Skocz do zawartości

[3xx] uszczelka obudowy filtra oleju M52


Radarro

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam wyciek spod uszczelki pomiędzy obudową filtra oleju a blokiem (M52 B20)

Przeszukałem archiwum i poczytałem że to częsty dość przypadek. Doczytałem jak to wymienić, ale oprócz tego co poczytałem mam kilka pytań:

 

- uszczelka będzie ori, czy przy montażu smarować ją dodatkowo jakąś pastą czy silikonem? Jeżeli tak, to czym? Polećcie jakiś szuwaks.

- czy ktoś ostatnio zmieniał oringi przy 2 zaślepkach? W ASO nadal tego nie mają. Jak jest średnica oringów, pamięta ktoś? Kupiłbym już przed wymianą, a nie szukał w trakcie roboty... Od czego dobrać te oringi?

- jakim momentem dokręcać obudowę? W 2 manualach tego nie znalazłem. Raczej delikatnie (10-12 Nm) czy konkretnie (ze 40 Nm)?

 

Dzięki z góry, pozdr!

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wg TIS:

Śruba M8 - 22Nm

Śruba M20x1.5 - 40Nm

 

Niczym tej uszczelki już nie smaruj. Zadbaj, żeby powierzchnie były czyste i odtłuszczone. Załóż uszczelkę i dokręć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w twoim aucie te dwie duże zaślepki są odkręcane?

Wszystkie M52 jakie widziałem do tej pory mają niestety wprasowane broki na stałe.

Miałem niedawno problem u siebie bo zaczął ciec stamtąd olej.Niestety musiałem wymienić całą podstawę.

Tej uszczelki podstawy niczym nie smaruj.Dostępna jest tylko orginalna ale w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w twoim aucie te dwie duże zaślepki są odkręcane?

Wszystkie M52 jakie widziałem do tej pory mają niestety wprasowane broki na stałe.

Miałem niedawno problem u siebie bo zaczął ciec stamtąd olej.Niestety musiałem wymienić całą podstawę.

Tej uszczelki podstawy niczym nie smaruj.Dostępna jest tylko orginalna ale w dobrej cenie.

 

Cena jest dobra - niecałe 17 pln na Śląsku, dzisiaj odbieram uszczelkę. :)

 

Mam M52, ale jeszcze ze starym filtrem oleju - tzn taki jak w M50 (zmiana byłą od 09.1995), ale szczerze mówiąc nie oglądałem tych zaślepek jeszcze dokładnie, szykuję robotę na weekend. Z tego co widzę na realoem to uszczelka jest taka sama przez cały czas produkcji.

Obudowę mam taką:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CE51&mospid=47460&hg=11&fg=30

Jak zrobię, to napiszę czy mam wkręcane czy prasowane.

Dzięki za informację!

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz obudowę jak w M50 to broki są odkręcane.W M52 z plastikową pokrywą filtra niestety wprasowane na stałe.Obudowa pasuje od M54 na szczęście i tam są już wkręcane.Ten wyciek z broków zdarzał się dość często i jak widać fabryka zareagowała :D .

Założyłem teraz do siebie od E46 330 i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzewam temat, bo wyciek naprawiony. Niestety nie dałem rady sam :) Musiałem się wspomóc mechanikiem. Lało całkiem konkretnie właśnie z uszczelki podstawy filtra oleju.

 

Dla przyszłych czytaczy:

jeżeli masz M50 - masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi które też należy wymienić.

jeżeli masz M52 ze starym filtrem oleju, jak w M50 (czyli produkcja do 09.1995) - też masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi które też należy wymienić.

jeżeli masz M52 z nowym filtrem oleju - plastikowa pokrywka (po 09.1995) - masz zaślepki wprasowane. Jeżeli masz tam wyciek, to lepiej wymienić całą podstawę filtra oleju (tak jak pisał Aguire, można zastosować element z M54)

jeżeli masz M54 - masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi - należy wymienić. BMW wróciło do wkręcanych zaślepek i wymiennych oringów.

 

To chyba tyle w temacie :)

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Przeczytałem w wielu tematach iż, podstawę z silnika m54 można zamontować do m52 i wszystko pasuje. Wyczytałem też również, że do m52 można zamontować od m50. Oczywiście można, ale jest inne mocowanie pompy wspomagania oraz zbiorniczka na plyn wspomagania (mocowania w m50 w ogóle nie ma). Widzę, ze podstawa z m54 ma takie samo mocowania które są w m52. Jednak ta z m54 posiada 2 czujniki oleju, a m52 jeden. Czy wystarczy jak podłącze ten jeden czujnik? Kolejne pytanie, czy przewod olejowy pasuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to ja jeszcze rzucę pytanie odnośnie oringów przy silniku M52 z nowym filtrem.

Czy istnieje taka możliwość, że jak oringi (nr 5) już są trochę odkształcone i słabo trzymają, to zacznie powoli schodzić olej z głowicy?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ostatnio wymieniałem olej bo już był czas i po długim postoju (parę godzin), po odpaleniu słychać szklanki. Mam wrażenie, że kontrolka również trochę później gaśnie. Może jestem trochę wyczulony, ale nie daje mi to spokoju. W komplecie z filtrem nie było tych małych oringów do wymiany, tylko duży pod pokrywę filtra.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring nr 5 tylko uszczelnia ten dekiel co się wkręca i nie spełnia takiej roli.

To jaki filtr kupiłeś, że nie było tego. ja w pudełku od manna mam podkładkę do korka spustowego i właśnie ten oring o który pytasz.

 

Jaki masz olej dokładnie? Długo masz to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelek w komplecie, to był oring pod dekiel (nr 4) i podkładka pod korek spustowy. Natomiast ja pytam o te dwa mniejsze oringi, to one są na rysunku oznaczone nr 5.

Samochód mam już 4 lata, i to jest moja druga wymiana oleju. Przedtem i teraz zalewałem Valvoline XL-III 5W-30.

Generalnie silnik chodzi super, nawet jak postoi 3-4 godz., to przy odpaleniu w zasadzie nie słychać szklanek.

Problem pojawia się przy dłuższym postoju i mniej więcej efekt jest taki jak zaraz po wymianie oleju, gdy układ i filtr nie jest całkowicie wypełniony olejem.

Silnik ma już zrobione ponad 240 tys. km, więc i możliwe, że szklanki już puszczają :(

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę przesadziłem z tą wymianą, zrobiłem prawie 20000 km od ostatniej wymiany. W zasadzie to poprzednią wymianę robiłem z końcem czerwca 2012 r., więc nie całe dwa lata temu, ale mniejsza o szczegóły. Niemniej jednak jest to olej LongLife, swoją drogą zegar wymiany oleju ustawiony jest na 25000 km.

Chodziło mi jeszcze po głowie zastosowanie Ceramics-a, ale przy szklankach jeśli już puszczają, to pewnie i tak nie pomoże.

W dolnej części jest jeszcze zawór zwrotny. Przynajmniej taki temat wypatrzyłem na forach, ale w zasadzie nie wiem czy np. on może powodować ściekanie oleju z głowicy :?:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2169&hg=11&fg=15

Inna sprawa czy do niego można się dostać bez ściągania głowicy, a tego nie chciałbym robić, bo nie ma po co tego ruszać.

Zobaczę czy się to unormuje czy nie.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.