Skocz do zawartości

Pytanie do ekspertów od zawieszenia.


Zbyszek__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko. Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E36 316i, rocznik 1995. Od ostatnich kilku tygodni zaczyna mnie jednak trapić fakt, iż zaczyna się coś dziać z zawieszeniem, a mianowicie słychać niezbyt głośne, głuche stuki w tylnej części auta, a przynajmniej wydaje mi się, że w tylnej części. Dodam, że słychać to najlepiej gdy moja Beata wjedzie na nierówną drogę, z lekkimi lecz częstymi wybojami (o które niestety nietrudno u nas). W czasie jazdy po równej nawierzchni zawieszenie sprawuję się cichutko i jest oki. Byłem w tej sprawie u znajomego, który wie całkiem dużo na temat BMW. Sprawdziliśmy stan tylnego zawieszenia. Amortyzatory Bilstein wydają się być w porządku, zero luzów, sztywne, przegląd na ścieżce diagnostycznej również wykazał brak zużycia amorów, z resztą nie zdziwiłem się gdyż staram się ostrożnie i wolno jeździć po wertepach naszych dróg. Jedna ze sprężyn była pęknięta, więc wymieniłem obie na nowe. Myślałem, że być może było to od tego, jednak nie. Stuki mimo wymiany sprężyn są słyszalne dalej. Wiecie chłopaki co jeszcze może tak stukać lekko i głucho w zawieszeniu? Może jakaś poduszka gumowa się przetarła? A może to przednie amory i pogłos oddaje to tak jakby to było z tyłu? Macie jakieś pomysły jakie elementy zawieszenia bądź może przeniesienia napędu mogą wywoływać takie lekkie stuki? Z góry dzięki za rady i propozycje, będę po kolei sprawdzał Wasze porady jak tylko zrobi się trochę cieplej. Pozdrawiam i czekam na propozycje:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepatrz dobrze wszystkie tuleje z tyłu. Ja miałem u siebie tez takie stukanie i się okazało ze przegniło mocowanie amortyzatora w kielichu aż w końcu się oderwał całkowicie także tez to sprawdź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od kilku(nastu?) dni odzywa się z przodu łącznik stabilizatora - sprawdzałeś je?

 

a w ogóle to weź wysupłaj te 50 zł, nie wiem czy to drożej wyjdzie ale chyba nie, i poproś diagnostę żeby Ci na kanale i szarpakach sprawdził - ja to zrobiłem w ramach przeglądu, i tak miałem za 2 tygodnie jechać na przegląd, no ale coś tam zaczęło się odzywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Jest pierwsza wskazówka:) Sprawdzaliśmy to ze znajomym, ale dla pewności sprawdzę raz jeszcze. Spędzę sobie któregoś razu calutki dzień w kanale i na podnośnikach. A jakie tuleje masz na myśli? Czy to może ta co jest na wale napędowym z gumową otoczką? Czy jakaś inna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z przodu nie sprawdzałem jeszcze zawieszenia, bo mam wrażenie, że te stuki dochodzą z tyłu. Może być tak, ze echo, pogłos oddaje to co jest wyrobione z przodu na tył? Dla pewności sprawdzę oczywiście przód również, ale wrażenie mam jakby to z tyłu coś stukało...Temu na początek sprawdzałem tył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał na myśli zapewne tuleje wahacza tylnego zazwyczaj ta progowa jest do wymiany co nie zmienia faktu,że mogła paść druga

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z przodu nie sprawdzałem jeszcze zawieszenia, bo mam wrażenie, że te stuki dochodzą z tyłu. Może być tak, ze echo, pogłos oddaje to co jest wyrobione z przodu na tył? Dla pewności sprawdzę oczywiście przód również, ale wrażenie mam jakby to z tyłu coś stukało...Temu na początek sprawdzałem tył.

łączniki stabilizatorów masz też z tyłu - na szczęście to tanie rzeczy i - podobno - łatwe do wymiany, więc może nie być tragedii jesli to się okaże właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chłopaki, jedna prośba, macie może gdzieś jakieś rysunki, szkice techniczne, fotografie, żebym mógł wzrokowo ogarnąć gdzie są te tuleje wahacza? Łączniki stabilizatora wygooglowałem i wiem już o co chodzi, natomiast ta tuleja wahacza na zdjęciach niewiele mi mówi...Sorki za fatyguję, nie jestem z mechaniki totalnym nieogarem, ale przy zawieszeniu nie kombinowałem sam do tej pory więc wzrokowo przydałoby mi się to ogarnąć. Z góry dzięki jeśli wrzucicie coś w rodzaju schematu, zdjęcia. Pozdrawiam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.