Skocz do zawartości

Różnice w osiągach na różnych oponach


krychan

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym sie szczegolowo dowiedziec jak to jest z tymi kapciami. Mam zalozone 225/45 na 17" felgach. Czy autko o duzo wolniej przyspiesza niz na np 185/60 (silnik 1,6)? Jak to sie ma tez do spalania? Myslicie ze warto zalozyc mniejsze?

I druga sprawa - na tylniej oponie zauwazylem bąbel i lekko uszkodzona felge - poprzedni wlasciciel prawdopodobnie zachaczyl o kraweznik. Banka sie pojawila na bocznej stronie opony, powierzchnia jezdna jest ok. Myslicie ze i tak lepiej wymienic opone? moze wystrzelic podczas jazdy? moze to miec jakis wplyw na komfort jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na ten silnik to lacz 225 to zdecydowanie za duzo. max moim zdaniem to 205 a opt. kto wie czy nie 195,

po pierwsze samochód poprawi odczuwalnie osiągi, a po drugie

mniej bedzie wozić po koleinach no ip trezcie powinien mniej spalic- same plusy- chociaz lans mniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien opone .z takim guzem to troche niebezpiecznie jezdzic .jak milem 19 lat to w gsie na wszystkich kapciach mialem guzy i osiagalem na tych oponach dosyc duze predkosci , na chwile obecna nie jedzil bym na oponie ktora ma choc najmniejszego guza, jesli nie chcesz zmieniac opony to jedz do wulkanizatora zeby ci podkleil od wewnatrz wzocnienie w miejscu guza wtedy juz bedzie bezpieczniej.

znajomy ok 4 miesiecy temu mial wypadek omega b 2.5tds kombi a byl on spowodowany tym ze na luku przy predkosci ok 100km pekla opona na tyle (niby malo uzywane kupil wraz z felgami od nowej vectry opc) wpadl do rowu po drodze wykosil znak i o betonowy mostek rozwalil cale zawieszenie przednie i tylne przy tym polamal 2 felgi. po wymiane zawieszenia i naprawie blacharskiej podczas hamowania z predkosci ok60 trzeba mocno trzymac kierownice bo odrazu auto odskakuje o pól metra w prawa strone:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyśpieszenia, to nie sądzę, żeby była odczuwalna różnica - spalanie jedynie spadnie i będzie mniej rzucało na koleinach. Z drugiej strony na równej drodze będzie gorsza przyczepność.

 

Ja na zimę mam 185 (ale bieżnik prawie jak w letnich 205) i nie zauważyłem różnicy w przyśpieszeniu.

 

Na twoim miejscu bym 205 założył - to jest optymalna szerokość dla tego samochodu - choć 185 też ujdą - ale na felach 17 cali to by jak rower wyglądało.

 

 

A tak poza tym, to na przyśpieszenie znacznie by wpłynęły niższe opony - żeby koła miały mniejszą średnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyśpieszenia, to nie sądzę, żeby była odczuwalna różnica - spalanie jedynie spadnie i będzie mniej rzucało na koleinach. Z drugiej strony na równej drodze będzie gorsza przyczepność.

 

Ja na zimę mam 185 (ale bieżnik prawie jak w letnich 205) i nie zauważyłem różnicy w przyśpieszeniu.

 

Jest różnica w przyspieszeniu. U mnie zima 185, lato 225/50/16. Czuć zmianę osiągów, może nie jest duża, ale wrażenie jakby się jechało na gorszym paliwie ;)

U ciebie zmiana ze 185->205 jest mała, więc faktycznie możesz nie poczuć. Za to autor wątka, mając na dodatek 316 na pewno poczuje różnicę po zmianie na fabryczny rozmiar.

Edytowane przez BartekCh

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę od nie dawna na 225/40/18 compactem 1.6, powiem tak:

od zera do setki nigdy nie mierzyłem, ale na 400 m auto jest wolniejsze o ok 10 km/h niz na 185/65/13 ( licznika wina też w tym jest )

przy wyprzedzaniu czuć różnicę :(

spala 1,5 litra wiecej :!:

ale warto :!: dla mnie liczy się efekt, od kiedy mam te alumy wszystkim podoba się moja bryka.

a co do guza to fakt, że może to być niebezpieczne, nie musi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 225 na 185 to jest spora różnica - tu jak najbardziej różnica może być odczuwalna - tylko jakoś nie mogę sobie wyobrazić 185 na 17 calówkach.

 

A poza tym - BMW to nie jest takie do końca rozsądne wyjście - na pewno nikt nie kupuje beemki z myślą o oszczędzaniu. Za przyjemność - choćby samego oglądania się płaci :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w 7 taki guz eksplodowal na tylnej osi i wcale nie byl taki wielki ze nie zwracalem na niego uwagi.Szczescie ze przy malej predkosci i niski profil.Nie wiem czy takie guzy sie naprawia ale napewno,ale ja bym nie ryzykowal !!Co do 1.6 to 195 wystarczajace na spalanie i komfort jazdy,mniej szumi.
te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z tyłu laczki 235 i samochód dużo gorzej sie zachowuje. Dużo gorzej przyśpiesza, kiepsko na koleinach, pewnie i spalanie wyzsze tylko nie wiem o ile. Nie zamieniam ich tylko dlatego że mam motorsporty i auto wygląda bosko.Coś za coś :D

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim 318 i mialem 17'felusie ( silczne ) na 215 oponach i zmienilem wczoraj na blaszaki(tymczasowo :) ) z ooponami 205... roznica jest duza, wiekszy komfort, przyspieszenie, i nie musze trzymac dwoch rak na kierownicy na gorszych drogach, same plusy... a wyglad... nie jest tragicznie a w koncu mam samochod dla wlasnej wygody a nie po to zeby wszyscy go podziwiali :P. Fakt jak tylko sprzedam moje aluski to kupie 17' przystosowane na szerokosc 200 do 205mm. Tobie na silniku 1.6 polecam 195ki max 200.

Opone wymien jak najszybciej bo szkoda ryzykowac zdrowia i kosztow naprawy auta jak ci oponka pyknie.

 

Aha jak czujesz ze po tym udezeniu samochod ci drga przy pewnych predkosciach ( niekoniecznie kierownca) tzn. masz felge zcentrowana "pionowo"... po promieniu, to trzymaj kciuki za lozyska :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki zmień na mniejsze na 185 albo 195 to poczujesz różnicę w spalaniu,oraz przyśpieszaniu.Co do guza to nie zastanawiaj się i wymieniaj :!: W warsztacie powiedzą Ci to samo. W trakcie jazdy ciśnienie opony się zmienia więc jak będzie większy nacisk na stronę z guzem to Ci strzeli i wylecisz z zakrętu podobnie jakbyś stanął na skórce od banana.Nie ryzykuj swojego życia,bo inaczej lansowanie skończy się szybciej niż się zaczęło.To moja rada/
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie 205 na 15' i jest dobrze. Ale na prawde to jest rozsądny max do 1.6!! Spalanie fakt, jest wieksze ale trzymanie (klejenie) sie drogi jest super!! Mam praktycznie nowe oponki Nokian NRV (to też na pewno ma swój wpływ). Wiadomo jak ktoś chce się lansować (dla mnie osobiście jest to głupota!!!) to wiadomo może i 265 do 1.6 założyć, ale po co?

Trakcja do d..py, spalanie duże, osiągi do du..y....czyli zero frajdy z jazdy :duh: Jedyne co jest to lanssssssssss....... :mad2:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyśpieszenia, to nie sądzę, żeby była odczuwalna różnica - spalanie jedynie spadnie i będzie mniej rzucało na koleinach. Z drugiej strony na równej drodze będzie gorsza przyczepność.

 

Ja na zimę mam 185 (ale bieżnik prawie jak w letnich 205) i nie zauważyłem różnicy w przyśpieszeniu.

 

Na twoim miejscu bym 205 założył - to jest optymalna szerokość dla tego samochodu - choć 185 też ujdą - ale na felach 17 cali to by jak rower wyglądało.

 

 

A tak poza tym, to na przyśpieszenie znacznie by wpłynęły niższe opony - żeby koła miały mniejszą średnicę.

że jak ? że co?

ja pomykam na tyle na 245 /40/17 generalnie jedzie ale to katastrofa,zima mam 185/65/15 wtedy można pojeżdzic

przy większej oponie wzrasta przyczepność ale i spalanie i zmniejsza sie pszyspieszenie ,to fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś był przeprowadzony taki test - goście wzięli bodajże Vectrę B na standardowych kołach (15 cali, guma chyba 195) i zapodali dość konkretny tuning silnika. Osiągnęli tym sposobem parę koników mocy więcej i lepsze osiągi - prędkość, przyspieszenie - wszystko pomierzyli przed i po. Następnie zmienili w aucie koła na 17, gumy coś koło 225. Wygląd oczywiście super, ale przy pomiarach okazało się, że cały przyrost mocy i poprawę osiągów diabli wzięli - auto jechało jak w standardzie na 15-calowej feldze! Komentarz zbyteczny.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Sprawdziłem z ciekawości różnice w wadze opon ten sam różny rozmiar

205/55 R16

225/45 R17

225/40 R18

I różnice są do 0,5 kg na sztuce. Większe różnice są w wadze opon pomiędzy różnymi producentami.

Problem moim zdanie są zdecydowanie cięższe felgi oraz zwiększone opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
ja mialem w 316i 17 cali 8,5 cala wszystkie 4 kola, opony przód 215/45, tył 235/40 palila w mieście 10 na trasie 7 przy 4 osobach i dosyć dynamicznej jezdzie, takie kola są też zalecane do tego auta wg tabliczki naklejonej na dolnej częsci słupka
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.