Skocz do zawartości

m20b25 - brak sprezania


Koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegos czasu walcze ze swoim silnikiem-nie pali mi na jeden cylinder.

Mechanicy nie byli w stanie jednoznacznie okreslic co go boli i polecili wymiane silnika.

Sprawdzilem:

- stopien sprezania - brak stopnia sprezania na niepalacym cylindrze

- szczelnosc zaworow na tym cylindrze - prawidlowa

- pierscienie - w miare dobre

- dolot mieszanki - ok (swieca jest mokra)

- luz zaworowy - ustawiony

- brak przedmuchow w silniku

- uszczelka pod glowica - ok, brak plynu w oleju silnikowym czy oleju w plynie

- szczelnosc glowicy - sprawdzona

- walek w glowicy nosi slady zuzycia; czy to moze miec az tak znaczacy wplyw na prace silnika? Wydaje mi sie, ze ewentualne wytarcie krzywek wplynie na skrocenie czasu otwarcia zaworu, nie spowoduje jednak braku sprezania.

 

Prosze Was o jakiekolwiek sugestie co nalezaloby jeszcze sprawdzic, bo pomysly sie juz wyczerpaly :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na jednym cylindrze nie masz sprężania to jakie masz na innych?

A czy przypadkiem nie miałeś spotkania zaworów z tłokiem, może tłok ma pęknięcie jeśli pierścionki są sprawne.

 

Sprezanie na pozostalych cylindrach jest od 9 do 11,5.

O spotkaniu zaworow z tlokiem nie ma mowy-pozostalby slad w postaci dziury w tloku-a tlok jest caly; nalalem benzyny do cylindra i sprawdzalem czy jej ubywa;stan sie powoli zmniejsza, jednak nie na tyle by byl brak sprezania.

Gladz cylindra jest jednolita, bez zadziorow czy jakiegokolwiek pekniecia.

Wydaje mi sie, ze jedynym miejscem 'ucieczki' kompresji moga byc zawory-obracalem glowica na sucho i zawory pracuja poprawnie...Stad moje pytanie o wytarcie krzywek na walku...Wydaje mi sie, ze to jedyna ewentualnosc. ale pewnosci nie mam-stad pytanie do Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi byc cos z zaworami!!!

Moze sprezyny ,moze ganiazda kiedys to sprawdzali na nafte a teraz nie

wiem.

 

Sprawdzalem 'na nafte' - nic nie wykazalo - zawory trzymaja.

Dzis glowice zawiozlem do firmy ktora profesjonalnie zajmuje sie regeneracja glowic - maja ja porzadnie sprawdzic.

Tak jak piszesz - cudow nie ma, zasada dzialania jest prosta...a jednak :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

od jakiegos czasu walcze ze swoim silnikiem-nie pali mi na jeden cylinder.

Mechanicy nie byli w stanie jednoznacznie okreslic co go boli i polecili wymiane silnika.

Sprawdzilem:

- stopien sprezania - brak stopnia sprezania na niepalacym cylindrze

- szczelnosc zaworow na tym cylindrze - prawidlowa

- pierscienie - w miare dobre

- dolot mieszanki - ok (swieca jest mokra)

- luz zaworowy - ustawiony

- brak przedmuchow w silniku

- uszczelka pod glowica - ok, brak plynu w oleju silnikowym czy oleju w plynie

- szczelnosc glowicy - sprawdzona

- walek w glowicy nosi slady zuzycia; czy to moze miec az tak znaczacy wplyw na prace silnika? Wydaje mi sie, ze ewentualne wytarcie krzywek wplynie na skrocenie czasu otwarcia zaworu, nie spowoduje jednak braku sprezania.

 

Prosze Was o jakiekolwiek sugestie co nalezaloby jeszcze sprawdzic, bo pomysly sie juz wyczerpaly :cry:

 

ja tu czegos nie rozumiem, piszesz ze brak stopnia sprężania - pewnie chodziło ci o ciśnienie prężania, a piszesz ze szczelnosc zaworow i pierścieni prawidłowa, jak dotego doszedłeś. Jak nie ma sprezania to albo pierścienie albo zawory, także moze na oko sie zawor zamyka, ale nie trzyma, ale skoro widać jak pracuje klawiatura na sucho to dziwna sprawa, krzywka, pierścienie i zawory, jezeli proba olejowa żle wyjdzie to zawory lub krzywka i tyle, nie ma cudów.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu czegos nie rozumiem, piszesz ze brak stopnia sprężania - pewnie chodziło ci o ciśnienie prężania, a piszesz ze szczelnosc zaworow i pierścieni prawidłowa, jak dotego doszedłeś. Jak nie ma sprezania to albo pierścienie albo zawory, także moze na oko sie zawor zamyka, ale nie trzyma, ale skoro widać jak pracuje klawiatura na sucho to dziwna sprawa, krzywka, pierścienie i zawory, jezeli proba olejowa żle wyjdzie to zawory lub krzywka i tyle, nie ma cudów.

Jasne, chodzilo mi dokladnie o cisnienie sprezania; mierzylem je przyrzadem, wczesniej w warsztacie mechanicy je rowniez mierzyli-wyszlo bliskie zera.

Sciagnalem glowice, do cylindra nalalem benzyny - inaczej bez wyciagania tloka nie bylem w stanie sprawdzic pierscieni- beznyny ubywalo z cylindra jednak w umiarkowanym stopniu co wg mnie swiadczy o przyzwoitym stanie pierscieni;

majac na wierzchu glowice obrocilem ja klawiatura do dolu, ustawilem tak, by na interesujacym mnie dopelnieniu niepalacego cylindra zawory byly zamkniete i tu rowniez nalalem benzyny-nie ubylo jej po 2 godzinach ani troche - uznalem wiec ze zawory sa szczelne. Dlatego tez zawiozlem dzis glowice do firmy ktora ma ja sprawdzic cisnieniowo.

 

A mierzyles krzywke na walku?

 

Krzywki nie mierzylem ale na oko widac ze jest wytarta - stad moje pytanie w pierwszym poscie czy to moze miec wplyw na brak cisnienia sprezania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem jezeli ma wtarta krzywke to moze Ci w ogole tego

zaworka nie otwierac /ssacego/ale jest jeszcze sprawa wydechowego,

ktory moze sie nie zamykac .

Tak na logike :x

pozdrawiam

Zawor ssacy na bank sie otwiera (1. swieca jest mokra od paliwa, 2. po zdjeciu glowicy obracalem walkiem i zawory pracuja prawidlowo); zawor wydechowy rowniez pracuje; pozostaje tylko kwestia czy nie ma mozliwosci, by oba zawory byly w jednej chwili otwarte i ta droga sprezanie nie ucieka...Jutro mam miec 'ekspertyze' od gosci zajmujacych sie glowicami - napisze co stwierdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Konczac temat - poszedlem za Wasza rada i zrobilem regeneracje glowicy, tj. wymiana walka, dzwigienek, planowanie, dotarcie i spasowanie calosci. Koszt regeneracji - 1200pln nie liczac walka, ale oplacalo sie, silnik w koncu pracuje na wszystkie cylindry :mrgreen:

Dzieki za Wasze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.Mam podobny problem: na 5-ciu cylindrach na ciepłym silniku jest ok.13 a na 3-cim cylindrze tylko 6!Co może być przyczyną?Zauważyłem, że na kolektorze wydechowym w rejonie właśnie 3-go cylindra zbiera się olej i jest mokro!

Mój silniczek to M50B20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.