Skocz do zawartości

[E36] - 320 - Drgania - niespodziewanie i nieregularnie


Maku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i pozdrawiam cały Klub Podbeskidzie ! Zwłaszcza bywalców zlotu !

 

Moje BMW E36 Coupe ma przedziwny, jak dla mnie problem. Tzn dostaje nagle drgań podczas dużych prędkości (~140km/h) i nie przestaje do puki się całkowicie nie wyhamuje. Sprawa jest nietypowa bo nie dzieje się to często, tylko od czasu do czasu. Zauważyłem że jak np jest seria szybkich łuków (~120km/h) prawy, lewy, prawy, bądź na odwrót (być może lekko przyhamowując) to później na prostej potrafi się to przytrafić. Np dziś zasuwałem z Tychów do Cieszyna i po zjeździe w Bielsku na Cieszyn musiałem się zatrzymać bo nagle zaczęło tak huczeć i drgać że nie dało się jechać.

Po operacji restartu jak gdyby nigdy nic... :mad2: wkurzony pognałem dalej... (~140)

Jak hamowałem przed restartem, czułem na pedale hamulca lekkie bicie. Ale oglądałem na podnośniku tarcze i klocki - nie wydają się być w złym stanie. Zresztą w tym przypadku czułbym te wibrację zawsze podczas hamowania.

Wymieniłem już wszystkie sworznie i tuleje z przodu, zbieżność i dwa razy wyważane wszystkie koła. I nadal zdarza mu się zadrżeć...

 

Moje typy:

-opony

-felgi

-któryś tłoczek hamulca nie zawsze odbija

-inne ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy u siebie i okazało się, że były porwane poduszki skrzyni biegów i guma łącząca wał ze skrzynią. Opony czy felgi jakby miały defekt, to by było czuć od razu.

 

To ciekawe co mówisz !!

zerknę na nie dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyną takich objawów były tarcze / klocki. Tłoczek nie wracał i zjechało mi tarcze do tego stopnia że musiałem je wymienić. W końcowym stadium pojawiały sie własnie takie nieregularnie drgania przy większych prędkościach po uzyciu hamulca, jak u Ciebie.
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy to to nie są ! Wyglądają jak nowe.

Mechanicy (specjaliści BMW) z dobrego warsztatu M-Auto w Katowicach, oglądali całość od dołu i podobnie jak ja nie mają pojęcia skąd się to bierze.

Wykluczyli, łożyska i piasty oraz całe zawieszenie przednie.

Jednak rzucili cień na zawieszenie tylne, bo tylko ono może powodować drgania całej budy. Niestety nie stwierdzili nic, wszystko jest OK, dyferencjał też.

Tarcze z tyłu jakby lekko przyciemnione, ale nie stwierdzili że to konkretnie one powodują drgania.

Auto prowadzi się super, ale od czasu do czasu drży.. paranoja..

Nawet przejechałem z jednym z mechaników 50 km, ale oczywiście drgania nie wystąpiły.

:mad2:

Amba Fatima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpora wału umieszczona jest pomiędzy skrzynią biegów a mostem nad katalizatorami (jeśli je jeszcze masz).

Jest to łożysko oblane gumą przykręcone do podłogi na wysokości podłokietnika.

Jak ci się przytrafią te objawy poczujesz silne wibracje na konsoli centralnej.

Proponuje jeszcze sprawdzić gumę łączącą skrzynie z wałem z reguły to ona jest przyczyną przedwczesnego zużywania się podpory wału szczególnie jak lubisz jeździć bokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpora wału umieszczona jest pomiędzy skrzynią biegów a mostem nad katalizatorami (jeśli je jeszcze masz).

Jest to łożysko oblane gumą przykręcone do podłogi na wysokości podłokietnika.

Jak ci się przytrafią te objawy poczujesz silne wibracje na konsoli centralnej.

Proponuje jeszcze sprawdzić gumę łączącą skrzynie z wałem z reguły to ona jest przyczyną przedwczesnego zużywania się podpory wału szczególnie jak lubisz jeździć bokami.

Powiem Ci szczerze kolego że oglądałem ten wał z każdej strony i on nigdzie nie jest podparty. Normalnie jest zawieszony pomiędzy skrzynią i dyfrem.

Mój model E36 jest z roku 1996.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest nowy trop !

Jadąc na długiej trasie, z Kołobrzegu na Śląsk, wydarzyło mi się to dwa razy (mowa o drganiach).

Zatrzymałem się i jak to za poradą mechanika, sprawdziłem temperaturę śrub na tylnych kołach (oczywiście tylko w sposób organoleptyczny) no i lewa strona była mocno rozgrzana, w porównaniu do prawej. Później jechałem już mniej agresywnie, a w dodatku rozpadał się deszcz. Reszta trasy przejechałem w spokoju.

Jak myślicie, czy może być tak że podczas agresywnej jazdy, lewa tarcza się nagrzewa i wykrzywia ????

Jeśli tak to co jest powodem ?? Zbyt naciągnięty ręczny, czy może tłoczek hamulców ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.