Skocz do zawartości

Czy mierzyliście przyspieszenie BMW 316i e30 100PS?


elmoy

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zamieszczania pomiarów przyspieszeń jest juz temat w którym należy je umieszczać http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=6225&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=3%20biegu , postaraj sie zastosować do wytycznych dot. pomiaru.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nic nie stoi na przeszkodzie aby temat troszke zmienić jak masz winiki to zamieszczaj może się temat rozkręci choć wątpie bo teraz kiepska pogoda na pomiary. Zmież sobie elastyczność to jest o wiele bardziej miarodajne od przyspieszenia 0-100 błędy przy 10s dochodzą do +/-1s

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem.

Wystarczają mi wrażenia subiektywne.

Na drodze o wiele bardziej niż czas 0-100 km/h liczy się spontaniczność reakcji na dodawanie gazu (tudzież elastyczność - jak napisał Kiokio), przekładająca się na sprawność wyprzedzania. Katalogowe 12,1 s. (316i E30) nie wygląda imponująco. Ale dopiero "w praniu"; okazuje się jak konkretny samochód jeździ naprawdę. Wierzcie, na tle współczesnych samochodów, nawet o większej pojemności, staruszek 316i E30 - ze wskaźnikiem 11,2 kg wagi na 1 KM - wypada świetnie :!:

 

Mitsubishi Lancer 1.6 (12,8 kg / KM, 0-100 km/h - 11,7 s.) - Fajny elastyczny silnik, przyzwoite 98 KM, mało palący, powyżej 3000 obr/min sympatycznie brzmi, ale w sumie nie aż tak spontaniczny jak M40. (Daje 90 % tego co potrafi BMW).

 

Skoda Octavia II 1.6 (12,3 kg / KM, 12,3 s.) - Za mały silnik do tej gabloty :!: Mimo krótkich przełożeń w skrzyni biegów i 102 KM, przyspiesza tylko dostatecznie. Mało pali, ale brzmi bezpłciowo i niczym nie porywa. (=75 %)

 

Toyota Prius II (11,8 kg / KM, 10,9 s.) - Świetnie przyspiesza w zakresie szybkości miejskich, ale powyżej 120-130 km/h słabiutko. Bezstopniowa przekładnia daje na trasie wrażenie jeszcze gorszej dynamiki. To wszystko za 2-2,5 l/100 km mniej niż normalni konkurenci (=80 %).

 

Chevrolet Aveo 1.4 16V (11,7 kg / KM, 11,1 s.) - Na papierze rewelacja, w praktyce padaczka. Niezły cichy silnik 94 KM, "przyduszony"; o wiele za długimi przełożeniami skrzyni. Zbiera się słabo nawet na 3 biegu kręcony na wysokie obroty. Wydaje się jakby miał tylko 60-65 KM :!: (=55 %)

 

Opel Astra III 1.8 (10,2 kg / KM, 10,8 s.) - Dość elastyczny, ale chwilami upierdliwie (nie rasowo) głośny. Nie robi wrażenia żwawszego niż M40, ale powyżej 120-130 km/h jego stadko 125 KM zbiera się lepiej (=105 %).

 

Seat Altea 2.0 TDI (10,2 kg, 9,9 s.) - Nie tygrys, tylko niedźwiedź. Niezbyt spontaniczny, powyżej 3000 obr/min nieprzyjemnie klekotliwy, ale potwornie mocny i imponująco elastyczny. Kiłowa zmiana biegów w 6-biegowej skrzyni (=140 %).

 

[nowy] Mercedes A 200 (9,1 kg / KM, 9,8 s.) - Świetny benzynowy silnik 136 KM. Dla mercedesiarzy trochę za głośny na wysokich obrotach, według mnie w sam raz :-) Doskonała skrzynia biegów. Całość wyraźnie żwawsza od 316i, ale nie aż tak jak sugerują katalogowe parametry (=115 %).

 

Cztery cylindry w M40, to nie sześć, ale nawet te cztery są bardzo rasowe. ;-)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130rapid dobrze to napisaleś... podobne są moje odczucia co do Betki...

Widze że masz też drugiego Bolida Skode:) To też są maszyny:) Mój drugi samochód jest z 1961 r.

Ale miało być o BMW... Zgadzam się że bardziej miarodajne są pomiary elastyczności jednak tej nie mierzyłem... mierzyłem natomiast przyspieszenie do 100 i wyszło dużo lepiej od katalogu... Dlatego pytam czy ktoś to już robił...

Na jedynce odcięcie mam przy prędkości ok 65 a na dwójce przy ok 105.

Myśle ze jak na silnik ośmiozaworowy 1.6 to rewelacyjny wynik.

Nie znaczy to jednak że ja tak cały czas jeżdże i katuje...

Mam 316 od pół roku i jak dla mnie auto jest rewelacyjne... Coprawda zmieniłem już rozrząd z pompą wody i kable WN ale to są podstawowe elementy eksploatacyjne.

Pozdraiwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 na jedynce :think: trochę dużo ja w 520 M50 mam jakies 58, a mój brat w 250 konnym Audi ok 68 km/h, może Twoje rewelacyjne wyniki sa spowodowane zawyżaniem licznika, wedłóg mnie to na jedynce powinieneś mieć ok 55 bo BMW słyną z krótkiej skrzyni, zdradz wkońcu jakie masz osiągi, jeśli mocno odbiegaja od normy postaramy sie ustalić przyczynę

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miezylem swoje osiagi na przenosnej hamowni i wyszlo 10.3s do 100 km/h ale padal wtedy deszcz i na 1 troche spalilem laka. Katalogowo w iS'ie jest 9.9 s ale jesli ktos dosiadl by mojego bolida co umie zmieniac biegi w odpowiednim momencie i dobrze wystartowac to smialo zejdzie grubo ponizej 9.9 s do setki :)

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... no to już nic z tego nie wiem kiokio...

Jeśli chodzi o jedynke to nie jestem w 100% pewien czy to bylo 65 km/h... bo zbyt czesto nie odcinam:) ale na pewno wskazowka wchodzi na 60.

Jeśli chodzi o dwójkę to jestem pewien że mi ją odcina przy przekroczeniu 100 km/h- około 105!

Nie wiem jak jest ze skrzynią w Audi Twojego brata... może specjalnie jest taka krótka żeby było lepsze przyspieszenie...

Wiem że u mojego kumpla w Mondeo 18 16V jedynka jest bardzo dluga tj do ok 70.

Nie wiem jak to jest z dlugoscia skrzyni Twojej piatki i mojej trojki... bo moim zdaniem moc auta nie musi isc w parze z predkoscia na poszczegolnym biegu.

Choc w przypadku BMW moze tak jest.

Jeśli chodzi o moje przyspieszenie to katalogowo jest 12s natomiast ja zrobilem trzykrotnie niezbyt realny wynik tj ok 10 s!

Wiem ze dopiero 2.0 lub 1.8 IS maja taki wynik.

Jeśli chodzi o maksymalną to mam katalogowe przehaczone 180 i nie wydaje mi sie zeby mi licznik jakos przeklamywal...

Pomiaru dokonywałem trzykrotnie z jednym pasażerem na równej prostej nawierzchni... Cały czas ten sam wynik.

Mam standardowe 14" felgi. Szerokość opony 175, profil standardowy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech na temat e30 316i wypowiedza się właściciele tych gablotek ja mogę tylko powiedzieć o swojej 5tce i Audi 100 3.6 mojego braciaka,a Audi ma b długie biegi bo na dwójce ma ponad 140 a trójka dochodzi do 190. Za to moje e34 ma 90km/h na drugim biegu a ma przecież 150KM owszem jest większe ale jak by miało takie długie biegi jak Twoja 3ka to była by napewno lekko ospała, a 10s :think: hmmm wiem że jak silnik jest w dobrym stanie to ma lepsze przyspieszenie niz katalogowo o jakies 0,5s, ale 10s przy takich przełożeniach wydaje się dziwne więc ja dalej obstaje przy swoim- licznik Ci zawyża, byc może masz dyfer od innego samochodu, a może Twój silnik to nie 1.6 a 1.8 ale nawet jeśli to przyspieszenie powinno oscylowac w granicach 11s

 

Wiem że u mojego kumpla w Mondeo 18 16V jedynka jest bardzo dluga tj do ok 70.
Miałem okazję jeździc nie raz Mondeo 2.0 16V i napewno nie miało tak długich biegów, z regóły tak długie przełożenia zaczynaja występowac w samochodach powyżej 200KM

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehheehe masz rację tez mam takie odczucie i to nawet dowiedzione, złapałem się parę miesięcy temu z Hondą Accord 2.0 i wyglądało to tak:

1- Honda była lepsza

2-ka BMW znacznie szybsze (odrobiłem strate prawie dwóch długości samochodu)

3-ka znowu porażka ze strony BMW

no i na 4-ce BMW pokazało pazury dopadłem gościa niemiłosiernie mijajac go była róznica prędkości ze 20km/h

 

BMW jest mocne powyżej 150 i tchu zaczyna mu brakować dopiero przy 200km/h

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , faktycznie niktóre z e30-ek z silnikiem m-40 są dość mocne. Przykładem jest moja z 90 roku. Nie zauważyłem aby na 3-ce była słabsza , ale do setki w/g mojego zegara zebrała się trochę powyżj dychy. Dodam że pomiar był robiony na lotnisku wojskowym w bezwietrzny dzień pod koniec sierpnia w Ostrowach k/Czwy.Można wnioskować że do otrzymanego wyniku trzebay dodać jakieś 0,5 s. ,ale to i tak niezły wynik.

Samochód jest z lekko przerobionym układem wydechowym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vindevil ufff... ulżyło mi... Ale teraz nie interesuje mnie tak bardzo przyspieszenie co śmiganie bokiem po śniegu...

Beta jest the best. Wcześniej miałem "przyjemność" jeździć bokiem tylko krokodylem (Polonez Caro) po śniegu... ale to nie to:)

Betka jest niesamowita:)

Normalnie na zimówkach można zawijać i to z całkiem niezłymi prędkościami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.