Skocz do zawartości

Bmw E36 1.8 TDS Problem z pompą wspomagania


Obi Wan Kenobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż mam taki problem i chciałbym go jak najdokładniej i najkrócej opisać. Jakieś nie cały rok temu padła mi pompa wspomagania. Za pompę i naprawę zapłaciłem dość sporo. Dzisiaj znów są objawy zepsutej pompy wspomagania przy skręcie słychać piszczenie, trzeszczenie jak to woli. Po zobaczeniu w pompę czy dalej jest w niej olej zauważyłem że płyn jest jak kawa z mlekiem. Bo za pierwszym razem olej z pompy mi wyciekł i teraz też cieknie.

Czy pompa znów się zepsuta ?.

Czym może to być spowodowane ?

Czy może jest jakaś inna cześć zepsuta że wpływa na prace pompy ?

Edytowane przez Obi Wan Kenobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli cieknie . to kup sobie płyn prestone do układów wspomagania . jest to coś w rodzaju uszczelniacza normalnie sie leje i uzupełnia jak zwykły płyn do wspomagania .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e36 1.8tdi nieistnieje popraw

Już poprawiłem

 

 

A to normalne że w tej pompie zrobił się olej jak kawa z mlekiem ?. Olej był lany jakiś mineralny. Wiem że jest to badziewie ale ojcowi polecili że najlepszy i mu to zaleli przy wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem ten motyw ....wyło i zgrzytało w skrajnych skręceniach kół

i po przeczytaniu kilku farmazonów forumowych ...stwierdziłem ze mam walnięta pompę i jak frajer zamówiłem na allegro używkę i dalej to samo (owszem wymieniony płyn został także).

 

Ręce mi opadły i w końcu pojechałem do fachowca od przekładni kierowniczych ..pokazał mi wszystko co i jak i wytłumaczył, że wycie pompy bierze się tylko z tego że pompa pompuje zapowietrzony płyn. W zbiorniczku wtedy widać, że płyn jest spieniony (który ma nomen omen barwę 'kawy z mlekiem'). Wyje i rzęzi w skrajnych położeniach bo w tych położeniach pompa jest najbardziej wysilona (co ważne: też nie powinno się trzymać kierownicy za długo na max skręceniu bo to dobija pompę nawet przy sprawnym działaniu całego układu)

Jak się układ zapowietrza to gdzieś musi być nieszczelność ...i jak mi Pan powiedział najczęściej nieszczelność przekładni występuje na tym trzpieniu zębatym przekładni kierowniczej ...nieszczelności powstają przez piach i syf, który się tam może dostać w przypadku dziurawej gumy osłaniającej właśnie ten trzpień (dlatego warto kontrolować stan tych gum osłaniających)

finał taki że musiałem regenerować przekładnię ...oddałem starą i włożyli mi regenerowaną ....koszt 800zł

 

...a druga pompa leży w piwnicy na półce i czeka ...ale nie wiem na co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.