Skocz do zawartości

M3 ; M-Technik ; M-Power


Wojtek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

O jakiegoś czasu przeglądam forum i próbuje ogarnąć wszystkie różnice między BMW M-Technik, M-Power, M3.?

A tak na marginesie To M-Power i M3 to chyba to samo?

 

Prosiłbym tylko o, niekrytykowanie, że jestem idiotą, bo na tych modelach i wersjach się zupełnie nie znam a za jakiś czas chce zmienić na jakąś fajną wersje.

 

Dziękuje z góry wszystkim za życzliwą odpowiec.

Jestem samoukiem w dziedzinie samochodu, więc proszę o wyrozumiałość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

M-technik to poprostu wersja "cywilna" wzorowana na modelu M. Odwzorowanie tylko na podstawie wyglądu zewn. i wewn. (sojlery, zderzaki, kierownica, fotele, kolor nadwozia i tapicerki, itd., itp.). Wersja M to dodatkowe akcenty sportowe wzgledem "cywilnej" wersji (mocny, występujący jedynie w wersji M silnik, wyposażenie wnętrza i dodatki karoserii czyli zderzaki spojlery,kolor nadwozia i tapicerki, itp., itd.). Jesli chodzi jeszcze o wersje M-technik to nie wiem czy też przypadkiem nie było w niej zawierzenia z M.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idac dalej: M3 to w polowie zupelnie inne auto niz E36.

Zawieszenie, silnik, hamulce sa z zupelnie innej bajki.

Tylko z zewnatrz przypomina to normalny a nie sportowy samochod.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak przedni, charakterystyczny z dwoma wlotami powietrza na hamulce. Po środku znajduje się kratka, która różni prawdziwy zderzak od M3 od zderzaka w M Pakiecie. Zderzak w M Pakiecie ma takie szczebelki a nie kratkę. Pozatym zderzak od M Pakietu nie ma czarnej podkładki, którą posiada zderzak od M3.

 

Zderzak tylni, różni się od zwykłego wycięciem z tyłu, gdzie znajduje się plastikowa podkładka - taki jakby spoilerek.

 

Lusterka, charakterystyczne lusterka aerodynamiczne.

 

Listwy boczne, szerokie listwy z napisem ///M3 na drzwiach. Listwy z M Pakietów mają sam znaczek ///M, na zamówienie klienta wychodziły M3 bez oznaczeń, wtedy na listwach drzwiowych tych znaczków wcale nie było.

 

Listwy progowe, szły dwa rodzaje tych listewek, w czterodrzwiowej M3 szły gładkie, a w coupe i cabrio takie wywinięte.

 

Koła 17”, po prostu mniejsze do M3 na przód nie wchodzą, więc nawet na zime trzeba jeździć na 17” felgach.

 

Inne siedzenia. Szczególnie rzecz się tyczy wersji coupe, gdzie sa zupełnie inne siedzenia, ładnie dopasowujące się do ciała i doskonale trzymające na boki. W wersji 4 drzwiowej i cabrio fotele są podobne jak w wersjach M-Technik o zwykłych silnikach.

 

Czarna podsufitka. W Każdej M3 E36 niezależnie od roku produkcji, koloru tapicerki czy rodzaju nadwozia jest czarne podsufitka.

 

Prędkościomierz do 280km/h i obrotomierz do 8 tys a nie jak w pozotsałych bmw do 7. Brak wskaźnika podające chwilowe zużycie paliwa (pod obrotomierzem) a zamiast niego wskaźnik temperatury oleju.

 

Czerwone wskazówki na desce rozdzielczej. Pozostałe BMW mają białe.

 

Liczne znaczki i loga ///M, ///M3 bądź same ///. Na desce rozdzielczej, na gałce zmiany biegów, na fotelach.

 

Kierownica jest obszyta 3 nitkami w kolorach loga ///M.

 

Inne cechy charakterystyczne i możliwe do dostrzeżenia nie widząc silnika.

 

Duże tarcze hamulcowe, co za tym idzie duże felgi - minimum 17”.

 

Logo na zaciskach hamulców ///M.

 

Rury wydechowe. Jedna z bardziej charakterystycznych rzeczy w M3. Są to dwie końcówki niezbyt pokaźnej średnicy. Jedna jest krótsza od drugiej o około 1cm.

 

Sporo informacji jest o różnicy zwykłej E36 a M3 ale to też jest ciekawe.

Pozdro.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW M3 E30 to pierwszy model M3. Oparty na BMW E30, produkowany był w dwóch wersjach nadwozia: 2 drzwiowy sedan oraz kabriolet. Wyposażony był w czterocylindrowy silnik S14 o pojemności 2,3 litra i manualną skrzynię biegów.

 

Model BMW M3 E36 był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz południowoafrykański. Na rynek amerykański M3 były oferowane z innymi silnikami niż na rynek europejski. BMW M3 US miało niezależnie od silnika (3,0 oraz 3,2) 240KM, podczas gdy wersje europejskie w zależności od silnika miały 3,0 - 286KM, 3,2 - 321KM. Amerykańskie wersje M3 bazowały na silnikach M50/M52. Były o wiele bardziej podobne konstrukcyjnie do M50/M52 niż do prawdziwych silników z M3 a więc S50/S52.

 

Model BMW M3 E46 był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski oraz amerykański. Jako ciekawostkę należy zanotować, że w początkowych modelach BMW M3 miały usterkę fabryczną polegającą na zastosowaniu wadliwego materiału przy produkcji panewek korbowodowych. Usterka ta często powodowała problemy silnikowe. BMW usuwało bezpłatnie usterkę, a w krytycznych przypadkach nawet wymieniało silnik. Warto zwrócić na powyższą przypadłość szczególną uwagę w egzemplarzach wyprodukowanych przed 2003 rokiem. Serwisy BMW na całym świecie wzywały właścicieli aut i nieodpłatnie wykonywały akcję serwisową polegająca na wymianie wadliwych panewek na właściwe.

wikipedia ^^

Sambo mą religią mata moim niebem

"Rickson"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając ogłoszenia (szczególnie na Allegro) musisz traktować wszystkie informacje z przymróżeniem oka. Co drugie BMW ma podane, że jest w M-pakiecie ma M-technika albo wogóle to M3 ale 316i (bez urazy dla właścicieli 316 :wink: ), bo ma dołożony zderzak z M-pakietu albo ma gałke ze znaczkiem.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając wypowiedzi M-power to silnik wykonany w technice "M" niekoniecznie mający zastosowanie w prawdziwej emce np. E30 320is.

M-technik, M-pakiet to dodatkowe wyposażenie zwykłych modeli wzorowane na wersji M np. zawieszenie, wygląd zewnętrzny, wnętrze itp jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW M3 E30 to pierwszy model M3. Oparty na BMW E30, produkowany był w dwóch wersjach nadwozia: 2 drzwiowy sedan oraz kabriolet. Wyposażony był w czterocylindrowy silnik S14 o pojemności 2,3 litra i manualną skrzynię biegów.

 

były również wersje tego silnika o pojemności 2,5litra,

i 2,0l w tzw. włoskim M3, ale w zwykłej budzie e30 jak wspomniał Kowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając ogłoszenia (szczególnie na Allegro) musisz traktować wszystkie informacje z przymróżeniem oka. Co drugie BMW ma podane, że jest w M-pakiecie ma M-technika albo wogóle to M3 ale 316i (bez urazy dla właścicieli 316 :wink: ), bo ma dołożony zderzak z M-pakietu albo ma gałke ze znaczkiem.

 

 

Dobrze gada...polac mu! :lol: taka prawda...u nas każdy wsiór przylepia naklejke M z tyłu choć jeździ zbiedzoną 316 na gazie w której podłoga sama zaczyna wypadać. To samo tyczy sie golfa...każdy jest gti...kuwa nie produkowali innych :lol:

 

 

Co do różnic pomiędzy serią 3 a m'ką najlepiej przypatrzeć sie e30 i zobaczyc ile róznic je dzieli...to zupełnie inne auta..i nikt przez naklejenie nalepki m3 nie zmieni nagle swojej trojki w m'ke:

 

Buda...inna, wielkie poszerzenia po bokach...szyba tylnia przesunieta do tylu i powikszony przedział pasazerski (a raczej tylnia półka), inne zderzaki progi..całkiem inny kształ tylniej klapy ( z tworzywa stucznego), regulowany wielki spoiler. W m3 byla tylko waska lampa.

W srodku na pierwszy rzut oka rzuca sie obrotomierz krecący sie nie do 7000 lecz do 8000, zamiast licznika spalania wskaźnik temp. oleju, przycisk klimy (choc niektóre zwykle e30 tez mialy- moja ma:D), inna tapicerka z profilowaną kanapą i fotelami i duzy komputer przy radiu (choć jedno i drugie równiez było pakowane w zwykle trójki).

Najwiecej zmian jednak pod maska: inne zawieszenie, inna geometria, amory regulowane elektronicznie, inny zbiornik paliwa, inny dyfer, inny wał i skrzynia biegów w której 1 bieg ciągnie sie do tyłu!. Hample rowniez z innej parafi.

Motor tez inna bajka..wykonany z mocniejszych materiałów, lepiej wyważony z osobna chlodnica oleju (dalo sie ja dokupic do 6 cyl. zwyklych modeli) itp...miał 4 gary w porównaniu do najmocniejszych zwykłych trójek które legitymowały sie sześcioma. Pojemność 2.3, w późniejszych wersjach evo 2.5, wersja włoska 320is (cos pomiedzy m3 a zwykla trojka) miala 2 litry.

 

 

 

Ponizej daje foty zwyklej e30, ponizej jedna zwykla e30 w spoilerach m+technik 2 a na koncu foty m3, takze wyczynowych. Skumaj wszystkie linie nadwozie...to calkiem inne auta.

 

Jednym slowem m3 to cywilna wyscigowka. Co do cen..to nie ma porownania...w miare ladne e30 kupimy za 1000 euro...ladne e30 m3 evo w wersji Johnny Ceccoto widzialem ostatnio za 42 000....euro oczywiscie.

 

Pozdro!

 

 

E30

 

http://img222.imageshack.us/img222/1269/12020271eb2.jpg

 

http://img524.imageshack.us/img524/3492/12020281ht7.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/3923/12020291cj0.jpg

 

http://img144.imageshack.us/img144/9678/winterautotf4.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img144.imageshack.us/img144/8941/e30320is325isport1yn7.jpg

 

 

E30 M3

 

http://img527.imageshack.us/img527/1865/20060914mkmotorsportbmwhn0.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img527.imageshack.us/img527/5418/01ec8.jpg

 

http://img223.imageshack.us/img223/7229/10201070011mbp8.jpg

 

http://img527.imageshack.us/img527/4769/bmwe30m3side2gu8.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img522.imageshack.us/img522/6277/dscn0062zh7.jpg

 

http://img522.imageshack.us/img522/4134/trc1563me3.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img206.imageshack.us/img206/3249/e30m3fulloj9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co zwróci szczególną uwagę przy zakupie takiego modelu żeby później nie żałować?

 

Na wszystko to co w kazdym samochodzie a szczegolnie na wszystko co jest inne niz w normalnych wersjach. Bez 30k PLN na sam zakup nie podchodz nawet to M3 3.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co zwróci szczególną uwagę przy zakupie takiego modelu żeby później nie żałować?

 

Czy silnik nie byl przegrzany -to typowy sposob na zajechanie M3.

Ale nikt mi jakos nie sprzedal sposobu, jak to latwo rozpoznac. Dlatego chyba zaloze kompresor, zamiast sie przesiadac na M3 E36 jak mialem w planie.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zmiane w przyzszłym roku koło wakacji i myśle że za 50tys kupie już coś takiego bo każdy może miec 3 a nie każdy M3 lubie byc indywidualny . :D .A E36 jest według mnie najlepszym modelem BMW.(Bez obrazy dla innych)

 

Pewne żeczy mechaniczne już poznałem i wiem mniej więcej jak uniknąc wad bo mój pierwszy samochód to 316 które na okrągło remontuje i poznaje co jak powinno byc a jak nie powinno(działanie)

Jestem samoukiem w dziedzinie samochodu, więc proszę o wyrozumiałość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie offtopic!

 

Z ciekawości - czy było e30 m3 z szeroką lampą? Bo wszystkie zdjęcia na jakie natrafiam przedstawiają tylko m3 w starej budzie...

 

nie było napisałem to 4 posty wczesniej :D

 

nalezy jednak pamietac ze ludzie tak jak to mój przedmówca nazwal robia różne wynalazki...widzialem zwykle budy przerabiane na m3...nitowana i wspawywana byla dostawka z tyłu, boczki i klapa tylnia..ale to zawsze "tylko" podobizna m'ki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.