Skocz do zawartości

ZAKUP e36 PORADY OPINIE


maniek12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników marki

Jestem zainteresowany zakupem BMW, ogólnie to chce żeby była z minimum 1995r. , klima podstawa no i oczywiście w tych ciężkich czasach gaz. Znalazłem 2 typy:

http://otomoto.pl/bmw-318-C27822291.html

http://otomoto.pl/bmw-318-1-8-is-okazja-swietny-stan-C28106265.html

 

Chciałbym wiedzieć co o nich sądzą znawcy tematu. Ewentualnie proszę o podanie jakichś innych typów, najlepiej z województwa małopolskiego czy też śląskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam. moze bylbys zaintersewoany moim bmw? touring 316i gaz sekwencja na gwarancji jeszcze,climatronic i inne bajery abs asc itd do wymiany czujnik abs..reszta ok. http://tablica.pl/oferta/bmw-e36-316i-98rok-klima-sekwencja-CID5-IDzC9f.html#1ef1384f79;r:;s:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam IS'a. Kompromis ekonomia-osiągi. Oczywiście następny będzie 6 garów :)

Twierdzenie, że konkretny model silnika, tutaj IS jest lipny, bo ktoś tam wymienił już trzeci - jest śmieszne.

Przecież liczy się stan, dbanie poprzedniego i aktualnego właściciela + przypadki losowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym nigdy is-a nie kupił, czterech znajomych miało i trzech wymieniło silnik.Jak dla mnie to wystarczy.

a Ty wiesz ilu ja znam ludzi co m50/m52 wymieniali....najwięszą wadą używanego samochodu jest poprzedni właściciel. Jak ktoś dba to będzie jeździł i 5ootyskm bez problemow. Tak jak wyklinany m40...u mnie jeździ, robi 190km/h bez większego problemu....i ma ponad 330 tys km....jak się dba tak się ma.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja polecam 318i M43.Ten silnik bardzo dobrze przyjmuje gaz (oczywiście mądrze założona i dobrana instalacja).

Jest już w domu 9 lat i sprawuje się bardzo dobrze.Niedaleko po sprowadzeniu robiona tylko uszczelka pod głowicą (przedmuch płynu do wydechu) i takie tam normalne rzeczy-amorki klocki,chłodnica.

Spalanie (moje) na trasie ok.8l a w mieście ok.10l. Na jazdę mojego ojca (dziadka) potrafi spalić 8l w mieście :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek12345,

więc min. '95, klima, Sedan/Coupe.

 

Chcesz kupić już z LPG, czy samemu montować?

Pojemność jaka Cię interesuje? Ja kupiłem 4cylindry (IS), żałuję, że nie kupiłem 6 ;)

Ubezpieczasz na siebie? jakieś zniżki?

Jaką kwotę możesz przeznaczyć na zakup? (do zakupu dolicz "pakiet startowy")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8is polecam jak najbardziej :) najlepsza jednostka napędowa:) malo pali, kopa ma :) czego więcej chciec .. spalanie w trasie 7/100 miasto 11 mi spali ;)ale jak na tyle kucy to uważam za normalne spalanie:) i nie kupuje chłopie 1,6 bo będziesz przeklinał:) a tym bardziej compacta hehe compact to nie bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam 1,8is m44, kumpel ma w swoim kompakcie i i powiem że ładnie idzie, jak trzeba to i bokiem lecie na asfalcie :) A i w brew pozorom jest wytrzymały, kumpel nieźle go gnębi, a nic mu nie dolega jak do tej pory :D

Co do ekonomiki to spalanie też ma niezłe - w wakacje podczas wyjazdu w góry (4 osoby + bagaże), przy spokojnej jeździe spalił ok 7,4 l/100km (benzyny).

Jak kolega Porter3 powiedział IS to kompromis między ekonomią a osiągami.

Jeśli bardziej idziesz w stronę osiągów to polecam m50b25, ładnie się sprawuje w gazie (pod warunkiem dobrej instalacji i dobrego jej zamontowania), ale troszkę pali rzecz jasna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jest tego na forum, wiem bo sam parę miesięcy temu szukałem swojej bawarki ;)

Ogólnie to trzeba zwrócić uwagę na:

1. Rdzę, nadkola w e36 lubią rdzewieć. Przednie błotniki lubią rdzewieć na dole, powodem tego jest dostawanie się wody, błota, śniegu itp. Warto zajrzeć co jest pod zaślepkami gdzie wchodzi lewarek w progi tam też lubi wyłazić rdza, po tym można obczaić w jakim stanie są progi wewnątrz (profil zamknięty).

Zaznaczyłem miejsca newralgiczne dla e36 na załączonym zdjęciu mojej bawary: http://imageshack.us/a/img838/3465/bmw1s.jpg

Rdzy trzeba też szukać w bagażniku - pod kołem zapasowym oraz pod akumulatorem, odkręcić plastik w bagażniku który jest na jego podłodze, nad tłumikiem. Wyjąć filcowy dywanik i zobaczyć w jakim stanie są mocowania amortyzatora i nadkola. Warto też obejrzeć okolice uszczelki bagażnika oraz stan klapy (popatrzeć czy nie mam bąbli pod lakierem).

Pod maską warto zobaczyć stan mocowania amortyzatorów (tam też lubi pojawiać się "ruda") i nadkola jak wyglądają od strony silnika.

2. Wejść pod samochód (najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika albo stacje kontroli i podnieść go) obejrzeć jak wygląda podłoga od spodu, progi, nadkola od wewnątrz, jak mają się podłużnice. Po drodze można posprawdzać stan zawieszenia, w jakiej kondycji jest wydech. Czy nie ma wycieków z dyferencjału, skrzyni, silnika, maglownicy (na gumowych harmonijkach).

3. Poprosić sprzedawcę o VIN w celu sprawdzenia wyposażenia (czy zgadza się z tym co zobaczysz na żywo, dla niektórych jest to mniej ważne), koloru nadwozia (czy jest autentyczny), np. czy z fabryki wyjechała z zewnętrznym m-pakietem itp. ( jak rozkodować VIN napisane jest na forum)

4. Roczniki szyb czy zgadzają się ze sobą i rocznikiem samochodu

5. W celu sprawdzenia jakie przygody miał samochód warto sprawdzić np. przerwy miedzy nadkolami z przodu a maską, czy po lewej i prawej są takie same, jeśli nie - świadczy to o tym że ktoś nie fortunnie poskładał te elementy. Tak samo przerwy między klapą bagażnika a karoserią i innymi elementami. Warto też przyjrzeć się odcieniowi lakier a najlepiej by było sprawdzić lakier miernikiem .

6. Najlepiej wsiąść kolegę albo dwóch którzy się znają co nieco na samochodach a jeszcze lepiej takiego/takich którzy mają E36 :P

7. Co do silnika i układu jezdnego to dużo jest patentów na sprawdzenie ich stanu, wszystkie znajdziesz na forum :)

8. Przebieg - nie ma co wierzyć w przebieg 200 tyś km w samochodzie który ma np. 19 lat :) Ja mam swoją baware 6 miesięcy i już zrobiłem 8 tyś km, a wcale dużo nie jeżdżę. Przebieg łatwo określić po stanie wnętrza auta, zużyte fotele, wytarta kierownica oraz elementy tapicerki świadczą o dużym przebiegu.

 

To tak ogólnie na ten temat, co mi przyszło do głowy w tej chwili, jest jeszcze sporo szczegółów na które warto zwrócić uwagę. Jeśli walnąłem jakąś gafę proszę o poprawienie mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombi i Compakt odpadają. Kombi za duże, aż tyle przestrzeni nie potrzebuje :)

To samo mówiłem. Touring jest niewiele większy od sedana, prawie nie ma różnicy. Jak chcesz moge ci zrobic zdjecie z e46 ktora jest o wiele wieksza i tez touring oraz e30 coupe. Druga sprawa inaczej waży tył.

Coupe jeżdżą sami wiemy kto, dla mnie coupe jest idealne. Drugi minus to spawany bagaznik, zadko znajdziesz takie ze skladanymi siedzeniami. Szukałem samochodu przez 4 mięchy, zalezy ile masz cierpliwosci.

 

Ten czarny is. Sam chciałem go oglądać. Dlaczego ma pokrowce ? Tapicera zniszczona ? Te webasto mi nie pasuje.

 

Kolega wyzej fajna oferte ci daje. Kucy ino mało. Proponowalbym 318is i 320i. Popatrz na mobile.de może coś ciekawego znajdziesz.

Compacta też bym opuścił :) Sedan touring w tej kasie.

Ja za mojego m52b20 pełny mpakiet touring full opcja na ori felgach 15' - 98r za 7k.

Proś o Vin zawsze.

Widziałem tego mnóstwo ostatnio. Poczekaj az stopnieje snieg i szukaj sprowadzanych tez.

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rdza - nadkola ranty(jak lakier jest lekko wypókły), klapa i drzwi - czasem zalakierowany mozna przez dziurki odpowietrzenia sprawdzić, nadkola bo odnich rdzewieje dalej.

2. Maglownica - sprawdź czy nie jest w oleju, czy gdzieś nie cieknie

3. Obroty czy nie skaczą.

4. Lampy czy nie parują - mogą być nieszczelne

5. Czy wszystko jest dopasowane czy zderzaki, klapa, maska są dopasowane czy nic nie odstaje bo może być klepany.

6. Vin sprawdz czy wszysko się zgadza, mógł byc przekladany

7. Zadnych przekladek z anglika

8. Przebieg raczej ocenisz po plastikach itp.

9. Temperatura czasem wskazówka skacze i spada powinno byc z tego co pamietam ok 90 stopni.

10. Czy jest katalizator, ostatnio znalazłem sedana z puszką jakąś zamiast kata.

11. Tapicera często jest niekompatbilna i odstaje, czasem tego nie widać.

12. Lampy czy nie lataja, kierunki.

13. Skrzynia czy nie chodzi za cieżko.

14. Odkreć kurek od silnika i sprawdź czy nie robi się masło, czasem tak jest jak ktoś robi małe przebiegi albo auto długo stoi. Zeby nie było trzeba przy silniku uszczelek zmieniać.

15. Szyby w środku zeby nie parowały jak stoi bo podejrzane :)

 

Jest tego dużo ale ja sie kierowałem tym wszystkim. Plus jakieś inne rzeczy o których zapomniałem :p.

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do usuniecia pomyłka na telefonie.

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touring bardzo fajny. Felgi ładne ale 17-ki u mnie ocierają :) muszę niestety założyć 16ki. Częściowy Mpakiet. Ciekawe jak sprawa klapy tylniej. Ale oferta jak dla mnie najlepsza. Serio brakuje mu trochę dodatków Mpakietowych do szczęścia ale naprawdę ładna sztuka tyle że trochę sobie ją ceni.

 

Coupe fajne ale za drogo. Osobiście polecam Tourasa, lepsza kasa, silnik, OBC trochę niższej wersji ale to nieważne, obydwa mają klimę dwustrefową. Druga sprawa Turas jest niewiele większy jeżeli chodzi o długość a pakowność ma większą, dobra widoczność z tyłu. W tym turasie masz tył lampy m pakiet, kierownica mka, kierunki. Zderzaki i progi :) lakier. Bez porównania.

 

Fajna oferta jeszcze. Przydało by się zdjęcia dodatkowe.

http://allegro.pl/e36-touring-m52b25-sekwencja-4xairbag-i3138675814.html

 

No i Viny.

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.