Skocz do zawartości

E36 wymiana uszczelki pokrywy zaworow


karus955

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zauwazylem ze silnik poci mi sie pod uszczelka pokrywy zaworow wiec czas na wymiane uszczelki. Mam pytanie czy poradze sobie z tym sam nie jestem zadnym mechanikiem ale kluczami umiem sie poslugiwac:) czy przy wymianie tej uszczelki warto jeszcze cos wymienic, jaka firme polecacie? Moglby ktos napisac mala instrukcje jak sie do tego zabrac krok po kroku?? domyslam sie ze trzeba bedzie spuscic caly olej. Z gory dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu dasz rade zrobic to samemu. Najwazniejsze jest abys dobrze dobral uszczelke (idealnie pod Twoj kod silnika) a nie ze np. do 1.8. Nie musisz wylewac oleju, to w niczym nie koliduje gdyz odkrywasz tylko gorna pokrywe (zwroc uwage aby nie dostaly sie tam zadne syfy po otworzenia gdyz bedziesz mial wszytsko na wierzchu.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 6 cyl. jest łącznie 3 uszczelki, jedna zewnętrzna i dwie wewnętrzne, umiejscowione pośrodku przy cylindrach.

Z tego co widzę dla 4 cyl. to chyba jest podobnie, chociaż wewnętrzne uszczelki mogą występować jako 4 osobne podkładki.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/318is-M44/LHD/M/1996/january/browse/engine/cylinder_head_cover/

 

Czasem te uszczelki są w zestawach, ale ja kupiłem wszystkie osobno, firmy Erling. Stare uszczelki całkowicie straciły swoje właściowości, guma zamieniła się w twarde tworzywo, które pękało i się łamało, dlatego dwie świece miałem bez przerwy w oleju.

Do tego ZALECA się wymianę śrub oraz gumowych podkładek pod nie oraz skręcanie ich w odpowiedniej kolejności kluczem dynamometrycznym. (Tych śrub wyjdzie dla 6cyl. i 4cyl. tyle samo: 14 szt. i podkładek 14szt., a to już trochę kosztuje w ASO, bo tylko tam można je nabyć).

Śrub ani tych podkładek nie wymieniałem. Generalnie te gumowe podkładki też były już mało "gumiaste", ale jeszcze całe, więc je zostawiłem.

Po jakimś czasie od założenia uszczelek zaleca się sprawdzenie dokręcenia tych śrub znowu kluczem dynamometrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.