Skocz do zawartości

318is coupe nie obniza szyb do otwarcia dzrwi.


piotrek22ocw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem 2 tygodnie temu BMW 318is coupe 1992 rocznik, niestety poszedł dolny przewód od chłodnicy i odstawiłem auto na innej dzielnicy. Wracając zgubiłem klucz, no i tu jest problem bo jest to jedyny klucz jaki do niej był. Otworzyłem wczoraj małą tylną szybkę i cudem się wcisnąłem do środka. Pociągając za klamkę powinny otworzyć się drzwi - nie wiem czy nie musi być do tego klucz aby po zamknięciu z zewnątrz. rygielek w drzwiach rusza się i z prawej i z lewej ale nie opuszcza się szyba także po zdjęciu obudowy stacyjki i spięciu głównych plusów aby zapaliły się kontrolki szyby nie reagują oraz szyber dach nie reaguje, czy tu padła elektryka ?? A może po prostu wszystko po ostatnich mrozach i tygodniu stania w miejscu zamarzło i trzeba czekać aż będzie ciepło? Jestem w kropce, ponieważ jak jej nie otworze nie mogę dorobić klucza do wkładki. Proszę was bardzo o pomoc w tej sprawie ponieważ czasowo auto jest nie do otworzenia i nie do odpalenia.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak, że rygielek wyskakuje i się chowa kiedy ciągniesz za klamkę od środka, czyli są zaryglowane, to możesz otworzyć auto podając +12V na odpowiedni kabelek przy module komfortu/centralnego zamka. Problem w tym, że ten moduł jest za schowkiem po stronie pasażera, a żeby go wykręcić, trzeba otworzyć drzwi pasażera szeroko (jedna śrubka jest przy zawiasie drzwi)... Przynajmniej w compakcie tak jest, nie wiem jak się wyjmuje schowek w coupe. Odryglowanie powinno odblokować otwieranie szyb moim zdaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek jest również zamknięty, myślałem żeby rozbroić schowek (będzie niestety już do wymiany) a wtedy wyjąć wkładkę zamka bo jest dokładnie to samo co do stacyjki i zamków, auto było zamykane z klucza bo pilot poprzedni właściciel uszkodził.

Na drzwiach pasażera boczek jest popsuty i trochę odstaje, widać tam kostkę i wiązkę tylko nie wiem co tam jest do czego a nie chciał bym żel podpiąć tych 12V i pytanie czy jak tam podepnę w odpowiedni kabel to czy drzwi się odryglują.

Bo jak już pisaliście bolec przy pociąganiu za klamkę się porusza i nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się podepnę, bo mam zablokowaną klapkę od wlewu paliwa i urwane awaryjne otwieranie w bagażniku. Rozebrałem tapicerkę i co dalej? Drzwi otwieram z kluczyka, mam centralny zamek. Mam w bagażniku czarną kosteczkę z którego coś wychodzi - chyba cięgno jakieś. Nie wiem dokładnie bo już ciemno i zimno było. Ew pod które kabelki się podłączyć, aby go otworzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle po zamknięciu klapy z klucza da się od środka klapę otworzyć ?? bo nie wiem czy jest w bmw coś takiego jak np w fordzie rączka do otwarcia klapy bagażnika. uratowało by mnie to, ponieważ wyjął bym wkładkę z zamka i dorobił do niej klucze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pakulson:

Czy czarna kosteczka, o której mówisz to coś takiego?:

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-silownik-pokrywy-wlewu-paliwa-67116987627-i1333529972.html

to jest siłownik klapki wlewu paliwa, prawdopodobnie jest on u Ciebie padnięty i podpięcie się pod kabelki nic nie da, musisz to mechanicznie jakoś rozbroić. No chyba że rzeczywiście kable się przetarły gdzieś i nie dochodzi prąd do niego, ale z tego co wiem przy wlewie paliwa się to nie zdarza, bo i nigdzie te kable się nie ruszają (tak jak w tylnej klapie na przykład).

Aha, jakbyś kupował siłownik, to nie musisz tego z tego linka, ten jest nowy i oryginalny, dlatego taki drogi. Wkleiłem tylko dlatego, że dobre zdjęcie jest, używany można dostać za 30 zł :)

 

@piotrek22ocw:

Nie da się klapy od środka otworzyć :/ (podobno w Stanach wyszedł taki przepis, że we wszystkich nowo produkowanych samochodach musi być taka możliwość - żeby nie dało się nikogo w bagażniku zamknąć :) ). Spróbuj podać napięcie na te kable, o których pisze KermitNH, jeśli mówisz że boczek drzwi odchodzi to sprawa prosta. Jak nie masz skąd pociągnąć 12V to spróbuj baterią 9V, a nuż wystarczy (ja tak testowałem w domu silniczki od regulacji reflektorów i się ruszały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to jest to o co mi chodzi. No właśnie teraz się zastanawiam jak to ręcznie rozbroić. Czy da się za coś pociągnąć, aby klapkę otworzyć ? Tzn aby siłownik puścił (nie jestem pewien na 100 %, ale chyba słychać go w tylnej części auta - jutro się za to zabieram, bo może też to być zamek bagażnika, który notabene chwilowo zamarzł). Jakby był sprawny to możliwe, aby ten bolec co wchodzi w klapkę się zablokował a siłownik był sprawny? Dodam, że klapka przy ręcznej próbie otwarcia z zewnątrz rusza się z jednego końca tak 0.5-1cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa wygląda tak.

Wyjąłem dziś wkładkę ze schowka jak go nazywają na rękawiczki czy coś takiego.

Wkładka mała w plastiku otoczona.

Drzwi od schowka do wymiany

Przód z deski od wkładki również, bo oczywiście po dobroci wyjść nie chciała.

Zawiozłem do Gościa na Olechowie w Łodzi i powiedział, że coś wymyśli.

:duh: Po godzinie okazało się że niestety 150 zł zamienia się w 350 zł. :shock:

Klucz na specjalne zamówienie do wykonania według oryginalnego kodu bo w schowku to nie tylko wkładka ale zamek.

Jedynie komputerowo można go zrobić bo ręcznie nikt tego nie wytnie na poziomo.

Jest możliwość, że nie będzie działać.

Co mnie najbardziej w tym martwi.

Ale obiecał że jak nie zadziała odda pieniądze.

Zobaczymy jaki efekt będzie mojego starania się o pieniążki na to i jak wyglądać będzie efekt dorobienia i funkcjonalności. (ma być jak oryginał)

Ale jeśli się uda nauczka dla mnie i wszystkich którzy maja takie auta :mad2: nie gubić kluczy a jeden zawsze mieć na zapas

Jutro bądź pojutrze będziemy wszystko wiedzieli. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc teraz pytanie do was jak tu wyjąć klamkę z zamkiem razem bez otwarcia drzwi i demontażu szyby ??

Klucznik dzwonił 4 min temu i powiedział że się pomylił muszę mieć kompletny zamek z klamką bo tu jest 28 kombinacji i za każdą 350 pln to taniej kosztuje kupić nówki zamki i otworzyć drzwi przez serwis Bawary.

 

Więc

Pytanie do Was jak w niej szybko zewnętrznie złamać zamki?? aby bez problemu większego się otworzyły ??

Ktoś mi podsunął pomysł typu ... lepszy wkrętak płaski, młotek oraz francuz.

Mianowicie włożyć wkrętak potem wbić konkretnie młotkiem i w lewo odkręcić jak kluczem. podobno się otworzy.

 

Prawda czy będzie lipa i nic nie poradzi ??

Kupiłem zamki i chciałbym jak najszybciej aby zostały one zmienione wraz ze stacyjką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.