Skocz do zawartości

ADS hardware - wlasny projekt (INPA, GT1, DIS)


nerwus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Jako ze w kilku watka był poruszany temat budowy interfejsu postanowiłem podzielić się aktualnym etapem pracy.

Obecnie mam gotowy wzór płytki z elementów łatwo dostępnych w Polsce.

Sprawa wygląda tak ze poszukuje paru osób które wiedząc co to lutownica i sa w stanie wykonać płytkę z gotowego projektu do prob testowych.

Ze swojej strony dostarczę gotowy projekt i będę go aktualizował tak, aby doprowadzić do finalnej wersji.

Projekt prześle zainteresowanym na e-mail

Finalna wersja będzie opublikowana w tym wątku po zakończeniu całości prac.

Nie ukrywam ze współpraca paru osób znacznie przyspieszy proces.

 

 

Skrzynka na forum się przytyka i często wiadomości nie dochodzą do zainteresowanych.

 

Interfejsy

 

 

Interfejs ADS I z modularnym wtykiem w zależności od potrzeb - OBD (kabina) bądź okrągłe (pod maska). Obudowa z ABS. Podłączenie przez port RS232 (Com) do komputera. Obsługuję auta do 2007r.

 

http://img257.imageshack.us/img257/5004/zestaw1.th.jpg

 

_________________________________________________________________

Współpracują z oprogramowaniem INPA, DIS, SSS, Porgman, WinKFP, NCSExpert, NFS, itd.

Umożliwia Czytanie i Kasowanie błędów, adaptacje, kodowanie, kalibracje.

_________________________________________________________________

Obsługiwane auta:

 

1 series E87

3 series E30* E36* E46 E90

5 series E34* E39* E60 E61

6 series E63 E64

7 series E32* E38* E65 E66

8 series E31*

X series E53 E83

Z series E85 E52

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Uwagi *Obsługiwane tylko prze interfejs ADS. Warunkiem uzyskania połączenia jest posiadanie fizycznego portu com.

 

Mini R50 R52 R53

 

Rolls Royce

_________________________________________________________________

 

Przełącznik na obudowie interfejsu ADS powinien być używany następująco:

 

Jeżeli interfejs jest podłączony poprze fizyczny port com, przejściówkę PCMCIA DOS'ową powinien być ustawiony dla 99% aut w pozycje normal. Jeżeli moduł nie odpowiada wtedy przełącz na pozycje ds2only.

W przypadku podłączenia poprze przejściówkę USB-COM, przejściówkę PCMCIA 32-bit (tylko dla systemów Windows) przełącznik musi być w pozycji ds2only. Mowa tu o autach powyżej 1998r. Dla aut starszych używanie przejściówki jest na ogol bez celowe.

 

Opis instalacji:

 

http://rapidshare.com/files/00000123/INPA_instalacja_uzytkowanie.pdf

 

Ustawienia podane w INPA_instalacja_uzytkowanie.pdf:

 

http://rapidshare.com/files/123123123/ADS.rar (ediabas.ini)

 

http://rapidshare.com/files/123123123/COM.rar (ediabas.ini, obd.ini)

 

Przydatne linki

 

http://www.autoenginuity.com/BMW-All-Systems-List.html#EngineDMEMS411M52

 

Lokalizacja złączy w samochodach BMW

 

E32

http://img11.imageshack.us/img11/3553/e32q.th.jpg

 

E34

http://img13.imageshack.us/img13/175/e34k.th.jpg

 

E36 Europe

 

http://img4.imageshack.us/img4/5540/serviceresetportlocatio.th.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/3397/e36europe.th.jpg

 

E36 US

 

http://img15.imageshack.us/img15/5475/e36usa.th.jpg

 

Seria 3 od 1998

http://img15.imageshack.us/img15/4664/seria3.th.jpg

 

Seria 5 od 1998

http://img15.imageshack.us/img15/9281/seria5.th.jpg

 

Seria 6 E63 E64

http://img15.imageshack.us/img15/6304/seria6.th.jpg

 

Seria 7 E38* E65

http://img15.imageshack.us/img15/5806/seria7.th.jpg

 

Seria X

http://img21.imageshack.us/img21/2891/x3x5.th.jpg

 

Seria Z od 1998

http://img21.imageshack.us/img21/2843/z3z4.th.jpg

Seria Z do 1998

http://img4.imageshack.us/img4/3434/newpa31.th.jpg

Edytowane przez nerwus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przyłączam się do zabawy.

Jakim programem robiłeś projekt płytki :?: Jeśli Eagle to możesz wrzucić plik i spróbuję wykonać płytkę.

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Projekt w protelu DXP. Plytka 1 strona z przelotkami. Wszystkie elementy oprocz gala w technologi SMT.

http://rapidshare.com/files/103454797/PDF_INPA_PCB_moj.rar.html tutaj wzor plytki w formacie PDF (normalnie i mirror z widoku bottom patrzac z gory na plytke).

Edytowane przez nerwus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Sama płytka przy takich projektach to trochę za mało. Ponieważ wprowadziłeś do podstawowego układu zmiany, powinieneś pokazać, w którym są miejscu i czego dotyczą.

 

http://rapidshare.com/files/108943738/schemat_lista_komponentow.rar.html

Brak czasu na pisanie. Schemat rozjasni wszystko. W skrocie monolit 4szt tranzystorow zamienilem na 4 pojedyncze sztuki. Wyciety uklad zarzadzania energia (interfejs zawsze pobiera prad z auta, orginal ma sterowanie zasilaniem poprzez PC).

Oznaczenie elementow zgodne z orginalnym schematem. Wszystkie diody 1N4148 to w rzeczywistosci LL4148 ale moj protel nie posiada ich w bazie danych.

Edytowane przez nerwus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie chce wnikac w elektroniczne aspekty projektu, mam tylko pytanie, kiedy bedzie i ile bedzie kosztowac :mrgreen: czy bedzie rozpoznawac ubatt i bedzie dzialac programowanie w disie i inpie ?

 

Rozpoznawanie bateri i kasowanie inspekcji nie jest usuniete (w przeciwienstwie do projektu fistera).

Co do drugiej czesci pytanie to odpowiedz brzmi: biznes planu nie robilem wiec nie wiem. Chcialbym jak najszybciej i jak najtaniej.

Edytowane przez nerwus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
No no pbc ok ale coś duże, to wszystko można zmieścić na dużo mniejszym pbc , reset jest nie potrzebny do niczego napięcie Inginition nie będzie działać . znaczy się będzie świecić w sofcie ciągle ,ale do kodowania i programowania jest potrzeba wykrywania zmiany napicia Inginition inaczej lipa . Wsad do Gal ogólnie dostępny to lipa brak obsługi DS2 starsze disle , stabilizator nie wytrzyma długo ze względu na duży pobór prądu . A nawiasem mówięc można wywalić prawie połowę elementów .przez co uprości się układ nie zmieniając funkcjonalności a obniży się pobór prądu , Inginition sieknąć na dzielniku napięcia przez Max 232 działa pięknie i soft wykrywa zmiany napięcia wgrać pożądny do nawet e70 ale bez Can wsad do 16V8 ale 15 nie 25 i mamy idealny interfejs obsługujący auta od najstarszych. warunek instalowac jako ADS ale to wiadoma sprawa . Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Dla zainteresowanych projekt ukonczyony z pelnym sukcesem. ADS smiga i lata.

Opublikowana plytka ma pare bledow jezeli ktos jest zainteresowany to prosze o kontak na priv. Rozwazam sprzedaz kitow=czesci+plytka oraz gotowych zestawow w rozsadnej cenie.

Pod linkiem screen i zdjecia ADS w akcji :mrgreen: (prototyp)

http://rapidshare.com/files/123634907/ADS.rar.html

 

No no pbc ok ale coś duże, to wszystko można zmieścić na dużo mniejszym pbc , reset jest nie potrzebny do niczego napięcie Inginition nie będzie działać . znaczy się będzie świecić w sofcie ciągle ,ale do kodowania i programowania jest potrzeba wykrywania zmiany napicia Inginition inaczej lipa . Wsad do Gal ogólnie dostępny to lipa brak obsługi DS2 starsze disle , stabilizator nie wytrzyma długo ze względu na duży pobór prądu . A nawiasem mówięc można wywalić prawie połowę elementów .przez co uprości się układ nie zmieniając funkcjonalności a obniży się pobór prądu , Inginition sieknąć na dzielniku napięcia przez Max 232 działa pięknie i soft wykrywa zmiany napięcia wgrać pożądny do nawet e70 ale bez Can wsad do 16V8 ale 15 nie 25 i mamy idealny interfejs obsługujący auta od najstarszych. warunek instalowac jako ADS ale to wiadoma sprawa . Pozdro

 

Plytka fakt nie mala ale latwa do wykonania w domu co w prototypie sie licz bardzo.

Co do poboru pradu to przy zasilaniu z auta okolo 100-150mA (rozsadna wartosc).

Co do Gala to i tak nie przeskoczysz specyfikacji protokolu wiec jak pare madrych osob dalo 25 to wystarczy (oczywiscie moj jest na 15) :)

Wsad skompilowanay w Lattice ispLever na dizlach nie testowany (narazie brak auta) ale wedlug orginalnych rownan wiec powinnien byc ok.

Reset jest i nie mam zamiaru wycinac.

Co do dzielnika to chyba cos koledze sie pomieszalo bo tam jest komparator a jego dzialanie jest zupelnie inne (polecam lekture dokumentacji ADSa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dla chetnych zamowilem pierwsza partie PCB + czesci (5 kompletow) termin odbioru mam za 2-3 tygodnie (zamowienia priv/gg).

 

P.S.

Plytka jest dwustronna i obecnie jej wymiaru to 50% prototypu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich

 

Stałem się szczęśliwym posiadaczem tego sprzętu. Muszę powiedzieć, że u mnie w inpie działa bezproblemowo, także live data. Disa dopiero zacząłem męczyć, więc narazie za wiele nie mogę powiedzieć, ale myślę, że będzie też dobrze :) Aha dodam, że testowałem na e39 tds 96r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Na dzien dzisiejszy temat kitow zostaje zamkniety.

Zbyt duzo czasu poswiecalem supportowi ich, a niestety mam go malo.

Jezeli ktos chce zlozyc sam wszystkie potrzebne dane do wykonanie PCB sa powyzej.

Zlozone interfejsy sa nadal dostepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej polecam lata jak ta lala. Inpa śmiga bez problemu tak samo jak i pomoc techniczna od Nerwusa. Wszystko super polecam. :D

To nie to co allegro ( kupujesz i kontakt się urywa radź sobie sam), bezproblemowy kontakt na GG, wszystko co potrzebne do uruchomienia i instalacji, po prostu świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej polecam lata jak ta lala. Inpa śmiga bez problemu tak samo jak i pomoc techniczna od Nerwusa. Wszystko super polecam. :D

To nie to co allegro ( kupujesz i kontakt się urywa radź sobie sam), bezproblemowy kontakt na GG, wszystko co potrzebne do uruchomienia i instalacji, po prostu świetnie.

 

nerwus - chwalą Cię :clap:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak najbardziej polecam lata jak ta lala. Inpa śmiga bez problemu tak samo jak i pomoc techniczna od Nerwusa. Wszystko super polecam. :D

To nie to co allegro ( kupujesz i kontakt się urywa radź sobie sam), bezproblemowy kontakt na GG, wszystko co potrzebne do uruchomienia i instalacji, po prostu świetnie.

 

nerwus - chwalą Cię :clap:

 

Wiem, wiem :oops: Wydaje mi sie, ze opinia wazna i ta dobra i ta zla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

 

Niniejszym potwierdzam, że sprzęt od Nerwusa działa z INPĄ na przejściówce USB->RS232. Poza tym helpdesk jest realny i skuteczny. Ten człowiek nie zostawia klienta samemu sobie. Jestem na TAK i polecam go innym kolegom z forum. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polecam interfejs Nerwusa ponieważ:

 

- bezbłędnie współpracuje z każdymi samochodami z którymi się spotykam - a przerabiałem prócz swoich - E32/E34/E36/E38/E60/E61/E65 a nawet Mini R50 :-)) co nie jest oczywiste w przypadku chińskiego badziewia

 

- jest mały i wygodny - na tyle, że często posiłkuje się nim zamiast oryginalną głowicą DK

 

- działa bezbłędnie z pakietem Ediabas (INPA/NCS/NFS) czy pod vmware DIS czy też SSS dla odważnych ;)

 

- działa z Carsoft 6.1.4 - rzadko, ale czasami sie przydaje do starszych samochodów (np. E30)

 

- kupując go działasz motywująco na dalsze projekty Nerwusa - kupując chińskie kasztany wsypujesz kapuste do grubych kieszeni grubych tłustych gości

 

- jeżeli jeszcze się nie orientujesz w oprogramowaniu - Nerwus napewno Ci pomoże zainstalować (o ile je kupisz legalnie :twisted2:) i powie jak używać jeżeli grzecznie zapytasz

Edytowane przez pimposh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie też skusiło żeby kupić jeszcze jeden interfejs i tym razem od nerwusa i muszę przyznać że chodzi pierwsza klasa :cool2: :cool2: :cool2:

No i podejście do klienta bardzo profesjonalne :D :D :D

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jako ze sporo ludzi o to pyta to chcialbym napisac tutaj, ze interfejs jest caly kompletny w pudeleczku i wyglada tak.

Istnije mozliwosc zamowienia wersji w obudowie aluminiowej z przemyslowymi zlaczami dla ludzi zajmujacych sie diagnostyka zawodowo. (pudelko aluminiowe wyszlo i juz nie wroci zlacza sa nadal dostepne)

 

http://img257.imageshack.us/img257/5004/zestaw1.th.jpg

Edytowane przez nerwus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nerwus Twój interfejs działa i live data też ładnie pokazuje :modlitwa:

Wyskoczyły mi dwa błędy w kompie i pytanie gdzie można odkopać jakąś instrukcje do inpa?

Czy instrukcje jak interpretować błędy?

np.

7680 can - bus

5651 rough idle speed controller

błędy pojaiwły się po 5 minutach jazdy po skasowaniu błędów

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.