Skocz do zawartości

tylne zawieszenie / tnie opony


maxmax77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Mam E30 1.6 z 1989r i mam taki oto problem ,mam fele 16 borbet 9 cali opony 215/40/16 i tnie mi je od wewnątrz pytałem mechaników ale twierdzą że nie da się ustawić kontów w tym samochodzie auto jest osadzone przez niemca i jes ok więc nie chcę tego zmieniać czy istnieje możliwość wyeliminowania tego zjawiska i jaki największy rozmiar można założyć na tył do E30.pozdrawiam wszystkich jak skończe robić full audio to prześle zdęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Nie wiem jakie możesz założyć największe felgi, ale powiem Ci jak to jest u mnie. Mam E30 316 coupe 1989, jest lekko zglebiony amortyzatory z przodu czerwone, z tyłu żółte i nawet w lato muszę uważać na miskę olejową żeby o nic nie zahaczyć. Felgi mam piętnastki na oponach 195/50, nie mam żadnych problemów i nawet spoko to wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do miski to ją dwa razy już spawałem ale poznałem gościa który ma odlewnie aluminium i może mi ją odlać a moje 215/40 to mam wygolone po 4cm od środka na zero po 40 tyś,ktoś mi opowiadał że to się robi ale podobno tu nie ma żwdnej regulacji.moja też jest cupe i super wygląda posadzona zawieszka amory gazowe bilsztajna niedługo prześle zdjęcia to koledzy ją ocenią narazie kończe audio i biorę się za polerke fel.pozdrawiam dzięki że się odezwałeś.możesz mi powiedzieć co ile wymieniasz rozrząd , i ile masz na liczniku bo ja mam 240 i jechałem nią 215 no i nieżle zaiwania tak że inne nawet 2.0 mają problemy potrzebuje też informacji co jak można ożywić ją bardziej mam zażucony gaz i na trasie pali mi poniżej 7L a na miejscu jak ją kęce to 10L ,jakie świece stosuje się do tego silnika i czy można stosować filtry sportowe, czy zastosowanie strumienicy coś da i jaki rezultat przynosi chiptuning.napisz mi co możesz bo jestem bardzo ciekawy jak te modele silnika czyli M40 spisują się u innych czy to prawda że istnieje model silnika M42 który żekomo jest w mojej .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.w mojej e30 też tnie.winne są szerokie felgi i gleba.żeby to zniwelować potrzebne są tuleje belki zawieszenia stosowane w samochodach DTM.kosztują około 140E.

to one:

http://img485.imageshack.us/img485/6312/y41100296cz.jpg

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do miski to ją dwa razy już spawałem ale poznałem gościa który ma odlewnie aluminium i może mi ją odlać a moje 215/40 to mam wygolone po 4cm od środka na zero po 40 tyś,ktoś mi opowiadał że to się robi ale podobno tu nie ma żwdnej regulacji.moja też jest cupe i super wygląda posadzona zawieszka amory gazowe bilsztajna niedługo prześle zdjęcia to koledzy ją ocenią narazie kończe audio i biorę się za polerke fel.pozdrawiam dzięki że się odezwałeś.możesz mi powiedzieć co ile wymieniasz rozrząd , i ile masz na liczniku bo ja mam 240 i jechałem nią 215 no i nieżle zaiwania tak że inne nawet 2.0 mają problemy potrzebuje też informacji co jak można ożywić ją bardziej mam zażucony gaz i na trasie pali mi poniżej 7L a na miejscu jak ją kęce to 10L ,jakie świece stosuje się do tego silnika i czy można stosować filtry sportowe, czy zastosowanie strumienicy coś da i jaki rezultat przynosi chiptuning.napisz mi co możesz bo jestem bardzo ciekawy jak te modele silnika czyli M40 spisują się u innych czy to prawda że istnieje model silnika M42 który żekomo jest w mojej .

 

 

Jeśli M42 to raczej nie 1,6 :)

 

to 215 pójdzie. tzn pojedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 215 to tyle pokazywało ale jechaliśmy równo z kumplem wracając z niemiec on jechał równo ze mną T4 do 160 km i pokazywało tak samo.faktycznie jak założe 16-stki to auto jest żwawsze.co ile wymieniacie rozrząd i jaki pasek jest spoko.co do silnika to widziałem u kumpli niby M40 ale korek wlewu oleju miały w innym miejscu,jakie są zmiany w 1.6 że fabrycznie mają jedne 100PS a inne 102PS co ile wymieniacie olej ja co 8000km bo boje się że będzie się tak działo jak w 1.8 M40 że wycierają się włki rozrządu.Proszę o porade bo zamierzam się zabrać ostro za stan techniczny mojej E30 bo jej się to należy po naszej pięknej zimie.i jeszcze jedno moja E30 ma gniazda na wkłady amortyzatorów o średnicy 51mm a kumpla 1.8 ma 46mm czym to jest spowodowane.mam jeden problem z moją LALĄ mianowicie w momęcie odpalenia samochodu jest ok jednak jak ruszam to ją tak jakby przydławiło i mrugną światłą rospalając się jaśniej i tak zostają a pozatym to już jedzie normalnie dzieje się tak po odpaleniu samochodu po kilku godzinach ,czy ktoś wie o co chodzi.pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mam E30 1.6 z 1989r i mam taki oto problem ,mam fele 16 borbet 9 cali opony 215/40/16 i tnie mi je od wewnątrz pytałem mechaników ale twierdzą że nie da się ustawić kontów w tym samochodzie auto jest osadzone przez niemca i jes ok więc nie chcę tego zmieniać czy istnieje możliwość wyeliminowania tego zjawiska i jaki największy rozmiar można założyć na tył do E30.pozdrawiam wszystkich jak skończe robić full audio to prześle zdęcia.

 

Witam,

Może i ja się wypowiem w tej kwestii. Auto E30 320i Cabrio AC Schnitzer, zawieszenie max niskie i max twarde, felgi 9x16 opony 225/40/ZR16, nic na oponach się nie ściera z bieżnika, ustawione prawidłowe wszystkie parametry. Auto trzyma się drogi jak bolid Formuły 1, jest sztywne i zawieszenie pracuje :cool2: Precyzja pokonywania zakrętów jest jak jazda dużym gokartem z motorkiem o duzej mocy :mrgreen: :cool2:

Minusem tego jest nieprzejezdność większości kładek typu "śpiący policjant" :evil:

 

Co do Twojego problemu to napiszę tak: rozmiar jaki masz zastosowany 215 jest za wąski, minimalnym rozmiarem szerokości na 9 calową felge jest 225. Powodem ścierania się opon od wewnatrz są źle ustawione parametry tylnego zawieszenia, prawdopodobnie możesz mieć bite auto po powarznym wypadku z naciskiem na oś tylną pojazdu. Ten problem występował kiedys w moim poprzednim aucie Opel Omega 3.0, który okazał się byc po dachowaniu we francji. Po wycieczce na północ Szwecji wruciłem na łysych od wewnątrz oponach, powodem tego było źle ustawione tylne zawieszenie, belka, wachacze, dlatego też radzę Ci jechac na geometrię nadwozia i ustawienie auta na ramie laserowej, gdzie sprawdzą ci wszystkie punkty "wymiarowe" w podwoziu czy wszystko masz prosto czy może jest przekoszony. Opony zmień na 225, oczywiście felgi muszą byc na dystansach o min. grubości około 1-1,5 cm.

Jeśli chodzi o prędkość to gratuluje wyobraźni, na takich oponach :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie było bitr ale mam je od starszego pana ,jak popatrze z tyłu to jest "raciate"goli je tylko od środka a na normalnych 195 nic sie nie dzieje miałem okazje kupić 225 ale gość powiedział że do E30 nie wejdą jak doładuje 4 osoby to czsem koła ocierają mi o błotniki ,co ile wymieniasz rozrząd i olej .pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
a ja dziś zrobiłem straszną rzecz dokonałem regulacji zbierznosci w E34 .Generalnie sie nie da tego zrobicrozwierciłęm dziury mocowania wachacza . Nie miałęm wyjscia cośtam jest krzywe i nie wieadomo co więc warto zaryzykować :) i zniwelowałem 1,36 st rozbierznoscie . Jexdzi sie lepiej teraz zsotaje geometriwa w warsztacie to sie zdziwi diagnosta jak zobacyz ,zę jedno koło jest regulowane ;) o mamo!
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie było bitr ale mam je od starszego pana ,jak popatrze z tyłu to jest "raciate"goli je tylko od środka a na normalnych 195 nic sie nie dzieje miałem okazje kupić 225 ale gość powiedział że do E30 nie wejdą jak doładuje 4 osoby to czsem koła ocierają mi o błotniki ,co ile wymieniasz rozrząd i olej .pozdrawiam

Moje poprzednie Bmw tzn E30 też nie było nigdy bite.

Kupione od mojej cioci która spokojnie jeździła. Opony z tyłu 195 też strasznie cięło od wewnątrz. Opinie były że to norma bo koła stoją lekko

w negatywie. Pojechałem na geometria i okazało się że jest fatalnie.

Na oko wszystko ok. wahacze, belka. Zacząłem od wymiany wahacza z lewej strony. Kupiłem używkę z piastą za 50 zeta i podmieniłem.

Jak ręką odjął od razu się geometria wyprostowała. Jak się później okazało ciocia żadnego dzwona nie miała tylko przypomniała

sobie że kiedyś jej rzeczywiście motorem w to koło przyładował i to ostro.

Także jak nie masz samochodu od nowości to nigdy nie wiadomo do końca

czy był jakiś dzwonek.

sie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokłasnie dlatego zdecydowałem sie na rozwiercenie dziur wachacza geometria znacznie sie poprawiła , obawiam sie tylko o kąt pochylenia ale to aż tak istotne nie jest jak zbierzność . teraz da sie to dopasować tył do przodu. Już jest lepiej na koleinach a geometria ustawiana była " długą Lancą" kierownica po wyprostowaniu tylnego koła skręciła o dobre 5 cm!!! w lewo.Ktoś może mi wytłumaczyć co tył ma do kierownicy ?!
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.dziękuje za odpowiedź co racja to racja autka nie mam od nowopści.jak tylko śniegi zejdą to biorę się za zawieszenie tylne bo szkoda kase wyżucać na opony dwa sezony i od środka gołe.mam jeszcze pytanie czy nie posiada ktoś odblasku na tylni zdeżak do e30 bo miałem dzwon i mi odpadł.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokłasnie dlatego zdecydowałem sie na rozwiercenie dziur wachacza geometria znacznie sie poprawiła , obawiam sie tylko o kąt pochylenia ale to aż tak istotne nie jest jak zbierzność . teraz da sie to dopasować tył do przodu. Już jest lepiej na koleinach a geometria ustawiana była " długą Lancą" kierownica po wyprostowaniu tylnego koła skręciła o dobre 5 cm!!! w lewo.Ktoś może mi wytłumaczyć co tył ma do kierownicy ?!

Zbieżność tylnej osi odpowiada za tzw. geometryczną oś jazdy. Wyobraź sobie taki przypadek: zbieżność tyłu wynosi 2mm, tyle wykazał pomiar i teoretycznie wszystko powinno być w porządku. Ale jeżeli tylną oś będziesz mierzyć względem osi symetri pojazdu to np. lewe koło będzie miało rozbieżność -3mm a prawe zbieżnośc na 1mm (co daje 2mm zbieżności) i tył samochodu będzie uciekał w prawo w czasie jazdy. Dla tego przy pełnej regulacji zbieżności obydwu osi zawsze zaczyna się od osi tylnej, a poźniej przód i ustawienie kierownicy na prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.