Skocz do zawartości

Zmiana silnika 256S3 na 256S4. Ugryzł to ktoś !!!!


Dragon240-BMW Klub Polska

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim obecnym silnikiem. Temat znany poniekąd nie którym forumowiczom, i nie będę pisał o co chodzi.

 

Zdecydowałem sie na zmianę silnika (oryginalny sie już do niczego nie nadaje), przypadkiem udało mi sie dobrze kupić całe E46 z takim samym silnikiem M52 ale trochę nowszą wersją. Obydwa auta mają oznaczenie 323i i posiadają silniki serii M52 o pojemności 2,5 , tylko ten starszy to zwykły Vanos a ten nowszy 2x Vanos.

 

Mam pytanie czy ktoś ugryzł już taką przeróbkę. Jak wiadomo jest to nowsza konstrukcja i wiązka silnika oraz komputer jest inny. Chłodzenie ma inne węże i nie ma zamontowanego Visco, tylko elektryczny wentylator.

 

W prawdzie jest miejsce na nakręcenie Visco na wał, a długość silnika powinna być ta sama ponieważ bloki z tego co wiem są takie same, a wiec nie powinno być problemu włożeniem i zamocowaniem silnika na oryginalne poduszki i do oryginalnej skrzyni. Następnie przykręcę Visco z wiatrakiem i powinno chodzić w oryginalnej osłonie Visco

 

 

Chciałbym odpowiedzi fachowej czy włożenie silnika pod maskę i przykręcenie wraz z oryginalną skrzynią z E46 nie sprawi problemu (wolałbym skrzynie z E46), a mianowicie czy po zamontowaniu skrzyni z silnikiem oryginalny wał od E36 nie będzie za krótki lub za długi a jeżeli będzie problem jak to rozwiązać i czy w najgorszym wypadku rozwiązaniem będzie montaż oryginalnej skrzyni biegów z E36 (jeżeli były by jakies komplikacje ze skrzynia z E46 to myślę ze rozwiązaniem powinno być pozostawienie oryginalnej bo blok jest taki sam).

 

Następnie czy nie będzie problemu z podłączeniem chłodzenia.

 

Tutaj w E46 są inne profile węży (oczywisty problem dopasowania kształtu i długości węży).

Większy problem to taki, iż na jednym z węży jest czujnik (chyba temperatury), który w E36 jest w chłodnicy i dodatkowo w chłodnicy drugi czujnik poziomu płynu którego w E36 nie było wcale.

Zastanawia mnie skąd idą przewody do tych czujników w obu modelach aut.

Czy należą one do wiązki silnika, czy z wiązki głównej. Jeżeli do wiązki głównej to nie ma problemu bo wiązka główna zostaje, wtedy tylko podłącze sie węzami do silnika i zostawię podłączenie oryginalne (Czyli ten jeden czujnik w chłodnicy), ale jeżeli zmieniając wiązkę silnika zmienią sie wszystkie przewody, to jak podłączyć czujniki których de facto nie będzie.

Czy przerobić wtyczkę przewodu biegnącego od czujnika temperatury tego co był na wężu chłodzenia w E46 i wpiąć sie w czujnik w chłodnicy, a tamtego od poziomu płynu wcale nie podłączać. Czy tego w chłodnicy nie podłączać, a zostawić czujnik tak jak był w E46 czyli na wężu.

Ostatnia największa bolączka jak sie dopiąć wiązka silnika do wiązki głównej czy nie ma większych problemów z uruchomieniem tego.

Napewno będzie problem immobilisera ale on jest ponoć do przeskoczenia (tak mnie poinformowała osoba która ewentualnie podjęła by sie włozenia tego silnika).

Jeszcze nie wiem jak ona chce to zrobić, ale jak ktoś wie to chętnie posłucham. Przecież komputer silnika jest zgrany z EWS-em a EWS z kluczykiem. Najprościej było by zemienic komplet czyli komputer wraz z EWS-em i kluczykami, ale nie da sie włożyć nowego EWS-a do starszego auta, bo pewnie inna jest wtyczka, a zostawiając stary będzie sie gryzł komputer z EWS-em gdyż komputer nie rozpozna kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mogę pomóc:

- wisco będzie działać dokładnie jak napisałeś

- skrzynia z E46 pasuje bez problemu ma taką samą długość i mocowania jak w E36

- problem z chłodzeniem rozwiążesz wykorzystując wszystkie węże i potrzebne króćce ze swojego silnika

- wtyczki do czujnika płynu i czujnika temp w chłodnicy są razem z wiązką samochodu a nie silnika więc też nie ma problemu

- żeby upewnić się czy nie ma problemów z podłączeniem nowej wiązki silnika do budy sprawdź wtyczki czy są dokładnie takie same (w M52 są 2 ale to pewnie wiesz), jeśli tak to powinno być OK (stawiam na to że tak!)

- IMO i problemy z EWS można ominąć usuwając go z softu - rzecz bardzo trudna i kosztowna - z tego co słyszałem na śląsku ok 600-800zł i masz komp bez IMO

 

Ogólnie bym się nie bał, masz całe 2 auta więc wszystko co potrzeba po prostu przekładasz i wszystko widzisz jak na dłoni. Pozdr

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki korona nie spodziewałem sie, że ktoś mi udzieli tak fachowej pomocy, a praktycznie odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania.

 

Co do czujników to z tego co mi się wydaje u mnie w E36 mam tylko czujnik (temperatury). Poziomu płynu nie mam i chyba miały go tylko wersje z Check Control. Pisałeś ze nie będę miał problemu z czujnikami temperatury i poziomu płynu dlatego pytam dokładnie. Jeżeli sie mylę to napisz mi gdzie jest tan czujnik.

Z tego co napisałeś wynika, że sama przekładka silnika nie poruszy problemu czujnika chłodzenia i mam sie tym nie martwic tylko podłączyć chłodzenie tak jak było oryginalnie w silniki 256S3 i przykręcić Visco.

 

Super że skrzynia mi podpasuje od E46 bo będę miał komplet i nawet nie będę ich rozdzielał. Zastanawia mnie tylko czy to mozliwe ze jak włożę to wał mi podpasuje z E36. Przecież łącznik elastyczny skrzyni przeznaczony jest chyba tylko do E36. Wydaje mi sie ze producent nie przewidział tego samego łacznika do E36 i E46 a jeżeli tak jest to jakaś różnica jest, ale być może mi sie wydaje oby tak było

Druga sprawa, kompatybilność wtyczki wiązki głównej z wiązką silnika po zmianie.

 

Szczerze nie wiem jak one wyglądają i czy były dwa rodzaje i czy te moje sie różnią od siebie.

Od początku stawiałem na to, że trzeba będzie podłączać pin po pinie, bo na pewno będą sie różniły ze względu na nową konstrukcje, ale również dlatego, że wejścia rożnych czujników na silniku 256S4 są już całkiem inne widać nowocześniejsze, niż w 236S3 tam są jeszcze takie duże kwadratowe. No ale więcej masz wiedzy niż ja widać.

 

Wiec obstawiasz ze wiązka silnika podepnie sie do wiązki głównej bez problemu?, i że jest duża szansa na identyczna wtyczkę w jednej i drugiej wiązce silnika ?.

 

Nowe Pytania !!!!!

 

Zostaje mi jeszcze problem podpięcia sie z pompą wspomagania, kompresorem klimatyzacji, a na deser ASC no i jeszcze układ wydechowy.

 

Z kompresorem klimatyzacji myślę, że będzie problem dlatego, że w E46 wejścia do chłodnicy klimy są od góry, wiec są inne profile węży a z kolei nie wiem czy moje węzę dadzą sie przykręcić do kompresora. Chodzi o profile metalowych rurek i ich średnice. Najłatwiej było by jakby moje rurki dały sie dołączyć ale jak nie dadzą to będą mega schody. Wie ktoś jak wygląda ta sprawa, może kompresor jest identyczny i wystarczy dopiąć sie jak w starszej wersji było by super.

 

Z pompą wspomagania identycznie jak wyżej. Może jednak jest taka sama i tak samo ułożona jak w silnik 256S3 i podłączenie tez będzie bezproblemowe czyli starymi wężami od wspomagania.

 

Zostaje ASC

 

Silniczek od ASC w 256S4 już ma całkiem inny wygląd i jest inaczej zespolony z przepustnicą, oraz ma inną wtyczkę. Nie wiem czy ta wtyczka od ASC nalezy do wiazki silnika czy wiazki głównej.

Jeżeli należy do wiązki głównej to czy wystarczy tą dwu pinową wtyczkę obciąć i przyczepić w jej miejsce nowszego typu zgraną z silnikiem który włoże, a jeżeli należy od wiązki silnika to nie będzie problemu, ale w tym przypadku czy czasem wtyczka do Pompy ABS/ASC tez nie będzie należała do wiązki silnika i w tym przypadku nie zmieni sie i nie będzie wymagała zmiany

Co z układem wydechowym chciałbym cały z E46 włożyć. Czy profile i długość nie różnią sie bardzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czujnik poziomu płynu w chłodnicy jest od spodu zbiorniczka wyrównawczego (taka plastikowa śruba z wtyczką) nie wiem czy jest we wszystkich E36, ja mam check kontrol

- czujnik chłodzenia w chłodnicy jest podłączony do wentylatora w klimie i w ekstremalnych przypadkach ma wspomagać visco

- łącznik gumowy wału jest taki sam dla praktycznie wszystkich BMW w benzynie

-jeżeli wtyczki wiązki mechanicznie się połączą bez problemu (taki sam rozstaw pinów i kształt) to niemal na pewno wszystko będzie działać bez problemów

- kompresor klimy razem z łapą zostawił bym z E36 chyba że chce ci się zmieniać przewody do klimy bo są inne, może i trzeba będzie je przerabiać...

- to samo z pompą wspomagania, zostawił bym z E36 odkręcając od silnika przy wyjęciu a później przykręcając do nowego już w aucie - przecież jest sprawna i nie trzeba będzie napełniać układu wspomagania, po co sobie stwarzać problemy...

-asc jeżeli się różnią to będzie trzeba kombinować, wydaje mi się że jest to wiązka auta a nie silnika więc jak piszesz trzeba obciąć wtyczke i przełożyc tę nową do nowego ASC

- układ wydechowy na pewno jest inny w E46, inne długości i kształt, trzeba będzie przerabiać

EWS jeszcze można obejść zostaiając przy nowym kompie moduł EWS i kluczyk z E46 na stałe owinięty anteną (która znajduje się w stacyjce) widziałem taki patent już w jakimś aucie ale nie wiem czy w BMW też zadziała - ale raczej tak

 

Ogólnie to te silniki aż tak bardzo się nie różnią, poza drugim vanosem są praktycznie wyposażone w te same czujniki i wszystko jest podłłączone w wiązce silnika która idzie do komputera więc z wiązką do budy nie powinno być żadnych problemów. Sprawdź te wtyczki

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dziękuje za fachową pomoc.

 

Mam rozumieć ze kompresor klimy i pompa wspomagania ma na pewno inny stojan wiec jak zdecyduje sie pozostawić je to bee miał problem z podłączeniem ?. Chcialem je zostawić bo są już wyjechanie w starym silniku a kupując identyczne to dodatkowe koszta.

 

Jeżeli udało by mi sie podłączyć EWS z E46 to zabrałbym pestki z kluczyków i nie omija IMO, ale w tym problem ze wydaje mi sie ze wiązka w aucie będzie miała inną kostkę do EWS-a i dlatego pojawi sie problem IMO. Najłatwiej było by zaprogramować mój EWS do kluczyka z E46 wtedy współpracowałby z komputerem od silnika z E46 ale nie wiem czy możliwe jest zaprogramowanie starego EWS-a do nowego komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Z tego co się orientuję to pompy wspomagania będa pasowały wymiennie bez zmiany łap mocujących, nie wiem jak z przewodami, dlatego zastawił bym starą pompę.

- Co do kompresora klimy to było kilka rodzajów zarówno w E36 jak i E46 więc musisz sprawdzić co i jak. Róznią się zarówno mocowaniami (czyli łapy mocujące do silnika są inne), jak i wejściami na przewody do parownika i skraplacza klimatyzacji, tak więc najprościej zostawić tę co jest teraz przekręcając ją razem z łapą mocującą.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.