Skocz do zawartości

Grzejące się E30


harnas309

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jeżdżę na co dzień BMW E30 z 1988r 1.8 m40 i wszystko wyglądało by fajnie gdyby nie przegrzewanie silnika. Jest to dość dziwne ale może ktoś z was mi pomoże. Otóż podczas jazdy silnik grzeje się i skoki wskazówki potrafią być z pionowej pozycji nawet na czerwone pole wtedy włączam na maxa ogrzewanie i temp spada, opinie mechaników są różne jeden stwierdził że wywaliło uszczelkę pod głowicą jeszcze inny sprawdził termostat i pomimo tego że jest sprawny kazał wymienić. Już sam nie wiem co o tym myśleć dlatego piszę i proszę o pomoc, jak się pewnie domyślacie jeżdżenie bunią w lato przy ogrzewaniu nie jest zbyt przyjemne :( .

Czytałem coś na temat viskozy powiedzcie mi o co w tym chodzi bo mechanik ze mnie żaden ale zrozumiałem że chodzi o coś z wentylatorem może i to mi padło.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza to taki mechanizm który po rozgrzaniu się przekazuje cały moment wałka korbowego na wentylator, gdy silnik jest zimny wentylator kreci sie wolniej. Jeśli ten mechanizm padł tzn że nawet na ciepłym silniku wentylator nie kręci się tak szybko jak powinien

 

http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=sprz%C4%99g%C5%82o+wiskotyczne+e30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko jest mocowane na pompie wody.Zalączone wisko(czyli spiete pod wplywem wysokiej temperatury powietrza przeplywajacego przez chlodnice) najlatwiej rozpoznac po halasie-glosno szumi.Jesli jest padniete to caly czas niezaleznie od temp silnika bedzie "chodzilo" luzno i uklad bedzie sie przegrzewal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

wina złego odpowietrzenia lub jak masz gaz to może jakiś mechanik popierniczył cos w wężami. Skoro termostat nowy, pompa nowa uszczelka zrobiona to tylko te dwa pomysły. Może być jeszcze wina nagrzewnicy ale skoro grzeje to raczje jest sprawna i ma przepływ.

 

Dodam że ja mam tez visko uszkodzone ale nia ma mowy o przegrzewaniu z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat dziwny:///

sluchaj najlepsze jest to ze przez 4 lata bylo okpotem brat mial stluczke i tak sie zaczelo przegrzewac pekla chlodnica to zostala wymieniona i tak po kolei reszta malo tego jak jest lato to weze pekaja najczesciej ten od gazu://// juz nie wiem co sprawdzac czy wymieniac bo zrobilem chyba wszytko:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja bym sprawdził jednak te węże, najlepiej z samochodem który działa dokładnie. To że termostat nowy nie znaczy że działa. Jak założyłeś jakiegoś kagera czy 4maxa czy innego harta to może być coś nie tak z termostatem. Identycznie jeśli chodzi o pompe. I jak naciąg paska klinowego?? koło pasowe pompy wody nie jest za wyrobione? Ważny jest też stan wody z zbiorniczku wyrównawczym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie masz tunelu to znaczy że viscko nie działa prawidłowo nie włacza sie wcale gdy jest tak potrzeba. Silnik może się wtedy grzać i węże moga puchnąć. Ale jak to jest mocne puchnięcie to bym się zastanawiał czy czasami wąż nie jest to wy...cenia. Jak ma pęknięte wzmocnienie to może puchnąć i to znacznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.