Skocz do zawartości

316 WYMIANA ZAWIESZENIA


Kamil_DDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamierzam u w swojej m43 wymienic całą zawieche przód + tył. Mam na ten cel 2-2,5tys. Poradźcie co i z jakich firm brac najlepiej. Robie to dla siebie i naprawde chciałbym cos konkretnego aby troche pojeździc. Spręzynki najlepiej -30, -40mm. Moglibyscie dac jakies propozycje sprzetu???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie komplet bilsteina B6 i zmień gumy na poliuretany. Sprężynę zostaw seryjną albo wsadź jakiegoś m-technika.

plusy:

-seryjna wysokość zawiasu więc nie robisz za pług śnieżny w zimie i nie zostawisz miski olejowej na progu zwalniającym

-auto świetnie się trzyma (wszelkie tuningi obniżane się nie umywają) a zostaje ci sporo komfortu jak nie zapierniczasz

-zawieszenie nie do zabicia, wytrzyma wszystko.

-jak ci się uda zepsuć amortyzator to go zregenerujesz za grosze

 

Minusy:

-nie będzie lansu na dzielni bo nie szorujesz miską po asfalcie i nie widać, że masz "sportowy zawias" :8)

 

Ewentualnie jeśli chcesz niżej to jakiś H&R lub Eibach, ale wtedy nie wyrobisz się w budżecie.

 

Nie zapomnij ustawić geometrii po zabawie z zawiasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie komplet bilsteina B6 i zmień gumy na poliuretany. Sprężynę zostaw seryjną albo wsadź jakiegoś m-technika.

plusy:

-seryjna wysokość zawiasu więc nie robisz za pług śnieżny w zimie i nie zostawisz miski olejowej na progu zwalniającym

-auto świetnie się trzyma (wszelkie tuningi obniżane się nie umywają) a zostaje ci sporo komfortu jak nie zapierniczasz

-zawieszenie nie do zabicia, wytrzyma wszystko.

-jak ci się uda zepsuć amortyzator to go zregenerujesz za grosze

 

Minusy:

-nie będzie lansu na dzielni bo nie szorujesz miską po asfalcie i nie widać, że masz "sportowy zawias" :8)

 

Ewentualnie jeśli chcesz niżej to jakiś H&R lub Eibach, ale wtedy nie wyrobisz się w budżecie.

 

Nie zapomnij ustawić geometrii po zabawie z zawiasem.

 

Kolego żeby zostawić miskę na progu to trzeba było by jechac w zdłóz tego progu. Przypomne że miska jest po między kołami to nie wiem ja moł by zostawić miskę przy obniżeniu nawet takim jak pisze 40/30. Chyba że masz namyśli miskę skrzyni automatycznej :D

Kolego Kamil_DDZ jak chcesz serię to twoja sprawa. Ale to właśnie nic sie nie umywa do ładnie zglebionej i szerokiek w kołach buni.

Nie musisz walić odrazu zawiechy 70/60. Ja polecam 50/40 albo 40/30. Jest nisto i nie za twardo. Jamex jest twardy jutro mogę ci napisać jakie ja mam bo to już trzecie sprężyny u mnie i są miękkie a zawieszenie jeat na minusie 40/50. Komfort bez zmian.

Pisałem o czerwonych sprężynach.

Z tego co się kiedys interesowałem to sielone sprężyny i żółte mają inną twardość i inne mm obniżenia.

Racja jest taka że im niżej tym twardziej. Musisz się zdecydować czego ozcekujesz. czy komfortu czy gleby. Możesz też wybrać jak kolega pisał gwint ale to już dla amatorów dobrego GERMAN STYL.

Ja polecamobniżenie jak pisałem40/30 albo 50/40. Widziałem wiele aut i wieloma się najeździłem ze znajomymi a kazdy ma różne zawieszenie i wiem że te dwa wyjścia sa takie w miare rozsądne. Przy 50/40 przednim zderzakiem wjeżdzasz równo na kraweżnik. Czy to seryjny czy M pakietowy.

Tylko że do:

40/30 podejdą seryjne amortyzatory przód i tył

50/40 skrucone przednie(sportowe) i seria tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o "zostawianiu miski" mówiłem ogólnie. Nie tylko na progach. Już przy zawiasie o 40mm niższym trzeba uważać na krawężnikach, mocnych dobiciach, dziurach itp.

Co do zrobienia placka w german style na niskim gwincie i szerokim kole to ok. Ale kolega nie sprecyzował co chce osiągnąć przez tę zmianę zawieszenia. Dla mnie zawias ma przede wszystkim działać. Ma wybierać nierówności, dawać względny komfort i trzymać koło na asfalcie/szutrze/śniegu w zakrętach. Do tego jest B6 i dlatego poleciłem poliuretan. No i B6 nie wyleje po roku jak jakiś tuningowy szit.

Poza tym co do wjeżdżania na krawężniki z niskim zawiasem to chyba zależy od... wysokości krawężnika. Mi się nie zawsze serią udaje. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a po jakie zawieszenie sięgnąć by poprawić komfort jazdy?

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie komplet bilsteina B6 i zmień gumy na poliuretany. Sprężynę zostaw seryjną albo wsadź jakiegoś m-technika.

plusy:

-seryjna wysokość zawiasu więc nie robisz za pług śnieżny w zimie i nie zostawisz miski olejowej na progu zwalniającym

-auto świetnie się trzyma (wszelkie tuningi obniżane się nie umywają) a zostaje ci sporo komfortu jak nie zapierniczasz

-zawieszenie nie do zabicia, wytrzyma wszystko.

-jak ci się uda zepsuć amortyzator to go zregenerujesz za grosze

 

Minusy:

-nie będzie lansu na dzielni bo nie szorujesz miską po asfalcie i nie widać, że masz "sportowy zawias" :8)

 

Ewentualnie jeśli chcesz niżej to jakiś H&R lub Eibach, ale wtedy nie wyrobisz się w budżecie.

 

Nie zapomnij ustawić geometrii po zabawie z zawiasem.

 

po takie co kolega pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kamil_DDZ a mozesz wstawic jakies fotki przed zmienieniem i po zmienieniu zawieszenia jestem ciekawy jaka wysoka jest teraz bemka :) gdyz tez chcem zainwestowac w amortyzatory Bilstein i moze sprezynki Monroe ale obawiam sie ze autko wtedy bedzie wysokie jak koza :( a aktualnie mam takie niskie ze zachaczam progami o spowalniacze miedzy blokami... dzieki z gory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kamil_DDZ a mozesz wstawic jakies fotki przed zmienieniem i po zmienieniu zawieszenia jestem ciekawy jaka wysoka jest teraz bemka :) gdyz tez chcem zainwestowac w amortyzatory Bilstein i moze sprezynki Monroe ale obawiam sie ze autko wtedy bedzie wysokie jak koza :( a aktualnie mam takie niskie ze zachaczam progami o spowalniacze miedzy blokami... dzieki z gory

 

Jak dasz seryjną sprężynę to wysokość zawiasu będzie seryjna. Amortyzator nie wpłynie na wysokość zawieszenia. Chyba, że dasz gwint albo jakiś skrócony.

Mój kompakt nie stoi jak koza, jest ok. Przy czym "koza" to u niektórych -45 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha w sumie -45 to mi nic nie mowi bo nie mam porównania. a chciałbym żeby z tyłu pomiedzy koło a karoserie wchodzily mniej wiecej 2-3 palce (dobry pomysł ? ).

boje się ze jak załoze ten komplet co mi w sklepie polecili tzn amortyzatory Bilstein i sprezyny Monroe to auto bedzie wysokie i straci swoj urok :(

i co mam teraz zrobić co mi doradzicie dodam ze auto aktualnie ma zalozone sportowe amorki z sprezynami i dodatkowo sprezyny sa przyciete o 5 cm (to sprwka poprzedniego wlasciciela) wrr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha w sumie -45 to mi nic nie mowi bo nie mam porównania. a chciałbym żeby z tyłu pomiedzy koło a karoserie wchodzily mniej wiecej 2-3 palce (dobry pomysł ? ).

boje się ze jak załoze ten komplet co mi w sklepie polecili tzn amortyzatory Bilstein i sprezyny Monroe to auto bedzie wysokie i straci swoj urok :(

i co mam teraz zrobić co mi doradzicie dodam ze auto aktualnie ma zalozone sportowe amorki z sprezynami i dodatkowo sprezyny sa przyciete o 5 cm (to sprwka poprzedniego wlasciciela) wrr.

 

skoro poprzedni właściciel ciął kątówką sprężyny to coś czuję, że te twoje "sportowe amortyzatory" ze sportem mają wspólnego tyle samo co piłka nożna w naszym kraju.

daj foto.

To ile palców włożysz to zależy od twoich palców i od twojej dziewczyny... WRRRÓĆ! "Opony" miało być... :D Żeby mieć porównanie mierzy się odległość od środka piasty to szczytu nadkola (pionowo).

Ja mam (chyba) serię sprężynę. Mogę zmierzyć ile mam w kompakcie z przodu jeśli znajdę miarkę pod ręką, ale trzech palców to tam nie włoży przy oponie 205/55/16. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moze z tymi 2-3 palcami to przesadziłem ale niewiem tzn juz wiem jak mierzyć ale niewiedziałem i niestety jeszcze nie zmierzyłem brak wolego czsau...

jak by się fotki nie wczytały to daje link pod kazdą fotką ( i sorki za duza rozdielczość )

 

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=Jlya7QkF

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=Jlya7QkF

 

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=PCevJDok

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=PCevJDok

 

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=59UlJB5h

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=59UlJB5h

 

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=9pQZClhd

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=9pQZClhd

 

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=sIfO9bLG

http://s3.wyslijplik.pl/get.php?gid=sIfO9bLG

 

ta ostatnia fotka to moja stara bemka chciałbym aby ta aktualna była mniej wiecej tak wsoka jak tamta

a nawet ciut wyzssza z tyłu (może zeby było widać Bieżnik oponypod kątem patrzenia ? ) co mi doradzicie jakie amorki i sprezynki ?

i dodam ze planuje zakupić na przyszły sezon fele 17-sto calowe

 

jak bys mógł kolego Koyotee zmierzyć odległość od środka piasty to szczytu nadkola to było by fakjnie i ewentualnie poprosił bym cię o jakieś foto twojego autka podziekować z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niski masz tył na pierwszych fotak opona chowa sie w nadkole." :norty:

 

panowie skoro mowa o zawieszeniu.

raczej była o tym mowa a chodzi mi to czy podejdą sprezyny od kombi do sedana, głownie mi chodzi o to zeby tył podniesło bo jak zabieram full stan to mi obciera. ET 20 felgi opony 205 /55/R16

i czy te sprezyny od kombi podniesą mi tył?

robił ktos juz taki zabieg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie i mnie to bli ze koło sie chowają..

co prawda jak siedza z tyłu 2 osoby to koła nie obcieraja o nadkola ale to nie zmienia faktu ze jest zdecydowanie za niska. i tu prosba do was co mi doradzicie jaki komplet amortyzatowrow i sprezyn aby auto stalo wyzej ale znowu nie zawysoko. aby nie straciła swojego uroku :)

hmm w sklepie polecali mi komplet amortyzatorów Bilstein i sprezynki Monroe ale boje sie ze auto bedzie wyokie jak koza :D gdyz to niby zawieszenie standardowe.

czytałem tez ze dobre sa amorki Bilstein B4 ale na ten temat mało moge sie wykazac i tu prosba do ludzi którzy przerabiali ten temat u siebie w autach co byscie mi doradzili ?

dzięki z góry za odp. pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint bardzo fajna sprawa tylko, jest jeden mankament na gwincie szybciej lecą sworznie nie sworznie i rozne tam koncówki gdyż to twarde zawieszenie i takie rzeczy czesciej sie psują :( a więc gwint odpada..

nikt nie może doradzić wstawić fotki swojego samochodu i powiedziec ze autko jest na takim i taki zawieszeniu i powiedzieć co wy polecacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego DjAquaz za wstawienie fotki

a ktoś jeszcze może wstawić jakieś Foto z opisem ?

 

szczegoónie chodzi mi o wysokość jaka jest na danym zawieszeniu i jak dane autko się prezentuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.