Skocz do zawartości

Poważny problem z hamulcami i ręcznym???pomocy proszę


devil88

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

 

MAM PROBLEM Z HAMULCAMI W BMW E36 1,8 SILNIK M40 NIE JEST TO SAMO CO BMW E30 JAK TO BYŁO PODANE W FOTORELACJI WYMIANY SZCZĘK NA FORUM MIANOWICIE,JAK KUPIŁEM AUTO TO PO CZASIE TEN HAMULEC NIE BYŁ ZA SPECJALNY,W AUCIE ZNALAZLEM JAKIEŚ ODPOWITRZNIKI NOWE BS NIE DZIAŁAŁ PRZY KUPNIE,CHYBA COS JUZ BYLO ROBIONE,ALE NIE W TYM RZECZ,PRZYSZEDŁ CZAS NA WYMIANE KLOCKÓW I SZCZĘK ZACZĘŁY TRZEC,

WYMIENIŁEM,KLOCKI,SZCZĘKI,BĘBNY,LINKI RĘCZNEGO HAMULCA(ZESTAW NAPRAWCZY) JEDEN CYLINDEREK,AUTO POSIADA ABS ALE NIE DZIAŁA NA KOMPUTERZE KOLES POWIEDZIAŁ ZE JAKIS ELEKTRO ZAWÓR MOŻE PADL?

 

POJAWIŁ SIE PROBLEM PO PRZEKRĘCENIU STACYJKI PEDAŁ WPADA TROCHĘ W PODŁOGE,JEST MIĘKKI I JAK NACISKAM TO COŚ SYCZY,SAMOCHÓD PRZY HAMOWANIU NIE STAJE DĘBA,JAKĄŚ CHWILE JEDZIE I RZUCA GO,NA POWIERZCNI PIASZCZYSTEJ,ZAUWAZYŁEM TYLKO DWA LADY HAMOWANIA,CHYBA POWINNY BYĆ 4 ŚLADY KOŁA?

 

TERAZ RĘCZNY HAMULEC NIE DZIAŁA ,ZNACZY DZIAŁA LAPIE JAKGDYBY PRZY SAMYM KONCU,LINKA PODCIAGNIETA DO SAMEGO KONCA,LINKI SA NOWE!

 

Z TYŁU PRZY BĘBNIE PRZY SAMOREGULATORZE JEST TAKA BLASZKA NA SPREZYNIE I Z JEDNEJ STRONY SPADA PO NACISNIECIU PEDAŁU,?

 

CO TO MOZE BYC WYMIENIŁEM REZCY NA NOWE I LIPA

 

TERAZ MOJE PYTANIE:

 

-DLACZEGO RĘCZNY LAPIE TAK SLABO?

-CZY UKŁAD NADAL ZAPOWIETRZONY I DLATEGO NIEPRAWIDLOWO HAMUJE BADZ WOGOLE NIE HAMUJE TYŁ I NIE DZIAŁA RĘCZNY,CZY RĘCZNY MA COŚ WSPÓLNEGO Z ZAPOWIETRZONYM UKŁADEM

-CO Z TĄ BLASZKĄ NA SPREZYNCE PRZY SAMOREGULATORZE DLACEGO SPADA?

-PRZY ZAKŁADANIU NOWYCH SCZĘK SAMOREGULATOR POWINIEN BYĆ WKRĘCONY DO KOŃCA CZY ROZKRĘCONY,NADMIENEI ZE JAKO ROZKRECILE MTO NIE MOGŁEM ZAŁOŻYĆ BĘBNA?

-CO TO ZA SYCZENIE PRZY WCISKANIU PEDAŁU HAMULCA?CZY TAK MA BYĆ?

 

BARDZO PROSZĘ O POMOC SNIEGI NADCHODZĄ,PATRZYŁEM NA FORUM O WYMIANIE SZCZ[fade]K BĘBNÓW I KLOCKÓW ALE PODANE JEST FOTORELACJA ALE OD E-30 A TO JEST ZUPEŁNIE INACZEJ NIZ W E36 1,8

 

MOGŁBYM PROSI EWENTUALNIE JAKIES FOTKI

 

PROSZE WAS O POMOC[/b][/fade]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do śladów to chyba powinny być 2 no chyba ze masz budę przestawioną oczywiście na prostej drodze hamowania co do syczenia albo układ nie szczelny albo może Serwo gdzieś coś uchodzi

co do samo regulatorów to powinieneś tak ustawić aby bęben jak założysz chodził troszkę ciężej ale nie do przesady :)

tak ja sobie myślę jak się mylę źle to sorki

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki musisz dotrzec...trzeba przejechac ok 300km zeby byly dobre..zalezy ile bedzie chamowan..moga sie predzej dotrzec..co do recznego to po zalozeniu bebna jest takie okienko i trzeba reczny wyregulowac..rokrecic tak zeby benben sie jeszcze krecil...do regulacji linka popuszczona dopiero po regul.naciagnieta...jak nic nie robiles z cylinderkami to uklad nie powinien byc zapowietrzony...po dotarciu klockow pedal powinien byc twardziejszy...powodzenia :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] MAM PROBLEM Z HAMULCAMI W BMW E36 1,8 SILNIK M40 NIE JEST TO SAMO CO BMW E30 JAK TO BYŁO PODANE W FOTORELACJI WYMIANY SZCZĘK NA FORUM MIANOWICIE,JAK KUPIŁEM AUTO TO PO CZASIE TEN HAMULEC NIE BYŁ ZA SPECJALNY,W AUCIE ZNALAZLEM JAKIEŚ ODPOWITRZNIKI NOWE BS NIE DZIAŁAŁ PRZY KUPNIE,CHYBA COS JUZ BYLO ROBIONE,ALE NIE W TYM RZECZ,PRZYSZEDŁ CZAS NA WYMIANE KLOCKÓW I SZCZĘK ZACZĘŁY TRZEC,[...]

 

Po pierwsze, NIE KRZYCZ! :nienie:

 

Co do "ręcznego" nie bardzo Ci pomogę. :(

Ale może zerknij tu? Może coś dojrzysz :D http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M40/ECE/L/M/1991/06/mg-34/

Zapadanie się pedału może być spowodowane zapowietrzaniem się. A masz jakiś, nazwijmy to tak, zaworek na przewodzie pomiędzy serwo a kolektorem? Ewentualnie, czy ten przewód jest zbrojony. Ja kiedyś eksperymentowałem (dłuższa historia) i założyłem tam zwykły przewód i także mi tak świstało, a pedał hamulca był miękki.

Masz chociaż podobnie?

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M40/ECE/L/M/1991/06/mg-34/ill-34_0564/

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M40/ECE/L/M/1991/06/mg-34/ill-34_0383/

Wybacz pytanie, a płyn hamulcowy zmieniłeś? ;) :mrgreen:

O ABS-ie było także bardzo dużo. Albo zepsuł się czujnik przy którymś kole, albo sama pompa abs-u padła (a to jest przykra sprawa). Co do pompy, to krążył opis jak ją rozebrać i przelutować styki.

Wydaje mi się, że samo regulator powinien być skręcony, no bo jak założysz bęben na mocno rozciągnięte szczęki?

Tył zawsze hamuje mniej niż przód. Jeśli dobrze pamiętam to jest to 70% do 30%. Jeśli dobrze pamiętam ;)

Edytowane przez Lucass_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass_81

 

sprwdzasz odpowiedzi na innym forym ...zakladasz ten sam temat :?: :nienie:

 

Ja zakładam? Dlaczego tak twierdzisz? Wydaje mi się że odpowiedziałem w miarę dokładnie chłopakowi na jego pytania. No w miarę, dużo już jest i trzeba poszukać :norty: :roll2:

 

Gdybym miał bębny z tyłu także bym coś może i Mu podpowiedział. Wspomniałem trochę o abs-ie, o powodzie syczenia, itd.

 

Może za długo edytowałem post devil88? Zaraz to poprawię :D

 

I wierz mi, nigdzie indziej nie sprawdzałem wypowiedzi. Wszystkie są z mojej głowy :!: :!: Skąd to stwierdzenie?!

 

A temat założył devil88

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass_81

 

sprwdzasz odpowiedzi na innym forym ...zakladasz ten sam temat :?: :nienie:

 

Ja zakładam? Dlaczego tak twierdzisz? Wydaje mi się że odpowiedziałem w miarę dokładnie chłopakowi na jego pytania. No w miarę, dużo już jest i trzeba poszukać :norty: :roll2:

 

Gdybym miał bębny z tyłu także bym coś może i Mu podpowiedział. Wspomniałem trochę o abs-ie, o powodzie syczenia, itd.

 

Może za długo edytowałem post devil88? Zaraz to poprawię :D

 

I wierz mi, nigdzie indziej nie sprawdzałem wypowiedzi. Wszystkie są z mojej głowy :!: :!: Skąd to stwierdzenie?!

 

A temat założył devil88

 

pardon nie ty tylko devil88.. :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu ma cale objasnienie...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26468&highlight=abs. :reading2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no :nienie: :mrgreen:

 

 

:cool2: :handshake:

 

normalnie pomylilem sie...bij :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki chłopaki za post umieszczony gdzie indziej,chwytam sie wszystkiego :)

 

dziekujeoczywiscie za pomoc,najgorsze jest to ze nie ma warunkow do pracy,nie ma garazu,latem to jeszcze dzialka zostaje a teraz lipa

 

ja mam z tyłu same bębny 1,8 silnik?m40

 

na jakiej zasadzie dziala tezawór naserwie na zbrojeniowym czarnym przewodzie (pomiędzy) taki maly dziwny od dolu z taką siatką z dziurkami od spodu? moze jakis inny zalozony

 

czy on poienien działac na zasadzie jak pociagne albo dmuchne w niego to powienien sie otwierac zamykac?

 

i jest jeszcze jeden na kostke elektryczną?

 

za co one odpowiadają ,to syczenie slychac przy nacisakniu a im wiecej pedalowania to pozniej zanika?

 

a co recznego hamulca mam z tyłu bebny?czy te samoregulatory ma mregulowac na zalozonym bębnie?prze otór śruby?czy zdjąć bęben i wyregulowac?

 

aha i jeszcze jedno ?ta blaszka na sprezynce co wchodzi na samoregulator musi byc zalozona na zębatke od samoreulatora?czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o te zaworki to najlepiej jak by byly zdjecia.....zawor idzie do podcisnienia /wspomaganie/ ciagnie w strone silnika ...z dolu przychodzi chyba cienki przewod...zobacz czy gdzies nie spadl...chyba sie nie myle jak co to poprawcie mnie....elektrozawor..nie wiem

 

co samoregulatorow przeczytaj dobrze temat co podalem i co pisalem...krutko...tak :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi ale niestety nie podpowiem Ci jak to ma być z ręcznym, a na logiczne (w miarę ;) )myślenie jestem już zbyt zmęczony :worried:

 

Ten zaworek zapobiega powrotowi ciśnienia do kolektora. M. in. po to abyś miał wspomaganie na hamulce bez pracującego silnika. Widziałem, że dużo ludzi ma tam ten zaworek tak jakby bez czapeczki. Ja byłem ciekaw czy jak założę szczelny na 100% taki zaworek, to czy będzie mi lepiej silnik chodził. Wtedy, jeszcze nie wiedziałem, że mi poleciał rozrząd :mrgreen: Paradoksalnie gdy założyłem taki zaworek z innego modelu, to silnik był spokojniejszy, tzn. równiej pracował. A gdy z ciekawości zakładałem przewód gumowy, to miałem takie miękkie hamulce. Ciśnienie nie było stabilne i podczas hamowanie wracało do kolektora przez co wzrastały obroty silnika a spadała skuteczność hamowania :duh:

A swoją drogą jest tam spore ciśnienie, przewód był zbrojony i naprawdę solidny a i to się rozciągał.

Założyłem ww. zaworek i mam spokój. Nie ma syczenia, tylko dobre heble :D A jak trochę popedałujesz (bez głupich skojarzeń ;) ) ,to robi Ci się większe ciśnienie i tyle. Ale masz chyba coś nie tak, że to syczy...

 

A ten z kostką :shock: :shock: :shock: Może daj jakieś zdjęcie. Nigdzie takiego czegoś nie widziałem.

na jakiej zasadzie dziala tezawór naserwie na zbrojeniowym czarnym przewodzie (pomiędzy) taki maly dziwny od dolu z taką siatką z dziurkami od spodu? moze jakis inny zalozony

Teraz na tej siatce mam "kapturek"i jest OK. Gdy się dokładnie przyjżysz zobaczysz tam gwint - przynajmniej na tych, które ja widziałem był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

ponownie lipa niby układ odpowietrzone,ale mechanik nie pompował pedału hamulca tylko jakos niby odpowietrzyl pod autem jest to mozliwe?

 

druga sprawa czy te samoregulatory maja wplyw na tylny hamulec czy tylko chodzi o ręczny?

 

dzisiaj mialbym male bum poniewaz ledwo co wyhamowalem przy 60 km/h?ja w pedal a on jedzie jak po lodzie?

 

juz nie wiem co mam robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło i układ hamulcowy są na jednym płynie, tzn. to jest ten sam obieg. Więc jak odpowietrzać i też trzeba "dawać' sprzęgłem.

 

Podczas hamowania hamuje zazwyczaj przód, gdy masz już mocno wciśnięty pedał hamulca dopiero dołącza się tył. Samoregulator wydaje mi się że ma za zadanie odpowiednio ustawić szczęki (czy inne ustrojstwo,zależy od konstrukcji) tak aby były optymalnie blisko tego po czym mają trzeć. Qrde, chyba powinien ale... nie jestem pewien :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego to kolega Lucass_81 ma nie całkiem racje.

Zbiorniczek na płyn hamulcowy jest podzielony na dwie komory.

Jedna jest do sprzęgła, a druga do układu hamulcowego :)

Nie trzeba jak to kolega napisał : jak odpowietrzać i też trzeba "dawać' sprzęgłem!!! :nienie:

Zmieniałem ostatnio płyn oraz cylinderki i zanim sie za to wziałem to najpierw postudiowałem. Wymieniłem cylinderki dlatego gdyz bardzo ciezko jest ich odkrecic i odpowietrzyc. Jak zardzewieja mocno to najlepiej nowe-nie ma sensu sie bawic i martwic sie ze cos bedzie zle.

 

Ten link troszkę Ci pomoze, ale nie bardzo. W e36 318i jest troszke inaczej.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26468&highlight=abs

 

Jeśli chodzi o ręczny to urządzenie przy tarczach (moim zdaniem) ma ustawiać szczęki odpowiednio blisko bębna, tak aby nie tarły bardzo o bęben. Mysle ze powinny sie same ustawic. Jak nie to recznie ustaw. Jeśli nie wiesz jak to postaram sie Ci jakos przesłać książke ("Sam napiawiam BMW e36"), w której jest to opisane jak ustawic.

W środku auta, podciąga sie linke hamulcowa.

 

PS. Jesli zakładasz nowe szczeki i klocki i jesli sa progi na tarczy i bebnach to nalezy je przetoczyc-bedzie równa powierzchania i hamulce beda dobrze działac :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze wymień płyn hamulcowy i dobrze odpowietrz układ hamulcowy. z tyłu jak masz bębny to zobacz czy nie ma wycieków może cylinderki trzeba wymienić. a co do ręcznego to najlepiej ustawić samoregulatory tak aby przy zaciągnięciu dzwigni ręcznego na 3 ząbek szczęki lekko tarły wtedy powinno być OK :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a to ciekawe. Slawcio gdzieś tu na forum wyczytałem, że właśnie podczas odpowietrzania powinno się także i sprzęgło przy okazji. Ale OK, nie będę się kłócił :norty: :mrgreen: A zaraz, fakt, że zbiorniczek ma dwie komory. Ale głowy już nie dam, że górą tego zbiorniczka przypadkiem nie ma przepływu. Także tych dwóch spraw nie jestem na 100% pewien i nie będę oponował :twisted2: :D

 

Do reszty się zgadzam do końca :cool2:

 

Tu kiedyś były dobre linki do elektronicznej wersji "Sam naprawiam...". Czy dalej są nie ręczę. Plik jest w PDF-ie, polecam Foxit Reader lub Adobe Reader do otwarcia tego.

1.http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51448&highlight=sam+naprawiam+bmw

2.http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45492&highlight=sam+naprawiam+bmw

3.http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65769&postdays=0&postorder=asc&highlight=sam+naprawiam+bmw&start=15

 

W poście nr 3 ważne są strony druga i trzecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.