Skocz do zawartości

Kupuje BMW 330xd serii e46 z 2001 roku


makler3m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szanowni Użytkownicy, wszystko wskazuje na to, że w poniedziałek dołącze do Waszego zacnego grona - użytkowników BMW - i w związku z tym pozwólcie zadam kilka pytań. Wcześniej przejrzałem tematy związane z 330d/xd, ale wybaczcie - poza głównie porówynywaniem przyspieszeń nic tam interesującego mnie nie znalazłem, w związku z czym do rzeczy:

 

Poniekąd przez przypadek, ale nadarzyła mi się okazja kupna BMW 330xd(184 konie) z 2001 roku z przebiegiem około 180 000, jest to auto, które niemal idealnie spełnia moje wymagania, a więc rodzinne, wygodne kombi, z napędem 4x4(zimę spędzam w górach na stokach:wink: ) i co dla mnie nie najważniejsze, ale mające odpowiedni(mocny)silnik i skrzynie manualną.

 

Sprzedającym jest salon BMW, auto należało do klienta, który zostawił je w rozliczeniu (za nową 5er) i oczywiście na wszelkie sposoby dają do zrozumienia, że samochód jest "jak spod igły" i wszystko na to wskazuje, że faktycznie tak jest(ksiązki serisowe, pisemna gwarancja bezwypadkowości i bardzo dobrego stanu technicznego). Oczywiście w tej sytuacji nie widzę potrzeby jechac na serwis celem sprawdzenia samochodu, ale chciałbym Was dopytac, na co, jako amator(bo nie znam się dokładnie na sprawach technicznych) powinienem jeszcze zwrócić uwagę ? I na co się przygotować przy takim przebiegu ? Wiem, że napewno do wymiany jest poduszka skrzyni biegów, zalecają także wymianę olejów, filtrów itp.(no to jest w mojej opini normalne). Poza tym wszystko wporzadku, wszystko działa, nie znaleźli żadnych usterek. Dostałem informacje, że rozrzad trzeba wymienić przy 240 kkm(wiec przy mojej eksploatacji pewnie za 2-3 lata), jak oceniacie/szacuje czy przy takim roczniku/przebiegu w tych samochodach coś może nagle wyskoczyć i na co poprostu się przygotować w ciągu najbliższego roku ? Przykładowo, czy przy 200 000 często odmawia współpracy jakiś istotny element itp.

 

Z góry serdeczne dzięki,

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim temat rzeka. Jesli poszperałbyś trochę na forum, znalazłbyś duzo informacji. A co może paść ? Wszystko: wtryski, turbo, kolektor dolotowy, skrzynia( jak automat) , termostaty, świece żarowe, pompa paliwa...... i tak bez końca.

 

P.S. Jak wymienisz rozrzad (łancuch) to powiedz ile to kosztuje, bo każdy z nas jest ciekaw. Jeszcze nikt z nas tego nie robił. :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim temat rzeka. Jesli poszperałbyś trochę na forum, znalazłbyś duzo informacji. A co może paść ? Wszystko: wtryski, turbo, kolektor dolotowy, skrzynia( jak automat) , termostaty, świece żarowe, pompa paliwa...... i tak bez końca.

 

P.S. Jak wymienisz rozrzad (łancuch) to powiedz ile to kosztuje, bo każdy z nas jest ciekaw. Jeszcze nikt z nas tego nie robił. :norty:

 

Cholera, też mi się tak wydawało, że tam jest łańcuch, ale sprzedawca z salonu(ten w garniturze, nie serwisant :) ) twardo twierdził, że rozrząd wymienia się co co 120 tys.km to nie polemizowałem.

 

Co do drugiej sprawy, wybacz, mój błąd, więc doprecyzuje pytanie:

Czy 330xd, w związku z przebiegiem bliskim 200 kkm i właśnie 4WD sprawia jakieś szczególne problemy lub trudności w serwisowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jaki sposób samochód był serwisowany. Musisz sprawdzić w książce serwisowej. Jesli czeka Cię inspekcja, to przygotuj sie, w zalezności od miejsca przegladu (czy ASO, czy warsztat niezalezny, czy samodzilenie) na kwote ok 1000 PLN (mowa o filtrach, olejach, plynach itp). Jesli dotychczas nic nie było robione przy zawieszeniu, to czeka Cie kolejny wydatek, min 1000 PLN na przednie, i nie okreslona suma na tylnie. 200.000 KM po polskich drogach potrafi wykończyć kazdy amortyzator, wahacz.

Nie wspominam o typowych usterkach, jak turbo - 3500 PLN. Wtryski 1000 PLN / szt. Pompa paliwa 800 PLN .....

 

Nie straszę Cię, takie są realia.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam xd i jestem zadowolony. Z napędem Xd nie mam problemów, nic nie stuka i nie puka a prowadzenie w zakrętach to bajka fajnie poczuś jak przód wyciąga trzymając pełen gaz w zakręcie 90 stopni na 2 biegu, z wygodą to już nie tak super - jest to twarde auto bynajmniej moje.

Mam program do diagnostyki i wszystko gra jak trzeba.

Autko jest troszke słabsze od zwykłej d powyżej 100km/h na youtube jest filmik wpisz 330xd użytkownik bartel1980 chyba

Spalanie jest w normie tzn miasto około 12l jeżdżąc dość dynamicznie trasa to zależy jak będziesz jechał równo 90-120 to 7,5L jak szybciej to i 9l, felgi mniejszej jak 17 nie włożysz - nawet zimowych ale jak kupujesz takie auto to raczej nie ma o czym pisać

Jeśli trafisz na zadbane to będzie Ci długo służyć

Sprawdz czy turbo jest suche i ogólnie wszystko jak przy zakupie

ważne są części zamienne ja za lewy wahacz lamfordera przedni zapłaciłem 350zł półosie kosztują drogo ale nie dasz rady ich wykończyć na prostych kołach (na skręconych i zrywy to pewnie polecą)

Jak masz okazje to kupuj w razie pytań pisz do mnie

Pozdro.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji posiadania xi wypowiem się tylko co do zawieszenia i napędu - po primo super trakcja i prowadzenie w zakrętach. Wadą o ile można to uznać za wadę są często już na wykończeniu przy takich przebiegach przednie półosie napędowe- ja jestem już po wymianie. Jeżeli chodzi o przednie zawieszenie to wachacze są sporo droższe od tylnonapędówek. Najsłabszym elementem BMW X jest skrzynka rozdzielająca napędy, koszt nowej w serwisie to około 6 tyś zł, używek mała podaż a i koszt ok 2 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam od niedawna wiec trudno mi się wypowiedzieć o naprawach ,

 

jedyne co zrozbiłem to sprawdziłem stan i jakość olei, ja np w skrzynce rozdzielczej miałem przepalony olej , w skrzyni biegów miałem niedobór - to warto wymienić i dolać (choć producent pisze że te oleje są dożywotnie i nawet na przeglądach je nie sprawdzają i nie wymieniają ) , samochód znacznie mi się uciszył po tej wymianie

 

a co do jazdy x-em - to sama radość z jazdy zwłaszcza jak masz słabą przyczepność , tu dopiero pokazuje się cały potencjał tego roziązania , przyczepność i prowadzenia auta - bajka

 

na szutrze jak wcisniesz gaz w podłoge to cię wciska w siedzenie !!!

 

spróbuj tak zrobić z samym tylnym napędem :))

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.