Skocz do zawartości

dopuszczalne bicie tarcz hamulcowych


dash_a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie problem jest następujący - podczas hamowania pojawia się bicie wyczuwalne na kierownicy. Sprawdzałem tarcze hamulcowe, ich bicie wynosi: 0,1mm jednej i 0,05mm drugiej - czy to może być powodem powstawania wibracji. Mam też luzy na wspomaganiu układu kierowniczego - może to jest przyczyną drgań kierownicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe tarcze hamulcowe raczej czuć "pod nogą", sprawdzałeś drążki kierownicze, zbieżność, luzy w układzie kierowniczym, końcówki stabilizatora, tuleje wahacza...
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem zbierzność, wyważałem koła, sprawdzałem luzy i jedyne co stwierdziłem to luz w przekładni listwowej, przejadę się jeszcze na stację kontroli pojazdów, może jak go tam dobrze posprawdzają to coś jeszcze wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz w przekładni też może być powodem jeśli jest duży, spradź jeszcze krzyżaki łączące przekładnie kierowniczą z kolumną kierowniczą mogły się wybić.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wymieniałeś przypadkiem klocków, albo wyciągałeś do przeczyszczenia. ? U mnie jak wyjmowałem klocki i przeczysciłem zaciski i zmontowałem to pojawił sie własnie problem z drganiami na kierownicy podczas hamowania, juz myslalem ze to tarcze ale po dłuższej trasie ok 1000 km wszystko wrociło do normy-poukładało sie z powrotem.
DARK SIDE OF POWER!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Panowie problem jest następujący - podczas hamowania pojawia się bicie wyczuwalne na kierownicy. Sprawdzałem tarcze hamulcowe, ich bicie wynosi: 0,1mm jednej i 0,05mm drugiej - czy to może być powodem powstawania wibracji. Mam też luzy na wspomaganiu układu kierowniczego - może to jest przyczyną drgań kierownicy?

 

0,05mm - to jest w normie, ale 0,1mm - to tu szukaj przyczyny bicia kierownicy - od razu zaznaczam ze toczenie pomoze ale raczej na krotko. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w trakcie hamowania ale tylko w początkowej fazie drgała mi kierownica. Zajrzałem lampą pod podwozie i zobaczyłem popękane od polskich dziur tuleje metalowo-gumowe górnych wachaczy, szczególnie prawego - guma rozwarstwiła sie. Wymieniłem po obu stronach jak ręką odjął. Jeśli cały czas masz bicia tzn od lekkiego wcisnięcia pedału hamulca do końca to tarcze możesz już zacząć wymieniać. Dokładnie nie pamiętam ale, książki podają maksymalne bicie tarcz w setnych milimetra o dziesiątkach możesz zapomnieć. A luz w układzie kierowniczym - końcówki drążków lub przekładni jest tylko tego następstwem a nie przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.