Skocz do zawartości

[E46 320d] Błędy i livedata INPA, KTS - przepływomierz


aircraft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miesiąc temu zakupiłem e46 320d 2002r M47N. Autko bardzo fajne ale ma kilka miejsc, które je bolą..

Pojechałem więc na komputer, 2 razy był to mały komputerek który nie potrafił albo zczytać wszystkich błędów albo nie miał do nich opisu (już pisałem na tym forum o tych błędach). Tym razem pojechałem na KTSa 540. Urządzenie wykryło i rozpoznało kilka błędów silnika i innych. Błędy silnika po pierwszym odczytaniu to:

 

 

4212 - Świeca żarowa cylinder 1, Przerwa

4222 - Świeca żarowa cylinder 2, Przerwa

4232 - Świeca żarowa cylinder 3, Przerwa

4242 - Świeca żarowa cylinder 4, Przerwa

 

4B90 - Kontrola ciśnienia w magistrali, Ciśnienie zbyt niskie

$F4B90

4B90 Rail pressure controle at engine start

 

3FB1 - Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powiertrza, Za niski sygnał/"fałszywe" powietrze

$F3FB1

3FB1 Air flow sensor : Signal to low or Short circuit to B-

 

Angielskie oznaczenia pobrano z: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4103

 

 

Po tym błędy skasowano i po kolejnych testach i odpaleniach auta (ciepły silnik) wystąpił tylko błąd przepływomierza (reszta pewnie wyskoczy po odpaleniu zimnego silnika):

 

3FB1 - Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powiertrza, Za niski sygnał/"fałszywe" powietrze

 

 

 

Poza tym sprawdzając ciśnienie rail przy różnych obrotach wyszło, że obroty na postoju mam 2300 a po dodaniu gazy spadają? Co się zepsuło?

 

I tak gdy auto chodziło na jałowych (bo komp pokazywał 2330) to miało:

 

Ciśnienie rail - wartość zmierzona: 30,76 MPa

Ciśnienie rail - wartość wymagana: 30,70 MPa

 

Dla około 2000obr/min (wartość z wskazówki obrotów bo komp pokazywał około 2200):

 

Ciśnienie rail - wartość zmierzona: 58,45 MPa

Ciśnienie rail - wartość wymagana: 58,35 MPa

 

Zbadano jeszcze masy powietrza ale nie pamiętam dla jakich obrotów a nie mam screena:

 

Masy powietrza - wartość zmierzona: 755mg

Masy powietrza - wartość wymagana: 596mg

 

Obciążenie alternatora w tym momencie: 75,2% (nie wiem po co to było)

 

 

Poza tym komp nie wyświetlał napięcia w aucie..

 

Objawy auta:

- gaśnie po odpaleniu na ciepłym silniku gdy postoi jakieś 15-20 minut do 3 godzin nawet, po ruszeniu lubi się też z 2 razy przydławić (gdyby był na postoju to by w tym momencie zgasł)

- wycieraczka tylnia wraz ze spryskiwaczem załącza się sama po odpaleniu i działa z 3-5 cykli spryskiwania (całe szczęście że jest osobny zbiorniczek płynu) - wyczytałem że wilgoć tam się gdzieś dostaje

- lewa lampa przednia nie zawsze się podnosi (od dwóch dni to występuje - raz się nie podniosła to ją podkręciłem, następnego dnia się podniosła to ją zkręciłem spowrotem a dziś znów się nie podniosła)

 

Objawy innych błędów to tylko z grzaniem siedzeń - nie działa grzanie fotela pasażera (kierowcy działa):

 

06 - Czujnik temp. dla fotela pasażera, Przerwa

03 - Ogrzewanie fotela przedniego prawego, Przerwa/Zwarcie

05 - Czujnik temp. dla fotela kierowcy, Zwarcie do masy

 

Po skasowaniu wyskoczył tylko błąd 03.

 

 

Proszę o pomoc głównie z silnikiem.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Edytowane przez aircraft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone wszystkie 4 świece żarowe (pewnie się pojawi ponownie po odpaleniu zimnego )

Za niskie ciśnienie na szynie paliwowej przy starcie (pewnie się pojawi jak znowu ci się auto zadławi). Na początek sprawdź wtryski, przelewy czy nie puszczają

Błąd przepływomierza (sugeruje jego uszkodzenie). Jak auto nie chce przyśpieszać to co najmniej do sprawdzenia szczelność dolotu

 

co do siedzeń to sprawdź wtyczki pod nim i rezystancje maty grzejnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo nie mam warunków na test przelewowy (auto parkuje pod blokiem), auto jednak odpala zimne przy -5 bez problemu i ciepłe również bez problemu, poza tym że zgaśnie to odpala bez długiego kręcenia, w sumie to prawie na dotyk..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpiąłem auto pod INPE.

Wyskoczyło 5 błędów - przepływka i 4 od świec.

Błędy skasowałem i wyskakiwały tylko błędy świec. Jutro mam zamiar znów podpiąć auto ponieważ dzisiaj mi zgasło po odpaleniu i przerwało podczas jazdy..

Proszę o przeanalizowanie tego pliku PDF ( http://www.remo-bud.pl/inpa1.pdf ) z screenami z INPY, są tam wartości livedata z przepływki, szyny comonrail itd.

Nie wiem czy to są dobre wartości więc prosze kogoś kto się zna o analizę.

 

Pozdrawiam i jak zbadam auto to napiszę jakie błędy tym razem wyskoczyły.

 

Edit:

 

PO podpięciu INPY po raz kolejny, gdzie auto zgasło i przerywało - nie wystąpiły żadne inne błędy jak te powyżej (przepływomierz i świece).. Zauważyłem w livedata, że wartość mierzona przez przepływkę na wolnych obrotach skacze od 300 do 380, po dodaniu gazu i trzymaniu równo również trochę skacze.. Auto pali na dotyk nawet przy mrozach. Ciepłe również odpala na dotyk potrafi jednak po 1s zgasnąć i dopóki nie dam gazu po odpaleniu to gaśnie..

 

Czy nikt nie potrafi pomóc? Nie chce bez sensu wymieniać przepływki jeżeli to np. coś innego może powodować jej błąd - nie wiem czy jest taka możliwość dlatego pytam..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.