Skocz do zawartości

bmw e36 problem z doborem mostu


robko21

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem koledzy nowy na tym forum więc witam wszystkich!!Mam problem,mianowicie sypie mi się most w e36 1.8 is Compact m42 kupiłem auto z mostem 3.38 przyśpiesza dobrze ale na 5 biegu 3000obr to tylko 115km/h męczące na dłuższe trasy.Jaki wstawić most żeby to auto normalnie jezdziło?Ktoś mi proponował most 3.15 czy były takie w compakcie,podobno tylko w 323i compact,podobno też pasuje od e30?Pomóżcie bo mnie szlak trafia!!!!!! Ale dlaczego tak jest skoro w 1.8is były (podobno)montowane mosty 3.38 i 3.45 o h.u.j tu chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego ale już wcześniej sprawdzałem na tej stronie i wychodzi mi przełożenie 3.45 tak jak napisałeś a ja mam obecnie 3.38 przynajmniej tak pisze na tabliczce mostu więc jak zamontuje 3.45 to tym bardziej będzie auto wolniejsze!!!Ludzie o co tu biega bo mnie kur.....bierze skora mam krótkie biegi a na 5 biegu przy 3000obr jade zaledwie 115km/h to coś tu jest nie tak,a wszyscy mi mówią mechanicy i na forach że ma być 3.45 :mad2: przecież im mniejsze cyfry na przełożeniu to auto szybsze ale traci na przyśpieszeniu!!!!czy to może być wina skrzyni biegów,ale podobno od silników 1.6 1.8 2.0 były takie same Jeden koleś napisał mi na gg abym wstawił most od 318tds z przełożeniem 2.65 i ma być?Czy ktoś coś wie na ten temat jak by to jechało?POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm.... najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie ile chcesz mieć na liczniku przy tych 3000obr/min na 5 biegu:) (bo według mnie 110-115km/h to +/-normalna predkość w tym aucie na tym biegu(3tys/obr / 5 bieg/- chyba ,że się mylę- niech się wypowiedzą właściciele is-ow i ti)

wpływ ma kilka składowych: przełożenie skrzyni, dyfra, rozmiar felg-opon

tu masz ciekawy kalkulator:

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

i przełożenia skrzyń:

http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

 

Co do samego dyfra na małej głowie (takie są oryginalnie w 316,318, 318is ,320) przełożenia w manualu to 3.38 lub 3.45 (różnica niezauważalna w przełożeniach dla "zwykłego połykacza kilometrów w bmw").

 

3.45- czyli na 3.45 obrotu wału przypada jeden obrót półosi (koła)

wszystkie niższe cyferki typu np. 3.38, czy 3,15, czy 2.93... itd będą skutkowały tym,że auto będzie miało gorszy sprint ale wiekszą prędkość maksymalną (ograniczona oczywiście oporami powietrza i możliwościami tego co masz pod maską:),z kolei dyfry o przełożeniach wyższych czyli . np 3,45, 3,64 ....3.91 itd... będą skutkowały tym,ze auto bedzie się szybciej zbierać np od 0-100, ale bedzie mieć mniejszą prędkość maksymalną (tak jak pisałeś wyżej)

 

Z moich doświadczeń:

W e36 m3 (s50b30) (odcinka około 7.800obr/min) przy dyfrze 3.15- na 4biegu prędkość max. to około 220km/h, ale przy dyfrze 3.91 max to już około 180km/h(pomiary gps) ( wrażenia wewnątrz auta zupełnie inne, auto dużo lepiej się zbiera, tylko biegi szybko sie kończą :))

bmw 36 m3 (s50b30) (silnik - zdrowa seria) dyfer 3.15 5bieg, 3000obr/min- prędkość około 115km/h, 5bieg vmax około 260-265km/h, ale z kolei dyfer 2.65. - 5 bieg - 3000obr/min - predkośc około 130- 135km/h, Gaz w podłogę- v max- 295-305km/h (delikatny pochył ale i tak rozpędzanie od 240km/h trwało wieczność, :) )

* ( info dla mundurowych- wszystkie te próby przeprowadzone zostały oczywiście na niemieckich autostradach, w miejscach gdzie nie ma ograniczeń prędkości prędkości ) ;)

W e36 316i coupe (m43-odcinka w górę +/-300obr/min) przy okazji swapa z m43 na m52. Zabawę rozpocząłęm od całego tylnego zawieszenia z 328 (z dyfrem 2.93-szpera) (oryginalnie wczesniej miałem szperę 3.38-na małej głowie).

co nastapiło:

z tego co pamiętam: m43b16/ felga / 225/45/17 -pomiary licznikowe-a2

dyfer (mała głowa- szpera) -3.38: 5ty bieg . około 2700obr/ min - prędkość 100km/h, 5 ty bieg z lekkiej górki do odcięcia- 210-215km/h (z gps - około 195-200km/h)

dyfer (duza głowa-szpera 2.93 + końcówka wału z m52- bo inaczej nie pasuje ), 5ty bieg- 2400-2500obr/min- predkość 100km/h, 5ty bieg, gaz w podłodze- prędkość maksymalna 170km/h-(wskazówka obrotomierza stanęła gdzieś za 5200obr/nim(ile dokładnie nie pamietam)- opory powietrza nie pozwoliły się dalej rozpędzać, (Później zerknąłem na wynik z hamowowania tego auta i ... faktycznie- gdzieś w rejonach tych obrotów (5200-5400) nm zaczynał spadać... czyli wszystko jasne.

podejrzewam,ze robiac teraz testy na nowo otwartym odcinku Poznań-Świecko- bym wymeczył z 240 (na 195/65/15);) , bo ponoć cały czas z górki się jedzie ;)

Ale poważnie- 102koniki ( na hamowni 106km i 157nm) nie ogarniają tematu w tym przypadku.

Poza tym 1.6 na tym dyfrze, to niesamowity muł, ale jak ktoś się bawi w ekodriving po mieście, to polecam;)

 

Rozumiem,że chcesz mieć mozliwe niskie obroty np. przy 100km/h na 5biegu.... czyli przełożenie musi być niższe niż 3.45 . np. 2.93, ale pamietaj,ze auto bedzie dużo gorzej przyspieszać:)

 

 

Przelicz sobie, czego oczekujesz od swojego auta, bo możesz sobie ogarnąc dyfer jaki chcesz: np.2.56, 2.65, 2.79, 2.93, 3.07, 3.15, 3.23,3.38, 3.45, 3.64, 3.73, 3.91, 4.10, 4.27, 4.45 :) (kompletując,zamieniając różne bebechy dyfra , lub też cale dyfry z tdsów, automatów, zmieniając na np dużą głowę...itd, itp... a w ostateczności jak bedzie mało, to nawet getrag 6 gang podejdzie z e36 m3. Wszystko da się zrobić- jak to mówi jeden z kolegów mechaników (tez forumowicz zresztą..."co sie nie zrobi? sie zje,sie wypije i sie zrobi..." ;) )

 

a na poważnie: tu masz tel do gościa (Michał 692 111 445) , który zajmuje się takimi rzeczami, do sportu i nie tylko (zwykłe,szpery 25%, zacieśniane na 40%, zaspawane (elektroszpery) i inne wynalazki) (wykręcasz z auta, wysyłasz, odbierasz przesyłke pobraniową ,zakładasz sprawny, zregenerowany dyfer ,z przełożeniem jakie chcesz, ze swieżą oliwą, montujesz i... i po kłopocie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ty masz problem kolego. Przy 3tyś 115km to jest normalne dla 4 cylindorywch silników. W e30 mam podobne (coś koło 110km/h przy 3tyś). Dasz dłuższy to nie bedziesz wogóle przyśpieszać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za naprawdę godne objaśnienie sprawy, ale zarazem daliście mi sporo do przemyślenia z tym mostem!!! Mam jeszcze jedno pytanko czy mógł by mi ktoś napisać jaką ma prędkość w swoim 1.8is na 5biegu np przy 3000obr chodzi mi o seryjnie montowany dyfer.Jeśli rzeczywiście jest zaledwie 115km/h to widocznie 16v tak musi mieć a ja dam sobie święty spokój bo już z dwa tygodnie rozkminiam ten temat i przestało mnie już to bawić wręcz odwrotnie!!!Dzięki Pozdrawiam Narazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha a w przypadku gdy bym się zdecydował na zmianę tego mostu poniżej 3.38 to jakie są dostępne do compacta bez przeróbek?(wsadzić i jechać) Znalazłem rozpiskę na necie ale nie wyszczególnili jakie występowały w compakcie?mała głowa,duża głowa itp?Nie wszystkie silniki montowali w compakcie.Podpowiedzcie jeszcze coś w tym temacie !!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Proszę się zapoznać z tym: viewtopic.php?f=68&t=120678 i zmienić tytuł tematu na właściwy, albo dam ostrzeżenie, a temat zamknę.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba im większe ty lepsze przyśpieszenie. na 3,45 bedzie siętroszkę lepiej zbierał niż na 3,38 a na 3,15 to już bedzie mół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.