Skocz do zawartości

Wskaźnik paliwa i temperatury - czyżby nowy trop?


Vielebny

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na jakiejś stronie taki oto opis sposobu na naprawienie oklapniętego wskaźnika paliwa.

 

"yes, it is a known problem

 

yes, it is a grounding issue (at the actual gauge)

 

pull the cluster

 

notice on the back of the temp gauge and fuel gauge there is a nut

holding the gauge tight to the board and making the ground connection

 

the nut is probably loose (or missing!)"

 

Problem w tym, że nie bardzo rozumiem o co chodzi autorowi. Wyciągnąłem zegary z deski i nie widziałem tam nic takiego jak "nut" dociskający do płyty i stanowiący uziemienie. Czy ktoś z Was orientuje się o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojcze wielebny chodzi o nakręteczkę (nut), która z tyłu dokręcona jest na wskaźniku temperatury (oraz wskaźniku paliwa) i stanowi jego uziemienie. Czasem jej po prostu tam nie ma,albo połączenie jest za słabe-dokręć.

 

Pozdrawiam :wink:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu zonk. Wyjąłem zegary, rozkręciłem plastik a tutaj znowu żadnych nakrętek nie ma :| Zrobiłem zdjęcia ale wrzucę je dopiero jutro. W każdym razie na schematach elektrycznych zlokalizowałem obydwa bolce uziemienia (te środkowe) i ponaginałem blaszki aby lepiej dociskały. Obejrzałem całą płytę, wyczyściłem szybkę :roll2: i założyłem spowrotem.

 

No i zonk. Cały czas tak samo. Może dodam, że wskazówka po przekręceniu kluczyka podskakuje i zostaje lekko wyżej więc raczej nie jest to wadliwy silniczek. Natomiast czujniki w baku sprawdzałem w pierwszej kolejności i są na pewno OK.

 

A więc gdzie jest ta nakrętka i co jeszcze można sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojcze przeVielebny, tutaj masz fotkę tyłu zegarów i uziemienie z nakrętką masz na prawo i poniżej białej pionowej wtyczki.

Teraz wyciągaj zegary i z Bogiem!

http://i26.photobucket.com/albums/c113/Starofire/E30tech%20cluster%20writeup/IMG_5575.jpg

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale chyba w moim "zestawie" czegoś takiego nie ma i raczej szukałem baaaardzo dokładnie. Zamieszczam zdjęcia płyty i wnętrza (zewnętrznej cz. nie fotografowałęm :duh: ). Może tutaj uziemienie jest inaczej wyprowadzone? Może ktoś zaznaczy gdzie go szukać? Według schematów elektryki to jest środkowy bolec...

 

%5B640%3A384%5Dhttp%3A//www.vielebny.aplus.pl/wskazniki.jpg

 

%5B640%3A443%5Dhttp%3A//www.vielebny.aplus.pl/wskazniki_plyta.jpg

 

%5B600%3A480%5Dhttp%3A//www.vielebny.aplus.pl/paliwo.jpg[/img]

 

Dodano: Znalazłem jeszcze cos takiego:

 

"Incorrect Fuel Gauge Reading

Model:

BMW E36 (3 series) including BMW 318ti produced from January 1995

Complaint:

Due to the formation of a non-conducting deposit on the conductor surface of the fuel level sensor, the fuel gauge does not read full after re-fuelling, or the fuel gauge is erratic. Remedy:

Remove and replace both fuel level sensors with “Gold system” sensors.

 

Fuel Gauge Stays Empty after Refuelling/Fuel Gauge Erratic

Model:

BMW Z3 Roadster/coupe, BMW M roadster/coupe (E36/7). Vehicles produced before December 15 2000

Complaint:

After refuelling the fuel gauge will stay on empty or the fuel gauge is erratic. This is caused by a non-conducting deposit being formed on the conductor surface of the fuel level sensor. For the Z3 from September 1998 and the M roadster/coupe FC 2 (Fuel sensor voltage plausibility) will be set in the Instrument Cluster.

Remedy:

Remove and replace the fuel level sensor with a ‘Gold system’ sensor referring to repair instructions 16 12 000."

 

Ktos wie co to jest ten Gold system?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nigdy nie napiszę postu późnym wieczorem :mad2: Przecież to e36,a ja Ci ładnego linka daję :duh: A to przez to,że Twój pierwszy post z tym angielskim jest właśnie o e30 ;P

 

Spróbuj przeczyścić masy, szczególnie uziemienie zegarów...

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeczyścić masy, szczególnie uziemienie zegarów...

Pozdrawiam

Błagam - trochę dokładniej :modlitwa: Na elektryce kompletnie sie nie znam :cry2: Mówisz o stykach (bolcach i blaszkach)? One są w super stanie, żadnych nalotó itp... Czysty metal... A teraz po dogięciu na pewno docisk jest super...

 

PS. Jak Cię to juz znudzi to daj znać, przestanę zadawac pytania :mrgreen:

 

PS2: Czy mogę wstawić zegary od E36 o innej mocy silnika? Czy to raczej nie wyjdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PS2 nie znam odpowiedzi,ale pamiętam, że ktoś już na to pytanie odpowiedział na forum.

 

Elektryka nie jest również moją mocną stroną, ale masa zegarów powinna być gdzieś nad nogami kierowcy,albo na ścianie grodziowej. Jakiś posiadacz e36 mógłby Cię naprowadzić lepiej. Będzie to śrubka, do której przykręcone jest kilka kabelków (z reguły koloru brązowego) :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.