Skocz do zawartości

Klapka zamka w drzwiach - naprawa


hds.147

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Właśnie napotkałem na taki problem.

Jako, że zamek przy drzwiach kierowcy zaczął się przycinać postanowiłem przedmuchać go sprężonym powietrzem i nasmarować WD40. Niestety podczas przedmuchiwania klapka zaślepiająca zamek wyskoczyła z prowadnic i nie mogę jej w żaden sposób wsadzić na miejsce żeby po wyjęciu kluczyka zaślepiała otwór zamka. Na dodatek z dziury kluczyka wystaje jakiś pręcik, którego nie da się wyciągnąć ani wcisnąć do środka [ sprężyna klapki ? ].

Poniżej wstawiam foto:

http://img248.imageshack.us/img248/7323/cam00086z.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/9439/cam00087y.jpg

 

Klapka i pręt nie przeszkadzają w używaniu zamka, ale nie zabezpieczają też mechanizmu zamka, a jak wiadomo zimą [ która jeszcze ma wrócić ] jest to bardzo ważne.

I tu moje pytanie: jak naprawić/ zabrać się za naprawę tej klapki, żeby znowu spełniała swoje zadanie ?

 

Dzięki za pomoc.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja spróbowałbym zdjąć maskownicę klamki (uwaga na uszczelkę)i próbował bym delikatnie zdemontować przednią część wkładki zamka, która to przysłania "klapkę" podejrzewam, że da się to zrobić delikatnie odginając osłonkę malutkim śrubokrętem.

Być może uda się ustawić klapkę w odpowiednim miejscu.

 

W ostateczności jeżeli to nie pomoże to wymiana zamka, koszt nowej wkładki to ok. 50 zł z przesyłka na allegro, i jak dobrze kolega trafi to spec od dorabiania kluczy ustawi wkładkę pod kluczyk z friko, tzn. zostawiając mu w rozliczeniu niewykorzystane zapadki z zestawu (jak ustawi to koledze będą zbędne, a dla speca to wartościowe fanty).

 

Gorzej z demontażem wkładki, bo jest z tym trochę roboty i lepiej, żeby pierwszy sposób zadziałał.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zamiar zastosować pierwszy sposób, tylko nie wiem jak się do tego zabrać :/

Może ktoś ma możliwość podlinkować jak zdjąć klamkę i obudowę oraz spróbować wyjąć wkładkę lub samą blachę z otworem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz Drzwi i tam jest otwór,w który wkładasz wkrętak i przesuwasz zapadkę wzdłóż przodu auta i klamka wychodzi.Następnie wkładkę i zamek trzyma nakrętka pod klamką jest odkręca się ją np.wkrętakiem później już tylko 3 śróbki torx chyba t20 i zamek i wkładka zdemontowane.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.