Skocz do zawartości

Demontaż kolektorów wydechowych w M52TU


mple

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest sprawa beznadziejna, jak zabrać się do wymontowania kolektorów wydechowych w E46 323i 2,5L 170KM ? Pękła obudowa w jednym z katalizatorów i delikatnie pierdzi.

Aby go obspawać, trzeba wymontować, żeby go wymontować, trzeba odkręcić kolektory od głowicy bo katalizatory są jedną całością z kolektorami: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM31&mospid=47638&hg=11&fg=50

 

Czy ktoś może pomóc jak przy tym dostępie do kolektora (bardzo ciasno), wymontować go bez podnoszenia silnika ?

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

...Tak dla informacji,

 

nadmienię tylko, że skończyło się na strachu, demontaż kolektorów wydechowych, dla osoby która to już kiedyś robiła, pomimo że jest to pracochłonne, nie robi problemów.

 

Od razu zaznaczam, że nie radzę jechać do żadnych firmy zajmujących się naprawą układów wydechowych - byłem w prawie 10 - ciu i nigdzie się nie chcieli podjąć, tak że strata czasu.

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z sondą lambda za katem? Wyświetla ci błąd na kompie? Wstawiałeś jakiś zamiennik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolektory jakie zakładałeś? Robiłeś je na zamówienie czy kupiłeś gdzieś gotowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawiles sonde niewkrecona w kolektor?

Czy to niezmieni ci dawki paliwa bo sonda bedzie widziec wiecej tlenu ??

moze ci wiecej palic tera.

jakies fotki albo link do kolektora?

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić kolektory, w E46 i silniku M52B25TU bez kanału się nie da (podnośnik nie wchodzi w grę)

 

Każda naprawa lub ingerencja w katalizatory to konieczność odkręcenia kolektorów ssących. Jest to ryzykowne, ponieważ szpilki w tym silniku maja fi 7 .

 

Odkręcanie to horror, nie wspomnę że trzeba minimalnie o 10 cm podnieść silnik, ale z tym to akurat najmniejszy problem.

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ze pojechałem ekonomicznie kat brzęczał to kupilem na allegro za 800zł jakiś zestaw z nierdzewki jak to ma sie do mocy czy wiecej czy mniej tego nie wiem! w tym modelu sa 2 sondy wiec ta która była przed katem jest wkręcona! a spalanie bez zmian cisniesz to nawet było 18l a na spokój autostarda 130 6.5l nauczyłem się jezdzic bmka i potrafi sie odwdzieczyć jezeli chodzi o spalanie! i nie jezdze jak kapelusznik! ps katy poszły za 400zł na allegro więc koszt nie był taki duzy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Każda naprawa lub ingerencja w katalizatory to konieczność odkręcenia kolektorów ssących. Jest to ryzykowne, ponieważ szpilki w tym silniku maja fi 7 .

 

Bardzo mnie to zaciekawiło - możesz mi wyjaśnić dlaczego tak trzeba zrobić?? Co ma wdech do wydechu ??

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nic. Koledze pomyliło się chyba z kolektorem wydechowym. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.