Skocz do zawartości

Jakie najlepsze części do zawieszenia?


krzych81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem,mianowicie,w mojej bmw pojawiły się luzy na sworzniach wachacza,wymieniłem sworznie,i po 2 miesiącach to samo znowu tłucze :cry2: :modlitwa: cześci nie były zbyt tanie,robota u mechanika i znowu to samo,

Dziwi mnie jedno jak kupiłem auto w rzeszy jezdziłem rok i wszystko było ok,jakiej firmy częsci tam były? może ktoś z was wie jakiej firmy sworznie teraz włożyć żeby trochę pojeżdzić?mam już dośc tandety :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko czy po zmianie sworzni wahacza,konieczne jest ustawianie zbieżności?Tak sobie myślę przecież nic tam chyba sie nie przestawia?ale dla świętego spokoju chyba zrobię geometrię :naughty:

A tak z czystej ciekawości,,ile u was mechanicy

wołają za wymianę sworzni wahacza od strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja za wprasowanie dwóch sworzni i tulei na lewym wahaczu oraz za wymianę piasty na lewym przednim kole zapłaciłem 150 złotych.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, nie powinno się nic zmienić jak wstawisz, identyczną część, ale jeśli będzie się odrobinę różnić to już będzie jakaś zmiana, to wiadomo.

 

No i jeszcze kwestia tego co było rozkręcane, jak robiłeś w warsztacie i nie patrzyłeś mechanikom na ręce to nie wiesz, które śruby były ruszane.

 

Geometrię po grzebaniu w wahaczach warto przynajmniej sprawdzić :)

 

Ja tam robie sam :) Więc nie mam pojęcia o kosztach.

Bo jak chcesz, żeby było dobrze zrobione, to zrób to sam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... ponoć nie ma głupich pytań ale mogłby mi ktoś wskazać na rysunku owe swoznie???

 

Na temat zawieszenia nie wiem kompletnie nic, a z nazewnictwem wartałoby sie zaznajomić przed nadchodzaca wiosna bo autko zaczyna mi sie tluc, a nie zamierzam naprawiac aytka u mechników tylko sam - bo lubie i robota zawsze najlepsza :D

 

A tak w ogóle to byłoby miło gdyby ktoś na wskazanych rysunkach poznazywał części... tzn gdzie tuleje, gdzie swoznie, silentblocki etc.

 

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/323i-M52/ECE/L/M/1996/05/mg-31/ill-31_0242/

 

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/323i-M52/ECE/L/M/1996/05/mg-33/ill-33_1004/

 

Ps. No i moze ktoś powie mi co nalezy wymienić jesli zawiesznie mi sie tlucze i z tyłu i z przodu (amory????) a autko lekko pływa z tyłu ( wydaje mi sie ze troche siadło z tyłu)...

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego:

 

Rys. 1 Zwieszenie przednie:

 

19 i 3 - Sworznie wahacza

6 - tuleja wahacza (5) + mocowanie (4)

 

Rys. 2 Zawieszenie tylne:

 

2,6 - tuleje wahacza górnego poprzecznego

3,8 - tuleje wahacza dolnego poprzecznego

4 - tuleja wahacza skośnego, mocowana do podłogi w mocowaniu (17)

 

Jeśli chodzi o to, co wymienić w zawieszeniu gdy się "tłucze", to ciężko to jednoznacznie określić, czasem paść tylko łączniki stabilizatora (których nie ma na tych rysunkach), czasem tuleje, czy sworznie, ale również gniazda amortyzatorów, albo np. końcówki drążka kierowniczego. Najlepszą metodą jeśli nie znasz się na zawieszeniach i nie wiesz, które części wymienić, to najlepiej podjechać do warsztatu i zapłacić nawet 50 czy 100zł za diagnozę co do wymiany jest, niż celować na ślepo.

I co szczerze radzę kupić książkę "Sam naprawiam" czy podobną, tam wszystko jest dokładnie opisane, co i jak zrobić, aby wymienić poszczególne części.

 

Jak buja tyłem, to warto sprawdzić amorki, ewentualnie wymienić. Najłatwiej sprawdzić rozhuśtać tył góra dół i zobaczyć ile razy będzie się bujał jak się go puści zanim się zatrzyma. Jak więcej niż raz lub raz + małe bujnięcie, to raczej amorki do wymiany. No chyba, że masz M-technik zawieszenie, to będzie trudniej sprawdzić bo ma mały skok.

 

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Tylne zawieszenie jest przymocowane oprócz 1 punktu do belki, która jest mocowana do samochodu za pomocą tulei metalowo-gumowych, je warto też sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kolego :cool2: Ksiązkę "sam naprawiam" mam zarówno w formie pisanej jak i elektronicznej :D + trochę książek sciągniętych z neta w jezyku angielskim. jakbyś kiedyś potrzebował to wal do mnie :D

 

Co do zdiagnozowania to faktycznie chyba bez warsztatu sie nie obejdzie... ale naprawę wolałbym zrobic samemu.

 

Własnie z tym zawieszeniem to nie wiem... :oops: bo ponoć jak jest M-technik to stabilizator powinien mieć grubość 25,5 mm, a u mnie ma 24 mm. Amory mam Bilstein B6 i bardzo twarde zawieszenie - generalnie nie za bardzo da się je rozbujać...

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym łączniku też gdzieś czytałem, ale do końca nie jestem przekonany, widziałem gdzieś rysunek zawieszenia E36 seryjnego i też miał te długie łączniki, które były przymocowane do kolumny i szły w górę, bo krótkie idą w dół i mocowane są do wahacza. Ale skoro masz 323i czyli 1995-1997? O ile dobrze pamiętam, to możesz mieć M-sport.

 

Masz rozkodowany VIN?

 

Ja u siebie, mam również bardzo twarde zawieszenie i auto nisko stoi, a jest to seria na 100% na zwykłych gazowych amortyzatorach Bilstein'a. W dużym stopniu o twardości zawieszenia decydują również amortyzatory, olejowe są miększe a gazowo/olejowe twardsze. Amortyzatory Bilstein B6 są same w sobie twarde i to one potrafią dać efekt twardego zawieszenia, a do tego mogą być bez problemu stosowane do zawieszenia seryjnego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEMFÖRDER Te czesci jak sie nie myle sa wstawiane do nowych samochodow wiec polecam te. Zreszta smieszna jest rzecz ze produkowane one sa w Polsce i wysylane w swiat do fabryk BMW na montaz nowych aut :)
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys bawilem sie jak ty co roku to samo wiec poszedlem do servicu kopilem dwa wachacze kompletne , nowe simembloki i koncowki drazkow cale nowe wrzystko orginalne!!!!!!! problem minol a juz jezdze 3 lata wiec nastepnym razem zrobie to samo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.