Skocz do zawartości

Pytanie o silnik w E30 318i 1988r


dEVIL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam zamiar kupic bmw juz sobie upatrzylem jedno, lecz mam problem z silnikiem, mam escorta 115 km i jak mnie facet przewiozl bmw to dostalem kompleksow. Z tego co wyczytalem na forum a studiuje juz 3 dzien wynika ze ten model ma 113KM a mnie sie wydaje ze ma "ciut" wiecej.

Jaki silnik jest w tym aucie, M? Chcialem kupic auto a wczesniej poczytac troche o silniku.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrażenie, że słabsze BMW jeździ dużo żwawiej niż mocniejszy Escort to nic niezwykłego. O osiągach nie decyduje tylko moc i waga auta (Escort i E30 ważą mniej więcej tyle samo).

 

Po drodze do kół jest jeszcze skrzynia biegów i przekładnia główna. Po przeliczeniu przełożeń wychodzi, że na 5. biegu przy 3000 obr/min BMW jedzie 100 km/h, Escort (1.8 16V) 110 km/h. BMW daje więc wyższą siłę napędową na kołach niż Ford. Odczułeś to jako świetne ''odejście'', lepszą dynamikę, lekkość rozpędzania typową tylko dla BMW.

 

Nie ma nic za darmo. Założę się, że BMW spali nieco więcej.

 

Silnik M40 (oznaczenie fabryczne 184E1) nie jest jakiś wyjątkowy, chociaż w drugiej połowie lat 80. to był pod każdym względem przyzwoity silnik :cool:

Jeden wałek rozrządu w głowicy napędzany paskiem zębatym, dwa zawory na cylinder, popychacze hydrauliczne (wrażliwe na jakość oleju; pięta achillesowa). Wielopunktowy wtrysk paliwa Bosch Motronic, sterujący też punktem zapłonu. Pojemność 1795 cm3;, stopień sprężania 8,8:1, moc 113 KM przy 5500 obr/min, moment obrotowy 162 N-m przy 4250 obr/min.

Pracuje w starym dobrym stylu, sprzed ery ekologicznych 16-zaworowców. Zbiera się dobrze od 2500 obr/min, imponująco od 3500 obr/min aż do ogranicznika obrotów, z płynnie wzrastającą mocą, bez jęków a la zepsuta szlifierka (wysłuchaj Astrę 1.6 16V powyżej 3500 obr/min). Bezołowiowa RON95 to zbytek łaski, zadowoli go RON91.

 

M40 nie robiłby aż tak dobrego wrażenia, gdyby nie świetna skrzynia biegów. Żadnych ''ekonomicznych'' przełożeń do użytku tylko na dwupasmówkach. Dynamika najważniejsza. Trzy najwyższe biegi zestawione rozkosznie sportowo ciasno. Na czwórce 318i dokręca się do ogranicznika obrotów. Katalogowe 188 km/h osiąga na piątce, gdzieś około 5700 obr/min. Bez problemu dotrzymuje kroku 320i, ustępując mu (minimalnie) dopiero powyżej trzeciej prędkości kosmicznej ;-) (150-160 km/h). Przy tym pali minimum litr mniej, ale brzmi mniej rasowo (coś w stylu mrauczenia wkurzonego kota domowego kontra wściekłe wrzaski dzikiej pumy) :cool:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak napisal 130rapid :) wszystko sie zgadza

 

318 bardzo fajnie sie zbiera - do 120-130 idzie rowno (z minimalna przewaga 320) pozniej juz troszke brakuje jej tchu - ale i tak to dobre auto - nie kazdy jezdzi tak szybko - ale ma jedna zasadnicza wade - chodzi wlasnie o dzwiek 6 garow - jest piekny (w przypadku 320 i w wzwyz).

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.