Skocz do zawartości

prędkośćiomierz-przyśpieszam to przestaje działać. Dlaczego?


lijo1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

 

Poszukałem na forum ale niestety nic podobnego nie znalazłem....

Chodzi o prędkościomierz.

Kiedy przyśpieszam, czyli w całym zakresie obrotów, przestaje mi działać prędkościomierz.

Obrotomierz działa bez zarzutu. Wszystkie wskaźniki i kontrolki również.

 

Kiedy trzymam obroty "nie męcząc" silnika to prędkościomierz działa normalnie i wskazuje aktualną prędkość. Gdy zaczynam przyśpieszać to jakby się wyłączał. Gdy trzymam obroty to znów zaczyna działać.

 

Gdy nie wskazuje prędkości, nie działa również licznik przebiegu - bieżący i całkowity. No ale chyba to normalne :)

 

Wyciągnąłem licznik, posprawdzałem kable ale nic się nie zmieniło.... no poza tym że krzywo kierownicę przykręciłem... :duh:

 

Licznika nie rozbierałem.

 

Czy Ktoś spotkał się z czyś podobnym?

Może jakieś rady co sprawdzić?

 

Auto ze zdjęcia obok ma M40b18 kat. 90r, 224tkm i nie całkiem działa w nim prędkościomierz :mad2:

 

pls help

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnały do predkosciomierza daje czujnik zamontowany w przekładni głównej ( w moscie - jak to niektórzy mówia). Dochodza do niego dwa przewody i chyba w nich trzeba szukać przyczyny. Prawdopodobnie jeden z nich jest zlamany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!!

Postaram się to sprawdzić. Niestety mam ograniczony dostęp do kanału... tzn. żaden :mad2:

 

Coś wykombinuję.

 

A jest możliwość że siada czujnik?

(Chociaż to jest elektronika czyli jak raz siądzie to do wymiany)

 

Sprawdzę tak czy siak.

 

dzięki

 

Pozdro.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wielkie dzięki za pomoc.

A zwłaszcza koledze "Arton".

 

Rzeczywiście jeden z przewodów w kostce podłączonej do czujnika był "na włosku". Jak go dotknąłem to odpadł całkowicie.

 

Wyjąłem wtyczkę, otworzyłem ją (ma małe zatrzaski) i wymieniłem jedną fajeczkę podłączeniową ze starej kostki którą miałem.

 

Połączyłem przewody, zaizolowałem no i funga jak należy!!

 

Wielkie dzięki raz jeszcze!

 

Gdyby ktoś potrzebował z tym pomocy to piszcie.

 

Jak macie dostęp do kanału to taka akcja zajmuje ok 10 min :)

 

Dzięki, pozdrawiam, i życzę Wszystkim Forumowiczom wesołych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lijo1979 kanał do tej operacji nie jest konieczny :D Ja kiedyś w e30 wymieniłem tą wtyczkę najeżdżając jednym z tylnych kół na jakiś krawężnik, płytę betonową czy inne badziewie :D Po najechaniu, samochód podnosi się z jednej strony i umożliwia wczołganie się pod niego :mrgreen:
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh,

 

Kanał może faktycznie nie jest potrzebny ale za to jak jest to komfort pracy jest duuuuzo lepszy ;)

 

Ale dzięki mimo wszystko.

 

Wesołych Świąt!!! :twisted:

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.