i tak każdy zostanie przy swoim, aczkolwiek Ty oprócz ględzenia o tym jak to BMW wyszło na prostą z tym silnikami -choć każdy jak logicznie dojdzie do tego czemu akurat z tymi silnikami BMW sprzedało tyle egzemplarzy dojdzie do wniosku, że nie bezawaryjnością, a więc podnoszenie tego argumentu w dyskusji o wadach tego silnika jest lekko mówiąc głupotą. Każdy oceni sam czy te awarie są dla niego do zaakceptowania czy nie.

Proszę o linka do postu gdzie posiadacz e90 na forum miał problem z obroconymi panewkami w silniku N47. Owszem w starszym silniku M47 przykłady obroconych panewki znajdziesz multum. Jesli mi dasz ten link to go natychmiast Wstawie do swojego zestawienia. Opowieści o tym co Ty widziałeś po jakichś szopach mnie nie interesują.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.