Skocz do zawartości

Compact 99 (1.9L) TURBO - da się i czy dużo przeróbek?


DreSik.PL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Poczytałem troszkę na forach o zamontowaniu turbo i szczerze to jakoś nie ogarniam.. ;/

 

To jest niby sprzężarka http://allegro.pl/item213946752_turbosprezarka_garrett_do_500km_t_timer_hks_.html

 

do tego jeszcze cale mnóstwo paści potrzeba czy to już jest komplet?

 

Ewentualnie jeszcze takie cudo znalazłem sporo droższe i w moim odczuciu tu jest wszystko..

http://allegro.pl/item214370427_pakiet_turbo_do_bmw_e36_e46_hks_precision_490km_.html

 

Moje pytanie brzmi:

1) Co potrzebuję jeszcze kupując pierwszy albo 2 zestaw.. Co wypadałoby zmienić itp.. Mam silnik 1.9L (compact z 99r) ale z niewiekim przebiegiem:-)

2) Gdybym chciał poprawić układ hamulcowy (mam tarcze z przodu i z tyłu) ale chciałbym coś sprytniejszego to co byście polecili? Brembo i klocki frodo czy jest coś w zbliżonej cenie a lepiej działające?

 

Dzięki za pomoc:-)

Pozdrawiam

P.s. Wiem, że pytania są głupkowate ale marzy mi się turbina i nie wiem z jak wielkim zakresem przeróbek się to wiąże.. A co do hamulców to pewno od ich wymiany zacznę zatem porady mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odpowiedz sobie przede wszystkim na pytanie, jaka moc Cie interesuje.

Moim zdaniem kolejnosc powinna wygladac tak:

- sportowe zawieszenie (np. Bilstein B6 i sprezyny Boge)

- porzadne hamulce (w zaleznosci od mocy)

- montaz turbosprezarki, IC, dolotu, wydechu, zestrojenie tego jakims kompem.

 

Calosc moze kosztowac bardzo roznie - od paru tysiecy pln do parudziesieciu tysiecy pln, wszystko zalezy od przyrostu mocy, ceny czesci i robocizny w warsztacie.

Znam goscia, ktory uturbil silnik czterocylindrowy za ok 3 tys PLN i wyszlo mu to calkiem dobrze (ale wiekszosc rzeczy robil sam), mozna tez wydac furmanke kasy w profesjonalnym warsztacie i z wielu przyczyn moze sie to potem sypac. Po prostu trzeba do tego podejsc z glowa i przede wszystkim zastanowic sie, czy najtansza opcja nie bedzie np. sprzedaz samochodu i kupno czegos mocniejszego.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myslałeś o kompresorze mechanicznym.

Gotowy zestaw z kolektorem, paskami i dolotem mozesz mieć za ok 3000$

Robi to forma Downing Atlanta, nie wiem czy to nie będzie taniej niż turbo, no i nie musisz stroić kompa.

 

Moc po przeróbce ok 210 KM, czas montażu 6-10 godzin.

 

Jak by co to ja też rozważam coś takiego... ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszą inni użytkownicy to na koszt poniżej 10 000 zł nie licz. Tu masz mniej wiecej objasnione na temat turbo:

 

http://www.bmwm.beep.pl/tuning/turbo.htm

 

Szerokiej drogi! :cool2:

 

Od tego artykułu zacząłem:-)

 

 

Znam goscia, ktory uturbil silnik czterocylindrowy za ok 3 tys PLN i wyszlo mu to calkiem dobrze (ale wiekszosc rzeczy robil sam)

 

Właśnie o coś takiego mi chodzi.. Nie chcę 500KM tylko ze 105 zrobić ze 150 max 170 Gdzieś w tych granicach.. Że nie jest to tanie to słyszałem ale te aukcje na allegro mnie nakręciły i myślałem że tak w granicach 4k da sie coś sensownego sklecić..

Ale i tak dz za odp:-)

Pozdrawiam i również szerokiej drogi życzę bo i przy 100Km bokiem się da;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myslałeś o kompresorze mechanicznym.

Gotowy zestaw z kolektorem, paskami i dolotem mozesz mieć za ok 3000$

Robi to forma Downing Atlanta, nie wiem czy to nie będzie taniej niż turbo, no i nie musisz stroić kompa.

 

Moc po przeróbce ok 210 KM, czas montażu 6-10 godzin.

 

Jak by co to ja też rozważam coś takiego... ;-)

 

Ooo Jeżeli 3000 tyczy sie zł a nie dolarów to też może być:-) Ale jednak syk turba to jest to;p

 

P.s. załóż to przejadę się nad morze obadać jaki efekt:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie napalilem na ten zestaw turbo i gadalem juz z gosciem, ale wezme go dopiero we wrzesniu bo wtedy wracam do kraju. A co do ceny tego zestawu to jest bajka.. Zreszta porownajcie sobie ceny tego pakietu a ceny w polskim sklepie samej turbiny: http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=index&cPath=1_7_23&zenid=9595a67035905eac5bbeacc629d3c484.

Pisalem tez z kolesiem z komentarzy tego sprzedajacego to mowil ze z instalacja do 1.8 is zmiescil sie do 8k zl, ale ic mial od IVECO i przyblokowal sobie moc. Teraz podobno zmienia sobie na profesionalke i zwiesza moc spowrotem. Ja tam wole uzbierac i odrazu kupic sobie porzadny sprzecik, a nie robic 2 razy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie napalilem na ten zestaw turbo i gadalem juz z gosciem, ale wezme go dopiero we wrzesniu bo wtedy wracam do kraju. A co do ceny tego zestawu to jest bajka.. Zreszta porownajcie sobie ceny tego pakietu a ceny w polskim sklepie samej turbiny: http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=index&cPath=1_7_23&zenid=9595a67035905eac5bbeacc629d3c484.

Pisalem tez z kolesiem z komentarzy tego sprzedajacego to mowil ze z instalacja do 1.8 is zmiescil sie do 8k zl, ale ic mial od IVECO i przyblokowal sobie moc. Teraz podobno zmienia sobie na profesionalke i zwiesza moc spowrotem. Ja tam wole uzbierac i odrazu kupic sobie porzadny sprzecik, a nie robic 2 razy;)

 

OOOOO.. i nawet kolejny koszt sie zmniejszyl;) (dol tej aukcji..)

To juz zawsze cos.

http://www.allegro.pl/item214370427_pakiet_turbo_do_bmw_e36_e46_hks_precision_490km_.html

 

A przeciez ta moc to nie musi byc zaraz 500KM, bo mozna sobie zmniejszac i regolowac podobno zaworkiem przekrecajac tylko pokretelko w granicach od 150 KM. Przyblokuj sobie na np 200-250KM i po sprawie. Moim zdaniem nie ma sie co bawic w uzywane turbiny i instalowac to malymi kosztami, bo tak przynajmniej wiesz co kupujesz i ze ci sie tak szybko nie rozsypie jak dobrze zalozysz, a tak kupisz g.o.w.n.o, a sama regeneracja kosztuje ok 700zl najmniej (jak wiem z doswiadczenia z mojej bylej pracy to sprezarka po regeneracji wytrzyma gora 3 miesiace i znow pada, bo w polsce nie umieja regenerowac turbin). Co do kompresorow to nie sa takie wydajne jak turbiny i nie daja tye frajdy, a turbo da fajny dzwiek, tylko jak sobie kupisz taki zawor o nazwie blow off, bo tak to turbiny wcale nie slychac. Lepiej kupic raz a porzadnie bo pozniej napewno bedziesz chcial jeszcze wiecej mocy, a dla tych dodatkowych 40 czy tam 60KM nie ma sie co babrac..

 

 

A czytajac artykul ze stonki:http://www.bmwm.beep.pl/tuning/turbo.htm to doszedlem do wniosku, ze to iz tak trudno jest niby zalozyc turbo to w pewnym sensie bzdura, a raczej jest to reklama dla firm wymienionych u dolu czyli:ALDA Motosport, AT2000. Robia z tego cos trudnego i tylko oni sie na tym znaja, a jezeli temu koledze Panfila sie udalo to zrobic samemu to czemu nie mial by to zrobic jakis mechanik, ktory wymienial zepsute turbo np w jakims golfie 1,9 tdi za duzo mniejsze pieniadze jak w "niby profesionalnym zakladzie tuningowym"? Oni sobie dolicza dodatkowe % na samych czesciach i dlatego to wedlug nich jest takie kosztowne.

Zastanowcie sie nad tym.. :?:

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwa, miciu, piszesz takie głupoty że normalnie nie chce mi się tego komentować. No ale może ktoś kupi na TWOJEJ aukcji ten zestaw...

 

Gwoli wyjaśnienia:

- zestaw na aukcji nie zawiera połowy niezbędnych elementów

- aby z is-a wyciągnąć choś 300KM i żeby to zrobiło więcej niż 1000km musi byc wymienione w silniku niemal wszystko, zostanie tylko blok...

- bez ruszania silnika tj tłoków, wału, stopnia spreżania itd to z IS można wyciągnąć max 180KM. Przy czym i tak pewnie po kilku tys będzie wymagany remont silnika. Koszt takiego turbo na 180KM to MINIMUM 6-8tys

- najwazniejszą rzeczą jest wystrojenie tego, możesz mieć części za 20tys, jeżeli nie wystroi tego ktoś kto ma pojęcie (w firmach tuningowych koszt 1500zł) to i tak wszystko się wysra błyskawicznie (rozerwany silnik, urwany korbowód, stopione tłoki itp :wink: )

- układ przeniesienia napedu - sprzęgło zacznie ślizgac na 100% - trzeba zmienić na mocniejsze (spiek ok 1000zł), dyfer wystrzyma max 300Nm

 

Czy nie lepiej kupić silnik 2,5 za 2500zł i mieć spokój ????? Nie dajcie się nabrać, jeśli to było by łatwe, co drugie auto miało by turbo zamiast tuningowych nakładek na zderzaki :lol:

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie popieram korone. Turbo to naprawde droga zabawka i najpierw proponaowalbym przygotowanie auta do podniesienia mocy tj. hamulce, zwieszenie itp. Potem swap i rozne czaynnosci aby usprawnic jeszcze ten swap-owany silnik, turbo zas na koncu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180KM? Poczytaj sobie cos na angielskich stronkach.. wyciagaja na stockach bez zadnego problemu 300km i im to dziala do dzis, bez zadnych przerobek silnika!

Powyzej moze i owszem, przydaje sie kucie. Wiem co mowie bo jestem w temacie turbiny do mojej bejki juz od dlozszego czasu. A po co mam sobie kupowac wiekszy silnik? zeby mi jeszcze więcej palil ten smok? a roznica i tak bedzie ch..a warta..

 

A jak mowisz ze turbo do 180KM kosztuje ok 6-8K to sie troche mylisz.. sorry.. ale ty wiesz lepiej! jak bys byl troche madry to bys tez sam cos poszukal w necie a nie tylko sie opieral na jakims artylukiku ze turbo na 180KM to koszt minimum 6-8k, tu masz turbine na 330KM garretta za mniej niz 3400zl nowka! http://www.rpmotorsport.pl/auta/turbiny-turbiny-c-901_472_629_630.html no ale coz..

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dresik.pl i hubertsk dajcie sobie spokój z turbo. Wydacie grubo ponad 10000zł żeby było dobrze inaczej rozpier... się silnik, zawieszenie i skrzynia. Niedawno kupowałem auto i oglądałem w Warszawie jedną E36 2,5 z założonym turbo. Klient pisał że ma 300KM :liar: . Jak to odpalił to się przeżegnałem. Ten silnik nadawał się tylko do kapitalki. Taką zasłone dymną puścił że w podziemnym garażu jeszcze troche i powłączałyby się wszystkie alarmy ppoż.

KORONA wie co pisze. Zna się troche na temacie :cool2:

Nie wierzcie chłopaki, że jak podwyższycie moc to podzespoły z modelu 1,8 lub 2,0 wytrzymają. W 325 po troche ostrzejszej jeździe trzeba spawać mosty bo seryjne mocowanie nie wytrzymuje i wyrywa się od samochodu. Wystarczy do 318 włożyć silnik 2,5 i już trzeba liczyć się z tym że po roku trzeba będzie dołożyć na mały remoncik.

KUPCIE ORYGINALNE 325 LUB 328 WYJDZIE DUŻO TANIEJ I BEZPIECZNIEJ. :)

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- aby z is-a wyciągnąć choś 300KM i żeby to zrobiło więcej niż 1000km musi byc wymienione w silniku niemal wszystko, zostanie tylko blok...

 

Dresik.pl nie ma ISa - ma 1.9 z konca produkcji - moc 105KM.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troszkę na forach o zamontowaniu turbo i szczerze to jakoś nie ogarniam.. ;/

 

A ja ciebie postaram sie odwiesc od dokladania turbo.

Po pierwsze - mysle ze bez 10.000zł do tematu nie podejdziesz profesjonalnie, choc moge sie mylic

Po drugie - problem ze sprzedaza.

Po trzecie - nikt ci przy sprzedazy nie zwroci tych 10 patykow.

Po czwarte - jak sprzedasz swojego compacta i dolozysz te 10 tys to kupisz 323ti i bedziesz miec oryginalne auto ze 170KM bez zastanawiania czy turbina sie wysra albo czy inne hece zaczną się dziać pod maską...

Nie wspominam juz nawet ze z 323ti dostaniesz przy okazji gratis lepsze hamulce, lepszy zawias, lepsze wyposazenie...

Po piate - czy ktos w Polsce zrobi to profesjonalnie?

 

Wyznaje zasade ze co fabryka to fabryka. :8)

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak by sie to mialo w polsce, ale nawet jakby udalo mi sie to zlozyc do 10k to stratny nie bede, a w anglii jest tak ze dobrze zlozone e36 z turbo, przebieg do 200k, dobra blacha i zadbane nie ida za mniej niz 9,5k funtow *5,5= 52250 zl, w niemczech podobno jest to samo. Jak uda mi sie zlozyc moja dobrze to tez dobrze ja potem sprzedam oczywiscie w polsce nie bede chcial za nia az tyle, a w anglii jej przeciez nie sprzedam jak cos. A warsztat z lodzi juz bym mial, ktory by to zrobil. A teraz powiedz ile bym dostal pozniej za 323ti jak mi sie juz znudzi? I nawet jak bym mial juz te 250KM z turbo to juz zawsze nie to samo co 170KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A duzo? Tutaj mowimy o BMW. Za nieduza kase przeskoczysz na 6-cyl i bedziesz mial o wiele wiecej frajdy juz przy stocku.

A jak juz sie uprzesz na turbo to tez bedzie latwiej. Moim zdaniem wsadzanie kasy w 4-cyl to jest juz bardzo duza fantazja, ale co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam wieksza frajde sprawi jak wycisne cos konkretnego z mniejszego silnika. Bo pomysl sobie teraz ze jade za Audi A8 3.7 V8 quattro i biore je moim bzykiem z 1.8T.. koles zaliczy male zdziwko bo za swoj samochod dal kupe forsy a bierze go takie malenstwo, a pali duzo mniej. i to wlasnie w tym wszystkim jest piekne..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam wieksza frajde sprawi jak wycisne cos konkretnego z mniejszego silnika. Bo pomysl sobie teraz ze jade za Audi A8 3.7 V8 quattro i biore je moim bzykiem z 1.8T.. koles zaliczy male zdziwko bo za swoj samochod dal kupe forsy a bierze go takie malenstwo, a pali duzo mniej. i to wlasnie w tym wszystkim jest piekne..

 

Nie kumam takiego pojmowania ale pieprzyc sie za autem, wydawac 10 patykow itd. po to zeby kogoś zdziwko brało... ale kto co lubi...

 

a co do spalania to nie wiem czy taki sprzet by duzo mniej spalił od wspomnianego A8.

 

W Gdansku chłopaki na potege uturbiają Civy V gen, maja po 200 do 300 kucy, auta lekkie a chleja im tyle wachy ze bania mała.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180KM? Poczytaj sobie cos na angielskich stronkach.. wyciagaja na stockach bez zadnego problemu 300km i im to dziala do dzis, bez zadnych przerobek silnika!

Powyzej moze i owszem, przydaje sie kucie. Wiem co mowie bo jestem w temacie turbiny do mojej bejki juz od dlozszego czasu. A po co mam sobie kupowac wiekszy silnik? zeby mi jeszcze więcej palil ten smok? a roznica i tak bedzie ch..a warta..

 

A jak mowisz ze turbo do 180KM kosztuje ok 6-8K to sie troche mylisz.. sorry.. ale ty wiesz lepiej! jak bys byl troche madry to bys tez sam cos poszukal w necie a nie tylko sie opieral na jakims artylukiku ze turbo na 180KM to koszt minimum 6-8k, tu masz turbine na 330KM garretta za mniej niz 3400zl nowka! http://www.rpmotorsport.pl/auta/turbiny-turbiny-c-901_472_629_630.html no ale coz..

 

Widzę że żyjesz w świecie "tuningu internetowego" i NFS :duh: chyba nie wiesz do końca jak działa silnik spalinowy i jakie są różnice między silnikiem wolnossącym i z turbo. Turbina to zaledwie 1/5 wydatków! Piszesz o spalaniu :lol: auto z turbiną MUSI palić więcej od auta bez turbiny o takiej samej mocy - ponieważ ma inny współczynnik paliwo/powietrze by nie stopić tłoków... Maksymalna moc z silnika wolnossącego po jego uturbieniu bez ruszania silnika i zmany stopnia sprężania to 100KM/l czyli w wypadku 1,8 to 180KM. Oczywiście zakładając że silnik jest w idealnym stanie to może remont nie będzie wymagany po kilku tys.km... To że Leon miał 265KM nie znaczy że inny silnik to wytrzyma, to całkiem inna konstrukcja. Poczytaj uważnie jeszcze raz moje posty. Co nieco wiem na temat o którym piszę, właśnie przerabiam swoje auto M50B25

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam wieksza frajde sprawi jak wycisne cos konkretnego z mniejszego silnika. Bo pomysl sobie teraz ze jade za Audi A8 3.7 V8 quattro i biore je moim bzykiem z 1.8T.. koles zaliczy male zdziwko bo za swoj samochod dal kupe forsy a bierze go takie malenstwo, a pali duzo mniej. i to wlasnie w tym wszystkim jest piekne..

 

Nie kumam takiego pojmowania ale pieprzyc sie za autem, wydawac 10 patykow itd. po to zeby kogoś zdziwko brało... ale kto co lubi...

 

a co do spalania to nie wiem czy taki sprzet by duzo mniej spalił od wspomnianego A8.

 

W Gdansku chłopaki na potege uturbiają Civy V gen, maja po 200 do 300 kucy, auta lekkie a chleja im tyle wachy ze bania mała.

 

No nie wiem... "korona" to chyba ty znalazles ten tekst z tuningu internetowego jak i wszystkie info do tuningu twojej betki co ja tak niby przerabiasz i to ty nie masz pojecia o dzialaniu silnika z turbo. Jak samo powietrze z turbiny moze stopic tloki? Rozumiem... jest spora mieszanka paliwa z powietrzem (powietrze w normalnym silniku jest glownie po to, zeby dawalo tlen niezbedny do spalania) i eksplozja z mieszanki daje o wiele wieksza temperature niz powietrze z turbiny, chlodzone zreszta przez intercooler. W przypadku turbiny to dostajesz moc dzieki czystej pneumatyce i to powietrze napedza silnik w wiekszym stopniu zamiast goracej mieszanki! ale ty jak zwykle probujesz czyms zablysnac na sile.. To nie temperatura z turbiny ewentualnie szkodzi silnikowi tylko fakt, ze ktos przesadzil z cisnieniem doladowania! A chlopaki od civica daja pewnie wieksze wtryski i wydajniejsze pompy zeby miec moc z mieszanki bo maja male turbinki i na tym polega w ich przypadku wzrost spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.