Skocz do zawartości

[E36] Dyferencjały - przełożenia


rzadzik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Po 1.Jest taki temat podwieszony viewtopic.php?f=68&t=213319 .

Po 2.viewtopic.php?f=68&t=120678

Przenoszę

 

 

witam jak rozpoznac dyfer duzej głowy od małej i czym one sie różnia co by sie działo gdy do dużej chciałbym założyc mała wiemze przy dyfrze sa dwa rodzaje mocowan okrągłe i kwadrat ale rozstaw ten sam odpowiedz pozostawiam wam .. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienic wał dlatego ze od małej głowy jest troszeczke dłuższy ?

tak, przy małej głowie wał jest trochę dłuższy, możesz też rozpołowić wał i wymienić tylko połówkę, ale przy tym rozwiązaniu są różne opinie, niektórzy twierdzą, że każda połówka jest wyważana osobno i dodatkowo wał jako całość i przy wymianie połówki może pojawić się bicie, ale są ludzie którzy wymieniają tylko połowy wału i nic nie bije

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie zrywniejszy kosztem prędkości maksymalnej. A co do zrywania, jak lubisz bardzo dynamicznie ruszać albo polatać bokiem to mała głowa do 2.5 raczej nie będzie zbyt szczęśliwym wyborem
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz, mała głowa z tym silnikiem nie pożyje za długo, tym bardziej biorąc pod uwagę że mają swoje lata te dyfry i większość sporo przeszła, a przełożenie o którym mówisz było montowane do silnika 2.0 który dysponuje już wystarczającą mocą żeby mała głowa miała co robić przekładając jego moc na koła. Mi przy 2.0 właśnie taki dyfer zakończył żywot, dlatego osobiście odradzam bo nie ma co ukrywać że miedzy 2.0 a 2.5 jest nie mała przepaść w osiągach a co za tym idzie tak samo dużo większe siły są przenoszone przez napęd w 2.5
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich panów na Forum. Mam pytanie Czy do BMW z mała głową mogę włożyć dużą głowę bez żadnych przeróbek ?? Ponieważ mam bunię po swapie z 1.6 na 2.5

i chciał bym kupić szpere do wiadomo czego lecz nie wiem jaką, bądź mała i duża by pasowała ?? na dyferencjale na tabliczce miałem taki numer 3.15 7692

nie zakładam nowego tematu bo myślę że tu dostanę szybką odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich panów na Forum. Mam pytanie Czy do BMW z mała głową mogę włożyć dużą głowę bez żadnych przeróbek ?? Ponieważ mam bunię po swapie z 1.6 na 2.5

i chciał bym kupić szpere do wiadomo czego lecz nie wiem jaką, bądź mała i duża by pasowała ?? na dyferencjale na tabliczce miałem taki numer 3.15 7692

nie zakładam nowego tematu bo myślę że tu dostanę szybką odpowiedz.

żeby wsadzić duża głowę musisz mieć dyfer z dużej głowy oraz półosie (ewentualnie wsadzić flansze z małej i wtedy półosie zostają z małej) oraz jeśli dobrze pamiętam (na 99%) to co najmniej połówkę wału

 

duża głowa zniesie znacznie więcej, mała jest dość słaba, jeśli będziesz strzelał ze sprzęgła i jeździł (a w szczególności ruszał) agresywnie to jest tylko kwestią czasu kiedy mała głowa się podda mocy 2.5 (szczególnie jeśli jest to m50b25)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
WItam podepne sie pod temat. Mam e36 sedan 316i z 93 roku. Jest to autko do zabawy na placu. Planuje swap na 2.5 lub 2.8litra ale to pozniej. Teraz mam okazje kupic dyfer ze szpera 100% i z krotkim przelozeniem od e30. Wlasciciel dyfra pisal ze po zmianie pokrywy bedzie do mnie pasowalo. Wiec tu pytanie czy ktos wie czy da rade to wsadzic i jesli sie uda to jak to zmieni mi jazde z tym 1.6? Dodam ze ten silnik jest na dobicie przed swapem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Chciałem pociągnąć temat dyferencjału do E36 318IS, ale do sportu.

Wiadomo seryjnie jest mała głowa 3,45. Obecnie mam 4,1 ze szperą 25% i powiem, że jeździ się bardzo przyjemnie, auto ma krótsze biegi, ale nie bardzo krótkie:

1. 40km/h

2. 75km/h

3. 115km/h

4. nie pamiętam

5. 190km/h odcinka przy 6800obr

 

Zmierzone przyspieszenie to ok. 9s 0-100km/h, czyli generalnie o sekundę lepiej od serii.

 

Pytanie brzmi, czy do użytkowania typowo sportowego (trackday, KJS, bokowanie po mieście) przejść na najkrótsze przełożenie 4,45? Wtedy wiem, że V-max spada do ok. 170km/h, ale czy przyspieszeie polepszy się do ok. 8s?

Jakie prędkości na poszczególnych biegach są w E36 318IS na przełożeniu 4,45?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Pytanie brzmi, czy do użytkowania typowo sportowego (trackday, KJS, bokowanie po mieście) przejść na najkrótsze przełożenie 4,45? Wtedy wiem, że V-max spada do ok. 170km/h, ale czy przyspieszeie polepszy się do ok. 8s?

Jakie prędkości na poszczególnych biegach są w E36 318IS na przełożeniu 4,45?

To już zależy od opon, ale pewnie dałoby radę do 8 sekund zejść.


Polecam http://www.endtuning.com/gearratios/

Można sobie poobliczać i dobrać skrzynie/dyfry zależnie od potrzeb.


Np, skrzynia od 118d i dyfer 2.93 da vmax 402km/h :D


Najlepsza opcja do mocnego E36 to skrzynia 120d, bo biegi do 3 krótkie, 4 prawie taka jak w serii i 6 w postaci nadbiegu. Do tego dyfer 2.93, albo 3.15.

Mamy dobre przyspieszenie i dobry v-max. Lepiej być nie może.


Panowie, a flansze z małej głowy pasują bez problemów do dużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam niedawno stalem sie szczęśliwym wlascicelem e36 328i

Jest jedna rzecz która chciałbym zmienić czyli oryginalny dyferencjał.

czy jest szansa na poradę?

Chce oczywiście zainstalować LSD.

auta używam na codzien,nie zależy mi na większym przyspieszeniu itd.

dzieki z góry i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.