• Reklama

Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez silver86 » 12 Sie 2011 18:56

Witam,

Dużo jest tematów o swapach ale mało szczegółów co do samego zakończenia montażu. W samochodzie miałem m40 z 94roku, teraz wrzuciłem M44 z połowy 96 udało mi się go na allegro kupić za bagatela 500zł z całym osprzętem (belką, układem kierowniczym z końcówkami drążków, skrzynią itd.) Oczywiście silnik rozebrałem na części pierwsze, jedynie co musiałem kupić to uszczelkę pod głowicę i splanować ją (oczywiście filtry do tego i oleje). Teraz silnik zamontowany jest w samochodzie, ale nie mogę go odpalić :/ (brak iskry, nie sprawdzałem też jeszcze czy paliwo podaje, bo nie chciało mi się świec wykręcać). Zastanawiam się czy nie popełniłem gapy przy podłączaniu EWS'a. Dokładnie to mam EWS II, rozpiskę kabli zrobiłem sobie sam na podstawie schematu (dodam, że silnik był z automatyczną skrzynią biegów, teraz jest manual).

1 - czarno - zółty Rozrusznik jeśli się nie mylę (nie podpinałem)
2 - biało - fioletowy kabel diagnostyczny (podłączyłem pod zielony przewód z wtyczki do podpięcia komputera, która jest obok cewek)
3 - zielono-czarny podłączyłem pod czarno-żółty kabel w stacyjce
4 - Zielony - DME - wpiełem go do czarnofioletowego przewodu pod 10 pinem w komputerze silnika
5 - czerwono-żółty zasilanie (bezpiecznik 5A, chyba numer 28 lub 31 w skrzynce bezpieczników)
6 - pusty pin
7 - brązowy - masa
8 - czarno-zielony - podpiąłem pod PIN 12 w module ZVM
9 - brązowo - czarny skrzynia biegów (jako, że w oryginale był automat, a teraz jest manual to próbowałem go pod masę podłączyć i później do plusa, ale iskry dalej brak)
10 - pusty pin
11 - pusty pin
12 - czarny - engine speed input (wg schematu powinien być podłączony pod PIN 20 wychodzący z licznika, ale nie podpinałem)
13 - niebieski - do modułu anteny
14 - niebiesko czerwony w żółte kropki remote control (u mnie nie było pilota, a w oryginale to nie wiem dlatego również nigdzie nie podłączony)
15 - pusty pin

Wie ktoś może co źle robię? czy muszą być wszystkie przewody z ews'a podpięte? Ktoś już się z tym bawił?
Image
silver86
 
 
 
Posty: 671
Dołączenie: 23 Lis 2007 14:44
Miejscowość: ZABRZE
Moje BMW: E34 524TD 1989, E36 Coupe M43 1994, E36 Sedan M44

Re: Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez krzysiu134 » 13 Sie 2011 19:07

W linku masz shemat z opisem podłączenia ews'a może coś pomoże viewtopic.php?f=15&t=128821 Jak masz kompa z automata to najprawdopodobniej nie odpalisz bo komp nie widzi skrzyni gdzieś czytałem temat na jakimś forum o zmianie z automata na manualną
Awatar użytkownika
krzysiu134
 
 
 
Posty: 82
Dołączenie: 10 Lis 2008 20:05
Miejscowość: polska
Moje BMW: E36 318i 1991rok

Re: Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez silver86 » 16 Sie 2011 12:32

teoretycznie kable mam dobrze podpięte, na innym forum znalazłem, że plusa podaje się na przewód idący ze skrzyni jeśli był to automat (tak jak już to zrobiłem), ale i tak nic z tych rzeczy mi nie pomogło. Sprawdzę jeszcze raz czy wszędzie są przejścia na kablach, później ewentualnie sholuje go do kolegi, żeby podpiął pod komputer
Image
silver86
 
 
 
Posty: 671
Dołączenie: 23 Lis 2007 14:44
Miejscowość: ZABRZE
Moje BMW: E34 524TD 1989, E36 Coupe M43 1994, E36 Sedan M44

Re: Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez mateusz6781 » 16 Sie 2011 16:44

a kluczyk masz swój?czy z silniki i EWS'a ktora zakupiles?
mateusz6781
 
 
 
Posty: 141
Dołączenie: 07 Maj 2010 10:46
Miejscowość: Zabrze
Moje BMW: BMW E36 320 1995 M52

Re: Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez silver86 » 21 Sie 2011 21:35

Kluczyka nie brałem, mam wszystko co potrzeba - cały kompletny ews wraz z transponderem (pestką z kluczyka) myślę, że może coś z przekaźnikiem komputera jest nie tak, ale teraz i tak przez dwa tygodnie nie będę miał czasu do niego zajrzeć
Image
silver86
 
 
 
Posty: 671
Dołączenie: 23 Lis 2007 14:44
Miejscowość: ZABRZE
Moje BMW: E34 524TD 1989, E36 Coupe M43 1994, E36 Sedan M44

Re: Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II

Postprzez mateusz6781 » 21 Sie 2011 21:43

ale sterownik silnika masz od m44?
mateusz6781
 
 
 
Posty: 141
Dołączenie: 07 Maj 2010 10:46
Miejscowość: Zabrze
Moje BMW: BMW E36 320 1995 M52


Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Kapsellek oraz 22 gości