Skocz do zawartości

320 D - Problem z układem chłodzenia , wyciek płynu


Dano

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poratujcie !

Stoję sobie na postoju wczoraj, nagle z nawiewów mega zimna powietrze i zapaliła się kontrolka ,(nie wiem od czego) pomarańczowy kwadracik z jakby wodą na spodzie. Wcześniej miałem podejrzenie ,że padł termostat, bo auto długo się grzało, ale ostatnio jakby się uspokoiło i teraz to.

Dolałem płynu na postoju, przejechałem z kilometr i koło auta mgła.

Zjechałem na bok, zalać chciałem płyn a pod spodem cieknie jak z kranu.

Wąż mokry, auto dopiero ściągnąłem do siebie lawetą niestety :/

 

Płyn uchodzi jakby w miejscu nagrzewnicy, przynajmniej wczoraj tak widziałem,że nie bezpośrednio pod wężami powiedzmy tylko dalej..

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Boję się ,żeby uszczelki nie wywaliło, ale dopiero jutro będę patrzył dokładnie.

Jaki koszt ew wymiany nagrzewnicy i pewnie węży też, dużo z tym roboty?

 

Pozdr

Siła i Honor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż podłogę czy jest wilgotna po stronie pasażera-jesli tak pewnie nagrzewnica nieszczelna, przestrzegam również przed wlewaniem zimnego płynu chłodniczego, w rozgrzany układ...ale to chyba wiesz...pozdro
sex, drugs and BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie....

Problem rozwiązałem, lecz nie do końca.

Po ściągnięciu obudowy silnika i dolewaniu wody, znalazłem ,że wąż spadł a raczej wystrzeliło go z dużego termostatu.

"Zatrzasnąłem" go ponownie na swoim miejscu zalałem i spoko nic nie leci.

Wymieniłem też termostat EGR bo wcześniej nie dogrzewał mi się silnik i teraz:

 

Wszystkich odpowietrzników używacie?

Użyłem wszystkich, odpowietrzałem przy włączonych nawiewach na maksa (climatronic na 20 stopni).

Wskazówka szła do góry i po jakimś tam czasie w sumie zatrzymała się powyżej nieco drugiej wskazówki.

Przejechałem autkiem z 5 km i podeszła prawie na środek, zwiększyłem temp na climatroniku i wskazówka znów zaczęła spadać :/ , trochę dałem mu na postoju w pedał wskazówka wlazła na środek i włączyłem przez test 7 temperatura silnika , na kompie pokazywało 77-85 stopni w zależności jak ustawiłem temp na climatronicu raz nawet doszło do 90 stopni a wskazówka nadal na środku ( od momentu 77 stopni).

Dodam ,że wszystkie węże gorące, przy dojściu na 90 stopni zaczęła robić się ciepła chłodnica.

Panowie w czym problem? Póki co zalałem wodą ale jutro chyba wymienię na płyn, czy u Was też tak temperatura na kompie skacze?

:(

Siła i Honor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka usunięta - okazał się "duży" termostat.

Stary po wyciągnięciu wyglądał na OK , być może za szybko się otwierał - nie wiem.

W każdym razie jest wszystko OK, grzeje bardzo ciepło i temperatura na kompie 88-90 stopni.

Uffff :dance: :dance:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img17.imageshack.us/img17/7698/20090304rozdzielczopulp.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Siła i Honor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.