Skocz do zawartości

318i strzela obudowa filtra na gazie


318i

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich milosnikow BMW. Niedawno sprowadzilem dla siebie z Holandii e36 1.8i z instalacją gazową vialle. problem polega na tym ze podczas jazdy często strzela mi obudowa filtra. Za pierwszysm razem wymienilem obudowę jednak problem dalej sie pojawia. prosze o pomoc.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko, problem może być niewielki ale radzę zgłosić się na stacje gdzie montują gazik i niech Ci wyregulują mieszankę - może dostawaćza duż gazu !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech Ci wyregulują mieszankę - może dostawaćza duż gazu !

 

Bzdura Panie! Tendencję do wybuchów ma mieszanka uboga!

 

A tak poza tym, to najczęstszą przyczyną strzałów w dolot jest niesprawność układu zapłonowego (najczęsciej świece, bądź kable są przyczyną).

E30 318IS Rally
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby unikac tego typu wypadkow-prowadzacych do s=uszkodzenia obudowy i przepllywomierza montuje sie specjalna klapke antysztalowa na przeplywce ( w miejscu gdzie wchodzi rura dolotowa) jesli strzaly beda si epojawiac dalej uszkodzisz rure gumowa-czyli mniejsze zlo-ale einna tam byc tez gumowa uszczelka-pierscien przy wybuchu oddajac cisnienie w powietrze.

 

Mowa o tym

http://images20.fotosik.pl/343/0828b2b9b8b7ff39.jpg

tam tez znajdowac sie powinna ta klapka antystrzalowa. U mnie wybuch byl tylko raz.na zimnym silniku zaraz po odpaleniu przelaczylem na gaz....... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inne zdanie... o montażu klapek "antywybuchowych" dobrze wypowiadają się Ci którzy mają wystrzały i teraz nic dzieki tym klapką się nie uszkadza... możesz ją zamontować ...ale to leczenie objawów... a nie przyczyny...

 

Problem leży pewnie w układzie zapłonowym... lub w źle założonej instalacji...Ale raczej to pierwsze... z tymi źle założonymi instalacjami mamy najczesciej doczynienia przy montażu w polsce...

 

Dobra instalacja nawet zwykła... dobrze założona... gdy wszystko jest sprawne nie ma prawa strzelić... wiec według mnie klapka to kompromis dla tych którzy nie potrafią dojść co jest przyczyna...

Miałem 4 zupełnie inne auta z różnymi instalacjami i wszystko było ok...

 

Dobry specjalista od gazu... i problem rozwiążecie

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!

mam 1.8 is z normalną instalacją, też mi strzelał, zamontowałem blosa i po problemie, jeżdżę już tak pół roku i ani razu nie strzelił. zresztą... na temat blosa jest tu już wiele postów, radzę przejrzeć opinie innych użytkowników. to super urzadzenie, polecam

IVI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Klapka anty wybuchowa to rozwiazanie jak najbardziej zalecane gdyz calkowicie nowa instalacja napewno nie powina szczelac ale po dlugiej eksploatacji roznie bywa a ona ma zapobiedz uszkodzeniomy typu rozwalenia obudowy filtra uszkodzenia przeplywomierza itd polecam serwis z obsluga LPG przegla ustawienie czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego to jest koszt 40 70 zl i jezeli nie masz ow klapki na obudowie kaz sobbie ja zalozyc maly koszt ale duzy problem z glowy

a gaz oczywiscie nie powinien szczelac i w szczegulnosci swiece przewody zlej jakosci ale i ustawienia moga byc zle gazonik napewno powie co i jak podepnie pod komuter ustawi i powino byc dobrze sam mam w swojej e36 lpg sak kazalem sobie zalozyc klapke i tylko tankuje i smigam ale nawej jezeli jest wszystko wporzadku raz na rok jade na ogulny przeglad instalacji wraz z czyszczeniem 50zl to nie majatek a problemow brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłyszane? Powtarzać? To powtórzę gaz w bmw to nieporozumienie, błąd, głupota, ryzyko... i swąd dymu gdy juz porządnie strzeli... oraz panika gdy sobie człowiek uświadamia że nie ma gaśnicy w samochodzie. :|

 

Ogólnie gaz w silnikach bm pogarsza jego osiągi - moja na gazie nie mogła jechac szybciej niz 160 km/h, przyspieszenia nie miała w ogóle. Poza tym gaz rozwalił przepływomierz oczywiście, cewki i świece były do wymiany, silnik brał więcej oleju, zwiększyło się spalanie... starczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłyszane? Powtarzać? To powtórzę gaz w bmw to nieporozumienie, błąd, głupota, ryzyko... i swąd dymu gdy juz porządnie strzeli... oraz panika gdy sobie człowiek uświadamia że nie ma gaśnicy w samochodzie.

 

Ogólnie gaz w silnikach bm pogarsza jego osiągi - moja na gazie nie mogła jechac szybciej niz 160 km/h, przyspieszenia nie miała w ogóle. Poza tym gaz rozwalił przepływomierz oczywiście, cewki i świece były do wymiany, silnik brał więcej oleju, zwiększyło się spalanie... starczy?

 

Tak wlasnie jest jak sie do samochodu z wielopunktowym wtryskiem zalozy gaz II gen na srube.Wiecej szkody niz pozytku.A po drugie kolega pyta co moze byc przyczyna tych wystralow a nie czy gaz w bmw jest dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja na gazie nie mogła jechac szybciej niz 160 km/h, przyspieszenia nie miała w ogóle. Poza tym gaz rozwalił przepływomierz oczywiście, cewki i świece były do wymiany, silnik brał więcej oleju, zwiększyło się spalanie... starczy?

 

no popatrz - ja nie mam takich problemow

a nie wpadlo Ci do glowy, ze moze nie byla to wina "gazu jako gazu" tylko nieumiejetnej obslugi instalacji i zlego mechanika ? ;)

 

wracajac do tematu - sprawdzic układ zapłonowy i wyregulować instalację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych strzałów, to padła już prawidłowa odpowiedź - świece lub/i kable do wymiany

dopiero potem można sobie coś dalej myśleć

wymiana świec, to nie jest duży wydatek, więc proponowałbym wymienić je w ciemno, a co do kabli, to wydatek jest trochę większy, więc warto najpierw je sprawdzić

 

co do antywybuchu, to można go sobie samemu założyć - na pewno będzie taniej - trzeba zmierzyć tylko średnicę gumy od przepływki, zakupić odpowiedni antywybuch (jak jest w dobrym stanie, to bez problemu może być używka), zaopatrzyć się w tubkę silikonu i tyle

 

BTW - od zawsze, gdy pojawiają się problemy z gazem, to pojawiają się głosy w stylu "gaz, to nieporozumienie w BMW" itp. .... tyle, że chyba temat nie jest o tym - jak dla mnie zwykłe nabijanie postów

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zła instalacja do samochodu czyni ogromne szkody. A z tego co wiem, do np. mojej potrzebna by była instalacja IV generacji. Czy jest to wina złej eksploatacji albo mechanika? Całkiem możliwe, wszak czy można dobrze eksploatować złą instalację? Moje zdanie wygląda w tak: skoro fabryka nie założyła gazu do danego modelu silnika itd., to nie należy tego robić samemu, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. Chociaż z tego co zasłyszałem, bmw wypuściło kiedyś model E36 zasilany gazem ziemnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zła instalacja do samochodu czyni ogromne szkody. A z tego co wiem, do np. mojej potrzebna by była instalacja IV generacji. Czy jest to wina złej eksploatacji albo mechanika? Całkiem możliwe, wszak czy można dobrze eksploatować złą instalację?

 

wiec skoro IV gen w Twojej zdawala by egzamin, znaczy to, ze gaz do BMW nie jest nieporozumiem ;)

poruszajac sie w obrebie "strzalow przy II gen" twierdze, ze wystepuja one tylko wtedy jak sie zle serwisuje/obsluje samochod z gazem

II gen nie strzela sama z siebie - mozna ja dobrze eksploatowac mimo ze jest "zla" ;)

 

przypomina mi sie historia z Jaguarem, gdzie z podobnym niesmakiem patrzono na wprowadzenie do gamy silnikow tej marki jednostek wysokopreznych - ze to niby profanacja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hasłem bmw jest radość z jazdy. Jaka jest radość z jazdy na gazie? Osiągi przyblizone do tych w tico... :/

 

wydaje mi sie ze po prostu trafiles na pechowa sztuke bmw + gaz

zapewniam sie ze rados jest podwojna

- ze to wlasnie bmw a nie tico

- ze zostaja Ci pieniadze na dopieszczanie samochodu

 

ale chyba odchodzimy od glownego tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hasłem bmw jest radość z jazdy. Jaka jest radość z jazdy na gazie? Osiągi przyblizone do tych w tico... :/

 

to niewiem chyba ze miales bmw z gazem podlaczana do rury wydechowej mam gaz w swojej E36 niewiem jakiej generacji napewno lipnej bo nie jest bezposredni wtrysk tylko idze przesz przeplywopierz ale ja nie powiem zlego slowa auto jest zrywne dynamiczne i moja 1.6 na gadzie rozpedzalem sie do 200km/h za gaz placilem 1.72zl robilem trasy po 1000+ km za jednym razem (wyjazdy) i najmniejszego problemu ale za kieszenie ruznice to odczulem a nie na benzynie majatek na stacjach zostawiac wiec nie powtazaj sie na temat gazu bo to jest ktorys post z kolei na ktorym walisz tym samym tekstem zalosne i nie na temeat

 

P.S mowilem o swojej maszynie w czesie przeszlym bo narazie jest w spiace umarlo serce czeka na przeszczep I NAPEWNI NIE PRZEZ GAZ rorzad nie wytrzymal i sie rozsypal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiadomo ze na gazie to nie to samo co jazda na benz, ale skoro kolega pyta o przyczyny strzelania to nie ma sensu prawic kazan na temat gorszej jazdy na gazie bo on to wie skoro zdecydował sie wstawić gaz. Napewno zostaje kasa w kieszeni, nie da sie ukryć, a co do osiągów to ja osobiście mam instalke II gen z blosem i jestem zadowolony jak nie wiem i o żadnych strzałach nie ma mowy, szczerze polecam. Jeśli sie nie ma zbyt dużo gotówki zeby na raz wywalic to II gen z blosem jest całkiem przyzwoita, a dzięki temu ze mam blosa nie ma dużych strat.Pozdrawiam.
IVI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawa to regulacja gazu, potem tak jak koledzi mówili: świece, kable, sprawdzić czy są jakieś nieszczelności na wężach (ja miałem jeden pęknięty) ale okazało się że to za wiele nie pomogło, aż wymieniłem wałek z całą hydrauliką i .....jak ręką odjął. Od tego momentu zero wystrzałów a mam gaz na śrubę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

kubenzy skoro tak mowisz to do prawie zadnego auta nie powinno sie zakladac gazu, "bo fabryka go nie instaluje", osobiscie nie mam nic do instalacji gazowych:) cudowny wynalazek, oczywiscie zaraz powiesicie na mnie psy ze jak to bmw, ze z gazem ze to pozerstwo;/ale uwielbiam ta marke ze komfort i osiagi jakie nam daje i frajde z jazdy, wedlug mnie to cudowne auta:) i skoro moge jezdzic do pracy komfortowo za 25zl/100km a nie za 45 przy obecnych cenach paliwa to czemu ma byc cos w tym zlego?to co jak chce jezdzic na gazie to mam sobie kadetta w gazie kupic? ja mam od 3lat e34 520 z mostem od ety z instalacja wlasnorecznie przelozona z poloneza, tylko parownik i mixer kupilem nowy i wszystko gra i buczy:) raz mialem strzaly ale to wina byla przewodow i w kazdym aucie jakie mialem z gazem byla to wina przewodow lub swiec, i wcale nie spadla mi dramatycznie moc, prawie nie odczuwam roznicy, bez problemu rozwijam predkozs na autostradzie 220km/h a bunia wrecz plynie przy tej autostradzie:) nie bierze mi ani grama oleju, tylko tankuje, kontroluje i jezdze:)a anty wybuch watro zalozyc bo jak juz napisano z czasem wszystko sie zuzywa i nie wiadomo kiedy padna nam przewody dlatego warto sie zabezpieczyc przed uszkodzeniem przeplywki lub gumy:)

 

a co do gazu jak kto dba ten tak ma:P jak nie pilnujesz stanu technicznego auta i nagle cala wine zrzucasz na gaz to powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.