Skocz do zawartości

kodowanie


dkrolikowski1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum

wielkie podziękowania dla osoby która natchnęła mnie do napisania tego tematu osoby która wie co znaczy bezinteresowna pomoc kolegom z mniejszym doświadczeniem

 

Wielkie dzięki dla MACIEJ1977 wielki człowiek poświecił mi swój wolny czas w sobotę rano żeby mi pomoc zakodować lusterka kompletnie za FREE

 

 

zapisałem się tutaj po zakupie mojego BMW w celach czerpania informacji i pomagania w miarę moich możliwości i wiedzy którą na początku jak u każdego jest bardzo skromna , ale zauważyłem ze jest niewiele ludzi chcących pomóc każdy pisze "poszukaj" a moja wizja forum jest troszkę inna dla mnie forum powinno pomagać nawet jeśli ktoś tu wpadnie tylko na chwilkę weźmie co mu potrzeba i zniknie , dlatego zakładam ten post, każdy kto będzie miał jakikolwiek problem a będę w stanie pomoc to zawsze postaram się pomóc , i nie będzie to pomoc typu "napisz pw a ja ci powiem żeby czasem inni nie widzieli NIE moja wiedza jaka posiadam i będę starał się powiększać jest dla wszystkich i za FREE bez jakichkolwiek ukrytych opłat i innych dziwnych rzeczy tego typu , wiele informacji mam i innych stron gdzie ludziom nie zależy na nabijaniu swojej kieszeni kasa tylko na zamiłowaniu do BMW oraz pomocy ludziom o podobnych zainteresowaniach , jeśli ktoś zdobyte informacje tutaj będzie wykorzystywał w celach zarobkowych to juz jego sumienie będzie go męczyć oczywiście jeśli posiada takowe.

a teraz do rzeczy

 

jeśli będziecie mieli jakieś pytania pytajcie w tym temacie a ja odpowiedz napisze w nowym , będę starał się na nie odpowiadać w miarę szybko chyba ze będę musiał sam czegoś poszukać i posprawdzać , bo nie wrzucę nie sprawdzonego info , najpierw przetestuje to na moim BMW jeśli coś walnie to nie będę miał nikogo na sumieniu

 

 

 

 

 

lista modułów zakodowanych na mojej e60 opisanych w kolejnych postach :

- aux-in

 

 

 

uaktualnienie listy niedługo

Edytowane przez dkrolikowski1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem na forum nowy, także zajmuje sie mechaniką ale nie siedziałem mocno zwłaszcza w nowszych BMW. Zawsze była to moja ulubiona marka i jeżdże BMW. Kupiłem ostatnio ICOM i chce się zająć kodowaniem i nauką tego tematu itp. Mechanikę robię od lat, dużo siedziałem w grupie VW. Mam osobiście 2 BMW, jedno to żony e90 325i, a drugie to spełnienie mojego marzenia 535d. Z żony mam nie lada problem ponieważ były błedy VANOSÓW i poprzedni właściciel wymienił je na nowe + nowy kpl łańcuch. I wtedy doszedł nowy problem samochód rozładowuje akumulator po zgaszeniu(cały czas chodzi pompa wody elektryczna). Ale do rzeczy: bardzo podoba mi się idea pomocy za free(traktuje to jako moje zamiłowanie do BMW, pieniądze mam gdzie zarobić)) i dzieleniu się wiedzą, której też trochę posiadam. Chciałbym się zapytać gdzie mogę znaleźć jakieś materiały odnośnie kodowania podzespołów jak: kluczyków,lamp i innych rzeczy w samochodzie, czy są takie materiały dostępne itp?

 

Z góry dziękuję Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mp3 da rade napewno z reszta poszperam i napisze później ale raczej da rade wszystko

 

aktywacja MP3

 

[MP3 aktualizację fav]

 

+KMP3 w dodać do VO/ FA

 

moduł: Cappl

 

MP3_CCC

full

 

moduł M-ask

MP3

activ

 

DRL opcja jeszcze nie testowałem na swoim ale coś mi się kojarzy ze to własnie będzie to

 

opcja przed liftem tzw NON LCI

 

moduł: LMA

 

DRL_V_GEDIMMT

nicht_aktiv -> wert_02 = długie

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01 = 26% -> wert_02 = 40% - jasność

Edytowane przez dkrolikowski1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Dołączam sie do pytania o kodowanie kluczyka, gdyż w swojej E91 również posiadam tylko jeden komplet.

z góry dziekuję za pomoc

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś mi pomoże bo wiem, że temat jest złożony lecz nigdzie nie mogę znaleźć nawet najmniejszych wskazówek co do zakodowania tempomatu. Wszędzie ludzie piszą, że zakodowali/ktoś im zakodował lecz nie zdradzają najważniejszych rzeczy czyli dokładnie jak, nie mówię tutaj o obszernej instrukcji lecz o ogólnych wskazówkach. Masz może jakieś informacje w tej sprawie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

 

dzisiaj wklejam listę modułów do BMW pomocne w kodowaniu bez opisów narazie ale jak czegoś się doszperam to na pewno zamieszczę jeśli ktoś ma jakieś szersze info na temat poszczególnych modułów to zapraszam do opisywania a ja uaktualnię listę narazie tylko po angielsku ale jak będę miał chwilkę to przetłumaczę w miarę możliwości albo zapytajcie wujka Google na pewno pomorze w tłumaczeniu ;) pozdrawiam

E31
ABG
ASC5
DCS
DWA
EDC
EKM (ZCS)
EML
EWS (ZCS)
GM2
LKM


E32
DWA
EDC
KMBH (ZCS)
LSM

E34
ABG
ASC5
DWA
EDC
EWS
IHKR
IHR
KMBL (ZCS)
KMBH (ZCS)
LSM
ZVM

E36
AS2
AS5
ASC
BCL
BCV
CKMB (ZCS)
CVM
DSC
DWA
EWS (ZCS)
GKMB
GM4
GR2
IHA
IHR
KMB (ZCS)
LKMB
LWS
MK20
MK60
TOEN
ZVM

E38
ABG
ACC
ASC5
BIT
CCM
DSP
EDC
EML
EWS (ZCS)
GM3
GR2
GT
HKM
IHK
IKE (ZCS)
LCM
LM
LWR
LWS
PDC
RDC
SEC
SHD
SM
TUS
TV1
ZHZ

E39
ABG
ACS5
BIT
DSC
DSP
EDC
EHC
EWS (ZCS)
GM3
GR2
GT
HKM
IHKA
IHKR
IHR
IKE (ZCS)
KMB (ZCS)
LCM
LWR
LWS
RAD
RLS
PDC
RDC
SM
TCU
TUS
ULF
TV1
ZHZ

E46
4BMOT : Digital Motor Electronics (DME)
ABG : Airbag Module
AEWS : Vehicle Imobilizer
AKMB (FA) : Instrument Cluster
ALC : Automatic Light Control
ALSZ (FA) : Light Switching Centre
ASC : Automatic Stability Control
BIT : Basis Interface Telephone
BTM : Passenger Mirror Module
CVM : Convertible Top Module
DSC : Dynamic Stability Control
EKP : Fuel Pump Control
EWS (ZCS) : Vehicle Imobilizer
FTM : Driver Mirror module
GM5 : General Module (Central Body Electronics)
GT : Navigation
GR2 : Cruise Control II
IHKA : Integrated Automatic Heating/Air conditioning
IHKR : Integrated Heating/Air conditioning Regulation
KMB (ZCS) : Instrument Cluster
LSMC : AHL Module Left
LSZ : Light Switching Centre
LWS : Steering Angle Sensor
MIR : Multi-Information Radio
MK60 : ABS Anti-lock Brake System
PDC : Park Distance Control
RAD : Radio
RDC : Tyre Pressure Check
RLS : Rain Light Sensor
RSMC : AHL Module Right
SHD : Sliding/Tilting Sunroof
SM : Seat Memory
UEB : Rollover Sensor
ULF : Universal Charging and Hands-free Facility
TCU : Telematic Control Unit
TUS
TV1 : TV Tuner (Analog)
ZHZ : Auxiliary Heater


E52
ABG
DCS
ELV
EWS (ZCS)
GM5
GT
IHKS
IKE (ZCS)
LCM
LWR
LWS
RAD

E53
8BMOT
ABG
ALC
BIT
DSC
DSP
DXC
EHC
EHC2
EWS
GM3
GT
IHKA
IHKR
KMB (ZCS)
KMBI (ZCS)
LCM
LSMC
LWR
LWS
OC3
PDC
RAD
RDC
RLMC
RLS
SHD
SM
TCU
TUS
TV
ULF
VGSG
ZHZ

E60  E61 - E63 - E64
2LSMC : AHL Module Left
2RSMC : AHL Module Right
4BMOT : Engine Electronics Benzin 4 Cyl.
6BMOT : Engine Electronics Benzin 6 Cyl.
6DMOT : Engine Electronics Diesel 6 Cyl.
8BMOT : Engine Electronics Benzin 8 Cyl.
ABG : Airbag Module
ACC : Active Cruise Control
AFS : Active Front Steering
AHM
ALC : Active Steering Computer
AMPT : Top HiFi Amplifier (DSP Logic7)
ARS : Dynamic Drive System
BALBV
BFS
CANS
CAPPL : Car Communication Computer (CCC)
CAS (FA) : Car Acces System
CAUDI : Audio System Controller (ASK)
CGATE : Communication Gateway
CHAMP
CHOST : Communication Host
CTUNE : Aerial Tuner
CVM : Convertible Top Module
DAB : Digital Tuner
DSC : Dynamic Stability Control
DWAI : Anti Theft Acces System
DWAS : Anti Theft Tilt Alarm
EDC : Electronic Damper Control
EGS : Electronic Transmission Control
EHB3
EHC : Electronic Ride-height Control
EKP : Electric Fuel Pump
FALBV
FAS : Driver Seat Module
FDM
FLA : High Beam Assist
HKL : Rear Lid Lift
HUD : Heads Up Display
IHKA : Automatic Air Conditioning
JTCA
KBM : Body Module
KGM : Body Gateway Module
KOMBI : Instrument Cluster
LCPA
LDM
LMA (FA) : Light Module
LSMC : AHL Module Left
MASK : Multi Audio System Controller (M-ASK)
MPM : Micro Power Module
MMC : Multi Media Computer
MSHD : Sliding / Tilting Sunroof
MULF : 
NIVI : Night Vision
PDC : Parc Distance Control
PGS
RLS : Rain & Light Sensor
RSMC : AHL Module Right
SBSL : Satellite B-Pillar (Left)
SBSR : Satellite B-Pillar (Right)
SFZ : Satellite Vehicle (Center)
SGM : Safety and Gateway Module
SHD : Sliding / Tilting Sunroof
SHZH : Independent / Auxiliary Heater
SZL : Switch Center (Steering Column)
SZM : Switching Center (Center Console)
TBFT
TCU : Telematics Computer Unit
TCUM
TGFT
TLC : Lane Departure Warning Computer
TMBT : Door Modul Passenger
TMFT : Door Modul Driver
VGSG

E65  E66 - E67 - E68
6BMOT
8BMOT
2LSMC
2RSMC
ACC : Active Cruse Control
AHM : Trailer Module (not for U.S.)
ALC : Automatic Light Control
ARS : Anti-Roll Stabilization
BFH :
BFS :
CAS (FA) : Cas
CIM : Chassis Integration Module
DAB : Digital Audio Broadcast Tuner
DWAI
DWAS
EDC-K : Electronic Dampening Control-Continuous
EGS : 
EHC : Electronic Height Control
EMF : Electro-Mechanical Parking Brake
FAS
FBD: Remote Control Services
FBI
FAH
FKA
FLA
HKL : Power Trunk lid module
IHKA : Automatic Integrated Heating and Air-conditioning System
KHI : Interface For Headphones
KOMBI : Instrument Cluster
LMA (FA) : Light Module
LMOT
LSMC
MMC : Multi-Media Changer (DVD Changer)
MMIF : Man Machine Interface, Rear
MMIGT : Man Machine Interface with Gateway 
NAV : Navigation Module
NIVI : Night Vision
PDC : Park Distance Control
PGS : Passive Go System
PMA
RDC
RLS : Rain Light Sensor
RMOT
RSMC
SASL : Satellite A-Pillar Left
SASR : Satellite A-Pillar Right
SBSL : Satellite B-Pillar Left
SBSR : Satellite B-Pillar Right
SE2C
SEC1
SEC2
SFZ : Satellite Vehicle Center
SHD : Sunroof Module
SHZH
SINE : Siren/Tilt Sensor
SSBF : Seat Satellite Passenger Side
SSFA : Seat Satellite Driver Side
SSH : Seat Satellite Rear Seat
STVL : Satellite Left Front Door
STVR : Satellite Right Front Door
SIM : Safety Information Module
SZL : Switch Center, Steering Column
TCUM : Telephone Control Unit, MOST (CPT9000)
TE65 : 
TGBH
TGBT
TGFH
TGFT
TMBT : Door Module Passenger Side
TMFH : Door Module Passenger Side Rear
TMFT : Door Module Driver Side
TMFT : Door Module Driver Side Rear
TUNER : Radio Tuner
TUS
VID : Video Module
WIM : Wiper Module
ZGM : Central Gateway Module

E70 - E71 - E72
ACC
ACSM
AHM
AL
AMP
APM
ARS
BPCM
CA
CAS
CCC
CDC
CDC/iPod
CIC
CID
ComBox
CON
DAB
DME/DDE
DSC
DSM
DVD
DVD-C
EDCSHL
EDCSHR
EDCSVL
EDCSVR
EGS
EHC
EKK
EKP
EMF
EPS
FD
FD2
FDM
FKA
FLA
FRM
FZD
GWS
HIM
HKL
HUD
IBOC
IHKA
JBE
KHI
KOMBI
LDM
LDM2
MASK
NAV
NVE
PDC
PEB
QMVH
RDC
RFK
RLSS
RSE
SBA
SDARS
SINE
SMBF
SMFA
SVT
TEL/ULF
TFE
TLC
TRSVC
ULF-SBX
VDM
VM
VSW
VTC
VTG
E83
AHL
CDC
CID
DME/DDE
DSC
DSP
EGS
EGS
EKP
EWS
GM
IHKA
JNAV
KOMBI
LSZ/LM
LWS
MFL
MRS
NAV
PDC
RAD
RDC
RLS
SBBF
SHD
SMF
SVS
SVT
SZM
TEL/ULF
VM
VM-GT
VTC
VTG

E85
6BMOT (Engine Control Module)
ABG (Advance Crash & Satefy Management)
AEWS (Advanced Immobalizer)
AKMB (Advanced Body Module)
ALSZ (Advanced Light Switching Center)
CVM (Convertible Top Module)
DSP (Digital Sound Processor)
EKP (Electric Fuel Pump 3 Generation)
EPS (Electric Power Steering) 
GM5 (General Module 5) - CM5.C05
IHK (Integrated Heating& Cooling Module)
LWS (Light Switch) 
MK60 (Dynamic Stability Control) 
RAD (Radio) 
RLS (Rain/Light Sensor)
SM (Seat Memory)
TCU (Telematic Control Unit/Bluetooth Telephone)

E89  E81 - E82 - E84 - E87 - E88 - E90 - E91 - E92 - E93
1RAD
2RAD
4BMOT
4DMOT
6BMOT
6DMOT
ABG - Airbag module
ACC
AFS
AHM
AMPT
BFGB
BFS
CAS (FA)
CAPPL
CANS
CAUDI
CGATE
CHOST
CIC - Car Infotainment Computer 
CID
CTUNE
CVM
DAB
DSC
DWAI
DWAS
EGS
EHC
EKP
EPS
FAS
FAGB
FLA
FRM (FA)
FZD
IHK
JBFF
JTCU
KOMBI
LDM
LSMC
RSMC
MASK
MULF
PDC - Park Distance Control
PGS
RLS
SHD
TCUM
TGBT
TGFT
VGSG

F10  F11 ​nie kompletne 
ACSM
CAS
CID
CMB_ECALL
CMB_MEDIA
DME
DSC
EGS
EHC1
EKPM
EMF
EPS
FRM
FZD
GWS
HKFM
HU_CIC
ICM_QL
IHKA
JBBF
KAFAS
KOMBI
PDC
SZL_LWS
ZBE
ZGW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś mi pomoże bo wiem, że temat jest złożony lecz nigdzie nie mogę znaleźć nawet najmniejszych wskazówek co do zakodowania tempomatu. Wszędzie ludzie piszą, że zakodowali/ktoś im zakodował lecz nie zdradzają najważniejszych rzeczy czyli dokładnie jak, nie mówię tutaj o obszernej instrukcji lecz o ogólnych wskazówkach. Masz może jakieś informacje w tej sprawie?

 

 

544 to opcja dla tempomatu z hamulcem a 540 tylko tempomat

 

dodaj jedna z nich do (która jest dostępna w twoim samochodzie ) VO i zakoduj bunie

 

info znalezione w necie nie testowane na mojej buni bo już miałem tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dawno mnie nie było ale pare problemów się napiętrzyło. Mam takie pytanie czy ten sprzęt do kodowania kluczyków w e60 itp, można na allegro kupić? Czy to co tam oferują jest coś warte?

 

 

To co jest na allegro wystarczy jesli mowisz o odpowiednim, ale oprocz sprzetu trzeba jeszcze troche pomyslec przy tym zeby czegos nie uszkodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam.

Dawno mnie nie było ale pare problemów się napiętrzyło. Mam takie pytanie czy ten sprzęt do kodowania kluczyków w e60 itp, można na allegro kupić? Czy to co tam oferują jest coś warte?

 

 

To co jest na allegro wystarczy jesli mowisz o odpowiednim, ale oprocz sprzetu trzeba jeszcze troche pomyslec przy tym zeby czegos nie uszkodzic.

 

 

witam

 

a nie prosciej bylo by podac koledze czym i jak ma to zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś mi pomoże bo wiem, że temat jest złożony lecz nigdzie nie mogę znaleźć nawet najmniejszych wskazówek co do zakodowania tempomatu. Wszędzie ludzie piszą, że zakodowali/ktoś im zakodował lecz nie zdradzają najważniejszych rzeczy czyli dokładnie jak, nie mówię tutaj o obszernej instrukcji lecz o ogólnych wskazówkach. Masz może jakieś informacje w tej sprawie?

 

 

544 to opcja dla tempomatu z hamulcem a 540 tylko tempomat

 

dodaj jedna z nich do (która jest dostępna w twoim samochodzie ) VO i zakoduj bunie

 

info znalezione w necie nie testowane na mojej buni bo już miałem tempomat

 

 

Aby Tempomat działał musisz posiadać odpowiednie centrum sterowania kolumny kierownicy. Następnie tak jak napisał kolega dkrolikowski1981, z jednym ale... Opcja 544 czyli aktywny tempomat wymaga dodatkowo wymiany KOMBI, czyli liczników i doposażenia w radar. Najszybszą i najtańszą opcją jest oczywiście 540.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niedługo doposarzanie Bmw w Bluetooth b o to kolejny projekt który chce zrealizować w mojej niesfornej Bmw ,

 

Nie było mnie bo miałem troszkę technicznych problemów ( Klapki uszkodzily silnik i turbo a potem silnik wybuchł, co za tym idzie wymiana silnika na inny ) ale niedługo wszystko powinno być naprawione

 

 

Jeśli ktoś potrzebuje ncs expert na win7 64bit (komplet i inpa i kilka innych )to dajcie znać jak coś to postaram sie udostępnić na moim dropboxsie do ściągnięcia za free albo może na Google drive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po długim czasie.

Jeżeli byłoby to możliwe to ja byłbym chętny na NCS expert. Mam ICOM ale nie może ruszyć, a miałem inpe to mi komp siadł.

Takie pytanko: przy jakim przebiegu ci klapki poszły. Właśnie zrobiłem mape u Mastersa w mojej 535d i myśle nad kolektorem bo mam ok 177k km.

Co do kodowania kluczyków to znalazłem troche urządzeń w Chinach. Może coś kupie, to sie podziele wiadomościami jak to daje rade.

Pozdrawiam Marcin

Edytowane przez Marrtin78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam Mam wielką prośbę jeśli ktoś byłby w stanie mi pomudz to będę bardzo wdzięczny . A więc po wymianie w mojej E60 na nowy akumulatora chciałem na IMPIE przypisać go ale coś namieszałem i wyświetla się SOS call system failure.Najprawdopodobniej coś rozłączyłem ,nie ukrywam że co prawda mam INPE ale nie umie się nią posługiwać i dość że akumulatora nie zaadoptowałem to jeszcze wywaliło mi te SOS.Jestem z dolnośląskiego a dokładnie z Dzierżoniowa,może jest ktoś z pobliża kto mógłby pomudz z tym? Mogę też dojechać np. do Wrocławia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witajcie!

 

Szukam kogoś w Warszawie lub okolicach który zajmie się moim e63 ;) potrzebuję:

 

zwiększyć czułość czujnika deszczu

skladanie lusterek przy zamykaniu

ringi jako dzienne

kasowanie inspekcji

usunięcie świateł przeciwmgłowych tj. komunikatu o przepalonych żarówkach

 

(ccc pro) mapa 3d

+ opcjonalnie dorzucenie usb

 

Proszę o kontakt ;) pisałem do kilku osób ale bez rezulatatu.

 

Pozdr!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.