Skocz do zawartości

drgania przy skręcie z lewo (powyżej 130 km/h)


macies

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam prośbe o podpowiedź co mam sprawdzić i od czego zacząć.

Dzisiaj na trasie zauważyłem niepokojącą rzecz. Otóż powyżej 130 km/h na prostej drodze, lekko skrecając kierownicę w lewo przez chwile czuć drgania / wibracje gdzies w kołach przednich ( wydaje mi sie ze w prawym ). W drugą stronę nic takiego nie ma. Drgania pojawiają się na chwilę po czym znikają ( czuć je na kiedownicy ) tak jakby koło traciło przyczepność ( takie mam wrażenie ). Dzieje się to tylko przy skrecie w jedną stronę.

Co to może byc ? Od czego zacząc ? Czy może być od maglownicy ? drozki ?

Bardzo prosze o jakies sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skręcie w lewo dociążasz prawe kolo, i wg. mnie powinieneś sprawdzić prawy sworzeń- u mnie pomogło, tylko ze drżało mi przy mniejszych prędkościach, i właśnie przy wyprzedzaniu itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a który sworzeń obstawiacie 3 czy 19 ?

I mam takie pytanko dotyczące sworznia 19, bo bylem rok temu na stacji diagnosycznej i tak naprawde to goscie nie wiedzieli jak go spradzic. Podwazali go itp... ale nikt nie wiedzial czy on ma tam chodzic delikatnie w swoim gniezdzie czy nie ma ? Stad moje pytanie jak ocenic stan tych sworzni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie ciesz się napewno sa sworznie wybite jak byłem na szarpakach też nie wykazało a były wywalone wszystkie cztery otóż konstrukcja tego zawieszenia jest taka ze wszystko chodzi i ciężko zdiagnozować gdzie jest luz a tak jak koledzy wczesniej napisali na 99% bedzie to sworzeń
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale który sworzen ? bo sa 2 mam wszystkie 2 wymieniac :( ?

Dodam jeszcze, ze niekiedy jak sie ruszy gwałtowniej to cos puknie.

Mialem cos podobnego w Audi 80 kiedys i byl to rzeczywiscie sworzen.

Mozecie mi pokazac na realoem na ktory obstawiacie ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC11&mospid=47445&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

Ta tulejka o nr 5 to w sumie ciezko chyba ocenic jej stan. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już sworzeń, to ten krótki, czyli nr 19. Dziwne, że nie wykryło nic na diagnostyce. :shock: Może jeszcze drążek/wspornik amortyzator <--> stabilizator, ale to nie koniecznie.

 

EDIT:

Jeśli już wymieniasz sworzeń, to także ten długi zmień. Koszt będzie większy o ok. 50-90 zł. Chyba, że stary będzie naprawdę OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem ponownie na diagnostyce przy okazji przegladu rejestracyjnego, no i rzeczywiscie okazalo sie ze sworzeń kulisty z lewej strony jest wybity. :duh: Nie wiem czy to tak trudno bylo wykryc wczesniej. Tyle dobrze ze mi podbili dowod, ale i tak nie bede jezdzil nigdzie w trase w takim stanie. Teraz pytanko takie bo cos gdzies widzialem ze Meyle robi takie jakies "ulepszone" - wzmocnione sworznie. Maja one inny wyglad niz standardowy i podobno sa trwarlsze.

Jest sens inwestowac w takie cos ? Wymienie dodatkowo tulejki wachacza no i ten sworzen dlugi to nie wiem czy jest sens robic od razu tez ?

A tak w ogole to jakiej firmy polecacie te elementy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie to samo przy lekkim skrecie w lewo (okolo 3-4 cm na obwodzie ) troche rusza kierownica a jak przekrece dalej czy tez w druga strone to wszystko jest w porzadku - bylem na diagnostyce to powiedzieli mi ze faktycznie w sworzniach mam lekki luz no i na lewym laczniku stabilizatora tez - ponawiam pyanie kolegi jakiej firmy te sworznie najlepiej no i czy te krotkie czy przy okazji dlugie i stabilizator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuje zakup kompletu (2 sworznie + tuleki ) za opiniami kolegów firmy Lemforder. Waham sie jeszcze nad meyle wzmocnione, ale niektórzy pisza ze te wzmocione to tylko z nazwy a ponoc wyciagnac je potem to masakra ( zmieniona budowa ).

Jak interesuja cie kolego ceny to u mnie w sklepie sa:

sworzen krótki 58zl, sworzen dlugi 46zl, tuleki - 42zl ( oczywiscie wszystko Lemforder ). Mechanik powiedzial mi 70 zl za robote jednego wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.