Skocz do zawartości

e36 316 94r nieszczelny układ hamulcowy


robol2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem bmw e36 316 1994r. Auto u poprzedniego właściciela trochę stało nieruszane,

i hamulce były trochę zapieczone. Cały czas hamulce trochę hamowały, ale pedał hamulca był ok.

Wróciłem do domu ok. 20km i po mocniejszym zahamowaniu pedał hamulca "wpadł".

Teraz na odpalonym silniku gdy pompuje z tyłu samochodu strasznie słychać syczenie jakby układ hamulcowy był gdzieś nieszczelny a hamulec jest bardzo słaby.

Po zgaszeniu silnika też słychać jednorazowe syczenie jakby schodziło ciśnienie z układu.

Jutro zaglądnę pod samochód i oglądnę układ hamulcowy.

Macie może jakieś propozycje co mogło się stać?

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to kolego mozesz miec kaluze pod autem :lol: chyba ze juz polecial wszystki plyn przy tym ostrym zahamowaniu Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:think: Mogl tez "szlak trafic" cylinderek w bebnie ,w kazdym badz razie nie czeka Cie drogi wydatek,bez obaw ,przy okazji odpowietrzysz uklad na zime :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cylinderek to tylko nowy ,kosztyje w granicach 30-50 zl Sciagniesz beben ,szczeki hamulcowe + sprezyny i wtedy wymienisz cylinderek (odkrecasz go z tylu ,zczaisz ) :wink: Wszystko poskladasz do kupy z powrotem i bedziesz wiedzial ze jeszcze pojezdzisz :wink:

Ale moze to byc przewod jak juz pisalem :wink:

Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okaże się że cylinderek to dostanę taki od ręki gdzieś w sklepach motoryzacyjnych w Krakowie?

Ostatnio zmieniałem szczęki w bębnach w drugim samochodzie ale to był peugeot.

Ściągam koło>ściągam osłonkę pod którą jest nakrętka mocująca bęben>odkręcam ją>ściągam bęben i dalej już sobie chyba poradzę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zasada ta sama dzialania w kazdych bebnach , wiec ogarniesz na bank :cool2:

:think: Krakow wielki wiec napewno maja od reki :wink:

 

Ps: kup plyn hamulcowy Dot 5

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem z odkręceniem przewodu od bębna i przewód sztywny/na elastyczny. Zalane WD40, opukane młotkiem i nic.

Czuje że się obrobi.

Co robić w takiej sytuacji? Grzać? Czy oddać jakiemuś mechanikowi, ile takie coś może kosztować? Sama robota.

I jeszcze jedno jakbym się zdecydował oddać mechanikowi to bym dał mu też przewód żeby założyć nowy tylko nie wiem jakie końcówki mają być bo nie mogę wykręcić na wzór starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj,az wd40 zacznie dzialac ,jak mechanikowi pojdzie to i Tobie tez :wink: Nie poddawaj sie tak latwo :wink: Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poczekam i ostukam. Jak się obrobi ta nakrętka to co wtedy?

Edit:

Przewód przykręcony do cylinderka odkręcony :D

Przewód i tak do wymiany więc go uciąłem i kluczem oczkowym poszło.

Jednak muszę wymienić więcej niż tej jeden przewód.

Muszę wymienić : przewód stały-przewód elastyczny-przewód stały który idzie do trójnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam z tyłu bębny i zwykłym kluczem nie szło odkręcić , odkręciłem żabą hydrauliczną ( małą ) Jak nie masz to kup (warto ja za małą dałem 15zł ) a przy rozwalonych łbach śrub jest rewelacyjna.

http://allegro.pl/hit-klucz-do-rur-zaba-geko-12-tanio-i2745954548.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, hamulce to podstawa.

Jak zawsze jest jakiś problem, jak udało się odkręcić przewód od cylinderka, tak przewód od trójnika też jest na klucz 9 ale 9 nie pasuje a 10 za duże...

Jakoś sobie dziś z tym muszę poradzić.

Mam jeszcze do Was pytanie dotyczące klamki zewnętrznej przedniej lewej , napisać w tym temacie o co chodzi czy mam założyć nowy temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówię, zawsze może się przydać.

Ale tak jak pisałem udało się odkręcić.

Jutro kupie przewód hamulcowy miedziany, tylko muszę zamówić jeszcze gdzieś przewód elastyczny.

 

No to WD40 jednak pomoglo ,Gratuluje postepu :cool2:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.