Skocz do zawartości

Witam i o drogę pytam =)


seus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i posiadaczy E30.

 

Jestem tu nowy a zatem , zacznę od prezentacji mojego nabytku :

316 i KAT 1990 , sprowadzony w kawałkach z Reichu i sklejony w 1996 roku.

VIN WBAAC11080AB44776 (nie sprawdzony ponieważ nie działa strona na której rzekomo można było to sprawdzić)

 

Założenie było proste :

1. ma być tania i tanio jeździć

2. ma znajdować się nie dalej ode mnie niż 100 km

 

a zatem : http://img542.imageshack.us/img542/1368/dsc00252k.th.jpg

c

jako że samochód ma swoje lata zdawałem sobie sprawę że będzie do roboty, bez zbędnego gadania umowa spisana i jazda... 2500 złotych chudszy.

 

Jedziemy i zdziwko...

luzy przód luzy tył , bijące koło przednie , brak hamulców z tyłu , nie działające spryskiwacze , mułowaty silnik zgazowany , brak IV biegu , zanim dojechałem do domu spalił mi się przełącznik szyb z lewej strony (po zmianie na ten od pasażera też szlag go trafił) , podsufitka sucha ale wyglądająca na mokrą.

 

Po rozpruciu kolejne zdziwko...

skorodowana podłoga (kałuża rdzy) , brak nadkoli ( są ale dziury palcem robiłem) a przez to powódź wewnątrz , łuzy na głośniki robione dynamitem , kable poprowadzone na tunelu środkowym :roll: , ogólne elektryczne spaghetti (wiszące kable bez izolacji) , prawy próg łatany pianka budowlana :twisted: , ogólnie progi do wyj.... błotniki do wyj... , strzelony bak , zderzak tył zjedzony , chyba tyle :|

http://imageshack.us/thumbnmail.png

http://img404.imageshack.us/img404/8286/dsc00237ci.th.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/5039/dsc00222nb.th.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/1975/dsc00219rg.th.jpg

 

 

Przód zdrowy więc duży plus.

Na stacji diagnostycznej poszło gładko.

 

Po zweryfikowaniu nr-u VIN dalsze zabawy. (jak to zrobić :?: )

W planach kompletna renowacja budy i doprowadzenie jej do stanu perfect włącznie ze SWAP'em na coś godniejszego uwagi.

Jako ciekawostkę dodam że wizyta u blacharza spowodowała że chyba zrobię mu konkurencję.... krzyknął 3000 bez części blacharskich i na 75% będzie "połatana"

wspomniał bym nie sugerował się maniakami na forach bo tak robić to się można zaj#@! , doszedłem do wniosku że za te 3 koła będę miał połowę wyposażenia jego warsztatu i jednak poszukam tych maniaków :mrgreen:

Niestety zakup był dokonany przed wizyta na forum i stad taki kibel teraz czyszczę , rozejrzę się za jakimś coupe lub cabrio baur'a ale to w swoim czasie bo coś tu zacząłem.

Reszta prac dopiero po zebraniu funduszy , update murowany :8)

 

Każda mądra opinia będzie mile widziana. :idea:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam nie działa:

 

Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAAC11080AB44776

Kod typu AC11

Typ 316I (EUR)

Typoszereg E E30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.60

Moc 73

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor STERLINGSILBER METALLIC (244)

Tapicerka (0274)

Data prod. 1990-03-29

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone

S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S577A MIETWAGENVORBEREITUNG Instalacja samoch. do wynajęcia

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S958 Interne Kabelbaumauswertung

 

Proponuje trochę poczytać regulamin i przenieść temat do galerii


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: ja pierdziu temat ze tu to juz norma, ale zmien nazwe na zgodna z regulaminem bo juz wscieku tylka mozna nabawic :mad2:

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wdepnąłeś w niezły bajzel kolego...

myślę że kilkanaście tysięcy władowane w ten durszlak zrobi z niego w miare przyzwoitą 30 do jeżdzenia...

lepiej poszukaj czegoś trochę mniej zgnitego bo tym powodujesz zagrożenie na drodze i nie śmiej się z blacharza on raczej już dostrzegł to czego ty nie jeszcze nie widzisz :?

możesz ją oddać?

podszybia pewnie też nie ma?

zapłaciłeś za nią dużo za dużo :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko ogarnę jak przenieść temat zrobię to :shock:

 

Zagrożenia nie powoduje , technicznie sprawny hmm chyba że na stacji diag. aparatura była wyłączona a obsługa ślepa. :mad2:

Nadkole chyba ze złota jak kilka tysięcy ahahaha proszę przecież części do tego to taniocha.

A propos blacharza... nie wydaje mi się że żebym źle ocenił gruboskórnego cwaniaczka który najchętniej wypełnił by mi dziury betonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na kupę złomu ale działaj, czekamy na rezultaty, oraz tak to prawda że części (przynajmniej blacharskie) nie są drogie :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam nie doczytałem "bez części" a to jak tak to faktycznie zdzierca.... niemniej jak masz zamiar robić to sam to oby ci w połowie nie zabrakło chęci do pracy bo roboty będzie co nie miara...

przykładowe ceny

prog ok 150

błotnik 150-200

pas tylny 220-250

ja aktualnie przymierzam się do wymiany progów blotnika i montażu m technic 2 oraz lakierowania nadwozia bez dachu :D

nadworny lakiernik zaśpiewał około 3500 złociszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na kupę złomu ale działaj, czekamy na rezultaty, oraz tak to prawda że części (przynajmniej blacharskie) nie są drogie :)

 

moim zdaniem wszystkie , kompletna skrzynia etc... sam silnik kiedyś takie ceny jak obecnie były nie do pomyślenia (ot na przykład do Alfy 156 którą jak wspominam jeszcze mnie kieszeń boli :duh: )

Wyglądał jak kupa złomu hihi :oops: teraz po nakładkach chrom plus laczki 14" w moim ulubionym wzorku jest okay.... korozja straszyła i prowokowała kontrole drogowe.

Tak jak wspominałem to tylko do czasu gdy ją rozbiorę kompleksowo , jednak potrzebuje jej teraz jeżdżącej niestety ostatnie deszcze i pobyt poza garażem spowodował kolejna powódź zatem podsufitka out i grzebanina cd.

Podłoga już zrobiona czeka na podkład i lakier tylko ta kałuża :cry2: czy przyczyną może być kiepska sparciała uszczelka szyberdachu a co za tym idzie nie radzący sobie z nadmiarem wody odpływ ?

czy raczej stricte zarzygany lub nie szczelny odpływ ? stawiam na to drugie a będę pewny po rozebraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]niemniej jak masz zamiar robić to sam to oby ci w połowie nie zabrakło chęci do pracy bo roboty będzie co nie miara...[...]

; [...] nadworny lakiernik zaśpiewał około 3500 złociszy :D [...]

dobrą motywacją są właśnie te ich porypane ceny za coś co można zrobić samemu... (poza wyjściem na jednolity srebrny kolor , sami lakiernicy szukają wymówki by nie robić w tym kolorze)

Roboty się nie boję jednak mam obawy co do tego czy spasuje ją należycie nie chce później pełen pokory szukać pomocy u "nadwornego lakiernika/blacharza" hahaha turlam się ze śmiechu epickie określenie :lol:

W najgorszym wypadku jak już ręce mi opadną i popsuje robotę rozkręcę ją na części pierwsze i będę miał w chuchu części zamiennych i elementów wnętrza zalegających na portalu aukcyjnym może wyjdę na zero w tej pomyłce xD

Teraz po usunięciu potopu biorę się za zawieszenie czyli wszystkie elementy out na nowe seryjne poza tulejami które już są nowe, dopóki nie będzie technicznie cycuś nie dotykam blach a tego będzie dużo :

4 nadkola

4 błotniki (najtrudniejsza część to chyba obcięcie tylnych błotników i dospawanie nowych)

pas tylny

progi i nakładka przód i tył (dzięki Bogu pas przedni,zderzak, kufer zdrowe) podejrzewam że jeszcze z jeden sezon pod nogą specjalisty od pianki budowlanej spowodowało by że auto zgniło by i z przodu.

 

co do wersji m-tech nie jestem jeszcze zdecydowany, jest czas a chwilowo brak środków. :|

jak by nie było zajęcie na całą zimę , dodajmy do tego cynowanie ubytków (jeśli takowe istnieją wnętrze budy wygląda na świeże) i mamy niekończącą się opowieść. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko pytania będą odpowiednie to i odpowiedz będzie... :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne slicki :) dobrze była upalana:)

 

W e30 jak w sumei w kazdym aucie buda to podstawa.

Obejrzyj ją dobrze, zobacz w jakim stanie są wzmocnienia nadwozia, łączenie z zawieszeniem bo jeśli to jest zgnite to nie próbuj tego naprawiać.

 

NIe przejmuj sie wypowiedziami kolegów, to dobre chłopaki choć czasem złośliwe (nie maluj auta na czerwono hahahha).

 

A tak jednym słowem to udupiłeś.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie maluj auta na czerwono hahahha)

 

 

ha...ha... dowcip się wyostrzył :P

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak jednym słowem to udupiłeś.

huhu mniemam że żart się wyostrzył po tym jak o Belli 156 napomniałem :8)

 

co do reszty Panowie z całym szacunkiem , robicie z igły widły...

w większości widzę że wolicie jednak wydać "kilkanaście" koła i mieć w ch... niż porobić samemu ofc można i tak ;)

zobaczyli zjedzone nadkole i ups szrot... jasne można na forum wyj... z E46 ale czy to jest coś czym warto się pultać ? nie.

 

można dojść do wniosku że lakiernik miał rację że można się zaj#@! ale w odpisywaniu na forum chyba :duh:

bądź do takiego że sprzęt nadaje się wyłącznie do okresowego latania bokiem na wiejskich zakrętach...

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się bo praktycznie wszystko co jest mechaniczne robiłem sam nawet m52 wrzuciłem bez kanału i podłączyłem ews.

co do blacharki to wolę oddać to komuś kto się zna bo mi samemu zabrakłoby cierpliwości

w e30 jest taka prawidłowość że jeżeli rdzę widać na wierzchu to na wszelkich niewidocznych łączeniach jest jej pełno

sprzęt nadaje się wyłącznie do okresowego latania bokiem na wiejskich zakrętach...

od wyznawcy takiej maksymy Ty raczej kupiłeś swoje auto...

i raczej nikt tu nie będzie się wyśmiewał z alfy bo to poniekąd bardzo ładne auto tylko bardzo awaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robimy z igły widły???

Jak napisał Pan Jarosz:

"w e30 jest taka prawidłowość że jeżeli rdzę widać na wierzchu to na wszelkich niewidocznych łączeniach jest jej pełno"

I to jest prawda. I o ile cała reszte można wymienić, to buda jest najwazniejsza.

Co prawda moze jest tak, że podłoga jest w dobrym stanie, ale założe się że jak wyciągniesz dywan, to pod nogami kierowcy i pasażera znajdziesz ciekawe "odkrywki"

U siebie tak miałem.

Ale jak wspomniałem wcześniej, o ile newralgiczne punkty samochodu są całe, to reszte można spawać.

Ale nie będziesz miał już tej sztywności budy, co przełozy sie też na komfort jazdy, prowadzenie jak i przyspieszone zjadanie nadwozia w późniejszym czasie.

I czasem Faktycznie lepiej zmainić budę niż łądować kasę w remont który nie przyniesie oczekiwanego efektu.

Ale nie powiedziałęm, że tak musi być u Ciebie.

 

Powiem jedno, jeśli uważasz że warto, to działaj, wklejaj foty opowiadaj co i jak.

My, inni posiadacze bawarskich jeździdeł podpowiemy, pośmiejemy się, podopingujemy i może pozazdrościmy.

Nie zrażaj sie a jeśli sam doprowadzisz auto do upragnionego efektu to będziesz wiedział jakie auto masz, co sie w nim dzieje, i ta satysfakcja że się trochę siebei w auto włozyło.

jednym słowem, powodzenia.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
seus skąd jesteś? Bo Twoja e30 wydaje mi się być wyjątkowo podobną do e30 moich kolegów (każdy z paczki miał ją chociaż przez tydzień)
A co to, a co to tak gna, tak bokiem, tak bokiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.