Skocz do zawartości

E36 do KJS - co warto zrobić ?


MarioBigRed

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Jak poprawić fabrykę i wycisnąć maksimum z e36 z 2,5 w benzynie

Auto nie będzie służyć do driftu a do ścigania na torach .

Co macie przetestowane , co polecacie , czego nie zrobilibyście po raz drugi , gdzie to robiliście , na co nie wolno żałować a co można zastąpić czymś tańszym ?

Macie swoje patenty ?

 

1. Dyfer

 

2. Zawieszenie

 

3. Silnik

 

4. Klatka

 

5. Kubły pasy kierownica

 

6. Hamulce

 

7.inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wyścigi nie są podzielone na klasy jak tak to musisz zdecydować w jakiej starować ?

3 -Silnik

Turbo jak dla mnie najlepsza opcja możesz osiągnąć 400KM lub więcej -koszt około 10tyś (robiąc samemu ) na nowych częściach i sprawdzonych Chińczykach (turbo ,WG ,IC )

N/A - wałki, obróbka głowicy , wydech , stoker na 2,8 , dolot ,strojenie - koszt może być równie duży a przyrost mocy dużo mniejszy

6-Hamulce

Najtaniej dobrej jakości klocki i tarcze lub swap na układ z E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja takie pierwsze pytania co do tematu ci zadam,

Samochód już masz ? jak tak, to jaki ? Coupe, sedan, compact ?

 

Auto ma służyć do wyścigów na torze czy tam KJS ale chcesz nim tez jeździć po drodze ?

 

1.

Dyfer może zostać ori od tego silnika/samochodu, ewentualnie kupisz z innym przełożeniem, jak będziesz chciał mieć więcej powera, a co za tym idzie mniejszy v-Max, no ale moja rada, to lepiej więcej Powera, bo i tak v-maxu nie wyciśniesz pewnie na torze. ( jak to z tymi przełożeniami jest, to zobacz bo chyba nawet tutaj na forum widziałem temat o przełożeniach. Chyba ze wiesz :) )

 

2.

Zawieszenie koniecznie musisz wymienic na sportowe, i najlepiej powymieniać wszystkie tuleje na poliuretany, poszukaj całego kitu do twojego auta. Dokładnie ci nie doradzę, nie wiem jaka gotówka dysponujesz, na początek wystarczył by jakiś dobry tani Gwint, albo same sprężyny sportowe. Gwint lepszy, bo możesz sobie w zależności od potrzeby ustawić, no ale droższy. Poszukaj opinii na temat tanich gwintów, i będziesz wiedział czego chcesz.

 

3.

Silnik , hmm. zależy czy chcesz z niego wyciągnąć naprawdę maksimum, czy podnieść trochę jego moc. Mógłbyś zacząć od dolotu, wydechu, sportowego kolektora wydechowego. Jeżeli chcesz mieć to porządnie zrobione, to polecam firmę MAGSPORT z Nowego sączą, jej właścicielem jest Pan Lech Węglarski, ktorego znam osobiście, i robił tłumiki i doloty do aut mojego ojca i brata, efekt naprawdę zadowalający, jest przyrost mocy. wygoogluj to, bo z tego co się orientuje, to ma własna stronę na której znajdziesz kontakt do niego, i nawet jeżeli daleko mieszkasz, to powiesz mu jakie auto i czego oczekujesz. On znajdzie taki samochód żeby wszystko pomierzyć, albo może już ma takie dane, w co nie wątpię, bo nie jedna beemka u niego była robiona, zrobi, i wyśle ci paczka, no albo sam się wybierzesz odebrać i zapłacić. Jest to już starszy człowiek, i kiedyś przygotowywał samochody do KJS od podstaw, dzisiaj robi tłumiki i doloty Ręcznie ! wysyła je także za granice, i działa na cala Polske. Ma naprawdę duże doświadczenie, a materiały sprowadza z USA, jest jeszcze jedna firma, która przebudowuje samochód do sportu, ale takich firm w Polsce na pewno od Groma, a sadze ze wolał byś to sam wszystko robić. Koszt u nich to 10000 - 20000 zł, w zależności od twoich wymagań.

 

Silnik możesz tez zakuć i uturbic, no ale nie sadze żebyś chciał się za to brać, lepiej od razu swapnac na S50 z M3.

 

w serii mógłbyś tez zmienić mapy paliwowe. zakładam ze wiesz o co chodzi.

 

więcej już fabryki nie poprawisz, chyba ze masz 20 000 zl na wydanie na sam silnik, a i tak bardziej by się opłacał swap :)

 

4.

Klatka, odnośnie klatki co ci mogę powiedzieć, no albo robisz na zamówienie, albo dostępne są gotowe już klatki, najlepiej żeby miała homologacje, wtedy tez jest pewna, a nie od Mietka który kupi rur na złomie i ci klatkę wyspawa.

 

Poszukaj na Allegro może byś coś znalazł, za 800zl mógłbyś już jakąś kupić. Robienie klatki na zamówienie, to koszt od 2000zl.

 

5.

Pasy 4 lub 5 punktowe, nie wiem co ci mam pisać tutaj w ogóle. wybór jest duży w tym wszystkim. Jeżeli kupował byś używane, to sprawdź je dobrze, czy się nie zacinają, czy szelki nie maja gdzieś przetarć ostrych

 

Kubełków na Allegro od zaje***** poszukaj odpowiednich dla ciebie, najlepiej z prowadnicami, w dobrej cenie. Nie musi być Recaro, no chyba ze chcesz :)

 

Kierownica... wystarczyła by sportowa z BMW taka 3 ramienna, no ale raczej bez poduszki... albo jakaś Momo, sparco, wybór duży, odnośnie rozmiaru, to już musisz sam zdecydować :) Tylko nie kupuj jakiego chińskiego gówna.

 

6. Hamulce - Myślę ze wystarczyło by, kupić jakieś sportowe tarcze (dobrej firmy) , trochę większe, wentylowane, nawiercane, ew. nacinane. albo Swap z M3 i powinno być Ok. Możesz tez założyć hydrauliczny ręczny. ale do KJS raczej nie jest aż tak bardzo potrzebny.

 

7. Hmm, no to na pewno odchudzenie samochodu, znowu nie wiem czy to ma być samochód tylko do KJS czy nie. wypier*** wszystko, wsadź klatkę, kubły i gotowe. :)

 

Możesz wyciągnąć cala deskę rozdzielcza, i zrobić jakaś bardziej Sportowa. w sensie, ze jakieś sportowe zegary, nie ori, przełączniki jak w samolocie :D, odcięcie zapłonu. chociaż nie wiem czy do KJS to wszystko potrzebne, może za bardzo się tu rozkręciłem w tym temacie. Sportowy zbiornik paliwa, taki metalowy, wyciągasz ori, i montujesz ten w bagażniku, ona ma własną pompę, na pewno wiesz o co mi chodzi.. Rozporka kielichów, chociaż to powinienem napisać w dziale Zawieszenie.

 

Możesz sobie założyć jakiś ślizg pod silnik, czyli taka ramę z profilu i na to blachę, no tak minimum 3mm.

 

kolejna sprawa to chłodzenie silnika.. zapewne będzie pracować na wysokich obrotach, wiec musi być wszystko ok.. mógłbyś spróbować włożyć jakąś większą chłodnice.

 

Możesz zamontować wskaźnik temp. oleju.

 

Felgi - może jakieś 15" nie wiem, alu, stalówki, są tez felgi ze stopu magnezu :) te były by najlepsze :) i oczywiście dobre opony, coś z polki Toyo Proxes może.

 

Kiedyś widziałem BMW e30 M3 Ringtaxi z Nürburgrinu, na wystawie oczywiście już nie używane, i miało felgi alu z takimi łopatkami po wewnętrznej stronie felg, do chłodzenia hamulcy. Ale nie sadze żebyś coś takiego znalazł..

 

nie wiem co ci więcej napisać.. system gaśniczy ? myślę ze wystarczy po prostu mieć gaśnice w aucie. ale jeżeli chciałbyś coś takiego zrobić, to wcale nie jest skomplikowane.

 

short shift, raczej wiesz co to jest.

 

Bardzo możliwe ze o czymś zapomniałem, nie wiem czemu się tutaj nikt nie wypowiada, pomóżcie a ktoś wam pomoże !

 

No i jeszcze jedno, jest to M50 czy M52 ? czyli 192PS czy 170PS

 

na co nie wolno żałować a co można zastąpić czymś tańszym ?

 

No to na pewno na hamulce nie można żałować,opony i klatkę, jeżeli chodzi o kubełki i kierownice, no to możesz czymś tańszym zastąpić, no ale znowu na pasy bym nie żałował. nie bez powodu Schrott czy Sparco robi te pasy już tyle lat.

 

Samochód ma szyberdach ? Klime ? jak tak, to wypad z tym. niepotrzebne KG. a dziurę po szyberdachu można zaspawać, albo wstawić plexi, bo raczej klatka i tak będzie miała krzyż na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m50 czy m52 2.5 maja tyle samo koni...bez kitu [bAD] mnie tym chyba ci sie pomylilo z m20

 

Taaa jasne, może jeszcze mi powiesz ze niczym się nie różnią ?

 

Po pierwsze, to m50 ma Żeliwny blok silnika, a m52 Aluminiowy, przez co właśnie m50 jak to Hejner napisał, jest idioto odporny. może ma 22 KM więcej, ale m52 ma lepszy moment obrotowy, przez co jest dynamiczniejszy. Poza tym różnią się kolektorem dolotowym i wtryskiwaczami, można zmienić z m50 do m52 i wtedy silnik powinien teoretycznie dostać więcej mocy, ale to chyba nie jest potwierdzone jakimiś wykresami z hamowni. Do tego, samochody z silnikiem M50b25 są określane jako 325i lub 525i a z silnikiem m52b25 323i lub 523i.

 

Bez kitu, roz****les mnie tym, chyba ci się coś pomyliło. ale nie szkodzi, ja tez wszystkiego nie wiem, w końcu mam prawo.. Tylko ze jak nie wiem, to się nie udzielam bezsensownie. Napisał byś coś odnośnie tematu a nie ...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan no może być, przydało by się tylko boczne szyby zastąpić plexi albo czymś innym, bo każda trochę wazy, no a to zbędny balast.

 

Tylko w sumie nie odpowiedziałeś zbyt dokładnie na moje pytania, co myślałem to ci napisałem. Napisz ile chcesz na to pieniędzy przeznaczyć i czy chcesz ingerować bezpośrednio w silnik czyli rozbierać go i wkładać po kolei kilka tysięcy do środka czy sprawdzić go, zrobić głowice a resztę "od zewnątrz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Projekt bedzie powstawal etapami

Trudno powiedziec ile wlozone bedzie pieniedzy

Po to pytam o patenty I doswiadczenia aby niczego nie przeoczyc I podzielic robote na etapy

 

Minimum

Sredni

Max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba najlepiej będzie zacząć od tego co nic nie kosztuje, ewentualnie trochę czasu :)

Minimum :

Pierwsze co bym zrobił, to odchudził samochód :) Jeżeli masz wyposażenie wnętrza w dobrym stanie, to zrób to ostrożnie, bo praktycznie każdy element możesz sprzedać, a pieniądze przeznaczyć na budowę auta. Chyba ze ci szkoda czasu na to, bo za wiele nie zarobisz na tym i tak, albo wnętrze to totalna padaka. Po wywaleniu wszystkiego co niepotrzebne, możesz przejść do Klatki, Kubełków i pasów. Jak już to będzie, to jeżeli nie będziesz mieć jeszcze sportowej kierownicy, to odepnij akumulator na pol godziny, możesz uciąć kabel od poduszki powietrznej lub wypiąć kostkę pod kierownica.. Raczej w tym samochodzie nie będzie już potrzebna jeżeli masz klatkę etc. Wcale nie musisz tego robić, a niektórzy zapewne skrytykują to co mowie, ale zamiast wydawać pieniądze na kierownice, która właściwie nie doda ci ani bezpieczeństwa, ani prędkości czy przyspieszenia, lepiej te pieniądze zainwestować w hamulce.

 

Ja pisałem żeby włożyć jakiś sportowy kit albo hamulce z M3, a ktoś tam, ze z e46 330d, zrób jak uważasz. każde z tych rozwiązań będzie dobre, nie będzie zadowalające, to możesz się wspinać dalej :)

 

Kolejna sprawa to zawieszenie, no tego na pewno potrzeba, najpierw jakiś gwint, po prostu jeden z najtańszych, po jakimś czasie pewnie się i tak rozleci, no a jak nie zdąży, bo będziesz go zmieniać na lepszy to zawsze możesz sprzedać. Do gwintu lub jakiegokolwiek sportowego zawieszenia pasuje założyć rozpórkę kielichów.

 

Jeżeli masz zdrowy silnik, kreci się na obroty i nie grzeje, no ogólnie nie daje żadnych złych oznak, to zostawił bym go tak jak jest, bo te 192KM to i tak sporo, a na sam początek na pewno wystarczy :) No ale jak by nie patrzyć, to będzie mu brakować tego sportu ^^ wiec nie wiem, ale ja do minimum zaliczył bym jeszcze dolot i wydech, zależy od ciebie, dużo mocy nie doda, może z 10KM ale tez ciężko to stwierdzić, wspomniany wcześniej Lech Węglarski, twierdzi ze jego części, przynoszą minimum przyrost mocy o 10% ja mogę to potwierdzić.

 

( Dla mojego ojca wykonał tłumik, który wcale nie był głośny, ani trochę, brzmiał jak typowa seria, i nawet końcówka wydechu tak wyglądała jak w serii, tylko trochę grubsza, a mianowicie był to golf mk3 1.9tdi , czyli 2 rurki zagięte w dol. i co ? Nie powiedział byś ze ma sportowy tłumik, który dodaje mocy samochodu, a jednak tak było. W połączeniu z dolotem powietrza, samochód stal się o wiele dynamiczniejszy.)

 

W zależności od sytuacji finansowej, ty możesz tłumik i dolot zaliczyć już do tego środkowego etapu.

 

No ale na pewno potrzebujesz jeszcze dobrych felg i opon, pisałem ze 15" ponieważ tak naprawdę im większe kolo, tym cięższe, a poza tym ma wpływ na przyspieszenie samochodu, na mniejszych kolach szybciej przyspiesza (może nie wiele ale zawsze coś)

 

co do rozmiaru opon, to ciężko mi powiedzieć jaka szerokość, myślę ze na tył mogły by wlecieć jakieś 225/55/15 a na przód 205/55/15. ewentualnie na przód 225 a na tył coś kolo 255. co do wysokości profilu, to mogliby ci doradzić na wulkanizacji.. a jaka opona ?? Hmm, jakaś dobra :) jest ich dużo. ale co za tym idzie, DROGA, wcześniej pisałem toyo proxes, może tez być jakieś KUMHO, michelin i cala reszta górnej polki, ale pod żadnym pozorem nie zakładaj opon firmy FALKEN. Dobre, ale do innych celów.

 

Myślę ze to tyle jeżeli chodzi o minimum. nie zapomnij mieć gaśnicy w samochodzie, ale minimum 2KG.

 

Trochę się rozpisałem, mam nadzieje ze pomogłem, jak by co to pisz. Kiedy zaczynają się pierwsze prace ?? ^^ Rob jakieś fotki od samego początku, możesz założyć bardzo fajny Fototemat :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Czekam z niecierpliwością, bo chętnie sam bym coś takiego zrealizował, ale niestety nie mam gdzie, ani za co..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz ze BMW o oznaczeniu 323i ma silnik o pojemności 2.3L ?? hahaha. Ja już swoje napisałem, nie musisz się z tym zgadzać, ale lepiej sobie poczytaj.. Po co mieli by robić M52 jeżeli to by był taki sam silnik... czym się różnią już napisałem, i nie mam zamiaru się przed tobą tłumaczyć. to może mi jeszcze coś powiesz na temat silnika M52b28 ? Pojemność 2.8 a moc 193KM.. jeżeli były by to takie same silniki to jak możliwe ze 300ccm dało by tylko 1 KM więcej ??

 

Lepiej się nie poniżaj, naprawdę..

 

po co mu szpera jak on nie ma zamiaru driftowac, w wyścigu każdy poślizg to strata cennego czasu, wiec raczej zależy mu na tym, żeby auto bokiem nie latało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz polowe:)

napisales m50 czy m52 czyli to 170k czy 192 wiec kto sie tutaj skompromitowal? 2.8 ma tyle samo koni co 2.5 tylko moment lepszy:) kupiles tydzien temu 1.6 i zjadles cala ksiazke przy tym ale chyba cos nie doczytales koksie hahe a i poczytaj co to elektro szpera bo nie swiecisz za bardzo pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz polowe:)

napisales m50 czy m52 czyli to 170k czy 192 wiec kto sie tutaj skompromitowal? 2.8 ma tyle samo koni co 2.5 tylko moment lepszy:) kupiles tydzien temu 1.6 i zjadles cala ksiazke przy tym ale chyba cos nie doczytales koksie hahe a i poczytaj co to elektro szpera bo nie swiecisz za bardzo pozdro

 

Kolego ten temat nie jest przeznaczony do dogadywania sobie kto ma racje, z drugiej strony odsyłam do tematu : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=133932 By dowiedzieć się faktycznie czym jest twoja "elektro-szpera", by potem nie wprowadzać innych w błąd.

 

Sorki za offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tak : No i jeszcze jedno, jest to M50 czy M52 ? czyli 192PS czy 170PS.

 

Skoro silnik ma pojemność 2.5 i ma mniejszy moment, a silnik 2.8 ma większy moment, a mocą się nie różnią, to z czegoś to wynika tak ?? To ze kupiłem kilka dni temu compacta to nie znaczy ze nie mam pojęcia o samochodach, dopiero się wszystkiego uczę, i książki nie zjadłem, a przy okazji to już mój 3 samochód a 2 BMW, i jedyna osoba która tutaj się skompromitowała, to od początku do końca ty... Przykro mi, ale to ty nie świecisz za bardzo.. W mojej rodzinie było już kilka bawarek, miedzy innymi 325i i 323i jeżeli chodzi o e36. I wtedy mnie bardzo zainteresowały te silniki.. Sam chciałem kupić coupe 323i ale wybór padł na tego oto Compacta.

 

Nie tylko ja ci powiedziałem ze M50b25 ma 192KM a M52b25 170KM, wiec nie rozumiem po co się w ogolę kłócisz ze mną..

 

Sprawdź sobie to jak nie wierzysz, a później nabijaj posty bezsensownym pisaniem o tym, o czym nie masz pojęcia.. Odnośnie szpery dostałeś odpowiedz od Versi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

M52B25 o poj. skok 2498 czyli 323i ma 170KM i koniec, kropka.

Proszę o spokojną, rzeczową, kulturalną dyskusję na pewnym poziomie i bez ubliżania sobie!!!

Jeszcze jeden taki post zobaczę jak powyżej to zrobię porządek i rozdam nagrody!!!

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jest woz jest baza

 

Zjechal do Wawy wlasnie

 

2.5 192 km :cool2: I tylko 108 000 km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M52B25 o poj. skok 2498 czyli 323i ma 170KM i koniec, kropka

zmieniasz dolot i inna mape i masz 192 ]:->

 

no a tlumik ? bo jest w 323 pojedynczy... a w 325 podwojny od poczatku do konca.

no i wtryski raczej tez inne.

 

tak jak Cichy powiedzial na forum powinna panowac kultura.

a jak ktos czegos w 100% nie jest pewien to niech nie zasmieca forum.

Pozdrawiam

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja tylko chciałem kogoś przekonać ze niestety nie ma racji, i raczej on się niekulturalnie w stosunku co do mnie zachował.. Temat M52B25 zostawiam w spokoju.

 

No pokaz fotki, bo 108 kkm to dość ciekawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.