Skocz do zawartości

Zagadka centralnego zamka


bezy74

Rekomendowane odpowiedzi

Okazało się przez przypadek że zamek w drzwiach kierowcy można otworzyć byle czym (inny kluczyk,śrubokręt,moneta),problem dotyczył tylko jednych drzwi.Po rozmowie z "klucznikiem" postanowiłem wymienić całą klamkę razem z zamkiem.Dostałem od znajomego klamkę od BMW 5 (idealnie pasuje po przerobieniu jednego malutkiego detalu) ,no i po wielu mękach ( demontaż prawie wszystkiego co jest w drzwiach), udało się.Wymieniłem i działa.Jest jednak jedna rzecz która mnie zaskoczyła.W klamce jest przewód który wychodzi bezpośrednio z pod wkładki i jest zakończony wtyczką, poprzednia klamka miała taki sam przewód.Był on wpięty i wszystko działało tip top (oczywiście poza tym że wkładka była lipna).Po wymianie klamki okazało się że wtyczki nie pasują (różnią się drobnym szczegółem ,na tyle niewielkim że na siłę weszło.(Wcisnąłem bo pomyślałem że jeśli klamka jest od 5 to pewnie dlatego).Po załączeniu działa tak: centralny zamyka i otwiera, ale nie działa elektryczne sterowanie szyb,jednak jeśli zostawię szyby niedomknięte to zamknie szyby, ale elektryka dalej nie działa.Pomóżcie!!!Dodam że nie wiem czy mam moduł komfortu.O co może chodzić?Wczoraj cały dzień wymieniałem,dziś jest czas na grilowanie, ale jutro zamieszczę jeszcze zdjęcia.Przychodzi mi coś do głowy ale bez zdjęć długo by było pisać.Jeśli macie jakieś uwagi to serdecznie proszę o pomoc i zapraszam do dyskusji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kabelek który wychodzi z pod wkładki jest to podgrzewanie tej że wkładki nie pamiętam ale chyba biała kostka a żółta odpowiada za centralny i komfort a czy masz komfort trza sprawdzić do silnika od el.szyb wchodzą dwie kostki jedna u dołu a druga na górze ta na górze odpowiada za komfort :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to by miało sens, tyle że przy wymianie zamków ten kabel był podłączony i było dobrze, natomiast ten sam kabel podłączam w tym samym miejscu i jest co innego.Dociąga od razu szyby,jak są otwarte, i jednocześnie nie ma już sterowania z przycisków.Rozumiem że przy komforcie impuls od zamka idzie wtedy gdy zamykamy, komfort dostaje sygnał i szyby się domykają, a kiedy idzie impuls do ogrzewania?Czy jest sprzężony z termometrem zewnętrznym?Bo to by miało sens.Na zewnątrz spada temp. do,powiedzmy 1 stopnia, i wtedy komp. wysyła sygnał i wkładka się grzeje.A może jest inaczej, pytam bo w poprzedniej klamce ten kabel ( przy wkładce) był podłączony i było dobrze.Co prawda nie wiem czy podgrzewanie działało ,ale nie było problemów w zimie, natomiast komfort nie dociągał szyb i dlatego myślałem że nie mam komfortu, jutro sprawdzę ,zrobię kilka zdjęć i dam znać, ale jak macie jakieś pomysły to zapraszam do dyskusji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że podgrzewanie bębenków w zamku włącza się ręcznie - podczas odciągania klamki gdy samochód jest zasunięty.

Jeśli masz dwustopniowe przyciski do otwierania szyb (tzn. jak lekko się wciśnie to szyba przestaje się poruszać po puszczeniu przycisku, jak się wciśnie mocniej to szyba jedzie automatycznie do końca bez potrzeby przytrzymywania klawisza) to też masz moduł komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.